• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    MATT: nekonečně velká ozvučnice se místy i provozuje, zvlášť za velkou louží k tomu maj i výhodný podmínky :D
    http://2.bp.blogspot.com/_gP442Tb2JeA/SiPjY8i1owI/AAAAAAAAAIo/1l9BiPA4q18/s400/Sub1.JPG

    Otevřená ozvučnice má tu výhodu že nezahazuješ 50% výkonu jako u uzavřený(či "nekonečný"), problémem ale je posun fáze s frekvencí, viz. normální bassreflex...
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MATT: V každým případě jsem ten odkaz uváděl jako příklad možné konstrukce subbasového systému nikoli jako předmět další mimochodné diskuze. Spl i fr jsou v tomto ohledu spojité veličiny. Fr má ale v hudebně akustických řešeních prioritu. Ne ty nejsi žádný hifista ;)

    DEIKSAC: Ber to tak, že většina opravdu hiendových řešení disponuje mnohačetnými fíčurami na které běžný diy amatér nedosáhne. Proto taky vystavuje V Mnichově Wolf a ne třeba Jouda, žeáno :)
    DEIKSAC: Snadno dostupný digitální procesing říkáš. Kup si radši pořádnej gramec rozumbrado :)
    MATT
    MATT --- ---
    Jakou má výhodu ta otevřená ozvučnice u těch bílejch beden? Táta mi vždycky říkal, že ideální by byla sice otevřená, ale nekonečně velká ;)

    DEIKSAC: to jsem si říkal, že se bude používat třeba do 100 Hz.

    DEIKSAC: digitál? to je v tomhle klubu něco jako satan, ne? ;)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: ještě teda ta 100k hranice - to je irelevantní částka, cest jak se dobrat časový koherence nejni málo, je to dobře zdokumentovaný, digitální processing je snadno dostupnej a s trochou práce dostaneš vynikající zvuk i z daleko levnějších věcí
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: ten martin to je nepodstatny, proste horna s otevrenou komorou, svyho druha bandpass ne nepodobnej 30 let starejm wbinám. Kdyz se to pouzije jako subbass, tak ok, pokud toi ma hrat i kick, tak se ten sub musi masivne ekvalizovat, je to ctyrnasobek prikonu. Nakonec dnska se k primovyzarujicim pristupuje treba i z duvodu, ze repraky toho snesou hodne a vykony jsou veliky, takze problem s nizkou citlivosti uz nejni tak palcivej jako treba pred dvaceti lety

    spis ten wolf mi prijde tak nejak napul cesty, hezky, velky, ale jeste na tom ma dost prace, spl neni doma problem, kompresni driver bude i s uvazovanou limitaci treba 20W rms schopnej hrat kolem 115 dB s prehledem, tri velky basaky s ekvalizaci na basech totez. Jina vec teda je narust harmonickyho zkresleni malyho driveru, kterej je delenej nizko a musi se hodne hejbat, ale rekneme, ze pri 1-2W prikonu je to zanedbatelny, rozhodne je to proti klasicky kopulce, ktera pro stejnou hlasitost potrebuje uz par desitek watt, o nekolik radu lip. Me se nelibi to jeho umisteni a reseni okoli driveru, to bocni zebro vytvari zbytecny odrazy uvnitr horny a pridava zabarveni (odrazy nejsou frekvencne vyvzene a diky rozdilu drah jsou casove opozdene oproti primemu zvuku)

    MATT: tech 240 Hz je v zasade mimo provozni pasmo ale da se to doekvalizovat snadno
    MATT
    MATT --- ---
    TEDDYBEDDY: a ty bys čekal a firemních stránkách něco jinýho, než superlativa? a 15dB na 240Hz, mě to nepřijde moc vyrovnaný, ale holt nejsem hifista.. ;)

    MADCAT: imho http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    co je to "spl"?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Pokud jde o tyto bedny [ DOCKINEZ @ HIFI & TOP AUDIO ] jde o top- hiend, čili důraz na FR/ SPL bude odhadem 9/1.
    Pokud jde o tohle [ TEDDYBEDDY @ HIFI & TOP AUDIO ] pak z firemní stránky vyplývá, že " The Hybrid design provides the best of both worlds - packing a punch that direct radiators cannot compete with and convincingly outperforming the LF extension of similarly sized, horn-only designs." viz.

    No a co se týče fázového posunu v top hifi, neřeší se ani tak problém koherence v rámci jednoho měniče, jako vztahu k repro zbývajících pásem. Proto také místním lowend/ diy expertům nedoporučuji nákup 3pásmových beden cca pod 100k. Nad touto hranicí je problém už řešen vcelku uspokojivě.

    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: třeba to, že efekt je spíš vyšší spl, než vyrovnaná frekvenční charakteristika, přičemž bez řešenýho phase plugu (což je případ zrovna těchdle beden) vzniká problém s časovou koherencí (dráhy z různejch míst membrány k posluchači se u takhle velkejch repráků nezanedbatelně liší)
    za mě osobně víc skulptura než nekompromisní soustava
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Co jako?
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: ale to vůbec nejni automatický
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Čili 3mi slovy jde o optimalizaci frekvenční odezvy :)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    optimalizace fr sotva, a basreflex už vůbec ne. Jde o snahu získat nějakou tu citlivost, ty stredobasy jsou umisteny ve zvukovodu a tohle zakryti jim jednak zvysuje kompresni pomer, druhak tam vzniká jakási pásmová propust, celý to funguje docela širokopásmově, akorát použitelnost směrem nahoru je limitovaná tak 500 Hz, takže ten driver - kterej mi teda přijde umístěnej dost nešťastně, bylo by asi rozumný zbavit jeho okolní nespojitejch ploch - musí makat hodně odspoda a to limituje jeho zatížitelnost. Nějaký extrémní spl se od toho asi nepožaduje a na domácí použtí to je určitě hlasitý dost
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DOCKINEZ: To je systém optimalizace frekvenční odezvy, hodně vídanej v pa boxech, něco jako basreflex.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TEDDYBEDDY: jj, vypada to fesacky. Trochu mne zarazej ty castecne zakryty basaky, tam si nejsem jistej, co to muze delat... ale tak hlavne ze to urcite vi vyrobce :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DOCKINEZ: Monstrózní a otevřená ozvučnice koukám. Gramoramínka taky vypadaj luxusně, hlavně to s tou Lyrou- Atlas za 10k baků.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Já nebyl, ale vypadá ti impozantně. I tak, moje srdce tkví v páscích či plasmě. Toto nevypadá jako plasma.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hola, jak vlastne bylo v Mnichove?

    Mel nekdo moznost se zastavit tady?

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    byl nekdo v nedeli na Shepherdovi? Bylo to zradlo... a jako bonus bubenik v kennyho kapele, co driv hral v Double Trouble Stevieho Ray Vaughna (znalci zamacknou slzu).

    Kvuli takovejm okamzikum stoji za to poslouchat hudbu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam