• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus

    jlbjlt     NoD     ciant     Institut intermédií     multiplace.sk     Lemurie

    rozbalit záhlaví
    BARD
    BARD --- ---
    BARD: jak jinak:D
    BARD
    BARD --- ---
    SINSEMILLA: no vida
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    BARD: Sado 'N Maso? :))
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    BARD: výsledky přijdou poštou, ale pravděpodobně třeba mě...
    BARD
    BARD --- ---
    Tak co? Mame tu nejake nove lidi na SNM?
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    http://www.fp7.cz/cz/detail-akce/eventid-3775/

    kyber terrorismus, konference v praze 22-24.6.
    PARADAIKA
    PARADAIKA --- ---
    Konference Města budoucnosti

    http://mestabudoucnosti.wordpress.com/

    čtvrtek 25.6.2009 od 18 hodin v Centru současného umění DOX
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    zitra - tj. ve ctvrtek ve 14:00 je na novych mediich 2 na avu dilna milana gustara. tentokrat venovana tematu rizeni sitovych (230V) zarizeni arduinem. spojeno s praktickymi ukazkami
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    ALERT: díky, interview bylo zatim supr, uvidim, co knížka
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    good day, everyone!

    s odstupom a reakciami na moju kritku chcem sa vrátiť velmi stručne k
    tomu, čo som napísal, a i to len preto, že sa chcem podeliť o nižšie
    uvedený odkaz na rozhovor s Claire Bishop, ktorý by miesto môjho textu
    úplne bohato stačil (a dokonca aj na menšom rozsahu :)

    1) i keď som sa snažil zdôrazniť, že moja kritika sa zameriava na
    implicitný charakter festivalu, bola v niektorých prípadoch mylne
    interpretovaná ako útok na priebeh festivalu či jednotlivé akcie alebo
    dokonca ako kritika ostávajúca v priečinku "podobných" festivalov ako
    je ars electronica, enter, transmediale; inými slovami, moja kritika
    je sociologická, je kritikou základných východisiek, ktoré má
    multiplace už za tak samozrejmé, že ho ani nenapadne o nich pochybovať
    - lepšie (a bez floskulí:) to fakt popisuje Bishop...

    2) moja kritika vraj neponúka riešenia - s týmto zásadne nesúhlasím, a
    to ani nie preto, že je ten argument na úrovni tvrdenia "urob to
    lepšie", ale že skôr pripomína tie úvahy, že dokumentárne festivaly
    ako je napr. Jeden svět sú len intelektuálnou onaniou, lebo vraj
    pozeranie filmu nikomu nepomôže, ignorujúc zásadny fakt, že prvý krok
    k riešeniu je uvedomenie si, v čom spočíva problém


    z rozhovoru úplne stačia tieto dva kúsky:

    "For a while I have been tempted to write an article that pushes the
    ethical question a bit further, from a Lacanian angle. It would argue
    that the best socially collaborative art does not derive from a
    superegoic injunction to "love thy neighbour," but from the position
    of "do not give up on your desire." In other words, pursue your
    unconscious desire, as far as you can. The former (eg Grace in
    "Dogville") involves a sacrificial stance: it is the politically
    correct position of doing what seems right in the eyes of others. The
    logic of the latter is about taking responsibility for your own
    desire, rather than acting out of guilt (for example, about being an
    artist). In Seminar VII Lacan draws a link between this ethical
    position and the beautiful."

    "I have found that socially engaged projects are on the whole rather
    formulaic and predictable, placing greater emphasis on the
    participants' creativity than on rethinking the conventions of
    participation, which are today somewhat orthodox. There is a common
    belief that reduced authorial status is more "democratic" and
    "ethical" than an artist imposing their vision or will on a group of
    participants. I think we can question all of these assumptions.
    Overturning the very premises from which social engagement operates
    can be both artistically and critically invigorating."


    http://www.communityarts.net/readingroom/archivefiles/2006/07/socially_engage.php

    pf
    ALERT
    ALERT --- ---
    http://www.bloomsburyacademic.com/remix.htm
    Lawrence Lessig, Remix
    Making art and commerce thrive in the hybrid economy
    pdf
    KRYZSTOFF
    KRYZSTOFF --- ---
    pls. nemate nekdo v elektronicke forme Denis Debray: Transmitting Culture? Idealne jeste dnes, JStor i google jsem zkousel.. :( Diky
    CODEAS
    CODEAS --- ---
    SUCHOSCH: ano Flicker.com se mi taky libil, ještě že ho tam ukazovali několikrát :-)

    SUCHOSCH
    SUCHOSCH --- ---
    LOPIN: v úvodní reportáži od Vybírala je záběr na "flicker.com" místo na Flickr :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ahoj

    postrehy spolu-organizatorky jedne z akci v ramci mtp:

    sdruzeni yo-yo usporadalo workshop kanalizacni ozveny II v cistirne v bubenci
    zucastnila jsem se take nekolika organizacnich setkani, ktere festivalu predchazely
    a navstivila nektere z prazskych mtp akci v nod

    myslim, ze probehlo hodne zajimavych veci,
    ovsem otazkou zustava, zdali je neco, co je propojovalo dohromady,
    krome toho, ze se uskutecnily ve stejnou dobu
    (a ano, castecne s financni podporou ziskanou v ramci mtp, a diky za ni),
    lisily by se nejak, kdyby probihaly jindy a bez mtp?
    pravdepodobne ne, jednotlivi organizatori sve akce vzajemne sleduji a navstevuji, spolupracuji na ruznych projektech, kazdy se postaral o vlastni propagaci bez ohledu na festival, coz melo pravdepodobne vetsi dopad nez existence mtp plakatku, a pritahl take vlastni publikum

    v brne a dalsich mestech je situace pravdepodobne jina

    co je ale tim duvodem, proc organizovat akci prave v ramci mtp?

    priznavam se, ze jsem o tom duvodu za sebe hodne pochybovala,
    a nenasla jiny, nez sympatie k organizatorum a jejich usili, coz je asi v poradku,
    ale trochu malo na to, aby vznikl nejaky smysluplny festivalovy tvar

    (a zajimaly by me i odpovedi dalsich mtp koordinatoru)

    jelikoz skoro zadna akce nebyla vylozene sitova (tj. probihajici v realnecasove spolupraci prostorove vzdalenych lokaci, nikoliv jen reflektujici tema site), spolecny cas konani mel vyznam spis jenom urciteho imaginarniho spojeni, ovsem dost vagniho (v cem spociva ten propojujici element mtp?)

    kdyby se akce nekonaly zaroven, meli by vsichni cas navstivit i akce v jinych mestech/mistech

    jelikoz ti, kdo se aktivne na mtp podileji, byli zaneprazdneni organizovanim, a jelikoz publikum = organizatori (do velke miry), nikdo vlastne nemel cas a energii na nejake kriticke hodnoceni...ano, je nekdo schopen letosni festival kriticky zhodnotit (ve smyslu informovani o jednotlivych akcich, nikoliv o predpokladaných ideovych vychodiscich?)... mozna paradoxne v jistem ohledu mtp spis diskusi a spolupraci potlacuje, nez podporuje, protoze rozptyluje a tristi pozornost a usili jednotlivcu a skupin tim, ze podnecuje k poradani mnozstvi malych a nakonec nepropojenych aktivit... (mozna by priste mohl mtp probihat tak, ze tentokrat vsichni budou cestovat z mista na misto... letos asi cestoval pouze dusan, hi hi)

    vsichni asi vime neco o tom, jak festival vznikl,
    nepochybne mel velky vyznam pro urcite obdobi, ve stadiu sveho formovani
    ted se ale zrejme ocitl v situaci, kdy je nutne hledat nejake nove cesty
    protoze je jasne, ze poskytnout nekomu moznost zorganizovat neco sitoveho a propojeneho ve stejnou dobu, s vyuzitim existujici online platformy (letos ponekud krkolomne) a zavedeneho jmena, neni dostacujici motivace
    (pripada mi opravdu, ze festival vypovida hodne o problematice v kulturnim deni v cechach a na morave, kde spousta talentovanych lidi pracuje na zajimavych projektech,
    ale dohromady jako by to nehralo... - a mozna spis v cechach nez na morave, a mozna trochu i na slovensku - a neexistence diskuse je jednim z mistnich specifik, nemyslim si, ze je to obecna charakteristika dnesni doby, znam mista, kde se diskutuje celkem cile)

    i nase akce v bubenci trpela takovymi neduhy, prospela by ji lepsi celkova organizace, propagace, tematicke vymezeni - poskytnuti prostoru a moznosti tam neco po urcitou dobu vytvorit muze fungovat jen za urcitych podminek a s lidmi, kteri jiz maji nejakou predstavu o tom, co vytvorit chteji (coz nastesti v pripade bubence platilo), otevrenost by nemela zakryvat nedostatek napadu a energie k vytvoreni urcite vychozi platformy...

    myslim, ze mtp ma presto velky vyznam, v tom, ze upozornuje na existenci par lidi, kteri sdileji urcity kriticky postoj a motivuje k nejakemu spolecnemu usili ... a i kvuli existenci mistnich novomedialnich zbesilosti mame zodpovednost vymyslet, jak to vsechno delat nejak lip

    zdravim,
    lenka (dolanová)
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    What is O3D?
    O3D is an open-source web API for creating rich, interactive 3D applications in the browser. This API is shared at an early stage as part of a conversation with the broader developer community about establishing an open web standard for 3D graphics.
    http://code.google.com/apis/o3d/
    VERI_VERI
    VERI_VERI --- ---
    Re: Multiplace - otevřenost v kulture otevřenosti

    Multiplace vznikol spontánne ako spoločná iniciatíva ľudí s pozadím v kunsthistórii, kurátorstve, výtvarnej tvorbe, a muzikológii. Pôvodný impulz teda nepochádzal od programátorov, techno evangelistov alebo net-freaks: nešlo ani tak o nadšenie kyberpunkerov, ako o frustráciu zo zaostávania miestnej výtvarnej a hudobnej scény za svetovou. O frustráciu z lokálnosti, z exotičnosti východoeurópana v Linzi či Berlíne. Šlo o komplexný pocit, nie nepodobný náladám v Čechách, Maďarsku alebo Poľsku.

    Gro ľudí v okolí Multiplace, Buryzone, Atrakt Artu, Stupidesignu či Galérie Jána Koniarka nepociťovalo potrebu “preraziť“ na západne trhy ani exportom východoeurópskej exotiky, ani (krátkozrakým) bezohľadným individualizmom. Zapojenie sa do svetového, alebo aspoň európskeho diania nevideli ani tak v napojení sa na dynamiku trhov, ako skôr na scény a komunity neodcudzené a nespolitizované natoľko, že by iba cynicky utvrdzovali skolabovaný systém neskorého kapitalizmu.

    Kultúra zdieľania a sociálneho tepla v (problematickom) prostredí “nových médií“ nám dávala nádej pre autonómne hľadanie, experimentovanie a objavovanie veľmi diverzných ciest k spoločnému cieľu: lepšej spoločnosti. V tomto sme naďalej idealistami všetci.

    Smutné tvrdenia o kultúre spokojných "one-man-shows" nám pripomínajú opak: túžbu po tom, že nám budú ostatní rozumieť natoľko, že nájdeme odvahu rozšíriť svoje osobné ciele na spoločné sny.

    Koordinovane otvorená dramaturgia tento rok do festivalu priniesla relevantné kultúrno-spoločenské témy ako mediálny aktivizmus, alternatívne ekonomiky, sociálne siete, pro-kreatívny copyright, či ekologické mediálne umenie.

    Hľadať cieľ Multiplace v jeho otvorenosti je podobne pomýlené, ako zastávať nestrannú vedeckú pozíciu, ktorá sa ironicky vzdáva generovania riešení. Mnohí vedci sa v minulosti rozhodli zaujať pozíciu až pod tlakom doby, častokrat príliš neskoro.

    Multiplace.org
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    palodik! a davej
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Palo Fabuš [palo.fabus@gmail.com] wrote:
    téměř úplný zánik omezení rodinným původem, radikální sociální
    mobilita, všudypřítomnost dostupnosti, výrazný nárůst (sémiotické)
    moci jednotlivce, hypertrofovaná zhýčkanost a vybíravost ve vztahu k
    mediálním obsahům, vymizení metafyzických "daností", zdroj smyslu
    života jako něco interního, nikoli externího, vyvázanost z monokultur
    a malého počtu úzkých trvalých soc. kruhů, sémantické nomádství
    (viz dušan barok, který není nomádem ani tak kvůli své pojízdnosti,
    jako spíš, že žije jednu permanentní party se švédskymi stoly
    vzdělání, až jej z toho bolí břicho a on neví, čemu vlastně dnes
    věřit :), krátkodobost a povrchnost lidských vztahů, úžasné
    možnosti měnit několikrát za den svoji sociální roli, kontext ale
    třeba i slovník! neustálá tvorba své vlastní identity, nikdy se
    nezastavit, nikde nestát, jít dál a nemít překážky atd atd... ale o
    tomhle právě ty musíš vědět víc, než my

    andrej chudý:
    palo, sloboda ako ju popisujes, je subor nastrojov sucasnej kultury, ktore
    cloveka mozu rovnako oslobodzovat ako sputavat.
    - obmedzenie povodom plne neodstranuje obmedzenie triedou (pricom v tychto
    uvahach vynechavame 76.2% ludi ktori nemaju pripojenie k internetu - ak na
    neho volne navazujeme rozlicne sucasti novej "slobody"),
    - narast semiotickej moci jednotlivca moze ist ruka v ruke s jeho
    zaslepenostou,
    - zhyckanost a vyberavost k medialnym obsahom, je zavislostou na vybranych
    druhoch kulturnej produkcie - specifickych kulturnych priemysloch,
    - interny zdroj zmyslu zivota vs. temne obdobia ked ho v sebe s tazkostami
    poslepiacky hladame,
    - mnohost socialnych kruhov, roli - a sloboda zazivat trenie a rozpory
    plynuce zo situacii ked do seba tieto prostredia narazaju,
    - semanticke nomadstvo - sloboda studovat rozlicne pristupy? alebo nutkava
    potreba studovat vsetky mozne pristupy plynuca niekedy mozno ani nie tak z
    potreby pochopit, ale zo strachu z neznameho, a z problemu oslobodit sa od
    tych vsetkych lakavych pristupov a hladat vlastny?
    - kratkodobost a povrchnost ludskych vztahov - sloboda coho, vyberu? alebo
    skor nesloboda plynuca z vedomeho ci nevedomeho podlahnutia nutkaniam
    vstupovat do neperspektivnych a plytkych vztahov?
    - neustala tvorba identity - yeah! :)

    pisem priamo tebe, a zaroven tym odpovedam na temu o diskutovani :) ja sa
    napriklad hanbim diskutovat na verejnosti, lebo si myslim ze som niekedy
    hlupy :D a zaroven mi viac vyhovuje rozpravat sa "v sukromi"

    andrej
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam