• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK:
      Ty si fakt nevidíš do huby:
      "...přepólovaný bedny hrajou výrazně hůř na basech... Je rozdíl mezi tím, jestli při úderu velkýho bubnu jdou basáky napřed dovnitř (podtlak) a pak až ven nebo napřed ven (přetlak) a až pak dovnitř." (MACHALIK)

      "Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem" (MACHALIK)

      Z těchle dvou výroků jasně vyplývá, že by mělo být poznatelné, zda zazněl buben přepólovaně, či nikoli. A dokonce poznatelné "výrazně".

      Hlavně, že ještě odpoledne jsi tu vykládal, že "Invertující zesík nikdy", pak se divil, jak je to možné, a teď už zase máš plná ústa arogantních keců.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Přemejšlíš vůbec, než něco napíšeš? Vždyť máš IQ nad sto, tak co je?

      Ptáš se mě, jak se vyrovnávám s faktem, že půlka mejch nahrávek je potenciálně přefázovaná, a vkládáš mi, že to stejně nepoznám.
      To ti není jasný, na jakou kokotinu se ptáš?
      Tak přece pakliže je nějaká nahrávka přefázovaná, tak to implikuje, že bude hrát hůř než nepřefázovaná. Kdyby byly dvě identický nahrávky lišící se pouze fází, tak jedna bude dobrá a druhá bude blbá.
      Protože nejsou, protože od každé existuje pouze buď ta nebo ona varianta, tak tenhle test provést nelze, lze pouze a jen vypovídat o těch nahrávkách jako takových - kdy jedna je dobrá a druhá blbá.
      To je snad realita i ve tvé garáži, ne? Že něco hraje líp než něco jinýho, nějaká nahrávka stojí za piču, jiná je skvělá.
      Je to způsobený tvým domnělým obracením fáze? Možná. Je to způsobený blbým nahrávacím aparátem? Možná. Je to způsobený hluchým zvukařem/mixařem? Možná.

      Co to je z tvé strany za otázku, jestli poznám, že některý nahrávky jsou tak a jiný opačně? Ne, vole, nepoznám. Ale poznám, že některý jsou špatný a jiný dobrý - jako každej. Čím je to způsobený - vším tím o oodstavec výš. Jestli by některá z těch nahrávek byla skvělá, kdyby se jí otočila fáze - nemám tušení, neotáčím si fázi vprostřed skladby.

      Tys chyběl v logice, když se dělala v osmé nebo které třídě? Kam se tam snažíš tu implikaci nacpat? A proč?
      SVANC
      SVANC --- ---
      AXTHEB: Já vím, taky už na to kašlu. Ono to opravdu nemá smysl.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ptáš se mě, čeho sis neměl všimnout? To žertuješ? Ještě dnes odpoledne ses tu zaklínal, že přepólování beden způsobí "výrazné zhoršení". Přitom jediným tvým argumentem v jakékoli debatě je, že věříš tomu, co slyšíš. Takže od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe.

      A ptát se mě, proč jsem si toho nevšiml sám, postrádá jakoukoli logiku, když opakovaně tvrdím, že ten vliv je minimální, pokud vůbec slyšitelný.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ne ale bez prdele - proč by to mělo hrát stejně?
      Přece bedna funguje na principu vytváření přetlaku a podtlaku v místnosti.
      Stejně tak ucho vnímá zvuk jako přetlak a podtlak.
      Všechny zvukový impulsy, co do ucha doputujou v reálným světě, doputujou v podobě tlakové vlny. Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem, probíhající v čase (a mimochodem i bubeník za bubnem vnímá pohyb membrány jako přetlak díky akustickýmu zkratu, to zas byla kokotina, co tady zazněla).

      Proč si teda myslíte, že ucho-mozek, který od narození zpracovává všechny zvuky s prvotní půlvlnou nad nulou, by se mělo najednou chovat stejně, když mu to uměle otočíte? Proč by měl, já nevím, výstřel z pistole začínat podtlakem - zatažením repráků dovnitř bedny? Proč si myslíte, že by to nemělo bejt slyšet?

      Je to slyšet a musí to bejt slyšet. Začne to bejt jedno u kontinuálních tónů, ale u ataků/impulsů to je rozdíl.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      AXTHEB: Vypálený cd na Loganech poznáš celkem snadno. Na čem se to snažíš poznat ty?
      BLAF: Na čem konkrétně budeš přehazovat dvoulinky hombre, pochlub se? Aiwa věž z´92?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Jako kucí, chytáte se marginálií. Pokud je časový posun symetrický není vo čem diskutovat. Pravdou zůstavá, že Machlík brousí Logany etc. a zbytek 90% z vás tady ledatak mele píčoviny, kterejm sami nerozumíte. Resp. ikdyby Machalík přehodil fáze 158x furt mu to bude bouchat vo 1000% líp než ty sračky z mp3, zvukovejch karet diy mrdek apod lowendu.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Není nic snazšího. Klidně to tak pár dní nech a poslouchej známý věci, ale mělo by to bejt jasný celkem hned. Nejvíc se to projeví na spodku.
      BLAF
      BLAF --- ---
      Ja si tu ty kable snad prohodim, abych to vyzkousel...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      AXTHEB: Možná by ses místo tady těch názorů na cizí názory mohl zkusit zapojit s něčím užitečnějším, ale cokoli je ti libo, seš dospělej.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Mimochodem, mohl by mi někdo z ateistů zkusit vysvětlit, proč by vlastně mělo bejt neslyšitelný nebo dokonce jedno, jestli je polarita taková nebo maková? Proč by mělo bejt jedno, jestli jsou bedny přefázovaný nebo ne? Z jakýho důvodu usuzujete, že by to vůbec mělo bejt buřt a nedejbože neslyšitelný?
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      MACHALIK: Upozornit svance, ze se s tebou nema hadat protoze mluvis nesmysly
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      AXTHEB: Prosimtě, co je účelem tady toho, co teď produkuješ?
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      MACHALIK: Vim ja k cemu se modlej hifisti? Pane "poznam podle zvuku vypaleny cedecko"
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: I kdyby sám pámbu říkal, že půlka nahrávek je tak a druhá onak, tak to nic nemění na tom, že pin 2 je + a pin 3 je - a že červená je + a černá je -. Co se děje na nahrávkách je nepodstatný. V tomto směru nemá jeho tvrzení žádnou váhu.

      Čeho jsem si nevšimnul sám? Že některý nahrávky jsou tak a jiný onak? A opravdu jsou? A pokud ano, tak čím by se to projevovalo? Asi že některý hrajou hůř a některý líp. Toho jsem si nevšimnul, myslíš? Ty sis nevšimnul, že každá nahrávka hraje jinak? Nebo co vlastně zase říkáš?

      AXTHEB: Nekecej. A ke komu že se modlím? K Robertovi Harleymu nebo si mám vyfiltrovat ty další jména, kterejma tady Svanc pořád operuje?
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      SVANC: Machalik je nabozenskej fanatik, na to nesmis zapominat.
      SVANC
      SVANC --- ---
      "Cokoli říká Robert Harley je nepodstatný."
      Čekal bych, že názor šéfredaktora The Absolute Sound pro tebe jistou váhu mít bude. V minulosti jste se tu s Teddybeddym na tyhle autority odvolávali... :-)

      A když to tak děsně vadí, to sis toho ještě nevšiml sám? Možná je chyba, že nevíš, která z tvých nahrávek je invertovaná a která ne. Vždyť to je situace jako v slepým testu. Ale kdybys věděl, která je ta invertovaná, to by byla jiná - hned by ti bylo nápadné, že bedny "hrajou výrazně hůř" :-)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Rozložení špatně nahranejch nahrávek vs. dobře nahranejch neumím posoudit, ale, kurva, systém za žádnou cenu nesmí obracet fázi. Jde _jen_ o barvy konektorů, nic jinýho. Žádný konstrukční řešení, žádný přidaný náklady, vůbec NIC nebrání výrobci, aby na plusovej výstup dal červenou svorku a na mínusovej černou svorku. Jakejkoli přístroj, kterej toto nemá splněno - nejspíš protože bagr - je snad už z principu nutno vyloučit z úvah, ztrhat v testech, dostane-li se do nich vůbec, a pošpinit firmu jako bandu absolutních diletantů. Vlastně z toho vyplývá, že je úplně jedno, jaký jsou nahrávky, systém musí splňovat alespoň základní pravidlo, že když kroutím volantem doprava, tak auto pojede doprava, a je úplně jedno, jestli jsou silnice levo nebo pravostranný.

      Cokoli říká Robert Harley je nepodstatný. Když pominu, že je to slyšet, tak i kdyby nebylo, tak je nepřípustný, aby si systém dělal, co chtěl, a výsledná fáze byla dílem náhody navzdory tomu, že je všude jasně daný značení. To jako má uživatel proměřovat škopkem každej komponent, aby zjistil, jestli výrobce není prase?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ten racionální důvod je, že na to sere pes, protože ten vliv obrácené fáze není zdaleka takový, jak tvrdíš. Spíš je to podobné jako s kabely, někdo říká, že to pozná, jiný zase ne. A když pohledáš na netu, tak zjistíš, že i v nahrávkách (LP i CD) je totální bordel, takže ve finále je dost jedno, co s tím dělá zbytek řetězce.

      Pokud ti něco říká jméno Robert Harley, tak tohle jsou jeho slova:
      But what are the consequences of living with a system in which one component inverts absolute polarity? None, in my view. Here's why. In the recording chain, maintaining correct absolute polarity from the microphone to the CD (or other release format) is rare. It's just as likely that a recording will have reversed polarity (relative to the acoustic polarity) as correct polarity. If your system inverts absolute polarity, the recordings that are inverted will be played back correctly. If your system doesn't invert polarity, the correct-polarity recordings will be played back with correct absolute polarity. In other words, having a system that doesn't invert polarity gets you nothing.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Fantastický! Novej level.
      Nějakej racionální důvod, proč neprohodí barvy na konektorech? Rázem by se z toho stal zase normální předzesilovač.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Lépe řečeno. Fáze se otáčí na každém stupni zesilovače. Ideálně je na výstupu shodná jako na vstupu, ale zvláště na levnějších zesech na to někdy jebou. A páč jde AC režim je to svým způsobem egál, na ucho to nepozná to nikdo, pokud to jde do obou uch vobrácený stejně :)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam