• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: kdyz ty porad jedes extremy, velka bedna rovna se v tvym svete vohulena na max, s takovou samozrejme budes vzdy potvrzovat jen vlastni pravdu
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: wrong on so many levels again, operuješ irelevantníma faktorama jako obvykle,
    difrakce te zajima na strednich a vyssich frekvencich, pricemz prave velka bedna snizuje difrakcni pasmo do sfer, kdy je min rusivy,
    odraz basu o podlahu tak od 300 Hz vejs, ale to u velkyho repraku je mimo pasmo, nemluve o tom, ze lidskej sluch primarne vnima jako rusivy odrazy v horizontalni rovine, zatimco ty vertikalni (prichazej do obou usi ve stejnej cas a se stejnou fazi) vyfiltruje.
    zkresleni danÿ tezsi hmotou membrany - prosim o nejaky relevantni podklady pro tohle tvrzeni, jinak jsou to jen pocity
    TEDDYBEDDY: tak proc to proboha pises jako jeden z argumentu?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Nikoli schází ti tam ty "basy". Noch einmal bitte.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Tak znova:

    "Dále- velká ozvučnice ( pro velký škopky)= ŠPATNĚ, ptže nepoměrně větší difrakce už na ozvučnici v poměru k monitoru."

    Pojd. Rozhovor se. Basy, objem a difrakce v jedne vete. Chveju se.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Kua Jirko, kde sem dopičy psal " difrakce na basech" ??? Máš jinej nyx nebo co vlastně čteš ???
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Nechces spis vysvetlit tu difrakci na basech nez tuhle psychologii?

    Jak se ti podarilo delat deset, dvacet let nejakej konicek a pritom neporozumet vubec nicemu? To je uctyhodny!
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Notywe z těch perel cos vygeneroval tuhle hlavně tuhle pošli na FEL:
    " Při stejné hlasitosti má větší basák se stejnou membránou a stejným poměrem motor :průměr VŽDY menší zkreslení než malý basák, protože má menší výchylku (řádově)" To je korán indženýrů z lowendu, kerýmu chceš věřit? Svatá prostato!

    omg toho je jasně vidět, že vůbec nejseš schopen pochopit a správně interpretovat ani základní teorie z oboru. Přestože ti x krát opakuju Q, Q, Q, Q,....



    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Ok. Zůstaňme u toho, že do malý cimry patří velká bedna s velkejma basákama. Tady vždy najdeš aspoň dva stejně zpovykaný fandy/ teoretiky z lowendu nadšený pro tvý teorie. Budete zaplňovat cimru basovmi pulsy velkejch amplitud a bude vám dobře.

    Nechápu, proč se vůbec pouštíš do diskuze aby sis to nějak teoreticky ospravedlnil nebo obhajoval. Notabene, když musíš pracně na internetech dohledávat term, tech. kerý se v branži běžně používaj jako SAMOZNAKY. A pochopitelně najdeš jinej, part z jiný agendy.
    Já řeknu piča a ty s k tomu dohledáš popis pohlavního orgánu. Prostě mimoň / bez urážky :)

    Jen tím upozorňuješ na skutečnost, že nemáš do problematiky patřičný vhled a nechápeš širší souvislosti. Čili platí, co jsem ti napsal zpočátku- Doplň si vzdělání- udělej to sám pro sebe.

    Mmch. dobře se podívej, koho máš v partě. Obvykle nýmandy z lowendu, bez jakýkoli vlastní zkušenosti s kvalitním hifi. Je toto tvůj cíl- udělat dojem na nýmandy bo co?

    Za mě finally: Nikdo si proboha nedávejte velký bedny do malý cimry. Větší pičovinu z hlediska čistoty reprodukce tzn. hifi nemůžete udělat. Ledaže se menujete Machalík a honíte tlaky abyste do řepy nabušili co nejvíc decibelů.



    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MACHALIK: sfazovat dvoupasmo nemusi bejt nutne konstrukcne jednodussi, porad tam mas prechod v nejvic slysitelnym pasmu vetsinou okolo 1-3ķhz
    v tomhle maj tripasma navrch, ze kazdej reproduktor dela co ma v v jeho krasne linearni vyseci .. a stred ti pokreje cely kriticky paamo.. ne ze se kompromisne snazi rozpulit jako menic u budky co hraje zaroven tech "20hz" a zaroven 2khz.. to bez zkresleni dole nebo nahore(vetsinou oboji) dava malokerej
    FATTY
    FATTY --- ---
    Ja se taky divim, proc na nej vubec reagujete.. Vzdyt to nema vubec cenu.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Jestli si Machalík užene neurózu, tak akorát s tebe.
    Říkám si, jestli tohle není nějaký psychologický experiment na Nyxu. Nasadit na každý vlákno bota a pak sledovat jak na něj budou ostatní reagovat.
    Já bych doporučoval ignorovat. Nemá to smysl stejně jako aproximace difuzních charakteristik zapříčiněná vlivem fíkusu v pravém rohu.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Difrakce na basech.
    Fazovy zaves.
    Difuzita.
    Neni Hz jako Hz.
    Subbasovi paraziti.
    Papirovej kevlar.

    Tesim se na zitrek.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ještě do třetice: furt nerozumím tomu, proč malá bedna do obýváku je dobře a velká špatně.
    - Řekněme, že nějakým zázrakem - třeba fázovým závěsem - má ta malá stejnej frekvenční rozsah jako velká, tj. hraje třeba 25-20 kHz v -3 dB.
    - Že nevyloudí stejnou hlasitost je jasný: malá by se roztrhla, vyletěly by jí repráky z bedny. Takže malá zahraje akorát potichu. Ale dobře, dejme tomu, že posluchač má zlou manželku a nemůže hrát nahlas, takže mu toto omezení nevadí.
    - Při stejné hlasitosti má větší basák se stejnou membránou a stejným poměrem motor:průměr VŽDY menší zkreslení než malý basák, protože má menší výchylku (řádově).
    - Módy místnosti ovlivňují frekvence vyzařované malým basákem stejně jako velkým basákem. Místnost neví, jaká bedna v ní stojí: můžeme stojaté vlnění definitivně smést se stolu.
    - Odrazy v místnosti jsou tuplem nesouvisející jev.
    - Zbývá tedy zfázovanost bedny. Ano, zfázovat dva měniče v posrané dvoupásmovce, která hraje potichu, je jednodušší, než zfázovat tři, čtyři. Proto jsou velké bedny dražší, protože je na nich stráveno více práce. Zfázované jsou nakonec pochopitelně stejně nebo lépe, jde jen o to, jak si s tím dá konstruktér práci.


    Znovu bych rád věděl, v čem přesně by velká bedna měla být horší v běžném obýváku. Nic mě nenapadá. Potichu se dá pustit stejně jako malá, takže nic jako zabíjení posluchače hlasitostí, jako se domnívají pitomci, že je inherentní pro velkou bednu, se nekoná. Fakt mě žádný důvod nenapadá :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Basáky!

    1) "horuju za bodový zdroj nebo co se tomu max. blíží" versus "ano víc malejch basáků v případě potřeby vyššího akustickýho tlaku= méně špatnej kompromis; z důvodů "Q" ( jasná věc mezi konstruktéry, a proto je většina nejlepších beden takto osazena)" - (není, pochopitelně, takto je osazena nižší a střední třída, viz níže)

    Pojďme do toho. To Q. Co si tak zhruba myslíš, že je Q? Qalita zdvihu? Co podle tebe znamenají různé hodnoty Q u repráku? Literatura má v tomto celkem jasno, ale tys v tom parametru objevil nejspíš nějaký zlato navíc. Budeš schopnej to rozvést?

    2) "Dále- zkreslení daný hmotou těžší membrány a její deformace= ŠPATNĚ"
    Zajímavý. Mám se tě ptát na nějaký důkazy, nebo je to kánon?
    Pověz mi: určitě víš, že vysoká hmotnost membrány je potřeba k dosažení skutečně hlubokejch kmitočtů. Že lehký basáky nehrajou dole. Jak ti to štymuje? Když hmotnost = špatně, jak chceš přesně vyloudit ty basy? Seš si jistej, že víš, jak funguje reproduktor? Že hmotnost je přesně stejně tak důležitej parametr jako třeba poddajnost prostředí za měničem (proto jsou *potřeba* velký objemy)? Nebo seš lapenej v nějaké paralelní realitě zase, ve které ideální basák má nulovou hmotnost, a tedy nekonečnou rezonanční frekvenci?

    3) "Dále- velká ozvučnice ( pro velký škopky)= ŠPATNĚ, ptže nepoměrně větší difrakce už na ozvučnici v poměru k monitoru."
    Eh? Velká ozvučnice pro velký basáky je špatně? Čili by měla bejt... malá? A důvodem je....... difrakce? Můžeš mi říct, jakou ty basový vlny, který mají, jak jsi kdysi spočítal, desítky až jednotky metrů, udělají DIFRAKCI? Víš, co je difrakce, člověče? Difrakcí trpí výškáče, proboha, ne basáky. Ale i kdyby - - - jak souvisí OBJEM a DIFRAKCE? Difrakce je přece funkce frekvence a *tvaru*, nikoli *objemu*. Co to kurva meleš?

    4) "Dále- velkej basák u země= ŠPATNĚ, odrazy od podlahy"
    Jo? A co malej basák u podlahy? Jakým způsobem je odraz od podlahy specifickej pro nějakou konkrétní velikost měniče? Takže když 30 Hz hraje malý kolečko u podlahy, tak cajk, když velký kolečko, tak necajk? A může za to ten odraz? Wtf?
    Mimochodem, odrazu od podlahy využívají jako *pozitivního* jevu prakticky všechny firmy, protože pomáhá basům - zejména ty, který používají malý basáky. Dělá jim to falešnej basák navíc: něco jako když dají dva. Kurví to teda difuzitu, ale je to oblíbená technika ve střední třídě, kterou máš rád. Baví tě dávat si vlastňáky?

    5) "Není Hz jako HZ, velká plácačka má vždy větší vlastní zkreslení, finálně vlastními překmity začne vymejšlet vlastní subbasový parazity"
    Beddy :)) Je Hz jako Hz :) Ujišťuju tě, že nejsou různý Hz. Můžeš se pokusit vysvětlit, proč má velká plácačka větší vlastní zkreslení? Nebo je to dogma? Ono je to samo naopak, žejo, velkej basák má při stejným tlaku menší zkreslení než malej, vyplývá to jaksi z logiky věci. Velkej kmitá s výchylkou 1 mm, aby na 30 Hz zahrál nějaký dB, malej kmitá 1 cm, aby zahrál stejný dB, a tudíž zkresluje. Proto jich musijou osadit hromadu, aby nahnali tu plochu, ale tím zase jde do piče bodovost zdroje a s ním difuzita. V jakým světě jsi přišel na to, že velkej má větší zkreslení?
    Vlastní překmity? Subbasový parazity? Eh... to sis zase vymyslel? Zní to jako termíny z hospody. Jak si to zhruba představuješ? Mluvíš o lampách, chápu to dobře?

    ---------------------------

    Aby bylo jasno, i když používáš jazyk jak když se kokosovej domorodec snaží mluvit o mozkové chirurgii, tak já ti rozumím. Ty prostě slovy hotentota říkáš, že poměr výkonu pohonnýho systému a hmotnosti kmitacího systému je u malejch basáků příznivější. To samozřejmě není pravda. Zvětšuje se membrána, zvětšuje se magnet. Je to stejný.
    A taky říkáš, že rigidita malejch membrán je vyšší než velkých membrán při zachování stejné hmotnosti na cm2. To taky není pravda, pakliže je použit stejný materiál, žeano.
    Celý je to strašná snůška představ a vlastní invence, podpořená kecama z časopisů. Jak ty můžeš někomu doporučovat, aby si udělal průmku, když vole vymejšlíš vlastní ptákoviny jako fázovej závěs a difrakci basáku krzevá objem? Proč se na to nevysereš? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Čili shrnuto a podtrženo, žiješ ve speciálním světě, ve kterým sis pro podporu svých nápadů musel definovat vlastní pojmy jako difuzitu.
    Top modely různých značek považuješ za šrot, traktor atd., kterej v tvým pojetí nekonkuruje středním, ale především nejhorším a nejlevnějším modelům, které osobně máš za technologický vrchol.
    A na základě různých střípků technických informací a dezinformací sis vytvořil vlastní pojetí reality, ve které levný, kompromisní aušus je technicky i zvukově superiorní nad vyššími modely.
    Nesere tě, že popíráš sám sebe, když zároveň vyzdvihuješ značku Totem (/Dynaudio/Sonus/Harbeth/Canton...), ale druhým dechem dodáváš, že to jsou bezak debilové, protože na vrcholu své produkce mají objektivní krám, horší než to, co hrnou do supermarketů.
    Vlastních pojmů se taky nebojíš: kromě difuzity jsi mi do pošty psal o basácích ve "fázovém závěsu" - další pojem, který svět neviděl. Minimálně tedy ne ve spojitosti s akustikou.
    ---- Odbočka: Můžeš mi říct, jak tě vůbec napadne vymyslet něco jako "fázový závěs"? Proč prostě neřekneš izobarické zapojení, což je reálně termín, kterým se ten systém označuje? Proč si vymyslíš fázový závěs? Víš, co je fázový závěs? Jak tě to kurva napadne? Si dáš ráno kafe a rozhodneš se, že obohatíš jazyk o novej termín nebo co? Difuzita prostoru/beden ditto. Kvalita zdvihu. Wo co ti de? :)

    ---------------

    Chápu, že v tomto se dál nedostaneme, prostě se ti líbí entry level, maximálně střední třída. To nevadí: někdo ty Fabie a Oktávky kupovat musí. I sis to obhájil, byť za pomoci vlastní terminologie. Fabka jede do kopca na vytočenou 2 jako blesk, protože má válce v tažným módu.

    Nechme tohle tedy bejt. Hodlám se teď chvilku zabejvat těma basákama, jejich zkreslením a tak. Su zvědavej, co tam vymyslíš za magii: dej mi chvilku.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    TEDDYBEDDY: PS. Nedělám si prdel s tou neurózou. Známej- mašinfíra má zastavěnej barák mašinkama. Je tem sám a furt jezdí. Aspoň mu teda došlo, že se mu do baráku nevejde vopravdický nádraží s kolejištěm a parní lokomotivou. A jak tě, čtu, začínám tě podezírat, že vopravdu chceš mít v bytě v činžáku celou rokovou scénu v životní velikosti s tím samým soundem. Nebezpečnej přelud, věř mi.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Já sem neřek, že je chci. Já jsem řek, že stejně jako ty Monolithy, Everesty bych je byl schopen tolerovat. Dále jsem řek, že všechny vyhlášený firmy maj v nabídce traktor zetor s velkejma kolama- pro lidi jako ty. Tzn. ty co maj nějakej afektivní uzel z dob kdy v 15ti navštívili 1. rokovej koncert a z toho zážitku se jednou provždy zafixovali na velký bedny.

    Ano a v těhle cenovejch relacích se dá určitě postavit i slušnej velkej basák, why not. Ale znovuaznovuznovu opakuji NEpatří to do normálního obejváku. Páč dtto.

    Cywe ty seš už fakt jak ženská, ty si už i intepretuješ mý posty tak aby vyhrál VELKEJ BASÁK :o)
    Mi je to fuk, jak sem ti psal. Dopiči s totemema, dyž uslyším lepší bednu ( klidně s velkou plácačkou).
    Čti to aspoň po sobě čéče, dyž už nečteš pořádně cizí posty. Dyk je to 10let stejná mantra, Logan-Titan- VELKEJ BASÁK a fuirt dokola.

    A zesíky? Furt slabý, co? Jasněžejo. Dynamika velkejch plácaček je furt v piči, nikam se to neposunulo. Furt sou pomalý a furt se vlněj, žádnej zesík to nedá. Fakt bacha na to- bude z tebe neurotik :)

    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    - Takže difuzita ti vadí, ale přesto bys chtěl Totem Wind.
    - Top bedny, který jsi uvedl, mají 30+ cm poklice na basech, ale ty je používáš jako argument, že mají hodně malých basáků.
    Jak ti to drží pohromadě?

    No ne, vážně, jak přesně si představuješ, že takováhle diskuse může probíhat? Ty řekneš nějakou pičovinu, třeba že Canton je představitel top třídy, která má malý basáky.

    Dobře: https://www.canton.de/de/reference-k/reference-1-k



    2 x 31 cm bas. Ses asi spletl, ne?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Zůstaň v džungli tolik let než na kostkách padne 5 ;)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Čili všechny značky to dělaj blbě, jo? Aj ten tvůj Totem. Wind nahovno, budoucnost je v bedně velké jak mikrovlnka. Protože difuzita. A jaks na to vlastně přišel? Zkusme na chvilku předstírat, že to není dogma, že nic jako difuzita neexistuje. Proč mají "velké vícepásmové reprosoustavy tuto charakteristiku vždy horší než malé"? Já vím, že tomu věříš a na základě této víry stavíš veškerou teorii. Ale proč?

    1) Jak do toho zapadá to, žes čuměl po Windech - TEDDYBEDDY? Vždyť mají horší difuzitu.
    2) Jak do toho zapadá, že chceš víc malejch basáků místo jednoho velkýho? To zhrošuje difuzitu.
    3) Proč pořád opakuješ, že to takhle je ve většině nejlepších beden? Kterých? Už dva dny po tobě chcu jména.
    --- Dali Megaline
    --- Revel Ultima
    --- Marten Coltrane nebo jak se jmenuje jejich největší bedna
    --- top od Gryphonu
    --- kdo dál dělá malý basáky? Už nikdo, ne? Canton ani Xavian ani Harbeth nejsou nejlepší bedny, to je ta oktávka, střední třída, nic víc. Ale i kdyby:
    -------- Canton top má 30 cm bas.
    -------- Xavian top má 30 cm bas.
    -------- Harbeth top má 30 cm bas.
    -------- Sonus Faber top má 32 cm bas.
    Dyť meleš faktický nesmysly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam