• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    MACHALIK: Já myslím, že DOCKINEZ mluví o zařízeních, kterých se prodají cca stovky kusů ročně v ceně 1M+
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: No nebylo, dyť ti říkám, repro není víno. Nebo jak si přesně představuješ ty hangáry se stovkama zapojených stereo aparátů (stovkama zesilovačů, zdrojů atd.), kde v patrech nad sebou v rackách stojí ty hifárny a hrajou a hrajou a hrajou? Kolem jezdí kořeň v ještěrce, vrchní sluchař, a přikládá ucho k různým párům beden a podle jejich zralosti je odpojuje a teprve balí do krabic.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Jiste, muze byt, a s tou krivkou je to jasny jak facka. Nebylo by tim spis logictejsi prodavat jiz zahoreny vyrobky, jejichz parametry se budou postupne menit uz radove mene nez u nezahorenych?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Akorát je to zcela logický a fyzikálně vysvětlitelný, že materiály v čase mění svoje vlastnosti po nějaké křivce a optimálně se chovají pouze v ploché části křivky, která by měla být co nejdelší. Motor se zajíždí, reprák se zahořuje, není na tom nic mystickýho ani zmrdsky prodejního. Repro není víno, aby zrálo ve skladech výrobců nebo prodejců po dobu týdnů, repro sjede z pásu a jde do krabice na paletu a čeká na svýho kupce, nic jinýho nikdo dělat nebude. Taková je realita. Nikdo se tě nesnaží oblbnout, ostatně si můžeš zkusit koupit nový repro, odvézt je na chatu, pustit je nahlas a za týden si pro ně přijet a poslechnout si, jestli hrajou stejně. Nebudou a nebude to tím, že sis zvykl. Zahořovací krabičky netuším, co jsou, ale znám zahořovací CD, což smysl dává, je to prostě nahrávka s takovým spektrem frekvencí a amplitud, aby propískala všechny reproduktory; parametr, který spousta hudebních nahrávek nesplňuje. Netřeba hledat metafyziku tam, kde platí běžná mechanika. Zahořování repro funguje jednoznačně.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Co takhle zpatky k topicu zahorovani? :)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: odstraň hifi a pak možná budeš mít pravdu
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Povšimni si prosím topicu. " Spotřebka" se řeší vedle, v tvém domovském klubu věčných radioamatérů :)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    DOCKINEZ: u spotrebky to naprosto nedava smysl, pasivni soucastky proste chrli automat ve fabrice nekde v cine v poctu desetitisicu za hodinu, kde vidis prostor pro takovy hovadiny :-) jako muzem se bavit o tom, ze elektrolyticky kondenzatory muzou drobne menit parametry, ale u spotrebnich masin, ktery tak posledni dve dekady osazujou automaticky stroje neco jako tridenni zahoreni proste nebudes ochotnej platit. u drazsich stroju s produkci radove stovek kusu rocne to pak lze ocekavat jako standard (ale koneckoncu, ty bys chtel, aby ti tvoje novy porsche zajizdel nejakej usmudlanej monter z fabriky?)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DEIKSAC: tak jasne, a kdyz si bedny zahoruje kazdej sam, tak je v konkretnim pripade vzdycky mozny pokrcit ramenama a prohlasit neco jako "to vite, kdyz von si je zahorel blbe sam, co taky se zesilovacem xx" :)

    TEDDYBEDDY: jasne, ale ty soucastky lze urcite "vyhřát" pred montazi do bedny, ze?

    V pripade nize zminenych elektronek se provadi treba kryogenni osetreni, ktery krom jinyho snizuje sum a ustaluje parametry. Verim, ze v pripade podstatne primitivnejsich soucastek typu odpor by to slo urcite taky.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: ty si bez pokecat s Ovcackem o Peroutkovi :-)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Nepoznáš na 1. lok chuťový rozdíl mezi mladým pivem a ležákem? To mnohé vysvětluje.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    byznysove to smysl samozrejme nedava (vyrobni, prostorovy a personalni naroky), daleko elegantnejsi je lepsi zivit mytus o zahoreni (zakaznici ti nevratej hned prvni den bedny, ale pekne si na ne zvyknou)

    nakonmec kdyz varis pivo, tak v zasade rozdil mezi vycepnim a lezakem je v dobe, kdy pivo zraje ve sklade a zabira misto a to je hlavni duvod jeho vyssi ceny (budvar vs pardal, plzen vs gambac)

    tajhle strejka udelal nejaky porovnani, repraky trochu menej mechanicky parametry souvsejici se zavesem, ale to jsou veci, ktery si resi i vyrobce ve fazi designu a testovani produktu a s ohledem na to taky udava svoje parametry http://www.gr-research.com/myths.htm
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DOCKINEZ: Kondíky, odpory ve výhybkách hlavně. Proudovým zatížením se zpočátku " vyhřejou" a po nějakým čase se usaděj v nějaký toleranci. Což je zas slyšet ( pro někoho) až na hiendovejch řetězcích, kde se bere v potaz sebemenší odchylka.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DEIKSAC: ale jo, tema kecama (to si prosim neber vubec osobne) kolem jsem byl uz parkrat krmen. Presto to nedava smysl obchodne - i podelany elektronky, tj. soucastky o cene nekolik radu nizsi nez Hi-Fi bedna, se u vyrobce zahorujou, mnohdy po dobu nekolika desitek hodin. Naroky na prostor a spotrebu energie jsou pri mnozstvi vyrobenych lamp evidentni, presto se to dela.

    A nekdo mi chce tvrdit, ze kdyz jsou na trhu "zahořovaci krabicky" pro kabely i reprobedny, tak je problem milou bednu nekde ve skladu na par desitek hodin pripojit k zarizeni o prikonu venkoncem nula nula nic, nechat ji rozehrát a nasledne prodavat jako uz rozehranou? Vzdyt by to melo jenom vyhody - uz jenom proto, ze by byl proces rozehrani kontrolovny primo u vyrobce.

    Ze by misto toho nekdo dobrovolne prodaval nedodelek pri cene x desitek ci stovek tisic?

    btw ustaleni parametru bych jeste bral, ale tomu se nerika "rozehrání", spis lidove "zahřátí" (kdo nepamatuje, co dokazala lampova cernobila telka, ten obtizne pochopi :) V kazdym pripade asi nepujde o nic, co by slo vztahnout na pasivni bedny.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    DOCKINEZ: tak řekněme, že se dá uvažovat o rozehrání u některejch basáků, kdy se jim trochu změní poddajnost závěsu, případně některý zařízení (typicky zesíky/předzesíky pracující v A třídě) se po cca hodině prohřejou a ustálej se jim provozní parametry, ale jinak je to spíš zvykání si majitele na nově se chovající aparát než cokoli jinýho
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Zase to rozehravani... je zvlastni, jak s timhle fenomenem operujou jen lidi okolo Hi-Fi (anebo "Hi-Fi"). Priznam se, ze tomu moc neverim, a rict mi prodejce v hudebninanch, ze monitory k DAW, nad jejichz zvukem se zrovna trosku osklebuju, se teprve "rozehrajou", tak ho poslu do prdele a pujdu sofort jinam.

    Rozehravat se maj filharmonisti pred koncertem, ne repraky v bedne :)
    KOUMAK
    KOUMAK --- ---
    Rad bych podekoval za rady k vyberu beden. Poslechl jsem Wharfedale 220 a Xavian Bonbonus na zesilovaci Denon PMA-1055. Musim rict, ze jsem cekal od Xavianu lepsi vykon, ale zcela jasne v hudbe chybela cast stredo-basove slozky. Ani retest se zesilovacem Marantz v cenove kategorii cca 12k neprinesl dobre vysledky, Xaviany potrebuji asi vykonnejsi a lepsi buzeni. Jelikoz podminka byla vyuziti stavajiciho zesilovace Denon, Wharfedale byly lepsi volbou.
    Zajimave bylo prime srovnani stavajicich televiznich Canton Karat 920DC s jeste nerozehranymi Wharfedale. Jasne se ukazuje, ze fyzika se neda obalamutit a vetsi stredobasovy reproduktor poda proste lepsi stredobasy. Maly menic se da vyladit, upravit, ale fyziku to neobejde.
    Wharfedle 220 jsou za tu cenu slusne bedny, nemuseji se odtahovat od steny i kdyz do velmi malejo prostoru take nejsou idealni, potrebuji si trosku dychnout. Takze tak :-)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---

    Recommended Components #1 | Stereophile.com
    http://www.stereophile.com/content/recommended-components-1-0
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam