• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    NJAL: MTX Roadster se delal docela pocetne, na to ze to nebylo lidovy vozitko. A pred nim nadelali kopec techto



    Vetsina sla na vyvoz na zapad. Zrejme proto, ze to byly beznadejne zaostaly veci.. ze.
    No ve skutecnosti i ty tragicky skodarny vesele utrely vetsinu britske domaci produkce. A nemyslim ted jen Reliant Robin, ale i tragedie typu Morris Marina, Austin Allegro, Austin Metro a dalsi.

    PALEONTOLOG: Tatru ovsem zabila porevolucni euforie a zapadem postrceny omezeni zbrojni vyroby a vyvozu. A protoze Tatra dodavala zbrojnimu prumyslu ohromnou masu podvozku (nakladni, tahace, mostni, jeraby, bagry, pontony, houfnice, raketomety, OTcka atd atd), tak to pro ni byl najednou neprekonatelnej vypadek navic jeste dorazenej shora politicky.
    Aspon ze to po komatu vzal do pracek Strnad a zase to nejak funguje.

    Recky RM-70



    Skodovky mezi MBckem a Favoritem byly tragicky, ale to byl problem politickej, ne technologickej. Meli hned nekolik prototypu, ktery se nedostaly nikdy dal nez k prototypu. No a dneska jim to podobne vsechno zarazi z Volkswagenu. Tudor? Nein! Novej motor? Nein! Akorat misto do rozpoctu tece rocne 25-30 mld nemcum na hrani.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Otazka zni - proc to soudruzi nezacali vyrabet seriove? :-D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XMEDA: otazka, jestli myslis produkci chipu, nebo vyrobky s pridanou hodnotou. ty tady jsou.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    LOPIK: neni pravda skoda je na zapade legenda
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    a co Metalex? :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    XMEDA: Ve vsem - zbroharina byla s tezky prumyslem z pochopitelnych duvodu vyjimka, ale zbytek prumyslu v podstate dojel rezervy jeste nekdy z prvni poloviny dvacatyho stoleti. Vzdyt i ty auta byly technolovicky asi o dvacet let jinde nez konkurence "Skoda" je doted vtip vsude, kde se to na zapade prodavalo a to je tricet let daleko.
    tvl vzdyt jsme dona vsichni schovavali posrany igelitky a debilni dziny staly mesicni plat...
    NJAL
    NJAL --- ---
    XMEDA: Zadna (co vim). Ale za normalnich okolnosti bys tyhle neautorizovany pajcungy stejne vyrabet nemohl, takze je to uplne jedno. :-)
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    NJAL: Nu Njale a ted se tu vyrabi jaka vypocetni technika? :D :D :D
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA: obchodaky :(((
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    PALEONTOLOG: do ruska vyvazel Volkswagen felicie s karburatorama az do ukonceni vyroby.. to je jen vec co na motor osadis a jak to ekologickopoliticky protlacis.
    NJAL
    NJAL --- ---
    LOPIK: Dulezita infrastruktura casto bezela na opajclych IBM mainframech, a hrde jsme "vyvinuli" kopii Spectra zvanou Didaktik Gama (plnou nelicencovanych dederonskych pajcungu). Ten prekonaval vsechny domaci mikropocitace (PMD-85, PP-01, IQ 151 a Didaktik Alfa) porad o nekolik konskych delek :-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LOPIK: tak tam bylo vic problemu, ale vstriky od 69 roku tady seriovy osobaky fakt nemely ;)) na rozdil od prokletyho zapadniho kapitalistickyho saabu
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    otevrely se hranice ale rovnopravnost nebyla a neni doted ..natoz nejaka ekonomika ..to co mohl cizinec u nas nemohl dlouho cech jinde ... az ted kdyz uz mame velky ...
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    LOPIK: V cem nam utekl? Treba se tu stavely L-39.. co se tu za proudovy masiny stavi ted?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    NJAL: Na to ze bylo embargo to zas az tak straslivy nebylo.. Tady byl problem, ze uz proste dosly prachy - nejaky statni investice do Skodovky atd jsou uplny bludy - proto se privatizovalo a prodavalo, resp. rozdavalo vsechno co slo - zapad nam utekl o destitky let.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA: a hned na to favorit vsude zacal vyhravat zavody :) myslim ze to zaclo finskou rally
    NJAL
    NJAL --- ---
    XMEDA: Jo, take tomu Favoritu predchazelo predlouhe obdobi stagnace od Skody 1000MB. Vsechny dalsi Skodovky do Favoritu byly takovy evolucni zmeny.
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA: to same plati u ostatnich automobilek kde vladne vw
    NJAL
    NJAL --- ---
    A co se nasi technologicke vyspelosti tyce, staci se podivat, jak CSSR (ale i zbytek RVHP) zaspal ve vyvoji vypocetni techniky. Vsechno efektivni pochazelo z opajcovanych bezlicencnich zapadnich technologii, a puvodni domaci konstrukce pocitacu byly zpravidla tragedie na koleckach. Radiator IQ 151 anyone?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Saab uz je X let mrtvej, jeste ze se jim to nepovedlo.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    PALEONTOLOG: jasne, takze v roce 1987 bylo vycpely a v 2001 ne.. to jsou veci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam