CYBERWOLF: to já vůbec nezpochybňuju. Je naopak dobře, že v branži jsou jak firmy, které jedou tímto způsobem, tak i firmy, které jsou odvážné a experimentují. Vulcan bude v tomto ohledu předvídatelný a to je občas zcela zásadní vlastnost. Ověřená firemní struktura, vyzkoušené technologie, jedinou novinkou je hlavní motor a to se v minulosti dělo běžně, takže to nikoho nevyplaší. Navíc ten motor byl testován klasickým způsobem, poměrně konzervativně, postupy, které jsou v rámci oboru vyzkoušené a ověřené.
Proto jsem i psal, že Vulcan bude velkým konkurentem hlavně pro evropské nosiče. Pro určitý typ nákladu a zakázek jsou preferovány velmi konzervativně vyvinuté a používané nosiče. Falcon od SpX má sice už spolehlivou historii, ale stejně máš instituce, které SpaceX nedůvěřují a budou volit radši nosiče od jiných firem. Vulcan má stejný průměr jako Ariane 5 (5,4 m) a velmi podobnou nosnost na LEO i GTO. Ariane 5 vynesla Webbův teleskop. Teď by byly k dispozici dva podobné nosiče.
Vulcan má také jedno prvenství, které se mu bude hodit - první náklad vynesený do vesmíru metan-kyslíkovým motorem. Jakmile za sebou bude mít několik bezproblémových letů, bude tenhle typ motorů důvěryhodnější a začne se víc používat. I když Raptory mají za sebou podstatně více zkušebních hodin, existuje násobně více vyrobených kusů, tak to, že Musk testuje a mění všechno za pochodu, těm motorům v důvěře nepomáhá. I když se hodně těším na SS/SH a pořád si myslím, že to je správný směr, tak rozhodně nečekám (jako někteří nadšenci), že SS/SH vymaže ostatní nosiče, protože bude větší a levnější než cokoli jiného. I kdyby to tak bylo, tak důvěru si bude muset teprve vybudovat, a ještě hodně dlouho tu bude prostor pro klasické nosiče.
Prostě Vulcan je celkově dobře navržený nosič, který bude mít dost zakázek. Konzervativní design je u Vulcanu velkou výhodou.