VOZKA: Debata se Svancem je prdel, to máš pravdu, je to tréning na učitelství ve zvláštní škole.
Test navržený tak, že vždy dá stejný (nulový) výsledek bez ohledu na testovaný subjekt, je špatně navržený test. Tečka. Tady je ta tečka. Dál to nejde. Jestli je někde bias, tak je to právě zde - z důvodu osobní zainteresovanosti na tom, abych sám před sebou nebyl za blbce a nemusel si přiznat, že v oboru, kam jsem nainvestoval spoustu času a snahy a know how, stále nedosahuji výsledků, kterých jiní dosahují, přičemž nemuseli hnout prstem, jen vyndali love z prkenice. Celý bias - a je to ohromný bias, to ti teda řeknu, modlit se ke slepému testu, ze kterého vyplývá, že NIC není slyšet, je pro určitou skupinu lidí podobně lákavé jako levný salám v Kauflandu pro důchodce - je především tady. Odhlédneme-li však od osobních průserů a budeme-li se zabývat odosobněně měřicími metodikami jako takovými, tak ta, která dává vždy stejné výsledky bez ohledu na měřený subjekt, a navíc tyto výsledky ani nekorelují s dvěma dalšími metodikami, je prostě vadná. Chápeš?
Strawmani nebo analogie, jak jim říkám já, jsou potřeba, když se v tématu konkrétním nelze posunout dál, když jediné, co se zde lze dočíst, je, že slepý test je bezva, i když nám nic neřekne a je v rozporu s jinými druhy testů, opakováno ad infinitum. Tak se holt musíš pokusit to postiženému vysvětlit jinak. Ono to samo nejde, ale je legrace to zkoušet. Rozhodně však není možné použít formulaci "ve slepých testech mám potíže slyšet rozdíl protože xxxxx, proto je považuju za nevhodnou metodu a preferuju yyyyyy", protože tím by se tím validovala výzkumná metoda, která vylučuje možnost prozkoumat subjekt svého zkoumání. To prostě nelze.
A jako vždy, stejně jako Svancovi ti musím bohužel říct, že ani za milion _stránek_ textu nebude nikdo nikdy schopný dát argument na to, co je _slyšet_. Nelze si to přečíst, rozumíš? Svanc naopak nedává nic, nedává podloženýho vůbec nic, pouze dokola a dokola opakuje, že někdo použil metodu s nulovou rozlišovací schopností na testování jemných nuancí mezi A a B a že to selhalo. Každý si samozřejmě může posoudit sám, ale protože úplně všichni mají bias, co bias, vole, touhu, potřebu si myslet, že drahý hifi je na piču a že se na to dá vyzrát kdejakou mrdkou z marketu, tak proto je to tak populární. Je to jak sliby před volbama - chudí vždycky dají na sliby, že bude líp, že se to zvládne i s málem a ještě zlevní pivo. Ale není to tak! Nikdy to tak není.