• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    FRENNET
    FRENNET --- ---
    VOYAGER: boha jeho byl’s na tom zapade nekdy? Ve skodach tam jezdej mladi fracci, kterym ten sunt koupili rodice nebo si na to vydelali na brigade. Vydelecne cinni obcane tim nejezdi, jezdi vsim jinym nez skodou! Vyrahni hlavu z prdele a di se tam podivat!
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    VOYAGER: S tim vtipem jsem to myslel doslova - vygoogluj si "skoda jokes". V UK neco jako Trabant ve svy dobe u nas.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    LOPIK: neni pravda skoda je na zapade legenda
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    a co Metalex? :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    XMEDA: Ve vsem - zbroharina byla s tezky prumyslem z pochopitelnych duvodu vyjimka, ale zbytek prumyslu v podstate dojel rezervy jeste nekdy z prvni poloviny dvacatyho stoleti. Vzdyt i ty auta byly technolovicky asi o dvacet let jinde nez konkurence "Skoda" je doted vtip vsude, kde se to na zapade prodavalo a to je tricet let daleko.
    tvl vzdyt jsme dona vsichni schovavali posrany igelitky a debilni dziny staly mesicni plat...
    NJAL
    NJAL --- ---
    XMEDA: Zadna (co vim). Ale za normalnich okolnosti bys tyhle neautorizovany pajcungy stejne vyrabet nemohl, takze je to uplne jedno. :-)
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    NJAL: Nu Njale a ted se tu vyrabi jaka vypocetni technika? :D :D :D
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA: obchodaky :(((
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    PALEONTOLOG: do ruska vyvazel Volkswagen felicie s karburatorama az do ukonceni vyroby.. to je jen vec co na motor osadis a jak to ekologickopoliticky protlacis.
    NJAL
    NJAL --- ---
    LOPIK: Dulezita infrastruktura casto bezela na opajclych IBM mainframech, a hrde jsme "vyvinuli" kopii Spectra zvanou Didaktik Gama (plnou nelicencovanych dederonskych pajcungu). Ten prekonaval vsechny domaci mikropocitace (PMD-85, PP-01, IQ 151 a Didaktik Alfa) porad o nekolik konskych delek :-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LOPIK: tak tam bylo vic problemu, ale vstriky od 69 roku tady seriovy osobaky fakt nemely ;)) na rozdil od prokletyho zapadniho kapitalistickyho saabu
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    otevrely se hranice ale rovnopravnost nebyla a neni doted ..natoz nejaka ekonomika ..to co mohl cizinec u nas nemohl dlouho cech jinde ... az ted kdyz uz mame velky ...
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    LOPIK: V cem nam utekl? Treba se tu stavely L-39.. co se tu za proudovy masiny stavi ted?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    NJAL: Na to ze bylo embargo to zas az tak straslivy nebylo.. Tady byl problem, ze uz proste dosly prachy - nejaky statni investice do Skodovky atd jsou uplny bludy - proto se privatizovalo a prodavalo, resp. rozdavalo vsechno co slo - zapad nam utekl o destitky let.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA: a hned na to favorit vsude zacal vyhravat zavody :) myslim ze to zaclo finskou rally
    NJAL
    NJAL --- ---
    XMEDA: Jo, take tomu Favoritu predchazelo predlouhe obdobi stagnace od Skody 1000MB. Vsechny dalsi Skodovky do Favoritu byly takovy evolucni zmeny.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA: to same plati u ostatnich automobilek kde vladne vw
    NJAL
    NJAL --- ---
    A co se nasi technologicke vyspelosti tyce, staci se podivat, jak CSSR (ale i zbytek RVHP) zaspal ve vyvoji vypocetni techniky. Vsechno efektivni pochazelo z opajcovanych bezlicencnich zapadnich technologii, a puvodni domaci konstrukce pocitacu byly zpravidla tragedie na koleckach. Radiator IQ 151 anyone?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Saab uz je X let mrtvej, jeste ze se jim to nepovedlo.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    PALEONTOLOG: jasne, takze v roce 1987 bylo vycpely a v 2001 ne.. to jsou veci.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XMEDA: asi bych byl radsi, kdyby zeman neprodal ruskej dluh. z principu.
    ale nejak si myslim, ale i to facko bylo na svou dobu uz vycpely. zadnej saab nebo hondu by z toho nemeli sanci udelat
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    NJAL: No zrovna Favorit se komunistum povedl naramne. Predelali kvuli nemu celou fabriku, stalo to pres ctyri miliardy tehdejsich korun, design delala tlupa italu, na motoru vypomohli nemci, na ulozeni porsche a cely se to vesele vyrabelo do 2001 v podobe Felicie. No a v dobe prevzeti hotovej nastupce Favorita a varianta s 1.6L celohlinikovym motorem dostaly od nemcu presdrzku a nabehly golfoktavky. Pak se skodovaci jeste snazili u Fabie z Pola vykresat maly cesky Volvo, ale tam to z matky taky zarizli a dvojka uz byla ozebrana na kost.


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam