• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Je to jedno z možných vysvětlení. A kdybychom se bavili někde jinde o něčem jiným, tak bys zase mohl dojít k závěru, že něco někomu závidím. Jsou to takový malý černý díry, dřív nebo později to do nich vždycky spadne.
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: takže se za to stydíš tedy
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Kdyby se z tvých postů vyndaly kecy o věcech, který neznáš, a nechaly jen ty, který se jakkoli vztahují k něčemu, cos sám v životě slyšel či zažil, nezůstalo by taky vůbec nic. Já si prostě s tvejma smyšlenkama a vyčtenejma povídačkama z netu vykládat nechcu. Mě zajímá ta realita za tím. A té se nedostává. Je to jako bavit se s abstinentem o whiskách nebo s panicem o mrdání. K ničemu. Nezbejvá než si z tebe dělat srandu, protože si (z nějakýho důvodu) chceš tak strašně moc povídat. Proč?

    NOIK: Tě moje odpověď neuspokojila? Cos čekal?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Vždyť to říkám - kdyby se z tvých postů vyndaly kecy o mě, nezůstane vůbec nic :).

    A Noikovi bys měl normálně odpovědět. Já už jsem se s tím, že se chováš jako idiot, nějak vyrovnal, ale lidi zvyklé na normální komunikaci to dokáže překvapit.
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: tak sory ale normálně jsem se tě zeptal - fakt mě zajímá, co si člověk vychutnává na aparatuře za statisíce protože nikoho takového osobně neznám ..nebo se za to stydíš?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Různý kapely. Helenka, Kája Gottůj, Elán, taky mám rád Holki a Wanastowy Wjecy, ze zahraničí třeba U2 a Bruce Springsteen a nově Joe Cocker, taky si ujíždím na Nightwish a Boyzone a Whitney Houston z Osobního strážce, no znáš to, prostě takový ty starý dobrý pecky. A folk, folk miluju. Bráchy Nedvědy a tak. Z toho úplně roním slzy. Rádio Čas hodně poslouchám.
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: co na tom tedy prosím posloucháš?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ale ty nemáš aparát, na kterým by se dalo rozlišit něco jako kabely. Vždyť máš podoma dělaný domácí kino, člověče, co na tom chceš testovat? Tak jste nic neslyšeli, no. Gratuluju! Konečně máš důkaz, že u tebe doma není nic slyšet. Mimochodem, co to bylo za kabely?

    To o tom maníkovi, co léta chodí do společnosti sommeliérů, aby jim do zemdlení vykládal, že jsou všichni blbci a že mezi víny přece nejsou rozdíly, protože odkaz na test, kde někdo někoho ošálil přelitím bohemky do flašky od šampusu, sedí jak prdel na hrnec. K čemu ti to je? Máš pocit, že ty sommeliéry jednoho dne přesvědčíš? Nebo to děláš z lidumilství, abys běžný smrtelníky odradil od nákupu drahejch vín, protože jsou stejně na hovno a můžou si koupit tetru? Jako co ti musím přiznat je, že tady ti to částečně vychází, minimálně se tu sesbírala slušná klaka, která si (nejen díky tobě, ale i) fakt myslí, že nejsou rozdíly mezi ničím jiným než bednama. To gratuluju! Slušnej achievement. Podařilo se ti poplést třeba deset lidí. Dokonce dvěma jsi to i odprezentoval na svým podoma stlučeným 5.1 bez rozlišení (ze kterýho byli jistě odvaření, protože jestli byli odsud, jak říkáš, tak sami mají doma beztak jen počítač a sluchátka, takže relevantní zpětné vazby se ti od nich dostat nemohlo).

    Ty pořád nechápeš, žes nikdy žádnej důkaz ničeho nedodal. Ty si myslíš, že jo, ale vskutečnosti ne. Odkaz na cokoli nebo 20 normostran pindů není důkaz. Důkaz, a to jsem ti psal už z Argentiny někdy v roce 2010, nelze podat přes internet, ten se musí slyšet. Ty pořád chceš důkaz po mně - i to jsem ti psal před čtyřma rokama, že je kokotina, ten můžeš získat jenom tak, že vylezeš z té své nory, seženeš si kamaráda s dostatečně dobrým aparátem, a necháš se od něj pozvat domů a budete testovat věci. Jiná možnost není. Opakuju, jiná možnost důkazu, jak co je slyšet, není. Odkaz na článek není důkaz, leda tak ve tvým světě.

    No a teď ještě naposledy, jak do tvé teorie o snobech, kteří poslouchají jen čelní panely, zapadá, že se zhusta stane, že komponent, od kterýho se dle všech indicií očekává, že bude skvělej a lepší než jinej komponent, v tomto selže a jde přímo naproti všem očekáváním, zjistí se, že je to navoněná bída. Jak si to vysvětluješ?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Že zrovna ty říkáš, že by ze měla padat "nejaky konkretni data" :-))). Odkazy z internetu na dobře dokumentované výsledky testů a experimentů takovými daty jsou, tvoje subjektivní dojmy nebo nic neříkající hlášky o milionech audiofilů naopak nikoli.
    Hele, já chápu, že ti toho moc nezbývá - když si člověk z tvých postů odmyslí osobní útoky vůči oponentovi (to máš s Josefemdruhym společné) a popisy tvých subjektivních pocitů, tak nezůstane nic. Vůbec nic. Proti slepým testům resp. tvrzení, že jsou citlivější než přepínání s dlouhými pauzami, jsi doteď nebyl schopen dát jediný argument, ani přiznat, že žádný nemáš. Vzpamatuj se :)

    A pokud jde o to opakování odkazů, tak pokaždé, když se tu některý z nich objevil, jsi měl možnost ty testy silnými argumenty rozcupovat. Nikdy jsi to raději ani nezkoušel a není těžké přijít na to proč. Tak se nediv, že je i nadále pokládám za významnou podporu svého pohledu na věc. Ale můžeš to udělat teď a já ti klidně slíbím, že v takovém případě už se tu odkaz na ně nikdy neobjeví :).

    "zes nikdy ve slepym testu neslysel nic. Stejne to kazdej vi!" - jenom tady na Nyxu jsou dvě ID, kterým jsem předváděl slepý přepínací test kabelů. Jak se ti líbil ten příklad s F1 a civilním Ferrari? Taky by ses mě v auditku o autech pořád dokola ptal, v kolika formulích 1 nebo Ferrari jsem seděl? Konečně už pochop, že o tomhle se s tebou bavit nebudu, protože se tím jenom snažíš odvádět řeč od podstaty věci. Tahle debata totiž není ani o mě ani o tobě ani o mojí nebo tvojí poslechovce, ale o dvou protichůdných názorech a argumentech pro jejich podporu. Já jich dal dost, ale na ty tvoje se tu zatím stále čeká... Marně...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: No musis to asi holt brat tak, ze dokud z tebe nezacnou padat nejaky konkretni data, jen citace z netu, tak se s tebou nebude nikdo bavit. Ostatne s RSS feedem si taky nikdo nechce popovidat a ty bohuzel zadnou pridanou hodnotu nenabizis. Aj jako feed ses mizernej, furt opakujes jen to samy :( Pritom by stacilo priznat, zes nikdy ve slepym testu neslysel nic. Stejne to kazdej vi!
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK:
    SVANC: no zajímaly by mě nějaký jména kapel, skladatelů, producentů, zpěváků, zpěvaček..
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: OK, takže zase jenom tlachy o mě a naprosté nepochopení obsahu mého příspěvku. Kdybys rovnou napsal, že svá tvrzení nemůžeš doložit vůbec ničím jiným než svými dojmy, bylo by to kratší :).

    A když máš tak rád ty příklady s auty:
    Jsem přesvědčen, že na závodním okruhu by formule 1 dosáhla lepšího času než civilní Ferrari. Pro toto tvrzení jsou podobně silné argumenty jako pro odmítání neslepých testů. Taky by ses mě v auditku o autech pořád dokola ptal, v kolika formulích 1 nebo Ferrari jsem seděl?

    NOIK: Pokud narážíš na kvalitu nahrávek resp. na vybavení studií, tak tohle přece není důležité, to ví každý správný audiofil ;). Není podstatné, že nahrávací studia nepoužívají předražené kabely ani zesilovače se stejně ohromujícími parametry, jako má ten Machalíkův s léčivými účinky. Je to stejné jako s drahými síťovými kabely - ty kilometry od elektrárny, trafačka po cestě a dráty od ní nehrají žádnou roli. Důležité jsou jen ty poslední dva metry :-)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Muziku, čéče, cos myslel?

    SVANC: Ok, takže od největšího zastánce slepých testů se co za komponenty porovnával ve slepých testech prostě nedozvíme. Dobré vědět. Zapadá to do balíčku. Ty prakticky nemáš zkušenosti s vůbec ničím, ani s tím, o čem tak plamenně píšeš. To je strašný, Svancu :( Cos dělal celý ty roky? Esli tě to hifi nebaví ani natolik, aby sis ověřil svoje vlastní teorie, tak proč sem píšeš? Obsedantní porucha? Josefdruhý?

    Ta poznámka není zajímavá. Reprezentativní skupina několika desítek!! audiofilů. Ty mě rozpláčeš. Takže podle nich by si někdo měl začít stavět aparát? Co tak několikamilionová skupina jiných audiofilů? Anebo - nedej bože - vlastní uši. Ty ne. Ne ne ne. Ty do toho motat nechceme!

    Z jakých zkušeností vycházíš, když tvrdíš, že "už dlouho existují zesilovače za rozumnou cenu, jejichž zbytkové vady nelze lidským sluchem při normálním poslechu detekovat"? Na bednách Videoton nepoznáš nic od ničeho. Na Wilson Audio Alexandria leccos poznáš. Z jakého aparátu vycházíš? Oh wait- z žádného. Ty sis to přečetl na internetu, kdyžs hledal "proč slepý test dokazuje, že rozdíly mezi ničím neexistují". Tak to musí být pravda. A kdyby to dávali v televizi, tak to bude ještě víc pravda. Škoda, že to nedávali v televizi.

    Já nepotřebuju vědět nic o zesilovači. Mnohokrát jsem byl překvapenej, když jsem se setkal s novým strojem. Některý hrály proti očekáváním skvěle. Jiné hrály blbě. Velmi časem jsem se tě chtěl zeptat, jak se vyrovnáváš s faktem, že neexistuje přímá úměra mezi cenou a zvukem. Že drahej přístroj může být drek a žádnej bias na tom nic nezmění. Ještě jsem se tam nedostal. Teď tam teda jsme. Co o tomhle píšou na internetu?
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: hele můžu se zeptat, co na to tvým aparátu posloucháš?
    SVANC
    SVANC --- ---
    Moje osobní zkušenosti nejsou podstatné. Změnila by se snad opakovaně a vědecky prokázaná fakta o slepých testech, kdybych tu vyjmenoval komponenty za statisíce, které jsem testoval? Nebo by tato fakta byla jiná, kdybych naopak napsal, že žádné takové nebyly? Tohle zkrátka není otázka na mě, já nejsem ten, kdo neustále argumentuje jen a pouze svými neocenitelnými subjektivními dojmy poslechovými zkušenostmi. Raději se opírám o objektivnější metody. Nebo snad něčemu nerozumíš na tomhle?

    Akustické úpravy klidně můžeme nechat být, když při zmínce o nich pokaždé jen pejorativně zmíníš obkládání stěn platama od vajec. Dobře přitom víš, že žádná plata od vajec doma nemám a je to vlastně jen drobná podpásovka, podobná mnohým dalším :-)

    Zajímavá je spíš tahle poznámka: "je nepodstatné, co cizím lidem vyjde v jejich testech". Tohle by snad mohlo platit, kdyby se jednalo o několik "nějakých" lidí. Ale pokud se sejde reprezentativní skupina několika desítek audiofilů, recenzentů a dalších odborníků, mají k dispozici špičkový aparát a vše se pečlivě dokumentuje, tak to má značnou vypovídací hodnotu. A výsledkem tohoto testu je zjištění, že i tito zkušení posluchači při pohledu na přístroje mají pocit, že ty drahé hrají mnohem lépe, a pro vyjádření nedostatků těch levných používají dost silné výrazy. Naslepo se pak ukáže, že to všechno byl jen bias a vůbec nejsou schopni poznat jeden od druhého.
    Stejné závěry vyplývají i z onoho známého testu s prémií deset tisíc dolarů se vstupním poplatkem dvě stě dolarů. Absolvovalo jej několik tisíc lidí, už s ohledem na ten vstupní poplatek nepochybně přesvědčených o tom, že poznat drahý zesík od levného nemůže být problém. Za kontrolovaných podmínek neuspěl ani jeden. Ani jeden! Přesto si klidně můžeš myslet, že právě ty bys byl tím jediným úspěšným, ale jako argument je to hodně slabé.
    Je taky zbytečně podsouvat mi názor, že všechno už bylo vynalezeno a že stroj "zesilovač" byl popsán do mrtě. Nic takového jsem nepsal. Jenom tvrdím, že už dlouho existují zesilovače za rozumnou cenu, jejichž zbytkové vady nelze lidským sluchem při normálním poslechu detekovat.

    Ty prostě potřebuješ vědět, že ti hraje zesík za několik stovek tisíc, vidět tu drahou krásu, jinak si hudbu nevychutnáš. To je v pořádku, i když leckomu by to mohlo připadat jako určitý druh postižení, nabízí se označení Distortionphobia. V pořádku ale není, když tenhle svůj pohled (který nejsi schopen podepřít ani jediným nesubjektivním argumentem) vnucuješ dalším lidem a přesvědčuješ je o tom, že takový zesík hraje daleko lépe než nějaký mnohem levnější. Ne každý může a chce pořizovat aparát za několik mega a u všech ostatních vede tvůj přístup k horšímu zvuku, než jaký by byl s daným rozpočtem možný.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    A já si vždycky myslel, že v rámci daného rozpočtu na aparát je rozumné ušetřit tam, kde já neslyším rozdíl nebo ho nevnímám jako momentálně významný v celkovém kontextu aparátu. Kupříkladu když vím, že se možná budu stěhovat, nebudu obkládat stěny platama od vajec, ale peníze investuji raději do zesilovače, protože ten už se mnou zůstane. Taky když vím, že jednou budu chtít větší bedny, tak investuji raději do zesilovače. Je nepodstatné, co slyší nebo neslyší zkušení posluchači - ty sám by ses ostatně jistě označil za zkušeného - je nepodstatné, co cizím lidem vyjde v jejich testech, je úplně supernepodstatné, když někomu ve slepém testu vyjde, že Mark Levinson je k nerozeznání od Aiwy, a jediné podstatné jsou osobní dojmy a preference, protože s těmi člověk žije ve své hlavě.

    Napíšu ti je, až se přiznáš k aspoň třem slepě testovaným komponentům - vyber prosím ty nejreprezentativnější.

    Ale stejně nevěřím, že si fakt myslíš, že všechno už bylo vynalezeno a že stroj "zesilovač" byl popsán do mrtě. Vlastně věřím. Ty si to fakt myslíš!
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Problémy s logikou? Měl jsem za to, že máš něco společného s programováním... Nevadí, dovysvětlím...
    Z toho, co bylo opakovaně zjištěno při pečlivě připravených slepých testech, vyplývá následující doporučení. V rámci daného rozpočtu na aparát je rozumné ušetřit tam, kde ani zkušení posluchači nedokáží odlišit drahé od levného (totální shity samozřejmě nikdo nemyslí). Za takto ušetřené peníze pak lze koupit lepší reprosoustavy a provést akustické úpravy tam, kde to je možné. Zde je totiž přínos nesporný.
    Tahle úvaha se ovšem týká pouze zvuku a pokud si chce někdo koupit např. drahé kabely jen proto, že se mu líbí, je to samozřejmě jeho věc. A tento postup pochopitelně nic nepřinese ani lidem, kteří k pocitu spokojenosti potřebují vědět, že jim hraje zesík za 400 k.

    Mohl bys už popsat ty fyzikálně vysvětlitelné poslechové rozdíly mezi komponenty? Respektive vysvětlit, proč se ztratí, když nevíš co hraje? A pokud by tím důvodem měla být (údajná) horší citlivost slepých testů, tak toto tvrzení i nějak doložit. Pro opačný názor totiž argumenty existují...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Čili počkej. Ty souhlasíš s tím, že při budování aparátu jsou slepé testy k hovnu, ale zároveň tvrdíš, že slepé testy jsou to jediné, co opravdu rozkryje (vskutečnosti nerozkryje) vlastnosti komponentů a tudíž jediné relevantní. V tom jsem se teda ztratil. Tak jsou k něčemu nebo ne?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Fér:) Chci říct, že žádnej duševně zdravej člověk nemůže léta denně vopruzovat ve fóru somelliérů a pičovat, že poslepu nerozeznaj jeho domácí hořčák od Dom Perignon, kterej nikdy nepil => " co je to kwa za lidi"?
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: Jen pro upřesnění - nikdo netvrdí, že by měl člověk stavět aparát tím, že absolvuje nějaké slepé testy. Pro rozumný nákup komponentů je ale dobré vědět, co z nich vyplývá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam