• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Recenze XLR kabelu Belden Iconoclast, který stojí 785 dolarů za 6".

    Je zajímavý tím, že firma Belden na rozdíl od většiny výrobců drahých kabelů skutečně dělá nějaký výzkum a publikuje ho. Jestli to správně chápu, jsou toho názoru, že v kabelech může docházet k fázovému zkreslení z různých složitých důvodů, umí to měřit a tenhle kabel vyrobili tak, aby se minimalizovalo.

    Recenze drahý kabel srovnává s normálním ne úplně nejlevnějším kabelem za 25 dolarů, a to jednak pomocí různých standardních měření a jednak pomocí null testu. To znamená, že po obou kabelech pošle ten samý signál z toho samého DACu a nahraje zpět tím samým ADC, potom obě nahrávky synchronizuje na sampl přesně a u jedné obrátí fázi. Nahrávky se vynulují a co zbyde je rozdíl mezi zvukem jednoho a druhého kabelu. V případě identických nahrávek zbyde jen šum který produkuje DAC/ADC.

    Verdikt je, že pokud nějaké rozdíly mezi kabely jsou, tak jsou tišší než -115 dB, což je nejnižší hladina toho, co může člověk v ideální situaci teoreticky slyšet a zároveň je to pod hladinou šumu většiny komponent. Na většině frekvenčního pásma se vynulování blíží k -150 dB.

    Není to nic moc překvapivého, ale jednak mě potěší když k tomu vznikají skutečná data a jednak je zajímavé, že ani u kabelu za kterým je nějaký vývoj nejsou rozdíly ani měřitelné, natož slyšitelné.
    MAJA
    MAJA --- ---
    PLAYER: většinou to dělá stejnosměrná složka ... na eliminaci se používá např. ten tišťáček s diodovým můstkem a dvěma velkými kondenzátory na té prostřední fotce od tebe

    Musím ten filtr dodělat ... v síťi tu je na vesnici čím dál tím větší bordel, zvedlé napětí kvůli blízkosti k trafačce a poslední zimu někdo v okolí topí asi elektřinou. Když je ráno zima, tak musím znovu nahazovat denodenně převodníky ethernet / zásuvka / ethernet.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MAJA: si mi zminkou o silntblocich pripomnel vrenni trafa v subwooferu, s kterym jsem se potykal. Pricinu jsem sice nedokazal odstranit (uvidim, co to udela ted po zapojeni do pracky), ale alespon jsem eliminoval nasledek - tj slysitelny jemny brum (v te realtivne velke ozvucnici se to krasne rozlehalo). Trafo jsem vypodlozil gumou s ruznou tvrdosti:
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    VOZKA: ja jsem nemohl zadny koax doma najit, tak jsem vzal zkusmo prvni tkanicku co jsem nahmatnul. Vizualne uplne ten nejlevnejsi tenky cinch-cinch kabel, co se dava zdarma k nejlevnejsi elektronice, delka 1,5 m. Hraje to a nic spatneho na zvuku subjektivne nevnimam. Pro svuj lepsi pocit jsem tu tkanicku nahradil pul metr dlouhym stinenym masivnejsim cinchem od Profigoldu co jsem driv pouzival na prenos DSD signalu a hraje to imho stejne.
    Tak me zajimalo, jestli ma smysl kupovat echt koax na ten digi signal. Prijde mi, ze je to zbytecne na tech pul metru, ale rad se necham poucit. Dik za komentar.
    MAJA
    MAJA --- ---
    PLAYER: dík za tip, mrknu ...

    Trochu jsem si něvědomky naběhl s přerostlým trafem - svojí výškou se právě nevejde do typické skříně. Asi to pojmu ne jako komponent, ale jako krabici na stojáka, kde bude trafo viset na nějakých silentblokách (přeci jen trochu vrní i když není zatížené).
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    PLAYER: Tohle není úplně moje doména, takže brát s jistou rezervou, ale afaik harmonické složky SPDIF signálu mají dostatečně krátkou vlnovou délku na to, aby v kabelu vznikaly odrazy, a použití správného kabelu je potlačuje. Protože se z toho signálu extrahuje časování, tak to reálně znamená možné zvýšení jitteru. Ale jestli to v praxi může být slyšet ti nikdo neřekne, záleží na délce a vlastnostech konkrétního kabelu a hlavně na kvalitě přijímače - nějaké potlačování jitteru je na všech digitálních vstupech a je normální, že to s rezervou vykryje pod hranici slyšitelnosti. Pokud má ten cinch max metr, tak bych to osobně prostě zkusil.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Technický dotaz. Čemu vadí, když na digitální propojení namísto 75 Ohm koaxu použiju "obyčejný" audio kabel (cinch-cinch)?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MAJA: zaregistroval jsem ve vetsi mire uzivatelske upravy u Dynavoxu X7000, ktery ma na to skrin jak delanou.
    Puvodni stav:

    Upravy:

    MAJA
    MAJA --- ---
    Já už mám delší dobu rozdělaný síťový filtr samodomo ... velké 3kVA oddělovací trafo s odbočkama po 5V na vstupu (mám barák kousek od trafačky a síť mi leze přes 245V), druhé oddělovací 100VA trafo, odstranění DC složky, filtry ... jen to seskládat do nějaké vhodné krabice se ukázal být docela problém.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Na Amazonu 40% sleva, tak jsem neodolal poridit si nastroj na plecebo :D
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    JOPS: mno ale je to peklo, vis jak :D
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    JOPS: nad tím má plátno. .)
    JOPS
    JOPS --- ---
    PLAYER: ty uz mas plochou TV? :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Jsem si ani nevšiml, že se přesunuli pryč z příšerného hotelu Don Giovanni, to je motivace navíc se po pár letech taky zajít podívat.
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    MAJA: Zitra
    MAJA
    MAJA --- ---
    Jdete někdo zítra/pozítří na Audio Video Show ?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MAJA: Však jo, jedno estékáčko a čau.
    MAJA
    MAJA --- ---
    DOCKINEZ: tenhle zesík jsem provozoval po renovaci za svých pubertálních let ... ještě se mi někde funkční válí v kůlně :-)

    Uvnitř dělá všechno mimo zdroje a korekcí hybridní IO za pětikilo ...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MADCAT: ad rozměr zesu - on je menší nejen na šířku, ale hlavně je o třetinu menší do hloubky, takže na něj normální komponentu nebo víc komponent beze strachu z pádu nepostavíš.

    Co k tomu výrobce vedlo, to asi nepochopím nikdy.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    DOCKINEZ: Tož co by ne, osumdesátkovej design mám rád, a když to třeba ještě i nějak hraje... Taky mám doma pár (opravdu pár) kousků, ale už z raných devadesátek, to už dle mnohých přicházel úpadek "klasickýho" hi-fi a začínaly se katovat kosty co to šlo, páč technologie už byly vyčerpaný a přicházela nová doba - z decků zmizelo dbx, páč výrobci nechtěli platit licence, zesilovače už nevážily dvacet kilo, ale jenom deset, atd...k

    ...akorát by mně asi trochu štvalo, že ten zesik je užší než zbytek... to by mě zajímalo jakej k tomu měl výrobce důvod...?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam