• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: To zní jako pozvání :) Kdybych náhodou někdy tím parníkem letěl a měl na toto prostor a náladu a ty taky, tak bych dal echo :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: MACHALIK: Plně chápu důvody, proč lidi jako ty urputně tvrdí, že slepé testy jsou nevhodné :). Nesporným faktem ovšem je, že se úspěšně používají třeba na testování nových kodeků, reprosoustav nebo sluchátek, tedy všude tam, kde opravdu existují reálně slyšitelné rozdíly. Používají se přesto, že organizace takového testu je složitější, pracnější a nákladnější. To všechno se akceptuje z jediného důvodu - nevěrohodnost neslepých testů byla opakovaně a jednoznačně prokázána.
    O to úsměvnější je, když o osvícenosti mluvíš zrovna ty a přitom v debatách argumentuješ výhradně subjektivními pocity a ignoruješ všechno, co je postaveno na vědecky ověřených faktech.

    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Jako ona je prdel se do něj pustit, člověk se něco dozví jak o těch komponentech, tak hlavně o sobě. Můj první slepák byl super rigorózní test Audionet Prelude vs. na koleně dělaný DPA 380, kdy nás bylo dobrejch deset u borca doma, ten nachystal židle, obývák, plenty, přepínal, rozdal nám formuláře s kolonkama, čaj, vodu, pivo, přepínalo se tisíckrát A na B a B na A a pak i něco na něco, měl tam i chytáky, trvalo to celej den, byla to prča. Kromě toho, že jsem zaznamenal *nějaký* rozdíly mezi zesilovačema a ověřil si, jak moc se pletu v určení "poznej přístroj" a začnu přisuzovat dva charaktery jednomu zesáku, jsem taky zjistil, jak probíhá křivka citlivosti na rozdíly, jak to je zkraje všechno stejný, pak nastupuje zostřené slyšení, kdy to naopak hraje "úplně jinak" a "je to jasný", pak zase přijde poslechová únava a je to všechno stejný... slepáky jsou legrace - do nějaké míry. Postupem času se to všechno zpřesní a zrychlí, jak přicházejí zkušenosti. Není důvod je nedělat. Ale žádnej slepák nenahradí možnost mít doma dva týdny, měsíc, dva měsíce dva přístroje zároveň, žít s nima, ocenit klady i zápory obou. Třeba slepák beden by se vůbec nemusel dělat, ty jsou slyšet hned, a i tak se u dvou stejně dobrejch člověk hned nerozhodne, který by si radši nechal, který jsou lepší. Martin Logan Monolith III nebo Quadral Titan Mk V? To je mimochodem dilema, který řeším už roky. Identifikace rozdílů je stejně jen napůl cesty k cíli, kterým je volba pro tebe lepšího zvuku, druhá půlka je jejich vyhodnocení a to trvá, trvá a trvá. To ve slepáku už vůbec nejde udělat. Je to prostě nějaká metoda se svejma výhodama a limitama, toť vše. Její zbožštění je nesmysl.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Jako je pravda, ze pres veskery uklidnujici reci typu "ale jakejpak stres, vsak si dej na cas, rekni si, kdy chces prepnout" bych se ja osobne do nejakyho vaznyho slepyho testu nepustil. V audiu ne. Nemam k tomu zatim dostatek zkusenosti, takze by to stejne melo picu vypovidajici hodnotu.

    V pripade palivejch omacek asi jo, ale nejak nevidim smysl takovyho pocinani - v recenzich hodnotim nejen obsah, ale i vnejsi provedeni apod. A v neposledku je pro mne dulezity i treba to, jestli danou vec vyrabi rodinna firma nebo nekde cinan ve fabrice. Ne snad proto, ze bych byl fanaticky proti kapitalismu, ale vis jak - i ten rakosnik tam muze narvat red savina habanero, ktery venkoncem muze chutnat i dobre, jenze... nakonec to nemusi bejt ono.

    ...a podobne to bude s celolampovejma kytarovejma hlavama montovanejma v cine (fakt neni rozdil mezi randallem z usa a cinou?), elektronkama (na to jsem obzvlast pes), kytarama... proc asi zni origo gibson o tolik lip nez korejska kopie?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    LOPIK: Chceš říct, že ti to nehraje a přesto se táháš s vynilama a říkáš si DJ. Hele dej link, to musím vidět & slyšet!
    MACHALIK: Zív- říkáš " sts chvojkovice- brod", hm zřejmě slušnej mančaft, no nebudu se tedy pouštět do žádnej větších akcí. Ale dybys jel někdá šalinó do Práglu, domluvím třeba clash g. Brinkman vs cd Nagra nebotakněco ;)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Jak říkáš. V hifi bohužel neexistuje ekvivalent stopek, aby se jednoznačně ověřilo, jestli na gumách A objede stejná osoba okruh rychleji než na gumách B. Veškeré pokusy omezit testování audia pouze na slepé testy nebo nedejbože dokonce ABX testy selhaly v korelaci s reálným soužitím s hifi aparátem (a stejně tak reálný život selhal ve shodě s výsledky slepých testů), takže zarytí zastánci pouze slepých testů se tímto ocitli opět na square one a nejsou stavu se hnout dál (stejně jako zarytí pocitáři, kteří kupují dle hnutí nálad, cenovek, reklam, designu krabic, you name it). Ty pro mě bohužel reprezentuješ nikoli osvícenýho člověka, kterej si prošel tím i tím a dospěl do (nevyhnutelnýho) bodu, kdy ví, že nic neví, ale seš reprezentatem skupiny první, která je stejně marná jako ta druhá. Ty mě zase budeš mít v té druhé, i když to tak není, slepáků za sebou mám možná nejvíc z tohohle klubu.

    Každopádně na to, abychom se bavili o tom, "co na tom CD opravdu je" a "v čem se liší A od B", nemáme ani jeden vzdělání a byla by to ona pověstná debata dvou asfaltérů o nejnovějších trendech v neurochirurgii. Kdybys náhodou měl ambice si to kolečko zase zopakovat, tak tě zase odkážu třeba na Slovnaft nebo kde se o tom lidi baví, zajímají tě lidi jako Macura, Sýkora, Pistole, škoda, že Šroll přestal psát na internet.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: "CD má větší potenciál než gramec, ale ten rozhodně není využit v třídě přístrojů, ke které se většina lidí dostane."
    Až na to, že ten rozdíl (třeba i měřitelný) mezi drahým a cenově dostupným CD přehrávačem lidi spolehlivě poznávají jen tehdy, když vědí, co zrovna hraje. Ale to bychom se opět dostali k debatě, která nikam nevede, protože argumentace postavená na "já to slyším a svým smyslům věřím, ať si věda a provedené experimenty říkají cokoli", je prostě neprůstřelná.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Stejně tak bych se nepouštěl do paušalizace, že na CD je všechno dobře. Průměrný CD přehrávač trpí problémy stejně jako gramec, pouze na to jde řekněme z opačné strany, kterou je v módě zanedbávat. Syntetickému zvuku mylně přisuzujeme přesnost, analogovému říkáme zkreslený, ale pravda je, že jsou špatně oba. CD má větší potenciál než gramec, ale ten rozhodně není využit v třídě přístrojů, ke které se většina lidí dostane. Není proto divu, že polovina lidí se přikloní k jedné vadě a druhá k druhé vadě. Důležitý je vědět, že tam ta vada je v obou případech.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Gramec zní trochu jinak než CD, někdy to může být i jiným masteringem, ale hlavní důvod je přítomnost vyšších harmonických, daných mechanickým zápisem a čtením. Čistě z hlediska věrnosti je to horší než CD, ale někdo má tenhle zvuk prostě rád. V tomto ohledu je to velmi podobné jako s lampovými zesilovači. O dalších aspektech, jako je rituál celé té manipulace s vinylem, ani nemluvě.

    Více např. tady:
    Can I touch the Sound? Analog Versus Digital Sound | subsekt
    http://blog.subsekt.com/2012/06/can-i-touch-the-sound-analog-versus-digital-sound/
    ...So with the scientific facts on the table we can not say that the vinyl sounds better than the digital WAV format as both contain the sound recorded with the same fidelity. However, the vinyl presents a warmer sound as the elements which take part in the sound reproduction (stylus, head, vinyl surface and amplification stage) add extra harmonics to the original sound giving it richness and body. That is, the “vinyl feeling” is not based on a higher fidelity but on a different sound due to the imperfections of the elements which reproduce the sound (more imperfections means more human).
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Já bych si dovolil teda taky zanesouhlasit. Vinyl není na všechno a mně se třeba kdovíjak nelíbí, resp. ve stejné cenové, pokud to nejsou statisíce za gramec/CDčko, se mi prakticky vždy líbí víc to CDčko. A popravdě nevím, co za gramec by to musel bejt, aby (pro mě) předčil třeba Sony SCD-1, nedejbože se založeným SACD diskem.
    Toto hádám záleží na vkusu, neodvážil bych se vynést takhle kategorickej soud. Plus gramec jde do prdele se složitostí signálu, různý ty jazzy a bluesy z něho ještě snesu, ale orchestr se smyčcama ne.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Tady bych si jako ten DJ s vinylama lehce ulolnul..
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AKA_THE_A: Nejde o žádnou válku. Gramec ve stejný cenový kategorii je ve všech ohledech slyšitelně lepší než digitál. A to nemusíš čekovat žádný statisícový hájendy. Zajdi si do libovolnýho klubu na svou oblíbenou muziku a poslechni si dj s vynilama vs. digitál a hned ti bude jasný vo co go.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    TEDDYBEDDY: narážim na žabomyší válka analog/digitál, "schody" od AD převodníku ap. :P
    Jinak logicky odfláknout (nebo naopak vymazlit k dokonalosti) se dá všechno, s tim samozřejmě souhlas.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TEDDYBEDDY: clanek super. A ty At the drive in se obcas taky nechaj...
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AKA_THE_A: Jde o kvalitu amigo. Čili creative se stejnými parametry nikdy nebude hrát stejně dobře jako wadia např. Chápeš, jedno je šmuk, druhý top ;)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Recommended entry level cables by Stereophile aneb jak strýček Omar vyměnil kabely viz. zábavný report v odkazu.

    http://www.stereophile.com/content/entry-level-19
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    TEDDYBEDDY: tak už dneska je 24bit/96kHz schopná zvukovka standard snad ve všem, je jen otázkou času než i 32bit/xxxkHz převodníky budou jen lepší lowend :D
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DOCKINEZ: Páč je tu cca miliarda nových " pc audiophilů" je prostě výhodnější přeformulovat staré pojmy. Adapt or die ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TEDDYBEDDY: pekne, pobavil mne nicmene nadpis Designed for the Computer Audiophile :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Zřejmě kvalitní low-budget engine k pc / 30dnů na vyzkoušení
    Ale jak píšou ve What hi-fi: " Fed a series of uncompressed and high resolution recordings (up to 24Bit/96kHz) the D1 delivers a tonally well balanced and informative sound." Tedy žádný mp3 apod. sračky.

    Audioengine D1 - Audioengineusa.com
    http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-D1#.UR0LW-joWAw
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam