• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    tvoje snaha zní hezky ale analogie ti nikdy nešly. abychom se bavili na aspoň stejnym základě, uvažujme situaci, že chci tři metry od měniče akustickej tlak 90 dB řekněme od 50 Hz nahoru. co budou dělat ty tvoje hypotetický sluchátka?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Jak jinak ti signifikantně přiblížit základní vztah mezi velikostí membrány a schopností vyzařovat nízké kmitočty? Ani Machalíkovi to nejde po letech vysvětlit. Musí to bejt ňákej mentální blok nebo co? :o)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: ty přijdeš nejdřív s místnostma, abys finální argument postavil na sluchátkách? svatá prostoto
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Zvláštní, velmi zvláštní. Budeš se donekonečna plácat v podružnostech, kerý nejlíp vyhovují tvýmu světonázoru, že kvalita reprodukce odvisí od toho, jak udělat co největší bugr s co největšíma plácačkama? :o)

    Prozradím ti tedy tajemství hlubší než hlubina sama: Pro ultimativně čistý vyzáření 20Hz akustickýho tlaku 120dB nepotřebuješ rozpohybovat víc než 1cm3 vzduchu. A na to ti bohatě stačí jakýkoli dobrý sluchátka.


    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: sluchátka vs repráky jsou poněkud jinej příběh, mimo jiný z hlediska objemu vzduchu, kterej ta která věc musí uvádět do pohybu
    T/S parametry zněj na první pohled strašně učeně, jenže to jsou primárně statický údaje.
    Možná mrkni sem - http://www.klippel.de/know-how/measurements/mechanical-vibration/voice-coil-displacement.html
    (btw. techniku od Klipopelů nebo jejich analýzy využívaj všichni výrobci repráků, který cílej trochu vejš, než je tvm nebo čínský repráky do kapesních rádií)
    pro danou hlasitost prostě potřebuješ rozpohybovat danej objem vzduchu, to znamená plocha membrány krát výchylka, když máš malou mebránu, tak se musí víc hejbat, ale už není primitivní a laciný vyvinout/vyrábět repráky, který se chovaj lineárně i při velkejch výchylkách. Seriozní výrobci např uvedou xmax jakožto maximální výchylku, ale taky xvar, která značí polohu, kdy se parametry repráku změnily o 10% proti nominálu.podle kvality výrobku může bejt větší než xmax ale klidně i poloviční
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Objemy vzduchu? Jaká je souvstažnost mezi nějakejma objemama a schopností lineárně vyzařovat nízké kmitočty ??? Fskutečnosti jakákoli referenční sluchátka fungující +/- od 40Hz popírají tvůj nesmyslný argument. Neexistuje nic lineárnějšího než právě todlenc.

    Nemyslím to zle, už jsem to psal i Machalíkovi. dodělej si prosímtě nějaku eltech. průmku s předmětem akustika inclusive. Chápu, že se snažíš nějak logicky dovozovat cos pochytal jako hobík, ale....


    Tady máš něco lidovýho pro začátek, činitel jakosti je klíč.
    Význam TS parametrů (Stránka 1) - Teorie & praxe, download - Audioweb.cz
    http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=15624
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: ani tak nejde o nějaký tlaky - z rozměrů místnosti vyplývaj problematický frekvence, který s daleko menšim úsilim vybudíš a ta energie tam daleko dýl doznívá. To jen mistr machalík má pocit, že tohle chování je čistě záležitost zesilovače. Malej prostor = několik výrazně vybuzenejch uzlů
    TEDDYBEDDY: velkej zdvih = nároky na magnet/dýlku cívky/závěsy - linearita celý věci jde od určitejch čísel (počítej 5mm a víc) do kopru, přitom to o co jde, je rozpohybovat nějakej objem vzduchu
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Jirko woe, je ti aspoň už jasný, že za kvalitu tý dlouhý basový akustický vlny je zodpovědnej ZDVIH membrány nikoli její průměr?
    Nechceš na měsíc pučit baskytaru s 12" kombem abys sis naposlouchal, co je ještě původní zvuk nástroje v jeho přirozeným dynamickým rozsahu a co už je opájení se masivním akustickým bordelem? ;)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    " Mezi velikosti bedny/basaku a mistnosti neexistuje vztah"

    No a tys to narovnal hombre. Fakulta teoretický akustiky tady :o)
    Seš prostě psychicky závislej na masivních reprobednách, to je celý.

    Řeknu to takhle. I průměrný dexony v otevřeným prostoru ( třeba postavený na pařezech ) budou hrát líp než 800 v místnosti. Jakoli jsem se tu dřív navážel do švance, ten hoch měl aspoň snahu řešit akustiku tý svý garáže, dyž už tam navalil tunu repráků a dřevotřísky, ikdyž to regulerně pořešit nešlo.

    V momentě, kdy ti v podstatě hrajou krabice v krabici, je poměr velikostí těch krabic, resp. tlaků ve velký krabici naprosto zásadní. Ideálně by měla být místnost tak velká aby vlnění vzduchu u stěn bylo zanedbatelný vzhledem k tlaku u reproduktorů. Jinak se ti ty odrazy významným způsobem podílej na konečným zvuku přičítaj/ odčítaj/ násobí/ dělí s původním signálem. Čili ideální stav je žádná místnost. Velký bedny v malý místnosti- špatně. A drahý velký bedny v malým pokoji, to je možný snad jen v Brno :o)

    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    MACHALIK: S těma mřížema mi to včera říkal, jsem se ho ptal ohledně těch basáků :)
    A jsem spokojenej maximálně, však jsem se s Marťasem domlouval, že jak se vrátíš tak dorazíte oba a uděláme session.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: prosimte ten vztah houkajicich basu a zesilovace bych rad videl necim dolozenej
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: neco si nastuduj, nez se opet ztrapnis
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DELLAMORTE: Kamos (Martas) si nakonec na basaky poridil profi mrize (18"), pac kocka mela tendenci drapat zavesy. Pro me je toto jeden z duvodu zvirata nemit.

    Su rad, ze ses spokojenej. Kamos mel tyhle JBL v 15 m2 v Komarove a hralo mu to nadherne, dalsi ma B&W Matrix 800 v 18 m2 v Novym Liskovci. Mezi velikosti bedny/basaku a mistnosti neexistuje vztah, maximalne jakejsi volnej mezi vzdalenosti menicu a poslechovym trojuhelnikem, a i ten je odvislej od konstrukce bedny: kupr. ty JBL jsou tak perfektne zfazovany napric pasmy, ze i ze dvou metru zni naprosto homogenne, ac maj metr ctyricet na vysku. Houkajici basy jsou vzdy zesilovacem a sousedi se nakupem velke = dobre bedny paradoxne vetsinou uklidni. Nejvic sere mala bedna, co si hraje na velkou, takova duni jak sub na diskotece a sere vsechny pres dve patra okolo.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Diy fakulta opět zasahuje. Říká ti něco fyziologie sluchu?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DOCKINEZ: Znáš to z vod kytar ne. Existuje nějakej interval hlasitosti, kdy to lícuje. Při velmi a středně tichým provozu to obvykle nejni. U vícepásmovejch beden je to většinou problém.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    LOPIK: normalne, kvalita zvuku nejni zavisla na hlasitosti, maximalne s rostouci hlasitosti klesa, pac roste zkresleni repraku
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    LOPIK: Taky mě překvapilo, že to hraje mnohem líp a nemusí to být vyhulený jako to B&W co jsem měl předtim, i když mě na to upozorňovali.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DOCKINEZ: Tak to určitě ne, ale musí to lákat :-)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak asi nemusi platit, ze cim vetsi bedna, tim hlasitejsi poslech, ni?
    HENNYVILLE
    HENNYVILLE --- ---
    LOPIK: Postupne pridavat a cekat kolik vydrzej. Ja to hulim v cinzaku cim dal tim vic a zatim nic :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam