• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Kolem tech desek panuje hrozne legend, ale v praxi je to casto hodne jiny nez se muze zdat - treba s tou dynamikou - neni zas takovej problem udelat desku s velkou dynamikou, ale naprosto kazda deska bude v tichych pasazich praskat atd., je to jen o nejakym kompromisu, pro co se pri masteringu rozhodli.. Ted teda nechci resit loudness war, to je na jinou kapitolu..
    Dalsi vec - "audiofilsky" desky - neco takovyho existovalo naposledy nekdy v osmdesatych letech, kdyz prislo DMM, u kteryho je s odstupem casu asi poznat, ze to zas takova vyhra neni, dneska, kdyz uz to technicky nikoho neohromi asi vetsina lidi rekne, ze desky ze 70' zni obecne asi lip nez desky s DMM..
    Co muze mit nejakej vliv, je to jak ktery press vyrabeli - po kolika vyliskach se menila matice atd.. - proto jsou oblibenejsi treba japonsky desky, kde se na to dbalo vic, ale jestli 3. nemeckej repress vs anglicky atd. mel nejakou lepsi kontrolu kvality - to jsou informace, ktery mozna nejakej seriozni sberatel (a navic je to stejne o stesti - nikdy nevis jestli mas zrovna vylisek c. 150 nebo 2700..), ale urcite ne nekdo kdo si jede ty svy Fleetwood Mac, protoze se to poustelo v HIFI krame..
    Staci se podivat na Discogs, coz je dneska nejlepsi zdroj tehle informaci a je videt, ze vi vlastne kazdej prd, u kazdyho vydani nejaky "dulezitejsi" desky si tam je mozny vyhledat, ze to je na hovno, nebo bozi podle toho jak clovek chce..
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FATTY: Mas pravdu, ze dynamika neznamena vzdy kvalitni nahravku. Nicmene jeji absence vzdy znamena shit :-).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    TEDDYBEDDY: hele, Jenda Citrón
    Dlouho jsem tě neviděl
    FATTY
    FATTY --- ---
    SAMOUT: ja bych negeneralizoval. Jsou prasacky vinyly (hipsterum je kvalita jedno takze si kupce najdou), jsou skvele vinyly. Jsou skvele CD, jsou prasacke CD..

    Technologie automaticky neznamena meritko.. To je bohuzel ve zvukarich => poptavce prumyslu.
    Stejne tak dynamika nerovna se automaticky kvalitni nahravka (byt casto ano).

    Cest vyjimkam, nekdo od PF mel hifi rad, proto ty nahravky takhle vypadaly.. Nebo mozna obecne do zvuku kytary, coz se s peclivosti tim samym smerem taky poji. Tak si to teda vysvetluju ja, i kdyz jsem si to neoveroval a po dobe mozna zapomnel :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Nesmysly. Nic z toho co píšeš nemáš jak podložit, přestože by to (slyšitelnost 0,001% jitteru, běžná míra jitteru v zařízeních na trhu atd.), kdyby to byla pravda, snadno podložit šlo.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MAJA: Porovnaval jsem par vinyl ripu do flac s originalnim cd, rozdil v dynamice slysitelnej na prvni dobrou. Zvukari jsou hrozny cunata.
    MAJA
    MAJA --- ---
    TEDDYBEDDY: jitter určitě slyšitelný je, ale pochybuju, že necvičené a nezmlsané ucho to uslyší a bude na to reagovat až tak ... dojem prostoru s přeslechy mezi kanálama o dost horší než u CD a s nízkými kmitočty v podstatě mono, to mi taky nejde do hlavy

    CD smese od zvukaře hrozné prasárny a bohužel 90% produkce tomu odpovídá. U takových těch vinylů, co si člověk dneska koupí ke gramofonu typu bílé album, pink floyd, ... z audiofilského shopu to bude (doufám) lépe zpracováno.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    TEDDYBEDDY: Jde hlavne o noise war, nebo jak se to jmenuje. Proste cd snese vsechno, ale do drazky ten jedolitej bordel se vsema fekvencema vybuzenejm na max bez sebemensi dynamiky nedas proste proto, ze to neni fyzikalne mozny. Kdyby se studiovi inzeniri aspon trochu snazili i u digitalu, nebyl by vinyl potreba.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MAJA: Jde o to, že přes všechny nedostatky vinylu, dokáže gramofón střední třídy přehrát záznam bez digitálneho jitteru. Ten i jen měřený na 0,001% způsobuje uchu značné nepohodlí. Hudba nemá drajv, ztrácí se dojem prostoru, a zaniká spousta jemných nuancí. Všichni, kdo pamatují vinyl Djs si jistě vzpomenou, že desky vytáhnou lidí na parket podstatně rychleji než jakýkoli digitál. Digitální nahrávka na nákladných studiových digi mašinách bývá ok, co se jitteru týká. Problém nastáva, až ve zpracování komerčními levnými DAcy. A vo tom přesně je dobrej gramec. V přímém srovnání jde o propastný rozdíl.
    MAJA
    MAJA --- ---
    MARASAN: Mě dnešní móda vinylu přijde, z hlediska lepší kvality, hloupá, protože 99% produkce je plně digitální až do poslední chvíle převodu na mechanickou stopu na desce.

    Určitě to má svoje kouzlo a mechanika gramofonu je krásná hračka a nemožnost cvakat/přeskakovat skladby apod. pomocí dálkového ovládání jen ten rituál podporuje ...
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MAJA: tady jsme v HiFi klubu, kolego, i digital prece zni z vinylu lip!
    MAJA
    MAJA --- ---
    ROMANICAK: Mám někde A Night at the opera remastered deluxe edition a nezní to špatně (FLAC. 44kHz)

    Pink Floyd dbal na audio kvalitu snad od začátku, jako jedni z prvních šli do digitálních nahrávek, což je zpětně třeba vtipný, když se podklad pro vinyl nahrál digitálně :-)
    FATTY
    FATTY --- ---
    ROMANICAK: jake vydani? Tohle vyslo urcite jako MFSL, DCC, SACD..
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    SAMOUT:
    No ja to chtel primarne kvuli Bohemian Rhapsody, kdyz jsem videl ten film jak silene to nahravali. A jako jo, ty pasky musely bejt 100x prejety v nekterejch pasazich. Nekde je to zas prebuzeny a zachrasti si vejskac. No proste trosku cunarna, ale jinak dobry :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ROMANICAK: Tak Queen.. Ono to je i hudbou :-).
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Prave mi dorazilo origo Queen CD A Night at the Opera a musim teda rict, ze nektery casti ty nahravky jsou uplne priserny v porovnani s tim, jak zni treba veci od Pink Floyd :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Hmm, jsem si to tu meril a asi bych musel jit do mensich, 305P MK II. Mam problem s hloubkou, chci mit monitor co nejblize ke stene. A zaroven nebudu chtit, aby mi repro vystupovaly pred uroven monitoru, aby me to nerusilo. Zamyslene repro by mely cely svuj zivot slouzit jako repro k pocitacum, nejdrive prevazne memu, pozdeji patrne pro jeden z pocitacu mych dvou synu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VOZKA: Ono se to tu bude ruzne menit, jak porostou deti. Aktualne mam pracovnu v takove nudli, 5m x 2.8m, stul v rohu u delsi steny. Vyhledove bych to prestehoval do nejake 4.5 x 4m, jedna ma zkoseny strop protoze podkrovi.

    Nechtel bych to prave vubec "na miru mistnosti", v nasi rodine se elektronika ruzne stehuje, jak si majitele kupuji novejsi kousky.

    Bez subu to bohuzel nepujde, na hry ho chci moc.

    Ale dekuji za info, zajimavy pocin.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LAUNCHER: Jak velká je pracovna? Pokud není moc velká, tak pro tenhle usecase jsme navrhovali naše hlook audio Canvas: co nejvěrnější zvuk v místnostech s nepořešenou akustikou, praktičnost, nezabírání místa na stole. Sám je právě teď takhle poslouchám. Lze je pověsit na vrut na zeď nebo je mít na stole prostě postavené, jsou tlusté pod 13 cm, což je tak třetina toho, co zabírají JBL LSR308 i s kabely. Není to ale 2.1 set, je to klasické stereo a jsou laděné spíše neutrálně, prioritou bylo při návrhu vynikat realističností a perfektními středy spíš než hlasitým subem - troufám si říct, že v tom ta sluchátka trumfneme.

    Pohledné jsou, troufám si říct, velmi, a můžem ti na ně natisknout co si řekneš. Možnost připojení přes bluetooth máme integrovanou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ahoj, shanim ozvuceni ke compu v pracovne. Bud z meho stolniho PC, nebo z nekolika ruznych firemnich laptopu, co se mi tu stridaji.

    Rozpocet rekneme do 30k CZK.

    Repro budou umistene nalevo napravo od 43" 16:9 monitoru (rozmery TV s 1.1m uhloprickou). Tedy potrebuji neco jako near-field monitory. Subwoofer asi pod stolem. Preferoval bych, kdyby byly pohledne, ale neni podminkou. Znacka nebo zeme puvodu je mi uplne jedno.

    Vyuziti nenarocny poslech hudby vsech zanru, youtube videa vseho druhu, obcas hry pro decka, obcas Doom 2016 nebo Doom Eternal atp pro me.

    Do ted jsem mel pripojene Genius 6000 co jsem vyhrabal z mych studentskych let, v 2.1 konfiguraci. Asi bych i nadale preferoval 2.1.

    V repracich se vubec nevyznam a bude to moje premiera v kupovani lepsich. Jako sluchatka jsem zvykly na moje Sony WF-1000XM3 a Bose QC35 II. Byl jsem varovan a jsem pripraven na to, ze oproti sluchatkum to asi bude spis horsi, za tuhle cenu.

    Trosku jsem Googlil a na uvod me zaujaly Klipch The Sixes, ktere se mi vzhledem moc libi, ale v recenzich me pro me ucely moc nepresvedcily. Mozna jim ale krivdim.

    Pak jsem koukal na ruzne Edifier, ale S3000Pro ktere se mi libily maji druhy reprak pripojeny pouze bezdratem, coz me odradilo, bojim se latency. A taky si u nas doma nechci bezduvodne rusit WiFi.

    Jak je asi videt, googlil jsem jen aktivni repro, coz je mozna skoda, ale nikdy jsem nic jineho nemel. Ale asi bych si nechal poradit i nejakou pasivni kombinaci.

    Z toho co jsem zatim googlil se mi nakonec nejvic asi libilo:

    JBL 308P MK II ve stereu.

    Jako "doporuceny" (?) subwoofer k nim vidim JBL LSR310S. Tady me prekvapuje, ze je jen 10", coz mi prijde k repro s 8" wooferem malo (?).

    Otazky: Nejake lepsi napady pro toto pouziti do ~ tohoto financniho limitu? Jak k tomu pripojit telefon nebo tablet pres BT?

    JBL 3 Series MkII Active Monitors Review
    http://www.youtube.com/watch?v=7OVigl8Tg-A
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam