• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      DR_RIC
      DR_RIC --- ---
      JIRKA207: Slo o KEF Egg. Jednoducha verze PC reprosoustav avsak od renomovaneho vyrobce. Vzhledem k pripojeni pres USB slo prepinat celkem snadno a rychle. Stejna mistnost, stejny PC, atd Rozdil byl predevsim v podani prostoru. Jeden par byla funglovka, druhy predvadecka s mnoha nahranymi hodinami. Tu jsem bral jako prvni a zvuk me tak zaujal, ze jsem se rozhodl koupit jeste jeden par. Jake bylo zklamani u noveho kusu. Az jsem si v prvni chvili myslel, ze je vadny a budu reklamovat. Dnes uz rozdil nevnimam. Mozna zahoreni, mozna jsem si zvykl, mozna technicky problem... kazdy at si udela nazor sam. Ja uz v dnesni dobe radsi nic konkretniho nerikam...
      JIRKA207
      JIRKA207 --- ---
      DR_RIC: Ja prave taky...a porad si myslim, ze to je tim, ze ty reproduktory musi povolit a rozhybat se.
      DR_RIC
      DR_RIC --- ---
      JIRKA207: Ja ano. Aktivni reprosoustavy. Stejny model. postoval jsem i video. Rozdil byl dost znatelny. Nekdo rika, ze to bylo "zahoreni" nekdo, ze jsou "kazde vyrobene jinak". Faktem je, ze ted uz rozdil neni....
      CROME
      CROME --- ---
      VOZKA: “Zahoreni” objektivne funguje u velkych sluchatek, kdy casem degradaci nausniku se meni celkova frekvencni odezva, nicmene zahorenim bych to nenazyval :)
      JIRKA207
      JIRKA207 --- ---
      VOZKA: A zkousel si nekdy AB poslech stejnych repro, kdy jeden byl rozehrany a jedno vybalene z krabice?
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      SVANC: Zkoušel jsem měřit (hlavně impedanci kde jsou rozdíly vidět víc, ale i frekvenční odezvu v bedně) zahoření na docela kvalitních širokopásmáčích a jestli tam byl rozdíl, byl menší než odchylky mezi jednotlivými měniči (kterých jsem měl tehdy změřených asi 6, nebyly to jen ty dva).

      Zahoření je celkově marketingový výmysl, který funguje právě proto že zní logicky a v nějaké malé míře se skutečně děje. Důvod je ten, že když člověk nemá možnost si relativně rychle přepínat a/b s nějakou referencí a poslouchá z jednoho systému, tak si docela často po chvíli zvykne i na horší zvuk, pokud není vyloženě špatný. A když mu výrobce/prodejce řekne "musíte tomu dát dva týdny na rozehrátí", tak tím o dost zvýší šanci že si zákazník zvykne i když se mu zvuk na začátku úplně nelíbí. A na vracení už je pak taky pozdě.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MADCAT: Zahoření součástek je nesmysl, navíc jsi měnil jen kabel. Jeho zahoření je totální nesmysl. Pro mě je tvá zkušenost s různými pocity z téhož dalším dokladem, že jakékoli jiné než slepé testování nemá význam a je ovlivněno očekáváním popř. dalšími okolnostmi.
      Ještě k zahoření - kdysi jsem to konzultoval s vývojářem repráků z Visatonu, mimochodem firma s největší bezdozvukovou komorou v Evropě (snad to platí ještě dnes, nevím), a ten mi napsal, že u basových reproduktorů po nějaké době provozu jsou rozdíly měřitelné, ale tak malé, že nejsou slyšitelné.
      HONCKA
      HONCKA --- ---
      HOWKING: Super dík za info :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      HONCKA: Aha neporozuměl jsem napoprvé. Tedy v bedně připravené na bi-amping nejsou výhybky v jednom kuse. (jednokusovou výhybku z toho udělá až to přemostění na svorkách). Jsou tam low-pass a hi-pass filtry. (zjednodušeně, před basákem je cívečka, která je otevřená pro vyšší frekvence a na basák dovolí přenosu jen těch nižších a před střeďákem a výškáčem je kondík, který zase je otevřený pro frekvence nižší a na střeďák s výškáčem (které mají mezi sebou další výhybku) se pouští jen vyšší frekvence. (Samozřejmě to zapojení je složitější,než jen cívečka a kondík, aby bylo dosaženo strmějších frekvenčních poklesů)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      HONCKA: je tam samozřejmě trojcestná výhybka (pokud je bedna třípásmová). Nemá ale smysl živit výškáč (obvykle jen pár wattů) zvlášť a tak se triamp zapojení téměř nevyskytuje (ale už jsem viděl i to)
      HONCKA
      HONCKA --- ---
      HOWKING: díky za info, to že v případě dělení před zesilovačem, pak pouštíš do jednotlivých repro napřímo bez vyhybky je mi celkem jasný, takhle to dělám u PA. Co mi není jasný je zapojení, pokud do toho pouštíš celý frekvenční pásmo. Tj v případě 2 pásmový bedny by si tam musel mít v bedně 3 vyhybky, jednu klasickou, když používáš bežné zapojení s jedním zesilovačem a pak lowpass filtr na basaku a high pass filtr na středovýškovým, když používáš bi-amp.
      ENGUMAZ
      ENGUMAZ --- ---
      MADCAT: to byl odkaz / vzpominka na starsi doskuzi tady
      pro pobaveni..
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HONCKA: nejsem v tomto směru patřičně technicky vzdělán, abych dokázal inteligentně diskutovat, narovinu přiznávám. Držím se manuálu k samotným koncákům:

      MARASAN
      MARASAN --- ---
      "bi-whiring" ? "bi-whoring" ? bi-wiring!
      WADER23
      WADER23 --- ---
      HONCKA: Pasivní filtr zesilovači taky uleví, on sice hraje celé pásmo (vyrábí napětí), ale v tom pásmu co výhybka nepropouští tak hraje "naprázdno", tedy není tam proudově zatěžován.

      HOWKING: Pokud se dělí aktivně (před zesilovače na DSP) tak to není problém. Typický v PA se dělají bi-amp tripasma, takže do mid-top se pustí ořezané od spodku a uvnitř je ještě pasivní výhybka mezi mid a top.
      SPIKE411
      SPIKE411 --- ---
      SVANC: MADCAT: Zalehlý uši nebo podobný jiný jev?
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      HONCKA: Ne frekvence se nerozdělují. Highpass a lowpass se nechává až na starost výhybkám, pokud tam jsou. Jakékoli předrozdělení (pokud nejsou rozděleny dostatečným s překryvem v místě přechodu frekvencí povede k pokažení frekvenčního průběhu beden, který je s výhybkami naladěný. Pokud frekvence rozděluješ na zesilovači, nebo ještě před ním, tak musíš mít bedny bez výhybek. Bedny připravené hrát jak v režimu bi-amping, bi-whiring, ale také klasicky bez výhybek nejsou.
      HONCKA
      HONCKA --- ---
      PLAYER: to že kanál, kde máš pověšený basy, více hřeje je celkem logický, že basák potřebuje větší výkon (v PA 2 pásmu máš 100W vejškáč na 800W basák). Jinak mi není jasný, jak koncák, co máš na basy není zatížen středy a výškami, když koncák zesílí to co do něj pustíš, pokud do něj pustíš celý pásmo a to pak seřízneš až na pasivní vyhybce v bedně mu imho neuleví. Prostě mě přijde, pokud člověk chce používat na jednotlivá pásma separé zesilovače, tak je lepší ty frekvence řezat před koncákem než za ním, že se pracuje s mnohem menšími proudy
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HONCKA: nic v mém řetězci nerozděluje frekvenční pásmo. Jde jen o to, že koncák, co napájí basák, není zatěžován středy & výškami a naopak. Třeba to píšu blbě, nevím, nicméně když poslouchám delší dobu (nahlas), tak je pravý kanál (šasi koncáku), co krmí basy, výrazně víc zahřátý, než levý.
      HONCKA
      HONCKA --- ---
      PLAYER: pokud máš z preampu jeden výstup, kde se ti rozdělují frekvence? Já jsem provozoval aktivní pa 4 pásmo a to bylo zapojený stylem zdroj -> signalovy procesor (kde se rozdělovaly frekvence pro jednotlivé pásma, equalizer, delay na sfazovani, atd..) -> koncaky -> repra, ale u hifi je to možná jiný
      MADCAT
      MADCAT --- ---
      ENGUMAZ: S tím zahořením/rozehráním, to je stejně věc. Jako pochopil bych to u repráků, kde se asi trochu uvolní ta možná z výroby tuhá guma závěsů basáků a střeďáků (nevím co výškáče?), ale co třeba už elektronický součástky? Kondenzátory atd.? Taky se zahořujou/rozehrávají? A myslím tím nejen na výhybce v bednách, ale i v zesáku třeba? Nebo zahoření kabelů? To už bude spíš něco jako audio - homeopatie..??
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam