• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      THX_1138: Lidi jsou kolikrát přesvědčený, že to či ono zní jinak, často si dokonce myslí, že ty rozdíly jsou velké. Ve finále se pak ukáže, že to bylo dáno např. jinou hlasitostí, ale za kontrolovaných podmínek žádný rozdíl slyšet není. Vliv psychoakustiky lze odmítat, koneckonců celá machalíkova "argumentace" je na tom postavena, ale její vliv byl prokázán vědeckými metodami a nikdo vůči němu není zcela imunní. Pouze slepé testy jsou tedy validní a v nich už někdy od 90. let nikdo nepoznal dokonce ani rozdíl mezi dvěma zesilovači, takže řešit vliv kabelů mi fakt připadá jako úlet.
      A pokud jde o galvanické oddělení optiky, tak o brumu se tu doufám nebavíme :)

      MACHALIK: Víno je dobrý příklad. Když se posuzuje jeho kvalita, tak znalci nevědí, které zrovna pijí. Tak je to ostatně obvyklé všude, kde je nutné pracovat se smyslovým vnímáním a pouze takto získané výsledky mohou být považovány za průkazné. Jenom u hi-fi tyhle testy odmítáš, protože jejich výsledky neodpovídají tomu, čemu bys moc rád věřil.

      Jinak mi připadá legrační, že milióny tranzistorů v procesoru tvého počítače kmitají v rytmu několika GHz, abys mohl vyjádřit své přesvědčení, že je problematické zpracovat a přenést signál o pár desítkách kHz :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ještě bych doporučoval změřit velikost, hmotnost, hustotu, barvu, pH a další faktory třeba u rajčete z obchodu a ze zahrady. Nebo víno. Vezměte si třeba víno.
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      THX_1138: 3µs by při periodickym signálu bylo 33(,333...)kHz, docela mi uniká proč by tohle měl bejt relevantní test pro audio....
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Technický rozdíl a slyšitelný rozdíl není totéž. Naopak mnohde - velmi dobře třeba u reprokabelů - lze ukázat, že změřené rozdíly jsou o nějaký ten řád pod rozlišovací schopností ucha. Ale je zjevně marné tohle vysvětlovat někomu, kdo se domnívá, že se liší výsledný zvuk podle toho, zda data např. mezi mechanikou a převodníkem byla přenesena koaxiálem nebo optikou.
      SVANC
      SVANC --- ---
      THX_1138: Ono ani tak nejde o to, jakým způsobem je načítání dat z CD realizováno, ale k jakým vede výsledkům. A ty jsou takové, že u (správně) vypáleného CD jsou data identická s původními. Kdyby tomu bylo jinak, pak by vypalovaná CD nikdy nemohla sloužit jako paměť na programy apod., kde i změna jediného bitu může mít fatální následky.

      Rozdíly v průbězích signálu na obrázku sice vypadají impozantně, ale i z takového průběhu, jako je u CD, lze jednoznačně detekovat jedničky a nuly, což postačuje, protože případné časové nepřesnosti okamžiků překlápění jsou irelevantní. Veškerá data jsou tak jako tak ukládána do bufferu (v podstatě posuvného registru), přičemž jejich načítání z bufferu je řízeno přesným hodinovým taktem (kolísání o několik řádů menší než u gramofonů). Hezky to je vidět u discmanů, jejichž buffer proti otřesům dokáže pojmout data třeba na 100 vteřin, během kterých normálně hraje hudba, i když se disk např. násilím zastaví.

      Tohle všechno platí samozřejmě pouze pro správně vypálený disk a to nikoli v jednom z prvních typů vypalovaček, které trpěly problémy s jitterem. Sám jsem jednu z nich měl, to lupání bylo otravné a možná odtud pochází výhrady proti výpalkám, které se tradují dodnes. Pokud si to pamatuju dobře, tak první vypalovačka, která v tomto ohledu fungovala bezproblémově, byl Teac, někdy v polovině devadesátých let. Minulého století... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Nicmene kdo udelal domaci ukol vi, ze je technickej rozdil mezi koaxem a optikou, ze toslink je limitni prvek, a, ultimatne, ze nic jako digital neexistuje.
      Pochopitelne ze je jednodussi se nezajimat, svancovat a vedet, ze od 70. let je vsechno vyreseny. Jde jen o miru pohodlnosti a z ni vyplyvajiciho zjednoduseni.
      SVANC
      SVANC --- ---
      THX_1138: Myslíš to tak, že výpalka zní jinak než originál? Jitter a spol.?
      FURYAN
      FURYAN --- ---
      MATT: Ja bych to vubec neresil, kdybych si toho nevsiml. Proste sedis u pc a dumas na ukolama. A poslouchas. A nic te neirituje. Podle me se to neda technicky popsat, ale shodli jsme se kamosem, ktery prisel o chvili pouzdeji na navstevu, ze i jemu se to cd zda technicky kvalitnejsi, ale poslechove ho taky irituje.

      (dred hijacked, hlavne, ze jste dali pokoj s tema RJ45 za 30k :DDD)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Praskání, lupance apod. je u vypáleného CD možné. Menší hloubka prostoru, ztráta transparentnosti a podobné pseudopojmy ze slovníku "hifistů" nikoli. Čili buď se jednalo o náhodu, nebo to CD bylo vypáleno špatně. To je ovšem něco jiného, než jsi tvrdil dříve. Původní tvrzení bylo v tom duchu, že zvuk různých kabelů, výpalky od originálu a koaxiálu od optiky se poznatelně liší. I to stále platí? :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Právěže nevěděl, CD pouštěla třetí strana a já pak šel zjišťovat, co se děje, že to tak sere. Turned out že dívka založila výpalku nevědouc, že už máme origoš.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Věci pálený na Exact audio copy nebyly tak hrozný- pro referenční poslech stačí. Povedený věci pak samozřejmě koupit origo Cd nebo lépe Lp pochopitelně.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Největší záhadou ovšem je, že horší zvuk výpalky se projevuje výhradně tehdy, když posluchač ví, že hraje právě ona.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      LOPIK: Platí. Pořát.
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      MACHALIK: Zrovna dneska mě tohle napadlo, jestli ve vyšších kruzích pořát platí že digitální kopie má horší kvalitu...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      FURYAN: Já to měl podobně s výpalkama. Když jsem hrál z výpalky, tak mě jaksi sralo u toho i umejvat nádobí v kuchyni. I holka to pozorovala. Jakmile se tam dal výlisek, sraní přestalo.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Tak nejčastější příčina tohohle bývá hlavně odlišný mastering.
      SVANC
      SVANC --- ---
      FURYAN: Pokud tě nezajímá příčina, tak to neřeš a poslouchej LP :)
      MATT
      MATT --- ---
      FURYAN: a už si to zkoušel na slepo? ;)))
      FURYAN
      FURYAN --- ---
      SVANC: Ja uz pred casem prestal resit techniku a vedecky pristup. Je mi jedno, jak deska vznikla, kolika vevodniky s jakymi DPS prosla, proste LP me nerusi, CD ano.
      SVANC
      SVANC --- ---
      FURYAN: Zvuk z LP mírně odlišný je, koneckonců např. větší odstup šumu a větší frekvenční rozsah byly jedním z důvodů vzniku cd. Nicméně jsi si jistý, že hlasitost byla pokaždé nastavena naprosto stejně?
      Mimochodem to je relativně nový album. Možná se pletu, ale spíš pochybuju, že by bylo kompletně nahráváno a mícháno analogově a až hotový zvuk převáděn do digitálu.
      FURYAN
      FURYAN --- ---
      Zajimave zjisteni (pro me zajimave zjisteni) - koupil jsem si LP Leonarda Cohena Old Ideas, a ono bylo v baleni rovnou taky CD. Prima, rekl jsem si - testnu oboje .)
      No, sedim, posloucham LP desku, u toho pracuju zamyslene na PC, a najednou se pristihnu, ze uz hraje treti skaldba a ja tu druhou ani "neslysel". OK, dohrala LP, vrazim do mechaniky CD, a normalne jsem se nemohl soustredit na praci. Nevim, cim to, ale LP hraje fakt uplne jinak. Na oko stejne, kdyz se soustredim, nepoznam temer rozdil mezi CD a LP, ale kdyz si pustim CD, nemuzu se soustredit na praci. Proste ten zvuk z CD je jinej. Rusi soustredeni :)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam