• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    WANAH
    WANAH --- ---
    :)

    JON
    JON --- ---
    RSZ: za zed? vot technika. to uz se dneska nedela.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Když jsme u té projekční techniky - my jsme měli doma ještě tohle:

    PROHLÍŽEČKA na diapozitivy / od Hoblinka | Fler.cz
    https://www.fler.cz/zbozi/prohlizecka-na-diapozitivy-6089113
    RSZ
    RSZ --- ---
    MADCAT: proti meotaru naprosto skvělá věc, promítne za zeď cokoli jako dnešní vizualizery

    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MADCAT: epidiaskop
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Meotar uměl jestli se nepletu promítat jenom průhledný předlohy, že? A pak taky existoval ještě jinej projektor, kterej uměl i neprůhledný, třeba knížku nebo sešit nebo cokoliv, a ten teda už nevím jak se jmenoval, nevzpomene si někdo?
    FRENNET
    FRENNET --- ---
    DZODZO: meotar sme mali vzdy schovany v drevenej skrinke odkial sa len nejak vyklopil alebo vysunul hore a bolo. Na ZS to bola vzacnost a nik ho velmi nepouzival. Na strednej ho okazalo ignorovali a na VS ho pouzivali skoro vsetci a stale.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PREDSEDA: vsak to nenosil ucitel, na to mal vzdy nejakych 2 nestastnikov, potom ked im to raz jeblo, tak aspon to nebolo na neho ze to poskodil
    ZCR
    ZCR --- ---
    PREDSEDA: Malá daň za velkou věc.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    ZCR: Pokud ho nemusíš před přestávkou nosit z kabinetu.
    ZCR
    ZCR --- ---
    Ostatně soudím, že meotar je geniální vynález.
    MEANKITTY11
    MEANKITTY11 --- ---
    MAR_TINA: My museli všichni číst a odpovídat, to si pamatuju i z jedný návštěvy, a úča si pouštěla do sluchátek koho chtěla.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MAR_TINA: Prej mluveni - si spadla z visne? Mluvit jsme se neucili.. Opakovalo se neco z ucebnice, nebo se delaly nejaky gramaticky demence a ona si nas prepinala a opravovala.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    LOPIK: a pokud jste mluvili mezi sebou, na co ta sluchátka a mikrofony? Nebo úča poslouchala 5 lidí naráz?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    LOPIK: izolace žáků pro výuku jazyků od sebe je hovadina. úča je jedna, při tehdá luxusních 15 žácích v hodině (na jazyky se půlilo 30-35 žáků), mluví každý - pokud mluví jen na učitelku cca 1-2 minuty z hodiny.

    V současném systému sezení v ostrovech, 2-4 žáci mluví spolu, učitelka je přítomna u jednoho ostrova a střídá je, mluví jeden žák třeba 10-20 minut z každé hodiny.
    I slyšet chybu druhého a její opravu je přínos, pokud komunikace probíhá jen na ose žák-úča.
    NJAL
    NJAL --- ---
    MILKOV: V te dobe byl z nekonecne smycky nadsen kde kdo, bohumzel pro pana Sinclaira i pan Sinclair. :-)
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    MAR_TINA: jako pametnik hodin s milou a az pohadkove hodnou ucitelkou ruske konverzace Larisou, co vypadala jako obrylena matrjoska pochazejici tusim z Chabarovska nebo kde tam u Ussuri, muzu potvrdit, ze to bylo hodne hodne moc divny. Brzy se od toho upustilo. Leta pane cca 1984.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MAR_TINA: Ono to fungovalo trochu jinak - uca mohla poustet, ale taky mohla mluvit a vybirat si s kym a koho poslouchat.. Nektery ty cviceni jsme museli vsichni mluvit a obcas ti treba do sluchatek rekla at to neflakas.
    Uz nevim jak moc to mohla uplne propojovat mezi sebou, ale urcite to nebylo tak, ze bys celou dobu cekal se sluchatkama a pak rekl dve slova.
    Proto pisu ze to byl opruz - museli jsme do toho furt mluvit.
    MILKOV
    MILKOV --- ---
    PREDSEDA: No, na KP osmičkách byla základní chybou možnost klidové projekce. Stowattová žárovka v kombinaci s dvoučočkovým kondenzorem a kulovým zrcadlem dokázala propálit políčko v okeničce během pěti vteřin. Jinak ten vynález jako takový není meopťácký, nějaký šikula z Přerova to okouknul ve Státech v nějakém porno loops pajzlíku.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    Já si pamatuju ostatky jazykové učebny na mělnickém gymplu někdy v roce 1992/93, už se nepoužívala, brzy ji rekonstruovali na třídu s ostrovem lavic (velká novinka), aby studenti mohli mluvit mezi sebou.
    Řada lavic rozdělená přepážkami na kóje, asi jako openspace pro telefonisty. V kóji sluchátka a mikrofon. Vyučující měl pouštět žákům do sluchátek zvuk z cívkového magnetofonu (takže kvalita nízká) a odpovídající žák mluvit do mikrofonu, ostatní mlčet.

    Tahle představa funkční výuky jazyků je velmi .... neuvěřitelná.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam