DIVER: popisované manýry měla naše soudružka z prvního stupně také. Všeobecně výslechy, nátlak, svědectví celé třídy v něčem, co se nestalo, kontrola tašek, kapes, dopisů na škole v přírodě apod.
Tenkrát pro práci prvostupňové učitelky stačilo střední škola a vybíraly se jen ty s dobrým kádrovým profilem, ale stejně nechápu, jestli to bylo v nich nebo je někdo učil.
Jednu laskavou mladou učitelku jsme měli, jinak byly bachařky víceméně všechny. Ale Marie Bursová vynikala.
Po zazvonění měli žáci povinnost si stoupnout každý na svoje místo v lavici, krom služby a čekat na příchod soudružky. Ta prodlévala na chodbě za dveřma a s někým žvanila. Služba - dvojice dětí stála u malé boční tabule a měla za úkol zapisovat jména těch, kteří stání porušili. Bonzovat.
A teď pozor. Pokud soudružka vešla do třídy a zdálo se jí, že slyšela šramot, podívala se na tabuli a zjistila, koho potrestat. A když na tabuli nikdo nebyl, trestala službu a poté zahájila výslech. Obvykle se někdo pod tlakem přiznal, že "zlobil" = nestál rovně a potichu, někdo přiznal, že ho viděl, a služba přiznala, že ho nezapsala. I když se nic z toho nestalo. Proboha, byla jsme druháčci!
Co jsme si z toho asi tak všichni odnesli....