• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Ještě jsem si z té výstavy vzpomněl na dva vtipné střípky:

    Tohle byly nejen jedny z nejškaredších repráků co jsem viděl, ale i jedny z nejhůř hrajících na výstavě (pod nimi byly už jen nějaké bluetooth blbosti a tak). Nechápu existenci něčeho takového. Dobře hrající bedna se dá udělat i v extravagantním vzhledu, odvahu oceňuju, ale ta realizace... uf. Značka je Intervox Speakers, což vypadá jako pokus o revival staré nějakou dobu nefunkční značky, ale nestojí mi to za dohledávání.


    Tohle byly jediné repráky co jsem viděl za čtyři ročníky výstavy na kterých jsem byl, které byly připojené obyčejnou dostatečně tlustou reproduktorovou dvojlinkou. Respekt za odvahu, hrálo to celkem v pohodě, ale osmipalcovej širokopásmáč ve velký krabici za asi 110 litrů mi nepřijde jako super deal. Pobavilo mě, že firma primárně neprodává repobedny, ale všelijaké podložky, rámečky na vinyly, nožičky atp. z masivního dřeva.

    No a ať zase jen nehejtuju, tak Rockport Cygnus za mě byl jeden z top zvuků letošní výstavy. Určitě tomu hodně pomohla i vhodná místnost, ale tu mělo víc vystavujících.
    MATT
    MATT --- ---
    zaujalo vizualne..

    BeoPlay A9



    Up to 480W of Total Power
    1 x 8.0" Woofer / 2 x 3.0" Midrange
    2 x 0.8" Tweeter
    Wireless Music Streaming
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    DELLAMORTE: jojo, k tomu nazoru se pridam. Ty jsou opravdu skvely.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Ty Tannoe nahoře duněly tak, že po dvou minutách jsem se dal na úprk, to byl dost hnus.
    Na druhou stranu mě hodně překvapily Kii Three, o kterých jsem předtím nic nevěděl.
    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: Ty Tannoy nahoře jsem bohužel nechyt v akci, to jediný mě trochu mrzí, i když to není moje krevní skupina.

    Obecně se mi alespoň na moje ucho potvrdilo, že dobrá/upravená akustika dělá v těhle sférách statisícové rozdíly. A když jsem viděl "stavebnici" síťových filtrů od Mudra, tak mě to zas namotivovalo k zbastlení nečeho podobného na doma. Alespoň u nás je to se sítí čím dál tím větší hrůza.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: Jo, ty KEFy byly taky dost dobrý. Tannoye za půl mega v té samé místnosti super, ale nepřišlo mi za tu chvíli že by byly o cokoliv lepší než Tannoy dc10 za půlku.
    Taky jsem slyšel poprvé KEF LS50W, na které jsem četl na amerických fórech nekonečné superlativy, podobně jako na pasivní LS50, a úplně tomu nerozumím. Jsou celkem přesné a neutrální aniž by byly ostré, ale nemá to žádné spodky ani to neumí hrát moc nahlas (bodejť, driver je malý a výškáč v něm plochu ještě ubírá) - v ceně LS50 to není špatné, ale u LS50W za 60k popularitu fakt nechápu - chápal bych kvůli malé velikosti a designu, ale vždycky se mluvilo o zvuku.


    TEDDYBEDDY: Ta blízkost BW k monitorům imo platila v době představení Nautilů kdy jim ještě navrhoval repráky Lawrence Dickie, co pak odešel a založil Vivid. Od té doby začali do všech beden top řady 80x dávat svůj signature hrb okolo 10 kHz (lze vidět na většině měření Stereophile), který způsobuje že je zvuk ještě sušší a celkově nevyvážený, mně kvůli tomu zní jako by měly nedostatek basů. Za ty ceny to fakt nechápu a přijde mi že šneky jsou jediná top bedna, co jim v katalogu zůstala.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Mě Nautily vždycky připadaly suchý a ostrý. Ale jak stárnu, tak tentokrát se mi už dost líbily. Synek ( mladý ucho) ale říkal, že vostrý jsou.
    Zajímavý byla produkce Nautilů na vystupení Ravena (živý zpěv, klávesy, violoncelo), kdo jste měl tu možnost.
    Což mi připomnělo jak mají všechny BW blízko ke studiovým monitorům. Je to přesný, ale placatý, nikdy mě nebavily. Ty Utopie jsou na tom o něco líp imo.
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    jo takovej ten sal rekneme 5 x 15m je dobrej, loni v takovym byl Eurostar a naky lepsi BW
    MAJA
    MAJA --- ---
    ty větší sály byly OK, ale pidipokoje jsou naprd ...
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    letos šneky jo? loni jsem je nenašel, nebo nebyly. Slyšel jsem je v Corinthia Towers kdysi.. ten hotel mi taky sedel o dost vic nez tenhle, musim rict
    MAJA
    MAJA --- ---
    Já tam byl v pátek taky, klasicky malé pokojíky a hlasitá reprodukce pro mě znamenala rychlou otočku a úprk o dům dál. Fascinuje mě, jak někteří prodejci věnovali tak málo energie/času na akustickou úpravu - škoda, myslím, že se takhle zvukově zabilo dost expozic a zcela zbytečně.

    Za mě šneky od B&W pořád hrají hodně dobře, ty velké Focaly taky. Milým překvapením byly sloupky KEF R11 - za ty (i když) nemalé peníze hrály poměrně dost highendově, alespoň pro moje ucho.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Taky jsem si při návštěvě uvědomil, jak hrozně ohyzdnej je hotel Don Giovanni, googlil jsem si kdo to probůh stavěl a narazil jsem na tenhle úžasnej citát:

    Jan Kaplický, autor nerealizovaného projektu budovy Národní knihovny na Letné (tzv. blobu), podle Evy Jiřičné prý na „hrůzný hotel“ Don Giovanni reagoval velmi agresivně a křičel: „a tohle postaví padesát metrů od Kafkova hrobu!“
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Tady je pár dojmů z letošní výstavy, tentokrát s troškou formátování protože se to nedalo číst :)

    Audio Video Show 2019


    Byl jsem se letos podívat už v pátek v naději, že bude míň lidí než bývá v sobotu. Tato naděje se ukázala jako zcela lichá, už v 11 hodin lidí hafo, takže zítra to bude asi trochu peklo. Přijde mi, že se letos nekonalo nic moc spešl, možná jsem zmlsaný, ale většinu top modelů známějších výrobců jsem slyšel už dřív a z toho ostatního mi nic nepřišlo vyloženě skvělé ani neobvyklé.

    Další a další vtipné ceny:
    Opět přibylo modelů v bizarních cenách 400 tisíc až 1,5 milionu - a to nepíšu proto, že by v té ceně neexistovaly skvělé reprobedny slyšitelně lepší než levnější modely, ale proto, že spousta těch kusů mi nepřijde vůbec v ničem výjimečná nejen zvukem, ale ani vzhledem. Největší kontrast je to ve srovnání s vyššími modely zavedených značek: třeba Kef Blade 2 přehrají asi všechny tyhle bizarní bedny přes mega (a tím nemyslím známé modely jako B&W Nautilus nebo Vividy), stojí za pár asi 550k a k tomu jsou úžasný designový kus. Spoustu z nich přehrají i Tannoye pod 300k za pár a další. Žádné z těch drahých beden myslím nehrály vůbec špatně, jen se prostě těžko hledal pro cenu jakýkoliv důvod - asi je po tom poptávka, ale nepřišlo mi to moc zajímavé.

    Sledoval jsem tenhle vtipný trend nejdřív u Xavianu, ale letos mě jako případová studie hodně pobavil i český výrobce RDacoustic. Jeho hlavní model jsou velké hornové reprouktory s 8" širokopásmáčem s vysokou citlivostí, a navzdory hifibullshittingu kterým jsou obalené se mi dřív na některé druhy hudby dost líbily. Říkal jsem si ale že na to, jaká má tahle konstrukce nevyhnutelná omezení (nižší maximální hlasitost, nic moc direktivita, zvlněná frekvenční charakteristika), je cena 120 000 Kč trochu vyšší. Rok na to stály o 20 tisíc víc (obojí si lze prohlédnout pomocí archive.org). Tři roky na to stály... 15 000 €. Pak pán trochu zlevnil a aktuálně jsou za 11 200 €. Jako bonus měl letos asi nějak divně vyřešenou místnost a hrálo to mizerně (zněly jako kdyby byly přepólované, divně posunutý stereo obraz a zmizelé basy, ale to by se snad nestalo). Ale asi si to lidi kupují.

    Klasický omrd: akustika místností a hlasitost
    Ve velkých místnostech v prvním patře mám klasicky pocit, že je většina beden pořádně neuhraje a zní pak příliš ostře a utahaně. Ten dojem mám z B&W Nautilus už potřetí, Estelony vedle s tím problém neměly protože hrály potichu (taky řešení), Focal Stella Utopia to naopak zvládaly překvapivě dobře. Ale jediné bedny, které jsem slyšel velké konferenční místnosti uhrát i nahlas bez sebemenšího problému, byly Avantgarde Acoustic Trio, které se letos nekonaly.

    Naopak v hotelových pokojích se hrálo obvykle nahlas příliš. V tom malém pokojíku i když ho až po strop vyplníte tlumícími panely a difuzory (jako to udělal Šroll) mi to na vyšších hlasitostech prostě není příjemné. A když pokoj necháte holý a tavíte to nahlas, zabijete tím zvuk sebelepší bedny - to se bohužel vícekrát stalo. V pokoji reprobeden RIHA se vůbec nedalo být, pán s Quadraly to taky příšerně tavil a sice to znělo celkem v pohodě, ale rušilo to ještě o několik pokojů dál.

    O to bizarnější to bylo, když reprobedny takovou hlasitost evidentně úplně nedávaly. To byl případ třeba nových fakt pěkných a jinak slušně hrajících českých bedýnek z betonu Gravelli.

    VMAudio V sice hlasitost dávaly s přehledem, ale v tak malé místnosti se spoustou holých odrazivých ploch zněly takhle nahlas nepříjemně ostře. Škoda, protože mi přišlo že by mohly být kandidát na nejlepší poměr cena/zvuk na výstavě, byly trochu světlejší, ale jinak výborné a jsem rád, že jsem je konečně slyšel (měření tomu odpovídá, jsou v ose laděné úplně do rovna, na což nejsem zvyklý a preferuju mírný pokles). Podobně Kii Three - moc nahlas, trochu moc světlé, ale výborné.

    Opačný problém je, když se hraje potichu, ale buďto přes chodbu něco burácí anebo se vystavovatel s někým velmi hlasitě baví. Opět velmi běžné, i když už se mi letos nezačala přímo za hlavou bavit manželka vystavovatele s kamarádkou o tom, kde koupit na náplavce nejlepší kváskový chleba a aspoń se většinou řešilo audio.

    Co se méně obvyklých konstrukcí týče, pár věcí se objevilo, ale úplně ne to co bych chtěl. Elektrostaty byly opět jen ve sluchátkách. Horen bylo minimum, ani polské hORNS letos nebyly. Šrollovy omnidirektivní Sound Garden by si myslím na rozumné posouzení zasloužily aspoň trojnásobnou místnost, chápu ale že místností je omezený počet. German Physics se svým kuželovým omnidirektivním driverem byly zajímavé a příjemné, i když málo dynamické. Jinak tam byly i další bedny které mi přišly velmi dobré, ne že bych celý den nadával, jen nic moc nového.





    Byl jsem si samozřejmě s velkou zvědavostí poslechnout i Deeptime Ionic Sound System, šneky vytištěné z písku, o kterých tu píše RAJCHE.

    Musím dát disclaimer, jsem trochu zaujatý a nedokážu je hodnotit jako obyčejný posluchač, protože už nějakou dobu prozkoumávám různé budget-friendly konstrukce využívající fullrange drivery a především na jedné z nich pracuji i s komerčním účelem, navíc je taky vyvíjená s ohledem na design. Přímá konkurence to není, jdeme jiným směrem a naše cenovka bude o dost nižší, ale předesílám že mám bias.

    co se mi líbilo: vzhled je stejně dobrý jako na fotkách, subwoofer je boží a poprvé jsem viděl verzi ze světlého písku, která vypadá taky skvěle a trochu skrz ní v šeru prosvítalo světlo linoucí se z basreflexů (jestli se mi to nezdálo a nebyly to nějaké odrazy), výborné.
    Basy fakt jdou dost nízko, myslím taky že při větší hlasitosti graf THD na basech nebude vypadat hezky, ale upřímně mi to vůbec nevadí - ono se to takhle v malém moc líp udělat nedá a jako posluchač to preferuju před výš laděnými suby, kde nejnižší frekvence nejsou. Bylo to přebasované, ale tuším že se dá hlasitost subwooferu nastavovat zvlášť, takže to reálně není problém.
    Příjemné výšky - spousta lidí má proti širokopásmáčům v tomto ohledu předsudky (já ne), zde se alespoň v ose žádný problém nekoná.

    Středy jsou samozřejmě v pohodě, ale už jsem slyšel z malých širokopásmáčů i prokreslenější, zvuk je celkově trochu uvolněnější a neagresivní.

    co se mi nelíbilo: jak hodně směrové jsou. Přestože se širokopásmáči velikosti 3-3,5 palce mám zkušenosti (tady je třípalec), překvapilo mě to. Čekal bych to naopak, reprobedny s minimální velikostí čelní stěny mají většinou direktivitu o něco lepší, ale tady fakt stačilo popojít o metr vedle a konal se velmi výrazný úbytek výšek až zahuhlanost. Z mojí zkušenosti se to dá udělat líp. Místnost byla na vyšších frekvencích po skoro celém obvodu zatlumená závěsy, možná že bez nich by to nebylo tak hrozné protože odrazy v typické menší místnosti většinou pocitově vliv zúžení vyzařování na výškách potlačují, ale tady si nedovedu představit že by to při poslechu jinak než třeba u počítače nebyl problém. Žádný další výrazný problém jsem neslyšel, ale za tu cenu (80k) bych dojem ze zvuku shrnul jako "meh".

    Já ale určitě nejsem cílovka, takže na mém názoru moc nezáleží. :)
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    tušite někdo na koho se obrátit při problému z marantz pm 4001 ose jeden kanál asi má nákoplej koncák Chtěl bych aby se na to někdo kouknul
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    JAFAR:
    Samozrejme, ze budeme hrat k poslechu a tanci.
    Gramofonem bohuzel nedisponujeme.
    Budeme to krmit pres optiku z Tidalu.
    (Pripadne pres high-res BT).
    JAFAR
    JAFAR --- ---
    RAJCHE: ja urcite pujdu. z tech, co tam byli minule - predpokladam, ze ty sestavy nejsou jen na koukani a taky to hraje.. je mozny vzit nejaky desky a neco pustit?
    HASH
    HASH --- ---
    ROENICK: hele a proc mi to tady pises? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam