• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ROMANICAK: Já bych případně poprosil o identifikaci tohohle OFC Speaker Cable kabelu:


    Je to z videa výroby omni repráků MBL, cena za pár prodávaný s párem subwooferů je okolo 5 000 000 Kč.

    How It's Made Omnidirectional Speakers P2
    https://www.youtube.com/watch?v=G5EMrFsT7V4&t=2m24s
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    Ty si nedas pokoj :-)))

    Pamatujes jak jsi psal TEDDYBEDDY: o kabelech ktery jsou pouzity uvnitr 800N? Tak tady je mas. spis bych rekl ze jsi nemel pravdu, podle me jsou to celkem obyc (OFC) medeny dvoulinky, nejspis jen jeste twistovany. Zadnej stribrnej coating, zadnej oplet "lineárně strukturovaný uhlík". Ty jsi proste normalni lhar abys obhajil svoje nesmyslny predstavy, to si ted uz klidne dovolim rict.

    Uplne dole jeden z tech dvou obrazku.
    B&W  factory - B&W: Speaker Building the UK Way - The Audio Beat -www.TheAudioBeat.com
    http://www.theaudiobeat.com/visits/bw.htm

    A video tady, napriklad v 02:00:
    The making of an 800 Series Diamond speaker
    http://www.youtube.com/watch?v=8UzqJJOiVVc


    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Děkuji za hezké vysvětlení. ;-)
    Je fajn, když do toho někdo takhle vidî..
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    BREGALAD: Dobré téma na pokračování. Velmi často to fakt je podobně tomu co říkáš, ale záleží na konstrukci a hlavně na tom co už považuješ za výšky - pokud se nebavíme o supertweeterech, tak většina výškáčů hraje na většině svého spektra všesměrově a začíná být takhle směrová až celkem vysoko.

    Šířka vyzařování bez zvukovodu se v principu řídí velikostí měniče a je tam podobný vztah jako u zvukovodu. Když je vyzařovaná vlnová délka výrazně delší (tj. frekvence hlubší) než je průměr měniče, tak jsou dané frekvence vyzařovány všesměrově. A jak se vlnová délka zkracuje až je kratší než průměr měniče, tak se vyzařování nějakou dobu zužuje, pak vznikají tzv. side lobes, (měnič vyzařuje úzce dopředu, pak nic, a úplně bokem zase jede naplno), a nakonec už je vyzařovací vzor úplný bordel.

    Výškáče jsou obvykle kopulky o průměru něco přes 2,5 cm. Vlnová délka zvuku okolo 2,5 cm znamená cca 12,5 kHz. Takže běžný 1" výškáč ti nad 12 khz začne poměrně dost směrovat a těch 20° - 35° se mi sice zdá málo (pokud nemyslíš 20° - 35° na každou stranu), ale k vršku horní oktávy bude rozhodně směrovat dost. AMT tweetery ("skládané pásky") bývají často o kus větší a začínají být hodně směrové dřív. Navíc jsou často obdélníkové a ve vertikální ose delší, takže jejich vertikální direktivita je ještě o dost horší.

    Pro mě ale třeba 2 kHz už jsou rozhodně subjektivně výšky a od těch 2 kHz do 10 kHz to bude bez zvukovodu hrát víceméně pod úhlem 180°. Protože platí že čím nižší frekvence mají být směrové, tím větší musí být bedna, většinou se začíná směrovat třeba na 1500 Hz a důležité je aby tam byl pozvolný přechod z basů které jsou skoro vždycky všesměrové na ten úhel třeba 120° a aby se ten úhel udržel co nejdéle než se začne někde v horní oktávě zužovat. Nejlepší hifi bedny směrují většinou třeba od 600 - 700 Hz a to už je fakt dobré.

    Jsou tam výjimky. Jednak zvukovody můžou paradoxně vyzařování na nejvyšších frekvencích i rozšiřovat. Nejznámější je tímhle asi Seax DXT zvukovod, který pár high-endových beden proto používá, ale v menší míře to dělají i jiné. A potom když má výškáč breakupy, které jsou obvykle nežádoucí protože způsobují zvlnění na cháře, tak to na direktivitu může taky mít pozitivní vliv. Takhle třeba fungují některé fullrange měniče, je to o kompromisu.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BREGALAD: Srry, ale já neznám žádnou přenosku cca pod 400 baků, kterou by ve světě dospělých gramofonů bral nekdo vážně. Ale fandím ti :)
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Mimochodem - neměřil jsem, ale nelze asi úplně brát “bedny” jako celek. Výšky mají jiné vyzařování než středy a než basy.

    Podle mého názoru (aktuálně mám nějakých 12 párů různých reprosoustav) mají výšky obvykle vyzařovací úhel 20-35st (odhadem). Čili je fajn osou výškového reproduktoru “trefit” posluchače, aby se v místě poslechu mohl i pohnout.

    Čili vyzařování beden 90 a více stupňů je asi pro středy a basy?
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    TEDDYBEDDY: Myslím, že rozhodně.. ;-)
    Nemám teď už to Volumio Primo ke srovnání, ale jsem předvědčen, že by gramec vyhrál.
    I třeba proti HiRes souborům.
    Jestli se mi to Volumio někdy dostane zase do studia, rád to zkusím. A o výsledku férově napíšu.

    Je-li MM vložka za 5.000 Kč levná vložka.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MADCAT: Těžko říct, tady záleží třeba i na tom, jak daleko jsou ode zdi a kolik je okolo nich odrazivých ploch, myslím že se to nedá na dálku říct. Je třeba upřesnit, že snad žádné hifi bedny nemají vyzařovací úhel menší než 90° a většinou mají víc, třeba JBL myslím používají 120°, což by pořád šlo v pohodě použít. Nesměrující bedny sice vyzařují víc do stran, ale taky vyzařují víc do stran :)) což znamená že ti jde víc zvuku směrem na zeď, nábytek atp. a to v obyčejné místnosti obvykle nechceš.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ENGUMAZ: Píše " že je přesvědčen, že vinyl bude lepši".
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    TEDDYBEDDY: vzdyt to napsal
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BREGALAD: Takže ten Denon s levnou vložkou hraje podle tebe líp než Volumio nebo jak mam tvé odpovědi rozumět ?
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    TEDDYBEDDY: Gramofon za 13000 Kč + vložka řekněme v průměru za 5, k tomu ovšem logicky dobrej předzesilovač a dobrá nahrávka na 180g vinylu. Myslím, že Volumio Primo odvádí tak dobrou práci, že to těžko půjde v zaplatitelných cenách lépe. A přes to jsem pťřesvědčen, že vinyl bude lepší.

    Smyslem srovnání vložek je možnost předvedení slyšitelných rozdílů mezi nimi.
    Co jsem se bavil i s konkurencí, není moc prodejců, kteří by tohle umožnili. A právě tady cítím, že je potřeba to dobře umožnit zájemci o koupi vložky, dle svého sluchu..

    ;-)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BREGALAD: V poho. Chápu z obchodního hlediska ten tlak na ceny. Já tam ale nevidím z pohledu audiofila žádný profit. Dobrý vinyly jsou drahý a jediný ospravedlnění jejich ceny je imo hrát je na hw, kterej mi přinese podstatně lepší zážitek něž digitál. A to se dle mého v této cenové kategorii neděje.

    Zeptám se se takto. Je z tvého pohledu schopna libovolná kombinace tvého Denonu s levnými prenoskami dát posluchači kvalitativně lepší zážitek z hudby než třeba zmíněný streamer Volumio Primo?
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    Ještě jednu (možná) zajímavost. Zákazník si u mne teď objednal Volumio Primo a při té příležitosti jsme ho trochu vyzkoušeli. Má opravdu velmi hezký projev. Hezky plný odspodu až nahoru.
    Jediná nevýhoda je, že nemá žádnou signalizaci že je v chodu a žádné tlačítko na zapnutí (nebo aspoň reset). Čili když ho v softwaru dáte vypnout, tak ho zapnete jen odpojením a zapojením napájení.
    Ale teda - zvuk je moc příjemný.
    Volumio sleduji už od verze asi 0.9b. Ve studiu mi běží na Cuboxu i4Pro ve formě síťového mostu s externími DACy (podle momentální chuti).
    Ale to Volumio Primo je prostě samo o sobě velmi dobré. Možná proto dostalo EISU, ač je u nás spíše neznámé.
    Co je trochu otázkou je smysl nemalého poplatku za MyVolumio, aby se dalo využívat Tidalu či Qobuzu, které se platí zvlášť.
    Spotify a rádio to hraje v základní Free verzi. A i to hraje velice dobře, skoro ani člověk při poslechu dobrých nahrávek ze Spotify ani neuvažuje o vyšších datových tocích.

    Teď čekám na naskladnení vymazleného síťového mostu Allo USBridge + OS Volumio.
    Jsem na něj zvědav.
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    TEDDYBEDDY: S tím nelze než nesouhlasit.
    Že je to cos napsal hloupost, dokážu každému zájemci v mém studiu.
    Regál se mi nelíbí.
    Mám 2 ProJecty (RPM 3 a VTE), GoldNote Valore v červené kůži a na ty nejprodávanější levné vložky do 8.000 Kč bohatě svou kinstrukcí stačí ten Denon. Volil jsem mezi Thorensem,Regou, ProJectem, hledal i v jiných malých značkách - no a nakonec jsem se rozhodl pro ten Denon.
    Jak jsem zjistil - rozhodně to není chyba.
    Kdo nevěří ať k nám běží (pokud ho to zajímá).

    Jinak neběhejte, službu zatím chystám, až bude plně k prezentaci, bude to napsaný na našem webu. Zatím to inzeruji v SaV. No a tady v klubu jste první, komu o tom píši v detailech.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    VOZKA: Díky za vyčerpávající odpověď. Abych to upřesnil - já bych rád spíš širší vyzařování, abych mohl i při poměrně široké bázi (říká se to tak? Prostě vzdálenost mezi bednama od sebe navzájem je o chlup větší než vzdálenost ode mě) mít bedny natočený rovně vzhledem ke zdi, protože... ehm.. se mi to tak prostě víc líbí :) Tzn. na základě toho, co tady čtu, usuzuju, že žádnej extra zvukovod nepotřebuju, je tak?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MADCAT: Konkrétní ukázky pro zajímavost:
    Klipsch R-41M trpí na rezonance a zvukovod jim příliš zvedá odezvu v horním pásmu, protože začíná silněji směrovat moc pozdě. Na měření je napsané co to znamená a jsou tam i šipky s nápisem "renonances", takže je to srozumitelné: https://www.audiosciencereview.com/...ndex.php?threads/klipsch-r-41m-bookshelf-speaker-review.11566/

    Klipsch RP-600M na rezonance tolik netrpí, ale ten problém s tím, že zvukovod směruje a posiluje zvuk až v horní části spektra je tam pořád. Tentokrát je "vyřešen" tím, že okolo dělící frekvence, kde středobas přestává hrát ale výškáč ve zvukovodu ještě moc nehraje, je prostě na charakteristice obří díra. Proč ne. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/klipsch-rp-600m-speaker-review.12138/
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MADCAT: Uměl, ale nedá se to shrnout ve dvou větách.
    Jak už tu padlo, to že je v některých bednách s hlubším zvukovodem výškáč o něco dál než basák samo o sobě roli nehraje, výhybka s tím počítá a hotovo.

    Zvukovody mohou vyzařovat pod různým úhlem, ale má to jeden háček - aby zvukovod danou frekvenci ještě směroval, musí být větší, než je její vlnová délka. Jakékoliv tóny s vlnovou délkou o nějaký kus větší (tj. s nižší frekvencí) než je velikost nejširší části zvukovodu nebudou směrovány a budou vyzařovány všesměrově jako by tam zvukovod nebyl. No a když si jednoduchý zvukovod představíš jako kužel, tak velikost jeho kruhové podstavy určuje tu nejnižší ovlivněnou frekvenci a úhel mezi jeho vrcholem a stěnami (nebo technicky asi mezi průmětem jeho stěn, nepamatuju si správnou geometrickou terminologii, prostě to jak je ten kužel vysoký) určuje, pod jakým úhlem bude zvuk vyzařovat.

    To znamená jednoduchou věc. Když chceš zvukovod který směruje třeba od 2 kHz výš, tak čím užší vyzařování má mít, tím musí být hlubší a tím víc tedy zabírá místa v bedně. Tom Danley třeba dělá ozvučovací bednu ve tvaru jednoho velkého zvukovodu s vyzařovacím úhlem 25° a ta je kvůli tomu hluboká 125 cm. Když ale chceš aby ti výškáč vyhrával třeba pod úhlem 160°, tak ti stačí jen taková nepatrná miska která skoro ani jako zvukovod nevypadá.

    Pak je tu druhý problém: tlakové výškáče, které se používají běžně v ozvučovacích bednách, ale v hifi zatím (bohužel) moc ne, a spíš až v těch dražších, jsou stavěné na umístění ve zvukovodech, fungují s nimi skvěle a víme docela dobře, jaké tvary zvukovodů použít pro co nejvíc hifi zvuk. Ale klasické papírové, plastové, hliníkové... kopulky si se zvukovody zdaleka tolik nerozumí (důvodem je odlišný tvar vytvářených zvukových vln a jeho interakce se stěnami zvukovodu) a je velmi snadné jim zvuk spíš zkurvit. A čím víc úzce směrující zvukovod chceš použít, tím větší problém to je.

    Třeba Revel nebo Genelec mají vymakané zvukovody se širším vyzařováním, JBL má asi nejlepší zvukovody s trošku užším, ale zrovna ten Klipsch se začal zlepšovat až v té poslední generaci a i tak to není úplně nejlepší. Na měření poznáš blbý zvukovod tak, že je odezva na v ýškách hodně zvlněná. Obecně platí, že čím víc zakulacené, tím lepší - ostré hrany jsou většinou špatně, a vždycky jsou špatně když jsou na přechodu mezi zvukovodem a čelem bedny. Ten přechod by měl být co nejhladší. Tohle je třeba úplně špatně, tohle je naopak výborný.

    Zvukovod je každopádně jen jeden z nástrojů a záleží i na tom jak je zakomponován do zbytku bedny - hlavně jestli je hladký přechod direktivity mezi středobasem a výškáčem ve zvukovodu. Kvalita zvukovodu a celková direktivita bedny je důležitější než to, pod jakým úhlem vyzařuje. Přestože já si osobně myslím že do 90% místností je užší vyzařování lepší.
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    MAJA: Ja uz dokonce premyslim o koupi lifetime roonu, ktera teda neni vubec levna. Ale fakt je to dobry! Stoji aspon za zkousku.
    MAJA
    MAJA --- ---
    KOZLIKK: to zní pěkně, ale nechci platit žádné měsíční poplatky ... tak nějak z principu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam