• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Ale jinak samozřejmě nejdůležitější vůbec není dobrá nahrávka... nahrávka je ve skutečnosti zcela nedůležitá, nahrávka je daná a nejde s ní nic dělat, nahrávka je. Dokonce bych skoro postuloval, že kvalita hudby a kvalita nahrávky jdou proti sobě, nic ze 60. a 70. let dobře nahranýho neseženeš a přesto je to ta nejlepší muzika, co je, vyjma klasiky, a naopak v dnešní DDD době, kdy jsou konečně už ty dobrý nahrávky, toho moc zajímavýho nevzniká. Proto zabejvat se dobrou nahrávkou je tak akorát hifistická pičovina, srovnatelná s poučkou, že repro má stát půlku, zesák čtvrtku atakdále.
    Cílem je dostat maximum z existujících nahrávek své milované muziky, ať jsou dobrý nebo ne, a nekurvit = nezkreslovat jejich zvuk. Boule na cháře jsou tak nějak jedno, i když mají nejvíc decibelů, to není důležitý.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Nechtej to po mne. Zivot je prilis kratky.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Jakpak to? Z blby nahravky dobrej zazitek neudelas, stejne jako z podradny suroviny neuvaris dobry jidlo (i kdyz jsou lidi, ktery si to myslej, cimz urcite neukazuju na tebe)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Vy jste vazne k placi.
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: To nepochybně taky. Ale běžné rozdíly mezi nahrávkami asi nejsou tak brutální, jako třeba mezi mizernými a opravdu dobrými bednami. Samozřejmě nemyslím extrémy třeba typu loudness war - tam opravdu nepomůže nic :).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MADCAT: nejdulezitejsi je dobra nahravka. ze spatne nahranyho zaznamu dobrej neudela ani sestava za deset mega.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MADCAT: Asi taky záleží na rozpočtu. Nepočítám-li s neomezeným rozpočtem a pokud si odmyslím příplatky za design a značku, tak závěr je jednoduchý. Za ty prvky řetězce, u kterých nikdo nedokáže pouhým sluchem odlišit ty ultra drahé od daleko levnějších, bych utrácel "co nejméně". Čím víc peněz zůstane, tím můžeš koupit lepší bedny, kde ten vliv je jasný. A pokud máš možnost akusticky upravovat místnost, tak peníze tam vložené nelze z hlediska zvuku vynaložit efektivněji.
    Sám mám v domě dost podobné reprosoustavy (střeďáky a basáky zcela identické) ve dvou zcela rozdílných místnostech. Podkroví je akusticky nic moc, zatímco změřená křivka v poslechovce vyhovuje normě THX. A ten rozdíl je fakt propastný, rozhodně to není nic, co by člověk nepoznal při přepínání naslepo - kdyby to bylo možné :)
    Podkroví:
    /files/000/003/368374_03ae10eb3f3eafc53443/original.jpg"/files/000/003/382890_f656ab7d1a763e404593/original.jpg">/files/000/003/382890_f656ab7d1a763e404593/original.jpg"/files/000/003/382900_c0ab6efd5e0e3e7be0c8/original.jpg">/files/000/003/382900_c0ab6efd5e0e3e7be0c8/original.jpg"/files/000/005/546590_9b8fc098f49fbb61979e/original.jpg">http://i.nyx.cz/files/00/00/05/46/546590_b8fc098f49fbb61979ec.jpg?name=Zm%C4%9B%C5%99en%C3%BD%20dozvuk.jpg
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    já jednou někde četl nějakou tezi, že když se kupuje sestava, tak by polovinu celkové ceny měly spolknout bedny, a druhou polovinu ten zbytek. tzn. za bedny by se mělo utratit relativně nejvíc. vůbec už nevím, kdo ani kde to napsal, ale vychází mi z toho, že právě bedny jsou dle tohoto názoru nejdůležitější. co si o tom myslíte?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Blábolíš. Ale chápu, ono hájit takhle extrémně nesmyslný názor je těžké dokonce i pro tebe.
    Názor, že akustika a reprosoustavy jsou těmi prvky řetězce, které zvuk ovlivňují nejvíce, je obecně přijímaný a zrovna v tomhle panuje mezi hifisty jinak vzácná shoda. Tvrdit cokoli jiného může jen naprostý... machalík...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Aneb po rovne silnici se da jet i s pridrenym motorem, proto nejdulezitejsi je ta silnic.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    V klidu. Ja uz se s tim, ze nerozlisujes mezi mody mistnosti, mechanickym zkreslenim repro a elektrickym zkreslenim aktivnich komponentu, taky smiril.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Názoru, že akustika místnosti je nejméně důležitá z celého řetězce, neporozumím nikdy.
    Popravdě řečeno ani nevěřím, že bys tenhle názor zastával doopravdy - schopný demagog sice jsi, ale takovýhle hlupák snad ne.
    Nebo přece jen ano?

    DOCKINEZ: S tím naprosto souhlasím. Zvuk kytary za 3 litry rozezná od originálu Gibsona nejspíš každý - i naslepo :). Asi víceméně platí, co píšeš, tedy že dostaneš to, co zaplatíš. To ostatně - méně či více - platí snad v každém oboru. Alespoň já nevím o žádném jiném oboru kromě hi-endu, kde by bylo možné koupit dvě věci, z nichž jedna by byla 100x dražší, ale nebylo přitom možné z hlediska základní funkce odlišit, která je která.

    Jen jako perličku, když už jsme se dostali k těm hudebním nástrojům:
    Westerlunds Violinverkstad AB
    http://www.westerlunds.se/blindtesteng.htm
    Jak by takový test asi dopadl, kdyby všichni posluchači věděli, kdy hrají nově vyrobené housle a kdy Stradivárky? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Na tom se nic nemění. U auta je taky nejdůležitější motor, pak podvozek a tak dále. Tomu jednou porozumíš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Vkládat druhému do úst nesmyslné výroky je dost ubohé, nemyslíš?

    Zato tenhle výrok je originál, tak jak jsi ho napsal sám:
    "Podle mě je kupř. nejdůležitější zesilovač, pak bedny, pak zdroj a pak akustika, a přesně v tomto pořadí konstruuju svůj aparát."
    Mimochodem, nějak jsi se myšlenkově za ten rok posunul, nebo si stále myslíš, že akustika místnosti je v pořadí důležitosti poslední?

    Pokud je ti trapné odpovídat, tak to klidně zase zamluv nějakou pseudovtipnou hláškou...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Kytary už od 50. let hrajou všechny stejně, líp než ucho. Slepej test strun!
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jinac jsem premyslel o ty analogii s kolama a napadla mne jeste jedna - hudebni nastroje, konkretne kytary. Muzes si koupit elektriku za litr i vintage model za 50 000 USD. A jakkoli nedokazu posoudit rozdily v top tride, rozdily ve tride nizke, nizsi a stredni jsou dramaticke, a plati zde beze zbytku (vyjimky pod hranici statisticky chyby se vyskytuji, ale pro tuhle uvahu je hodlam ignorovat), ze dostanes to, co si zaplatis.

    Tezko kdo soudnej muze predpokladat, ze kytara ve tvaru SG ze zacatecnicky sady (nastroj + kombo + prislusenstvi za tri tycky z aukra, no neber to!) bude byt jen vzdalene suplovat original gibsona. S hifi to bude do znacny miry podobny.

    Chtel bych se rozepsat, ale musim to utnout, valim dom. Treba vecer...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Z Prahy, je to kámoš, opravář reproduktorů a elektroniky, též dovozník starších hifi přístrojů a beden. Zajímavej borec, má doma absolutní top od Onkya, tj. Grand Integru M-510 (tu má dvakrát) a absolutně super raritní bedny Grand Scepter.

    Čímž chci i zároveň opravit svoje tvrzení o Japoncích z minula. Vlastně i těch Technicsů a podobnejch věcí tady pár bude, jen se o nich neví.

    Žvanc samozřejmě tomu ale rozumí a hifi bylo vynalezeno 24. 9. 1986 a od té doby šmytec.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Nějaká souvislost (MACHALIK)? Zkus to raději jinde... :D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Diky za cislo, toho pana jsem neznal. Odkud je?

    Jeste jsem si vybavil mistra Husáka, ale ten je az nekde od Valmezu a delal mi vzdycky jenom muzikantsky repraky, tak jsem na nej s timhle moc nechtel chodit.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: To v Evropě nebude, nechávali si to v Japonsku jako všechno podstatný, mizerové.

    Závěsy z PU ti vymění Holoubek (732 789 798), není to žádnej problém. Nejběžnější operace u repráků. A když ne on, tak kdokoli jinej. Důležitý je akorát sehnat ten správnej závěs a nalepit ho stejně jako byl ten předchozí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam