• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Přemejšlíš vůbec, než něco napíšeš? Vždyť máš IQ nad sto, tak co je?

    Ptáš se mě, jak se vyrovnávám s faktem, že půlka mejch nahrávek je potenciálně přefázovaná, a vkládáš mi, že to stejně nepoznám.
    To ti není jasný, na jakou kokotinu se ptáš?
    Tak přece pakliže je nějaká nahrávka přefázovaná, tak to implikuje, že bude hrát hůř než nepřefázovaná. Kdyby byly dvě identický nahrávky lišící se pouze fází, tak jedna bude dobrá a druhá bude blbá.
    Protože nejsou, protože od každé existuje pouze buď ta nebo ona varianta, tak tenhle test provést nelze, lze pouze a jen vypovídat o těch nahrávkách jako takových - kdy jedna je dobrá a druhá blbá.
    To je snad realita i ve tvé garáži, ne? Že něco hraje líp než něco jinýho, nějaká nahrávka stojí za piču, jiná je skvělá.
    Je to způsobený tvým domnělým obracením fáze? Možná. Je to způsobený blbým nahrávacím aparátem? Možná. Je to způsobený hluchým zvukařem/mixařem? Možná.

    Co to je z tvé strany za otázku, jestli poznám, že některý nahrávky jsou tak a jiný opačně? Ne, vole, nepoznám. Ale poznám, že některý jsou špatný a jiný dobrý - jako každej. Čím je to způsobený - vším tím o oodstavec výš. Jestli by některá z těch nahrávek byla skvělá, kdyby se jí otočila fáze - nemám tušení, neotáčím si fázi vprostřed skladby.

    Tys chyběl v logice, když se dělala v osmé nebo které třídě? Kam se tam snažíš tu implikaci nacpat? A proč?
    SVANC
    SVANC --- ---
    AXTHEB: Já vím, taky už na to kašlu. Ono to opravdu nemá smysl.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Ptáš se mě, čeho sis neměl všimnout? To žertuješ? Ještě dnes odpoledne ses tu zaklínal, že přepólování beden způsobí "výrazné zhoršení". Přitom jediným tvým argumentem v jakékoli debatě je, že věříš tomu, co slyšíš. Takže od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe.

    A ptát se mě, proč jsem si toho nevšiml sám, postrádá jakoukoli logiku, když opakovaně tvrdím, že ten vliv je minimální, pokud vůbec slyšitelný.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ne ale bez prdele - proč by to mělo hrát stejně?
    Přece bedna funguje na principu vytváření přetlaku a podtlaku v místnosti.
    Stejně tak ucho vnímá zvuk jako přetlak a podtlak.
    Všechny zvukový impulsy, co do ucha doputujou v reálným světě, doputujou v podobě tlakové vlny. Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem, probíhající v čase (a mimochodem i bubeník za bubnem vnímá pohyb membrány jako přetlak díky akustickýmu zkratu, to zas byla kokotina, co tady zazněla).

    Proč si teda myslíte, že ucho-mozek, který od narození zpracovává všechny zvuky s prvotní půlvlnou nad nulou, by se mělo najednou chovat stejně, když mu to uměle otočíte? Proč by měl, já nevím, výstřel z pistole začínat podtlakem - zatažením repráků dovnitř bedny? Proč si myslíte, že by to nemělo bejt slyšet?

    Je to slyšet a musí to bejt slyšet. Začne to bejt jedno u kontinuálních tónů, ale u ataků/impulsů to je rozdíl.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AXTHEB: Vypálený cd na Loganech poznáš celkem snadno. Na čem se to snažíš poznat ty?
    BLAF: Na čem konkrétně budeš přehazovat dvoulinky hombre, pochlub se? Aiwa věž z´92?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Jako kucí, chytáte se marginálií. Pokud je časový posun symetrický není vo čem diskutovat. Pravdou zůstavá, že Machlík brousí Logany etc. a zbytek 90% z vás tady ledatak mele píčoviny, kterejm sami nerozumíte. Resp. ikdyby Machalík přehodil fáze 158x furt mu to bude bouchat vo 1000% líp než ty sračky z mp3, zvukovejch karet diy mrdek apod lowendu.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Není nic snazšího. Klidně to tak pár dní nech a poslouchej známý věci, ale mělo by to bejt jasný celkem hned. Nejvíc se to projeví na spodku.
    BLAF
    BLAF --- ---
    Ja si tu ty kable snad prohodim, abych to vyzkousel...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    AXTHEB: Možná by ses místo tady těch názorů na cizí názory mohl zkusit zapojit s něčím užitečnějším, ale cokoli je ti libo, seš dospělej.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Mimochodem, mohl by mi někdo z ateistů zkusit vysvětlit, proč by vlastně mělo bejt neslyšitelný nebo dokonce jedno, jestli je polarita taková nebo maková? Proč by mělo bejt jedno, jestli jsou bedny přefázovaný nebo ne? Z jakýho důvodu usuzujete, že by to vůbec mělo bejt buřt a nedejbože neslyšitelný?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MACHALIK: Upozornit svance, ze se s tebou nema hadat protoze mluvis nesmysly
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    AXTHEB: Prosimtě, co je účelem tady toho, co teď produkuješ?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MACHALIK: Vim ja k cemu se modlej hifisti? Pane "poznam podle zvuku vypaleny cedecko"
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: I kdyby sám pámbu říkal, že půlka nahrávek je tak a druhá onak, tak to nic nemění na tom, že pin 2 je + a pin 3 je - a že červená je + a černá je -. Co se děje na nahrávkách je nepodstatný. V tomto směru nemá jeho tvrzení žádnou váhu.

    Čeho jsem si nevšimnul sám? Že některý nahrávky jsou tak a jiný onak? A opravdu jsou? A pokud ano, tak čím by se to projevovalo? Asi že některý hrajou hůř a některý líp. Toho jsem si nevšimnul, myslíš? Ty sis nevšimnul, že každá nahrávka hraje jinak? Nebo co vlastně zase říkáš?

    AXTHEB: Nekecej. A ke komu že se modlím? K Robertovi Harleymu nebo si mám vyfiltrovat ty další jména, kterejma tady Svanc pořád operuje?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SVANC: Machalik je nabozenskej fanatik, na to nesmis zapominat.
    SVANC
    SVANC --- ---
    "Cokoli říká Robert Harley je nepodstatný."
    Čekal bych, že názor šéfredaktora The Absolute Sound pro tebe jistou váhu mít bude. V minulosti jste se tu s Teddybeddym na tyhle autority odvolávali... :-)

    A když to tak děsně vadí, to sis toho ještě nevšiml sám? Možná je chyba, že nevíš, která z tvých nahrávek je invertovaná a která ne. Vždyť to je situace jako v slepým testu. Ale kdybys věděl, která je ta invertovaná, to by byla jiná - hned by ti bylo nápadné, že bedny "hrajou výrazně hůř" :-)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Rozložení špatně nahranejch nahrávek vs. dobře nahranejch neumím posoudit, ale, kurva, systém za žádnou cenu nesmí obracet fázi. Jde _jen_ o barvy konektorů, nic jinýho. Žádný konstrukční řešení, žádný přidaný náklady, vůbec NIC nebrání výrobci, aby na plusovej výstup dal červenou svorku a na mínusovej černou svorku. Jakejkoli přístroj, kterej toto nemá splněno - nejspíš protože bagr - je snad už z principu nutno vyloučit z úvah, ztrhat v testech, dostane-li se do nich vůbec, a pošpinit firmu jako bandu absolutních diletantů. Vlastně z toho vyplývá, že je úplně jedno, jaký jsou nahrávky, systém musí splňovat alespoň základní pravidlo, že když kroutím volantem doprava, tak auto pojede doprava, a je úplně jedno, jestli jsou silnice levo nebo pravostranný.

    Cokoli říká Robert Harley je nepodstatný. Když pominu, že je to slyšet, tak i kdyby nebylo, tak je nepřípustný, aby si systém dělal, co chtěl, a výsledná fáze byla dílem náhody navzdory tomu, že je všude jasně daný značení. To jako má uživatel proměřovat škopkem každej komponent, aby zjistil, jestli výrobce není prase?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Ten racionální důvod je, že na to sere pes, protože ten vliv obrácené fáze není zdaleka takový, jak tvrdíš. Spíš je to podobné jako s kabely, někdo říká, že to pozná, jiný zase ne. A když pohledáš na netu, tak zjistíš, že i v nahrávkách (LP i CD) je totální bordel, takže ve finále je dost jedno, co s tím dělá zbytek řetězce.

    Pokud ti něco říká jméno Robert Harley, tak tohle jsou jeho slova:
    But what are the consequences of living with a system in which one component inverts absolute polarity? None, in my view. Here's why. In the recording chain, maintaining correct absolute polarity from the microphone to the CD (or other release format) is rare. It's just as likely that a recording will have reversed polarity (relative to the acoustic polarity) as correct polarity. If your system inverts absolute polarity, the recordings that are inverted will be played back correctly. If your system doesn't invert polarity, the correct-polarity recordings will be played back with correct absolute polarity. In other words, having a system that doesn't invert polarity gets you nothing.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Fantastický! Novej level.
    Nějakej racionální důvod, proč neprohodí barvy na konektorech? Rázem by se z toho stal zase normální předzesilovač.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Lépe řečeno. Fáze se otáčí na každém stupni zesilovače. Ideálně je na výstupu shodná jako na vstupu, ale zvláště na levnějších zesech na to někdy jebou. A páč jde AC režim je to svým způsobem egál, na ucho to nepozná to nikdo, pokud to jde do obou uch vobrácený stejně :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: "Zesík nikdy neinvertuje!!! :))"
    Nikdy neříkej nikdy, viz např.:

    Output polarity Inverting
    Artisan Audio - Quicksilver Full Preamplifier
    http://www.artisanaudio.co.uk/Quicksilver/Full%20Preamplifier/fullpre.html

    popř. kdybys nevěřil daným stránkám, tak k jinému modelu informace přímo od výrobce:
    This preamplifier is phase inverting.
    http://www.quicksilveraudio.com/products/LSPreampManual.pdf

    A určitě to není jediný případ.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Z logiky věci vyplývá, že když si napálím CDčko se stejnosměrným signálem a budu obcházet různý sestavy, tak u některejch z nich zalezou basáky dovnitř a u některejch ven! Jen tak! Na 92 % sestav bude po 92 % doby trvání 92 % amplitudy toho signálu interpretováno 92 % posluchači jako z 92 % invertované.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ježišikriste, tohle je zlej sen... no jistě - a jak to s čím souvisí?

    Jistěže se u reprosoustav ve výhybce čaruje s fází na jednotlivejch reprákách, otáčí se o libovolný množství stupňů, aby se kompenzovaly vzdálenosti repráků od sebe, od ucha, aby se srovnala impulsní chára a na ni navazující další cháry, a to prosím pěkně všude, nejen v PA. To ale vůbec nijak nesouvisí s tím, že všechny červený svorky od výstupu z CD do vstupu do výhybky jsou plusový. Je to jiná věc, jinej problém.

    Svancu, ty fakt žiješ v představě, že náhodně vyskládaná sestava u osoby A bude hrát totéž CD s jinou fází než jiná náhodná sestava u osoby B? Že výsledná fáze ti prostě nějak vyjde podle toho, jak se zrovna potkají přístroje? A i tomu že 92 % všech CD přehrávačů obrací fázi u 92 % CDček? To už je jak nějaký spiknutí.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    MACHALIK: v PA se otaci faze na basech uplne bezne
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Zesík nikdy neinvertuje!!! :)) Už si to zapamatujte! Zesík NIC neinvertuje. Když má invertovaný zapojení, tak pak má prohozený káble na konektorech tak, aby to z nich zase lezlo v původní fázi. Neexistuje nic jako zesilovač, kterej vám otočí fázu, a jestli jo, tak ho reklamujte.

    Ale jinak nesouhlasím, že je to jedno, jak se otočí polarita. Je to slyšet na basech - výrazně. Čím lepší bedny, tím líp. Možná to nějaký malý škopky skryjou, ale když se přefázovala nějaká velká bedna s basákem, třeba JBL 250 Ti nebo Quadral Titan, tak to šlo hned do kopru.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Prakticky je jedno, esti zesík invertuje anebo ne. Důležité je aby nebyly jednotlivé kanály v protifázi. Při poslechu závisí na vzdálenosti posluchače na kterým místě tu kterou akustickou vlnu/ frekvenci právě slyší. Fázi obracejí i některé výhybky, záleží na konstrukci propustí. To se pak řešilo právě obrácením polarity např. na střed. repro s tím, že v nějaké vzdálenosti x dorazí celé akustické spekrum k uchu +/- ve stejný čas. Osvědčené značkové výrobky tuto koherenci mají. Netak zmatené homemade pokusy s 20ti reproduktory v umakartových megabednách v malý garáži s nízkým stropem.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Toto proženu nějakejma lidma, kterým věřím, protože mi to přijde jako rubbish.

    V každým případě se nebudu zase dohadovat s žádným z tvejch citovanejch článků, zkus si tu polaritu otočit a poslechni si, co to dělá. Výrobci si podle mě hlavu lámou a nikdo si nedovolí dát na červenou svorku mínus, to je nějaká smyšlenka nebo špatná interpretace pojmu invertovaný zapojení. Představa, že to každej má jinak a popisky zadního čela přístroje vůbec nic neznamenají, je absurdní.

    Dost absurdní na to, abych se na to však zeptal.

    Jak vůbec kořeň došel k těm 92 %? Jak poznáš, jestli skladba na CDčku je obráceně? I když ji nagrabuješ a analyzuješ, jak z toho grafu poznáš, jestli to mělo jít napřed nad nulu nebo pod nulu? Jediný, co mě napadá, je, že první kmit musí jít vždycky na začátku (= po tichu) jen a pouze nad nulu. Ale zas když tam bude nějaká jehla/podkmit, ať už způsobená mikrofonem nebo třeba nějakým operákem při nahrávání, tak to nemusí nutně znamenat, že je to přepólovaný.

    Mi to přijde jak zjištění, že 92 % všech lidí jsou vlastně buzeranti a lesby. Prostě hovadina. Poptám se okolo.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Něco k tématu je třeba tady:
    AudioGeorge.com :: How to Play Most if Not all Digital Media in Absolute Polarity
    http://audiogeorge.com/how-to-play-most-if-not-all-digital-media-in-absolute-polarity/
    Názory na důležitost této problematiky se ale dost rozcházejí, viz třeba:
    Reversing Amp to Speaker Polarity?
    http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?64744-Reversing-Amp-to-Speaker-Polarity

    O možnost detekovatelnosti se přít nebudu, každopádně hláška, že přepólované bedny (obě, samozřejmě) hrajou výrazně hůř, je dost přehnaná - pak by nemohl být problém poznat, co je co. To je zřejmě i důvod, proč si s tím někteří výrobci komponent nelámou hlavu.

    Online test slyšitelnosti je třeba tady, ale daná ukázka myslím není zvolena příliš šťastně:
    Absolute Polarity Blind Listening Test
    http://www.audiocheck.net/blindtests_abspolarity.php
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ještě jednou pro přesnost - invertující zapojení neznamená, že na výstupu je signál otočenej.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Počkej, takže ty fakt říkáš, že když je nějakej zesák v invertujícím zapojení, tak se rozumí samo sebou, že Helmut z Behringeru pak na výstupu z desky na konektory neprohodí káblíky (asi proto, že se mu nechce?) a nechá ten výstup naopak? Máš k tomu nějakej paper nebo tak? O tom jsem v životě neslyšel, to je přece na stažení celé série. Stejně jako ty CD - tím se myslí disky nebo mašiny? Není to úplná kokotina? Proč by to tak mělo bejt?

    Jako šlo by to ověřit hodně pomalým sinem, třeba 1 Hz, kterej by si člověk vygeneroval a vypálil sám, ale osobně si myslím, že je to úplnej nesmysl. Nemůžou si přístroje obracet polaritu, jak se jim zlíbí, to mi netvrď. Odkud to máš?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam