• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Je to tak. Do pičy, proč si nesjednáš aspoň nějaký kondice základů elektroakustiky po těch letech? Proč se pak divíš, že s tebou dovozce Loganů nechce tohle diskutovat?

      Hádám, že dybych ti pučil tu byskytaru, řekneš mi, že málo basuje :) Dej se dohromady chlape!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Cim mensi reprak, tim mensi zkresleni. Taktez cim nizsi hmotnost, tim lepe. Idealni basovy menic ma nulovou plochu i hmotnost a je osazen v bezrozmerne ozvucnici. Fazove zavesena difuzita bez difrakci zarucena.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: HLAVNĚ nezapomeň. VELKEJ BASÁK s menším zkreslením CO NEJBÍŽ K PODLAZE a VELKÝ BEDNY DO co NEJMENŠÍ MÍSTNOSTI a co NEJBLÍŽ KE STĚNÁM. Bigbítový dunění zaručeno, kandidatura na nobelovku za kolektiv nyx diy indženýrů taky :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Barte, je to šílenec!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Srat na to, NICEMU NEROZUMI. Srat na to.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DEIKSAC: Cóóóže velká bedna snižuje, cože je mimo pásmo? BW léta vypičuje vejškáš mimo ozvučnici, Jiný zas profilujou bednu aby měl vejškáč kolem sebe co nejmíň plochy. Co ti říká pojem " fázový posun"? Ta vlna tam lítá mezi podlahou stropem jak pinpongovej míček, přičemž nekontrolovatelně deformuje přímej užitečnej signál. Proto i v Machalíkovejch oblíbenejch Titanech, aj. dizajnujou basák v šasí co nejvejš to de. Jiný zas aspoň zkosej ozvučnici nahoru aby tenhle nešvar aspoň trochu eliminovali. Další viz. dtto
      Fetuješ bo co?
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: kdyz ty porad jedes extremy, velka bedna rovna se v tvym svete vohulena na max, s takovou samozrejme budes vzdy potvrzovat jen vlastni pravdu
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: wrong on so many levels again, operuješ irelevantníma faktorama jako obvykle,
      difrakce te zajima na strednich a vyssich frekvencich, pricemz prave velka bedna snizuje difrakcni pasmo do sfer, kdy je min rusivy,
      odraz basu o podlahu tak od 300 Hz vejs, ale to u velkyho repraku je mimo pasmo, nemluve o tom, ze lidskej sluch primarne vnima jako rusivy odrazy v horizontalni rovine, zatimco ty vertikalni (prichazej do obou usi ve stejnej cas a se stejnou fazi) vyfiltruje.
      zkresleni danÿ tezsi hmotou membrany - prosim o nejaky relevantni podklady pro tohle tvrzeni, jinak jsou to jen pocity
      TEDDYBEDDY: tak proc to proboha pises jako jeden z argumentu?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Nikoli schází ti tam ty "basy". Noch einmal bitte.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Tak znova:

      "Dále- velká ozvučnice ( pro velký škopky)= ŠPATNĚ, ptže nepoměrně větší difrakce už na ozvučnici v poměru k monitoru."

      Pojd. Rozhovor se. Basy, objem a difrakce v jedne vete. Chveju se.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Kua Jirko, kde sem dopičy psal " difrakce na basech" ??? Máš jinej nyx nebo co vlastně čteš ???
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Nechces spis vysvetlit tu difrakci na basech nez tuhle psychologii?

      Jak se ti podarilo delat deset, dvacet let nejakej konicek a pritom neporozumet vubec nicemu? To je uctyhodny!
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Notywe z těch perel cos vygeneroval tuhle hlavně tuhle pošli na FEL:
      " Při stejné hlasitosti má větší basák se stejnou membránou a stejným poměrem motor :průměr VŽDY menší zkreslení než malý basák, protože má menší výchylku (řádově)" To je korán indženýrů z lowendu, kerýmu chceš věřit? Svatá prostato!

      omg toho je jasně vidět, že vůbec nejseš schopen pochopit a správně interpretovat ani základní teorie z oboru. Přestože ti x krát opakuju Q, Q, Q, Q,....



      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Ok. Zůstaňme u toho, že do malý cimry patří velká bedna s velkejma basákama. Tady vždy najdeš aspoň dva stejně zpovykaný fandy/ teoretiky z lowendu nadšený pro tvý teorie. Budete zaplňovat cimru basovmi pulsy velkejch amplitud a bude vám dobře.

      Nechápu, proč se vůbec pouštíš do diskuze aby sis to nějak teoreticky ospravedlnil nebo obhajoval. Notabene, když musíš pracně na internetech dohledávat term, tech. kerý se v branži běžně používaj jako SAMOZNAKY. A pochopitelně najdeš jinej, part z jiný agendy.
      Já řeknu piča a ty s k tomu dohledáš popis pohlavního orgánu. Prostě mimoň / bez urážky :)

      Jen tím upozorňuješ na skutečnost, že nemáš do problematiky patřičný vhled a nechápeš širší souvislosti. Čili platí, co jsem ti napsal zpočátku- Doplň si vzdělání- udělej to sám pro sebe.

      Mmch. dobře se podívej, koho máš v partě. Obvykle nýmandy z lowendu, bez jakýkoli vlastní zkušenosti s kvalitním hifi. Je toto tvůj cíl- udělat dojem na nýmandy bo co?

      Za mě finally: Nikdo si proboha nedávejte velký bedny do malý cimry. Větší pičovinu z hlediska čistoty reprodukce tzn. hifi nemůžete udělat. Ledaže se menujete Machalík a honíte tlaky abyste do řepy nabušili co nejvíc decibelů.



      HERR_FLICK
      HERR_FLICK --- ---
      MACHALIK: sfazovat dvoupasmo nemusi bejt nutne konstrukcne jednodussi, porad tam mas prechod v nejvic slysitelnym pasmu vetsinou okolo 1-3ķhz
      v tomhle maj tripasma navrch, ze kazdej reproduktor dela co ma v v jeho krasne linearni vyseci .. a stred ti pokreje cely kriticky paamo.. ne ze se kompromisne snazi rozpulit jako menic u budky co hraje zaroven tech "20hz" a zaroven 2khz.. to bez zkresleni dole nebo nahore(vetsinou oboji) dava malokerej
      FATTY
      FATTY --- ---
      Ja se taky divim, proc na nej vubec reagujete.. Vzdyt to nema vubec cenu.
      DELLAMORTE
      DELLAMORTE --- ---
      Jestli si Machalík užene neurózu, tak akorát s tebe.
      Říkám si, jestli tohle není nějaký psychologický experiment na Nyxu. Nasadit na každý vlákno bota a pak sledovat jak na něj budou ostatní reagovat.
      Já bych doporučoval ignorovat. Nemá to smysl stejně jako aproximace difuzních charakteristik zapříčiněná vlivem fíkusu v pravém rohu.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Difrakce na basech.
      Fazovy zaves.
      Difuzita.
      Neni Hz jako Hz.
      Subbasovi paraziti.
      Papirovej kevlar.

      Tesim se na zitrek.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ještě do třetice: furt nerozumím tomu, proč malá bedna do obýváku je dobře a velká špatně.
      - Řekněme, že nějakým zázrakem - třeba fázovým závěsem - má ta malá stejnej frekvenční rozsah jako velká, tj. hraje třeba 25-20 kHz v -3 dB.
      - Že nevyloudí stejnou hlasitost je jasný: malá by se roztrhla, vyletěly by jí repráky z bedny. Takže malá zahraje akorát potichu. Ale dobře, dejme tomu, že posluchač má zlou manželku a nemůže hrát nahlas, takže mu toto omezení nevadí.
      - Při stejné hlasitosti má větší basák se stejnou membránou a stejným poměrem motor:průměr VŽDY menší zkreslení než malý basák, protože má menší výchylku (řádově).
      - Módy místnosti ovlivňují frekvence vyzařované malým basákem stejně jako velkým basákem. Místnost neví, jaká bedna v ní stojí: můžeme stojaté vlnění definitivně smést se stolu.
      - Odrazy v místnosti jsou tuplem nesouvisející jev.
      - Zbývá tedy zfázovanost bedny. Ano, zfázovat dva měniče v posrané dvoupásmovce, která hraje potichu, je jednodušší, než zfázovat tři, čtyři. Proto jsou velké bedny dražší, protože je na nich stráveno více práce. Zfázované jsou nakonec pochopitelně stejně nebo lépe, jde jen o to, jak si s tím dá konstruktér práci.


      Znovu bych rád věděl, v čem přesně by velká bedna měla být horší v běžném obýváku. Nic mě nenapadá. Potichu se dá pustit stejně jako malá, takže nic jako zabíjení posluchače hlasitostí, jako se domnívají pitomci, že je inherentní pro velkou bednu, se nekoná. Fakt mě žádný důvod nenapadá :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Basáky!

      1) "horuju za bodový zdroj nebo co se tomu max. blíží" versus "ano víc malejch basáků v případě potřeby vyššího akustickýho tlaku= méně špatnej kompromis; z důvodů "Q" ( jasná věc mezi konstruktéry, a proto je většina nejlepších beden takto osazena)" - (není, pochopitelně, takto je osazena nižší a střední třída, viz níže)

      Pojďme do toho. To Q. Co si tak zhruba myslíš, že je Q? Qalita zdvihu? Co podle tebe znamenají různé hodnoty Q u repráku? Literatura má v tomto celkem jasno, ale tys v tom parametru objevil nejspíš nějaký zlato navíc. Budeš schopnej to rozvést?

      2) "Dále- zkreslení daný hmotou těžší membrány a její deformace= ŠPATNĚ"
      Zajímavý. Mám se tě ptát na nějaký důkazy, nebo je to kánon?
      Pověz mi: určitě víš, že vysoká hmotnost membrány je potřeba k dosažení skutečně hlubokejch kmitočtů. Že lehký basáky nehrajou dole. Jak ti to štymuje? Když hmotnost = špatně, jak chceš přesně vyloudit ty basy? Seš si jistej, že víš, jak funguje reproduktor? Že hmotnost je přesně stejně tak důležitej parametr jako třeba poddajnost prostředí za měničem (proto jsou *potřeba* velký objemy)? Nebo seš lapenej v nějaké paralelní realitě zase, ve které ideální basák má nulovou hmotnost, a tedy nekonečnou rezonanční frekvenci?

      3) "Dále- velká ozvučnice ( pro velký škopky)= ŠPATNĚ, ptže nepoměrně větší difrakce už na ozvučnici v poměru k monitoru."
      Eh? Velká ozvučnice pro velký basáky je špatně? Čili by měla bejt... malá? A důvodem je....... difrakce? Můžeš mi říct, jakou ty basový vlny, který mají, jak jsi kdysi spočítal, desítky až jednotky metrů, udělají DIFRAKCI? Víš, co je difrakce, člověče? Difrakcí trpí výškáče, proboha, ne basáky. Ale i kdyby - - - jak souvisí OBJEM a DIFRAKCE? Difrakce je přece funkce frekvence a *tvaru*, nikoli *objemu*. Co to kurva meleš?

      4) "Dále- velkej basák u země= ŠPATNĚ, odrazy od podlahy"
      Jo? A co malej basák u podlahy? Jakým způsobem je odraz od podlahy specifickej pro nějakou konkrétní velikost měniče? Takže když 30 Hz hraje malý kolečko u podlahy, tak cajk, když velký kolečko, tak necajk? A může za to ten odraz? Wtf?
      Mimochodem, odrazu od podlahy využívají jako *pozitivního* jevu prakticky všechny firmy, protože pomáhá basům - zejména ty, který používají malý basáky. Dělá jim to falešnej basák navíc: něco jako když dají dva. Kurví to teda difuzitu, ale je to oblíbená technika ve střední třídě, kterou máš rád. Baví tě dávat si vlastňáky?

      5) "Není Hz jako HZ, velká plácačka má vždy větší vlastní zkreslení, finálně vlastními překmity začne vymejšlet vlastní subbasový parazity"
      Beddy :)) Je Hz jako Hz :) Ujišťuju tě, že nejsou různý Hz. Můžeš se pokusit vysvětlit, proč má velká plácačka větší vlastní zkreslení? Nebo je to dogma? Ono je to samo naopak, žejo, velkej basák má při stejným tlaku menší zkreslení než malej, vyplývá to jaksi z logiky věci. Velkej kmitá s výchylkou 1 mm, aby na 30 Hz zahrál nějaký dB, malej kmitá 1 cm, aby zahrál stejný dB, a tudíž zkresluje. Proto jich musijou osadit hromadu, aby nahnali tu plochu, ale tím zase jde do piče bodovost zdroje a s ním difuzita. V jakým světě jsi přišel na to, že velkej má větší zkreslení?
      Vlastní překmity? Subbasový parazity? Eh... to sis zase vymyslel? Zní to jako termíny z hospody. Jak si to zhruba představuješ? Mluvíš o lampách, chápu to dobře?

      ---------------------------

      Aby bylo jasno, i když používáš jazyk jak když se kokosovej domorodec snaží mluvit o mozkové chirurgii, tak já ti rozumím. Ty prostě slovy hotentota říkáš, že poměr výkonu pohonnýho systému a hmotnosti kmitacího systému je u malejch basáků příznivější. To samozřejmě není pravda. Zvětšuje se membrána, zvětšuje se magnet. Je to stejný.
      A taky říkáš, že rigidita malejch membrán je vyšší než velkých membrán při zachování stejné hmotnosti na cm2. To taky není pravda, pakliže je použit stejný materiál, žeano.
      Celý je to strašná snůška představ a vlastní invence, podpořená kecama z časopisů. Jak ty můžeš někomu doporučovat, aby si udělal průmku, když vole vymejšlíš vlastní ptákoviny jako fázovej závěs a difrakci basáku krzevá objem? Proč se na to nevysereš? :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Čili shrnuto a podtrženo, žiješ ve speciálním světě, ve kterým sis pro podporu svých nápadů musel definovat vlastní pojmy jako difuzitu.
      Top modely různých značek považuješ za šrot, traktor atd., kterej v tvým pojetí nekonkuruje středním, ale především nejhorším a nejlevnějším modelům, které osobně máš za technologický vrchol.
      A na základě různých střípků technických informací a dezinformací sis vytvořil vlastní pojetí reality, ve které levný, kompromisní aušus je technicky i zvukově superiorní nad vyššími modely.
      Nesere tě, že popíráš sám sebe, když zároveň vyzdvihuješ značku Totem (/Dynaudio/Sonus/Harbeth/Canton...), ale druhým dechem dodáváš, že to jsou bezak debilové, protože na vrcholu své produkce mají objektivní krám, horší než to, co hrnou do supermarketů.
      Vlastních pojmů se taky nebojíš: kromě difuzity jsi mi do pošty psal o basácích ve "fázovém závěsu" - další pojem, který svět neviděl. Minimálně tedy ne ve spojitosti s akustikou.
      ---- Odbočka: Můžeš mi říct, jak tě vůbec napadne vymyslet něco jako "fázový závěs"? Proč prostě neřekneš izobarické zapojení, což je reálně termín, kterým se ten systém označuje? Proč si vymyslíš fázový závěs? Víš, co je fázový závěs? Jak tě to kurva napadne? Si dáš ráno kafe a rozhodneš se, že obohatíš jazyk o novej termín nebo co? Difuzita prostoru/beden ditto. Kvalita zdvihu. Wo co ti de? :)

      ---------------

      Chápu, že v tomto se dál nedostaneme, prostě se ti líbí entry level, maximálně střední třída. To nevadí: někdo ty Fabie a Oktávky kupovat musí. I sis to obhájil, byť za pomoci vlastní terminologie. Fabka jede do kopca na vytočenou 2 jako blesk, protože má válce v tažným módu.

      Nechme tohle tedy bejt. Hodlám se teď chvilku zabejvat těma basákama, jejich zkreslením a tak. Su zvědavej, co tam vymyslíš za magii: dej mi chvilku.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam