• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    JENDAVB: ta hlavni
    NJAL
    NJAL --- ---
    Popis problemu :-)

    Větších úprav se musel dočkat podvozek. Vyvíjet zavěšení pro pohon předních kol by bylo příliš nákladné, a tak bylo použito z Renaultu 12, a to včetně středů, disků nebo poloos.
    (...)
    Na konci sedmdesátých let ještě nebyla vůle vyrábět v Mladé Boleslavi auto s motorem vpředu a pohonem předních kol, a to jak ta politická, tak samotného vedení automobilky. Agregátu vzadu a pohonu zadních kol se uvnitř AZNP stále věřilo, navíc získat potřebné komponenty bylo v tehdejším východním bloku vlastně nemožné. Hnací hřídele pro taková auta se vyráběla jen v NDR, a to ještě v nedostatečném počtu. V podmínkách reálného socialismu neřešitelný problém.


    To nejlepší ze škodováckého muzea: Unikátní Škoda 120. Má pohon předních kol! | auto.cz
    https://www.auto.cz/to-nejlepsi-ze-skodovackeho-muzea-unikatni-skoda-120-ma-pohon-prednich-kol-111289
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    VOYAGER: Kterou část Liazu myslíš že vyrábí drony ? jako LIbereckéAutomobilovéZávody byly trochu rozlehlejší a dislokované do 3 hlavních center výroby ...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    FRENNET: pan jezdil s liazem na pole, tim je receno vse. takze babka z kyjova je vlastne spravny dojem. na koho ty drony delaji?!
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    nesnasim skodovku, banda lemplu bez vize dostala do sparu skutecnej klenot prumyslu, a sice tatru. tatra z rozhodnuti strany byla presunuta do skody a kvuli neuspechu takovyho pokusu (T600) zustala prakticky u tezke techniky. skoda zkopirovala MB1000 z t603, od teto doby mely skody zadni nahon a ulozeny motor vzadu, coz je proste uspesnej koncept. no a ten nezmenili az do skody favorit, tedy 25 let. v tomto ocenuju skodovackej krok s favoritem, kdy se vratili ke svymu puvodnimu konceptu s motorem vpredu, jako mel tudor ;)
    FRENNET
    FRENNET --- ---
    VOYAGER: boha jeho byl’s na tom zapade nekdy? Ve skodach tam jezdej mladi fracci, kterym ten sunt koupili rodice nebo si na to vydelali na brigade. Vydelecne cinni obcane tim nejezdi, jezdi vsim jinym nez skodou! Vyrahni hlavu z prdele a di se tam podivat!
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    1985 film - Skoda History
    https://youtu.be/Z1_Fr_f5ySo
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Production of Skoda cars 1982 movie
    https://youtu.be/4-h7O8qa1SM
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Skoda promo film showing Estelle 105 & 120
    https://youtu.be/-sCbANU_W3o
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    GANDHI: mj. nejnizsi auto na svete v te dobe..
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    GANDHI: Piestansky GIOM 1 ze 72 roku na zaklade skodovky 100/110
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    LOPIK: Uk do dneska jezdi dlouhe limusiny ala skoda 100 original zadne domaci predelavky a tech bylo ..
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    VOYAGER: S tim vtipem jsem to myslel doslova - vygoogluj si "skoda jokes". V UK neco jako Trabant ve svy dobe u nas.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Otazka zni - proc to soudruzi nezacali vyrabet seriove? :-D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XMEDA: otazka, jestli myslis produkci chipu, nebo vyrobky s pridanou hodnotou. ty tady jsou.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    LOPIK: neni pravda skoda je na zapade legenda
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    a co Metalex? :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    XMEDA: Ve vsem - zbroharina byla s tezky prumyslem z pochopitelnych duvodu vyjimka, ale zbytek prumyslu v podstate dojel rezervy jeste nekdy z prvni poloviny dvacatyho stoleti. Vzdyt i ty auta byly technolovicky asi o dvacet let jinde nez konkurence "Skoda" je doted vtip vsude, kde se to na zapade prodavalo a to je tricet let daleko.
    tvl vzdyt jsme dona vsichni schovavali posrany igelitky a debilni dziny staly mesicni plat...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam