SN0008102070570: Ve zkratce: to co se píše v té recenzi na hifi voice je z technického hlediska úplná blbost, ten člověk nemá tušení o čem mluví, což je na tom serveru bohužel standard. Proč je to blbost je právě výborně vysvětleno a hlavně i ukázáno (včetně ukázky toho, co přesně leze za vlny i z levných a starých zvukových karet, zobrazeno na analogovém osciloskopu) v tom videu co jsem nalinkoval v předchozím příspěvku.
Jinak ano, jitter a zkreslení která mohou produkovat neharmonické složky existují, ale ve skoro jakémkoliv moderním zařízení jsou pod hranicí slyšitelnosti, měřit rozhodně jdou (a spousta lidí to i dělá, i když to často nejsou výrobci) a to že se neprojeví na měření harmonického zkreslení je taky technicky špatně (je to zcela nevhodný způsob jak je měřit, ale není pravda že se na něm neprojeví).
DSP tak jako všechno lze implementovat špatně, ale jednak moje zkušenosti neukazují že by se to v moderních zařízeních v ceně pár desítek tisíc dělo a jednak mizerné implementace způsobí spíš že ti v zařízení bude vznikat šum než jakkoliv slyšitelné nelineární zkreslení (ať už harmonické nebo neharmonické), případně u těch nejvíc šitných můžeš třeba mít nedostatečné výstupní filtry, které způsobí nepatrný pokles na basech nebo výškách. Ale to je případ zařízení za pár tisíc, ne tohohle.
V high endu studiových reprobeden, které se používají v těch nejlepších studiích, začíná být v posledních letech DSP standard, protože umožňuje věci, které prostě analogem neuděláš (můžeš vyhladit každou drobnost na frekvenční charakteristice a mít přes celé pásmo lineární fázi, to s analogem z definice nejde, k tomu se dá v kombinaci s měřícím mikrofonem dělat automaticky room correction) a při kvalitní implementaci nemá prakticky žádnou nevýhodu - spíš naopak, když vedeš zvuk digitálně až do reprobedny, snižuješ možnost zarušení signálu na minimum. Příklady o čem mluvím:
https://www.frontendaudio.com/grimm-audio-ls1-studio-monitors-pair/
https://www.soundonsound.com/reviews/kii-audio-three
http://barefootsound.com/minimain12/
https://www.soundonsound.com/reviews/genelec-8351a
Do čistě audiofilních firem to v highendu
pomalu probublává taky, jen to jde pomaleji protože tam zdaleka není taková konkurence založená čistě na kvalitě zvuku.