• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAEDHROSMartial arts & wuxia filmy a seriály - (nejen) Hong Kong, Taiwan, Korea...
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    asi nejsem v těch sekanicích tak zanořen, no... ale co je to LOCH a ROCH??!
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    Titulky k tomu jsou.
    Ale když nejdřív dokoukáš ty Constables, taky neprohloupíš...;-)
    PIETA
    PIETA --- ---
    MAEDHROS: A je to aspoň k dispozici jen v originálním znění bez titulků?
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    Průběžně koukám na ROCH 06... Fakt, že neznám LOCH mi zatím nijak nevadí ani nepřekáží - a jsem hodně zvědavá, jak se změní moje vnímání postav a událostí v ROCH až LOCH zhlédnu.
    Yang Guo (hlavní hrdina) mi strašně leze na nervy, ale teoreticky by měl bejt ještě minimálně jednou nohou v pubertě, tak doufám, že se to časem zlepší.
    Liu Yifei jako Xiao Long Nu, to už je jiný kafe - ale její poněkud zlou starší spolustudentku Li Mo Chou mám radši (je hezčí, pravděpodobně nešťastná a tak celkově hodně, hodně cool)...
    Taky se tam objevila strašně sympatická smečka Mongolů...
    Taoista Zhen Zhi Bing je rovněž fajn... Přemýšlím, jestli ho má radši ta moje část se slabostí pro morálně problematický uhejbáky obecně, anebo ta moje část se slabostí pro Cheng Hao Fenga, ale asi to bude 50/50.

    Pieta: Fakt to stojí za to...;-)
    PIETA
    PIETA --- ---
    Teď úžasnej moment - v Brave Archer 3 je slo-mo záběr záporáka, kterák provádí powerup, pomalej a fakt krásnej záběr, a na pozadí k němu běží nezpomalený zvuk okolní bitky. Dohromady do působí naprosto kouzelně.
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    Water Margin taky fajn. Epické, heroické a k prasknutí narvané SB hvězdami. Akorát je tam toho na jeden film trochu moc, takže člověk si to sice královsky užije, bude si libovat v tom, jak jsou ti hrdinové úžasní a cool, ale po tom závěrečném "THE END" dojmy docela rychle vyšumí. Ocenila bych větší důraz na 'character introduction & development', ale to se lehko řekne a hůř udělá, když potenciálně velice zajímavých postav je v tom filmu tak početná smečka. Za zhlédnutí to ale rozhodně stojí.
    8/10
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    Konečně jsem viděla Vengeance! a jsem unešena...
    PIETA
    PIETA --- ---
    Brave Archer 2 - člověk by neřekl, jak zajímavej může bejt film, kde skoro čtvrtinu délky hlavní hrdina sedí ve tmě a kouká dírou ven nebo pozoruje Velkej vůz. (-;
    PIETA
    PIETA --- ---
    Nedá, vyšlo D&D 4ed, povinnost volá. (-:
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    Ono se časem dá zvládnout obojí...;-)
    PIETA
    PIETA --- ---
    MAEDHROS: Kdepa, budu pokračovat v Brave Archerech.
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    PIETA: Poslechni ho... ROCH 06... Jdi do toho...;-)
    (Anebo do TVB verze - pak porovnáme zápisky...;-))

    Jinak - včera Sentimental Swordsman s Ti Lungem... Moc prima věc.
    Ti Lunga naprosto žeru - a i tak mě dokázal jako Li Xun Huan lehce překvapit (příjemně, samozřejmě).
    Akorát mám pocit, že s obyč vrhací dýkou by byl ještě víc cool než s tím fancy vějířem. Ne že by ten vějíř vybavenej dýkama byl špatnej - ale Dagger Li je tak pekelně cool mimo jiný i proto, že jeho dýka je třetí v pořadí v Bai Xiaoshengově "žebříčku" zbraní i přesto, že je to jenom úplně normální, naprosto obyčejná vrhací dýka - dokud se ovšem nezaleskne v Li Xun Huanově dlani (a taky že u sebe nosívá jen jednu).
    Ale jinak fakt prima. Víceméně bez zásadních výhrad. Jsem zvědavá na sequel.
    BIDLO
    BIDLO --- ---
    PIETA: Ja vim. Ja zase pro zmenu doporucoval :)
    PIETA
    PIETA --- ---
    SEEKER: Tohle je podle mě docela univerzální vývoj. Já zbožňuju hollywoodské akční filmy z +- osmdesátých let (řekněme od Blade Runnera do Die Hard 3) právě proto, že tehdy tam ještě točili, jak ty říkáš, neučesaně.

    BIDLO: Ale já si nestěžoval! (-;
    BIDLO
    BIDLO --- ---
    PIETA: Proc nezkusis radeji serialy? Jsou (ci budou) zfilmovany vsechny knihy. Nekdy dokone i vickrat (HK/Pek)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    MAEDHROS: no hele já právě z něj taky mám vyzoblejch jen pár věcí, de fakto koukám akorát na Toovky - takže možná moc generalizuju. a je určitě pár režisérů, kteří stojej za pozornost. Zrovna se hodlám seznámit s tvorbou Ho-Cheung Panga (Isabella, Exodus, Men Suddenly in Black), který mi byl doporučen znalcem jako jeden z těch, co stojí za pozornost nejvíc.
    Jinak jak píšeš, taky končim někde v půlce devadesátek, kdy jako by všichni s předánim hk číně ztratili dech nebo prchli do USA. (Hark) Jediný kdo pořádný druhý (ne-li první) dech konečně chytil, byl Johnnie To (vrstevník Wooa a ostatních klasiků!!) a založil svou Milky Way :))
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    SEEKER: To pak jo...
    Je fakt, že současnej HK moc nakoukanej nemám, většinou končím někde kolem poloviny 90. let...
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    MAEDHROS: já to asi napsal blbě. ono samozřejmě zrovna v prvním In the name of duty toho melodramatu je dost a nic proti tomu. mě jde o to, že si to tam v těch osmdesátkách sekali tak nějak po svém, ty filmy byly kompletně celé odlišné od toho jak se dělají v usa. samozřejmě tam byly využívány všechny žánrové i formální prvky vymyšlené hollywoodem ale svébytným způsobem. A obvykle v jednom filmu bylo třeba spousta až přehnaného melodramatu (ještě podpořeného těmi úžasnými synťáky), ale nechyběla nadsázka, skoky do jiných žánrů - vše bylo zároveň technicky a formálně precizní (kamera, střih, hudba - rytmizování děje na plátně...), přitom však též tak nějak neučesané a divoké na úrovni narace či díky skokům do různých žánrů, ale třeba i díky divným logickým lapsům či vtipným způsobům urychlování děje.
    Kdežto dnes je to často špatná kopie hollywoodu (či dobrá kopie špatného hollywoodu) s tím, že tam stále mají lepší martial arts choreografy, ale nic víc nic míň
    MAEDHROS
    MAEDHROS --- ---
    Já vývoj charakterů (byť třeba neohrabaný) a (melo)drama ráda... Klidně i v poměrně vysoký míře.
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    Jinak stejně mě tyhle filmy baví moc právě tim, jak si na nic moc nehrajou, jsou stylizované a přitom se furt dokážou shazovat. Průser současnýho hongkongu je, že hrozně nasákl hollywoodem. A mnoho filmů zabíjí, že mají jakési "umělecké" ambice. Zabíjí to jak ryze akční věci typu Flash Point, kde člověka moří s vývojem charakterů a (melo)dramatem, tak i ty opravdu ambiciózní (a v zásadě často povedené ) věci jako Protégé od Derreka Yeeho, kde je těch voice overů a jinak sdělovaných myšlenek a sugestivních záběrů na nebe příliš, byť ten film je jinak hodně slušný poměrně precizně zrežírovaný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam