• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MATT
    MATT --- ---
    TEDDYBEDDY: z harddisků se žádnej audiostream netahá.. ;))
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Nevím jak je u těch harddisků řešen jitter pro audiostream, takže jen nahazuji možný zdůvodnění. V postu níže právě uvádím příklad jak drahej cd Accuphase uměl dodat líp naformátovanej/ načasovanej stream než dvd Technics.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Jen pro jistotu, tohle už není k tématu harddisků, že? Se pak kdyžtak smažu.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    V recenzi dCS Purcell ze Stereophille 2001 se mj. píše: "For whatever reason, the 16/44.1 "Red Book" CD datastream from the Accuphase DP-100 SACD/CD transport sounded best upsampled, as opposed to the same recordings on 24/96 DVDs from the Technics DVD-A10. Keep in mind that the Accuphase DP-100 runs a cool $12,995—yet you'd think the math to convert 24/96 to 192kHz would be easier. Another anomaly in logic that forces me to rummage in my Platitude Cache and come up with "Shit Happens."

    Jestli se nepletu, tak tu opět máme staronový problém jitteru, tzn. rozdíly ve zvuku dané lepším či horším oscilátorem pro přesné krmení DA převodníků v čase.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Jasně, tomu se nedá odporovat. Ale říkat tohleto o harddiscích je jako říkat že má vliv jakou sérii tlačítek na čelní desce použiješ.

    Jinak prodej vinylu roste jen díky hipsterům a djům, a u obou je to o fetiši a ne o kvalitě, to bych do diskuze o digitálu vůbec netahal. U audiofilů byl vinyl do jistý míry populární vždycky, tam žádná velká změna není.
    MATT
    MATT --- ---
    TEDDYBEDDY: nojo, ale zustaly u toho akorát trencaři a diskanti, zbytek začál cpát prachy do vinylu, aby si ho mohly po deseti letech zas zempetrojkovat a nahrát do ntbku..
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Neudržel jsem po ránu myšlenku, srry:)
    Chtěl jsem říct, že když použiješ sdostatek kvalitní & rozlišující monitorovací řetězec, najdeš poměrnou metodou rozdíl třeba i mezi jednotlivými sériemi stejného výrobku.

    MATT: Na digitál DJs jednou přesedlali už v 80´
    MATT
    MATT --- ---
    SVANC: to je jasný, jiná teplota a vlhkost vzduchu, bylo by divný, kdybys rozdíl neslyšel!
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    SVANC: Ebay neni moc TOP - myslim, ze premiera na Highendu v Mnichove by byla lepsi :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    TOMATSU: Jj, rozdíly jsou slyšet prakticky pokaždé, ať se vymění cokoli. Dokonce mi někdy připadá jiný zvuk dopoledne a večer, ani nemusím nic měnit :).
    Každopádně levitující podložka super - hned s tím na ebay :-D
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    SVANC: Tak oblbovat a nasledne prodavat se musi :)) Jinak o vikendu jsem si zase prohazoval kabely N. TYR vs Oyaide FTVS 910 a zase jsem slysel rozdil :)) ( ale je fakt, ze posunuti a natoceni repro - i o prac cm - melo vetsi vliv )
    Nedavno jsem i videl Ceraball Universal pod NB a pry to taky pomohlo zvuku :)) Asi si tady v praci rozeberu par HDD, vyndam neodymy a zkusim si pod NB udelat levitujici podlozku - odchaduju zlepseni zvuku z nej na 60-61% :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    Na celé téhle zhovadilosti s pevnými disky je zajímavé snad jen to, že i v takhle zjevně nesmyslném případě se najde někdo dostatečně postižený čtením hi-fi magazínů, aby byl schopen prohlašovat, že rozdíly ve zvuku existují i zde.
    MATT
    MATT --- ---
    TEDDYBEDDY: imho masovou renesanci gramofonu zařídili DJs, kteří už zase zpátky přesedlávaj na digitál, protože jsou to lenoši ;) zbytek je imho o _pocitu_ si pustit desku, nikoliv o kvalitě (a můj názor je irelevantní, protože nemam apec nad 100k ;)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: To je právě dobrá analogie, u fotek pokud nemáš v řetězci nějakou botu, tak jediné co ti ovlivňuje zobrazení je právě monitor, všechno předtím je zcela deterministicky se chovající (když pomineme možné bugy v softwaru) digitál, opět načítaný blokově a bez chyb, tj. ano - je to úplně stejné jako s načítáním audia z disku do paměti, taky tam nemá kde dojít k jakékoliv změně dokud se to nezačne dekódovat a nějak někam streamovat.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    TOMATSU: Cywe, ani snad ne. Vem si, že vrcholem 30let evoluce digitálního hifi je masová renesance gramofonu :o)
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    MATT: Tak tak - pres ASIO, Wasapi, Kernel streaming se obchazi prave win mixer a data pri prehrani se rovnou posilaji na zvukovku, pripadne do USB, fireware atd.

    Ja jen cekam a tesim se, kdy "audiofilove" zacnou resit architekturu procesoru, sbernic atd - to bude legrace jeste na uplne jinem levelu :)

    Oddeleny zdroj u PC na prehravani audia chapu, galvanicky oddeleny prenos dat do DACu taky - ale co je moc, toho je prilis.
    MATT
    MATT --- ---
    TOMATSU: Tak o tom, že "windows volume control" kurví zvuk už jsem slyšel, což je jeden z důvodů, proč se používaj ASIO ovladače. To bych jeste přijmul, ale ty harddisky mi prijdou fakt nesmysl, zvlášť když je porovnávaj v NASu. Ještě bych připustil, že různý disky můžou generovat různý parazitní zvuky, ale to by musely bejt v počítačí kterej přímo přehrává a zvukovka by musela stát za starou bačkoru.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    TOMATSU: Srát na to. Ačkoli se nemění data, mění se evidentně podání při reprodukci.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    Silne mi to pripomina probihajici debatu na hifinazory.cz , kde se debatuje na tem, jak OS meni obsah dat priprehravani hudby. Nebo jak OS potrebuje dobre napajeni atd atd . Peklo pekel :))
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DELLAMORTE: Snažím se tu jen o přibližnou analogii. Obrázky samo nejsou spojitej audio stream, tam je právě zakopanej pes.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam