• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: AD převodníky jsou citlivý na přesnost dodávky dat řádově v nanosekundách. Čili mj. potřebuješ ultrapřesný generátor hodinového kmitočtu. Jinak nutíš cdp k opravám- defacto produkci vymyšleného zvuku.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: A máš tušení proč? Několikasekundový buffer ("antishock") měly discmany před deseti lety a tam rozhodně žádná technická překážka není, to je takový problém z něj ten jitter detekovat?
      SVANC
      SVANC --- ---
      Vono se to nezdá, ale takovej buffer, do kterýho načítáš data a pak je frekvencí řízenou krystalem pouštíš dál, to je i v roce 2013 vééélkej problém. Spousty tranzistorů na čipu, ty šváby maj nožičky děsně blízko u sebe a tak vůbec. I proto jsou špičkové cd přehrávače drahé :-D
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Ne , nejde to snadno. I proto jsou špičkové cd přehrávače drahé.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      TEDDYBEDDY: Vzhledem k tomu, ze ty data z cd nikdy neprehravas primo ale nacitas do pameti tak te nejakej jitter nezajima.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Seek jitteru by se mělo dát snadno vyhnout sebemenším bufferem, mi neříkej že to kvalitní CD přehrávače nedělají? (ptám se, hraju z FLACů a CD přehrávače jsem nikdy neřešil)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      AXTHEB: Ne nevadi. Doplň si vzdělání: http://en.wikipedia.org/wiki/Jitter
      Ne, ten proces není stejný. Kup si nový bakelitový lodžitechy a mazej si cintat na xchat;)
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      a ze sou tam data, a ty kdyby se grabovanim menily tak by na CD nesel nahrat zadnej software, pac ten proces je uplne stejnej.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      TEDDYBEDDY: Nevadi ti ze na tom cedecku jsou jednicky a nuly stejne jako na harddisku, ty ten player nacte do ramky a az pak se z tech dat dela zvuk.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Tenhle klub je jak cestování v čase.
      Teď jsme zrovna někde v roce 98.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      TEDDYBEDDY: Takze ty taky tvrdis, ze kdyz vezmu lisovany CD a vypalim z nej kopii tak je to na zvuku poznat?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ty debile, není nic jako přepólovanej buben, je pouze špatnej bas a dobrej bas. Když přetočíš fázi a poslechneš si to stejný znova, tak se zhorší bas. Ale když poslechneš jinou nahrávku s blbejma basama, tak to neznamená, že má nutně blbou fázi. To nebyla ekvivalence!

      Kdybych toto někomu říkal, tak mi to neuvěřej. Čili ty jediný, co sis dneska odnesl, je, že existuje "přepólovaný zvuk" a ten je poznat sám od sebe. Gratuluju ti. Gratuluju k dalšímu střípku do mozaiky poznání. Přesně takhle to je.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK:
      Ty si fakt nevidíš do huby:
      "...přepólovaný bedny hrajou výrazně hůř na basech... Je rozdíl mezi tím, jestli při úderu velkýho bubnu jdou basáky napřed dovnitř (podtlak) a pak až ven nebo napřed ven (přetlak) a až pak dovnitř." (MACHALIK)

      "Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem" (MACHALIK)

      Z těchle dvou výroků jasně vyplývá, že by mělo být poznatelné, zda zazněl buben přepólovaně, či nikoli. A dokonce poznatelné "výrazně".

      Hlavně, že ještě odpoledne jsi tu vykládal, že "Invertující zesík nikdy", pak se divil, jak je to možné, a teď už zase máš plná ústa arogantních keců.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      1) A když to tak děsně vadí, to sis toho ještě nevšiml sám?
      2) Možná je chyba, že nevíš, která z tvých nahrávek je invertovaná a která ne.
      3) Vždyť to je situace jako v slepým testu.
      4) Ale kdybys věděl, která je ta invertovaná, to by byla jiná - hned by ti bylo nápadné, že bedny "hrajou výrazně hůř" :-)


      1) Čeho jsem si nevšiml sám? Že různý nahrávky hrajou různě dobře? Myslíš, že jsem si toho nevšiml?
      2) Jaká chyba? Ty nepoznáš blbou nahrávku od dobré, dokud ti neřeknou, jak má která fázi? Jak to souvisí?
      3) Ano. Slepej test různejch nahrávek. Al Di Meola: World Sinfonia vs. Pink Floyd: Ummagumma. Poznejte, která hraje líp, a vyhodnoťte její fázi.
      4) No však když založíš blbou nahrávku, tak ona - nikoli bedny - hraje výrazně hůř! Je to fází? Nevím. Ty jo?

      Nesjel ses dneska něčím?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      "...od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe."

      Ano. Když založím hůř hrající disk, tak sám od sebe poznám, že hůř hraje. Nečekaně!
      Fakt ses mě na tohle chtěl zeptat?

      Jako tohle opravdu nemá smysl. Než toto, tak to sem raději nic nepiš, než se ptát lidí, jestli poznají, že disk 1 je nahranej hůř nebo líp než disk 2.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Přemejšlíš vůbec, než něco napíšeš? Vždyť máš IQ nad sto, tak co je?

      Ptáš se mě, jak se vyrovnávám s faktem, že půlka mejch nahrávek je potenciálně přefázovaná, a vkládáš mi, že to stejně nepoznám.
      To ti není jasný, na jakou kokotinu se ptáš?
      Tak přece pakliže je nějaká nahrávka přefázovaná, tak to implikuje, že bude hrát hůř než nepřefázovaná. Kdyby byly dvě identický nahrávky lišící se pouze fází, tak jedna bude dobrá a druhá bude blbá.
      Protože nejsou, protože od každé existuje pouze buď ta nebo ona varianta, tak tenhle test provést nelze, lze pouze a jen vypovídat o těch nahrávkách jako takových - kdy jedna je dobrá a druhá blbá.
      To je snad realita i ve tvé garáži, ne? Že něco hraje líp než něco jinýho, nějaká nahrávka stojí za piču, jiná je skvělá.
      Je to způsobený tvým domnělým obracením fáze? Možná. Je to způsobený blbým nahrávacím aparátem? Možná. Je to způsobený hluchým zvukařem/mixařem? Možná.

      Co to je z tvé strany za otázku, jestli poznám, že některý nahrávky jsou tak a jiný opačně? Ne, vole, nepoznám. Ale poznám, že některý jsou špatný a jiný dobrý - jako každej. Čím je to způsobený - vším tím o oodstavec výš. Jestli by některá z těch nahrávek byla skvělá, kdyby se jí otočila fáze - nemám tušení, neotáčím si fázi vprostřed skladby.

      Tys chyběl v logice, když se dělala v osmé nebo které třídě? Kam se tam snažíš tu implikaci nacpat? A proč?
      SVANC
      SVANC --- ---
      AXTHEB: Já vím, taky už na to kašlu. Ono to opravdu nemá smysl.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ptáš se mě, čeho sis neměl všimnout? To žertuješ? Ještě dnes odpoledne ses tu zaklínal, že přepólování beden způsobí "výrazné zhoršení". Přitom jediným tvým argumentem v jakékoli debatě je, že věříš tomu, co slyšíš. Takže od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe.

      A ptát se mě, proč jsem si toho nevšiml sám, postrádá jakoukoli logiku, když opakovaně tvrdím, že ten vliv je minimální, pokud vůbec slyšitelný.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ne ale bez prdele - proč by to mělo hrát stejně?
      Přece bedna funguje na principu vytváření přetlaku a podtlaku v místnosti.
      Stejně tak ucho vnímá zvuk jako přetlak a podtlak.
      Všechny zvukový impulsy, co do ucha doputujou v reálným světě, doputujou v podobě tlakové vlny. Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem, probíhající v čase (a mimochodem i bubeník za bubnem vnímá pohyb membrány jako přetlak díky akustickýmu zkratu, to zas byla kokotina, co tady zazněla).

      Proč si teda myslíte, že ucho-mozek, který od narození zpracovává všechny zvuky s prvotní půlvlnou nad nulou, by se mělo najednou chovat stejně, když mu to uměle otočíte? Proč by měl, já nevím, výstřel z pistole začínat podtlakem - zatažením repráků dovnitř bedny? Proč si myslíte, že by to nemělo bejt slyšet?

      Je to slyšet a musí to bejt slyšet. Začne to bejt jedno u kontinuálních tónů, ale u ataků/impulsů to je rozdíl.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      AXTHEB: Vypálený cd na Loganech poznáš celkem snadno. Na čem se to snažíš poznat ty?
      BLAF: Na čem konkrétně budeš přehazovat dvoulinky hombre, pochlub se? Aiwa věž z´92?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam