• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    http://www.netmage.it/2010

    International Live-media Floor
    Call for participants
    deadline 19 September

    The call for participation is now open for the International Live-Media Floor of Netmage 10 a festival aimed to explore media innovation within the context of electronic arts that will take place in Bologna from the 28th to the 30th January 2010.
    The Live-Media Floor is the main section of the Netmage festival program, an international platform to confront practices of generating and/or mixing images and sound of every type and format. A window on cinematic and inter-media aesthetics that change form year by year.
    Participation is open to projects that employ electronic, electroacoustic, analogue and cinematic means to produce visuals and sound.
    The projects selected will be performed in a single event space, single or multi-screen, for a duration of about 20 minutes each.

    All material must be sent to:

    Netmage, Via Cà Selvatica 4/d,
    40123 Bologna, Italy
    tel (++39) 051 331099
    bando@netmage.it
    www.netmage.it

    To be received before 19 September 2009.

    Download Entry Form: http://www.netmage.it/2010/download/N10_bando_eng.pdf
    ATARI__SYS
    ATARI__SYS --- ---
    urcite vsichni prijdte kdo muzete,. v ramci oboru urcite prinosny setkani,.

    22 presents "Perpetual Storytelling Apparatus"
    Benjamin Maus & Julius von Bismarck

    vernisáž / opening
    pondělí / monday
    22.6. 2009, 19 h
    Mlynařská 6, Praha 1
    more details
    facebook event
    map



    cz:

    "Perpetual Storytelling Apparatus" je přístroj, který kreslí nekonečný příběh tím, že převádí slova úryvků knižních bestsellerů do ilustrací. Databáze sedmi milionů patentů je spojena s více než 22 miliony odkazy ze slovní zásoby. Každý patent je v databázi odkázán na další s ním související a tím vzniká i jistý druh podtextu. Vykreslením technického vývoje jednotlivých fragmentů vznikají nové vizuální spojení a narativní vrstvy.

    Benjamin Maus se narodil roku 1984 v Ulmu v Německu. Brzy začal rozebírat přístroje a používat BASIC jako nástroj generativní grafiky. V současné době navrhuje, kóduje a vrtá se v přístrojích v Berlíně. Do roku 2007 hrál na basovou kytaru v metalové skupině „Sepcys“. V roce 2005 započal studia na „University of Applied Sciences Schwäbisch-Gmünd“. V roce 2008 se přestěhoval do Berlína, aby pokračoval ve studiích na „Berlin University of the Arts“, kde se přidal k „Class for Designing with Digital Media“ vedené profesorem J. Sauterem a profesorem J. Ängeslevou.
    http://www.allesblinkt.com

    Julius von Bismarck se narodil roku 1983. Po vyrůstání v Saudské Arábii a Německu studoval a pracoval v Berlíně a New Yorku. Od roku 2005 studoval „Experimental Media Design“ na „Berlin University of the Arts“. Jeho práce jsou na pomezí umění, vědy a technologie, kde jeho tematické priority jsou vnímání, dokumentace a manipulace městského prostoru. Vedle vývoje a designu interaktivních objektů a procesů pracuje jako kameraman.
    http://www.juliusvonbismarck.com

    en:

    „Perpetual Storytelling Apparatus“ is a machine that draws an endless story by translating words of the bestseller book excerpts into illustrations. Database of seven million patents is associated with more than 22 million references from the vocabulary. Each patent is in the database linked to other related patent. They form a kind of subtext. New visual connections and narrative layers emerge through the interweaving of the story with the depiction of technical developments.

    Benjamin Maus was born 1984 in Ulm, Germany. Early in his life he started taking apart apparatuses and used BASIC as a tool for generative graphics.
    At the moment he is designing, coding and tinkering in Berlin. Until 2007 used to be the bass player for the metal band "Sepcys".
    He began his studies 2005 at the "University of Applied Sciences Schwäbisch-Gmünd". In 2008 he moved to Berlin to continue his studies at the "Berlin University of the Arts", where he is part of the "Class for Designing with Digital Media" lead by Professor J. Sauter and Professor J. Ängeslevä.
    http://www.allesblinkt.com

    Julius von Bismarck was born in 1983. After growing up in Saudi-Arabia and Germany, he studied and worked in Berlin and New York. Since 2005, he has been a student of Experimental Media Design at the Berlin University of the Arts. His works operate between the fields of art, science and technology, whereby his thematic priorities are perception, documentation and the manipulation of urban space. Apart from developing and designing interactive objects and processes, he works as a cameraman.
    http://www.juliusvonbismarck.com


    Showroom 22PRESENTS uvádí volné projekty a autorský design. Je zaměřen na malosériovou produkci a prototypy.
    The showroom 22PRESENTS presents free projects and design.

    22PRESENTS
    Mlynářská 6, Praha 1
    Czech Rep.
    http://www.22presents.com
    BARD
    BARD --- ---
    BARD: jak jinak:D
    BARD
    BARD --- ---
    SINSEMILLA: no vida
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    BARD: Sado 'N Maso? :))
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    BARD: výsledky přijdou poštou, ale pravděpodobně třeba mě...
    BARD
    BARD --- ---
    Tak co? Mame tu nejake nove lidi na SNM?
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    http://www.fp7.cz/cz/detail-akce/eventid-3775/

    kyber terrorismus, konference v praze 22-24.6.
    PARADAIKA
    PARADAIKA --- ---
    Konference Města budoucnosti

    http://mestabudoucnosti.wordpress.com/

    čtvrtek 25.6.2009 od 18 hodin v Centru současného umění DOX
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    zitra - tj. ve ctvrtek ve 14:00 je na novych mediich 2 na avu dilna milana gustara. tentokrat venovana tematu rizeni sitovych (230V) zarizeni arduinem. spojeno s praktickymi ukazkami
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    ALERT: díky, interview bylo zatim supr, uvidim, co knížka
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    good day, everyone!

    s odstupom a reakciami na moju kritku chcem sa vrátiť velmi stručne k
    tomu, čo som napísal, a i to len preto, že sa chcem podeliť o nižšie
    uvedený odkaz na rozhovor s Claire Bishop, ktorý by miesto môjho textu
    úplne bohato stačil (a dokonca aj na menšom rozsahu :)

    1) i keď som sa snažil zdôrazniť, že moja kritika sa zameriava na
    implicitný charakter festivalu, bola v niektorých prípadoch mylne
    interpretovaná ako útok na priebeh festivalu či jednotlivé akcie alebo
    dokonca ako kritika ostávajúca v priečinku "podobných" festivalov ako
    je ars electronica, enter, transmediale; inými slovami, moja kritika
    je sociologická, je kritikou základných východisiek, ktoré má
    multiplace už za tak samozrejmé, že ho ani nenapadne o nich pochybovať
    - lepšie (a bez floskulí:) to fakt popisuje Bishop...

    2) moja kritika vraj neponúka riešenia - s týmto zásadne nesúhlasím, a
    to ani nie preto, že je ten argument na úrovni tvrdenia "urob to
    lepšie", ale že skôr pripomína tie úvahy, že dokumentárne festivaly
    ako je napr. Jeden svět sú len intelektuálnou onaniou, lebo vraj
    pozeranie filmu nikomu nepomôže, ignorujúc zásadny fakt, že prvý krok
    k riešeniu je uvedomenie si, v čom spočíva problém


    z rozhovoru úplne stačia tieto dva kúsky:

    "For a while I have been tempted to write an article that pushes the
    ethical question a bit further, from a Lacanian angle. It would argue
    that the best socially collaborative art does not derive from a
    superegoic injunction to "love thy neighbour," but from the position
    of "do not give up on your desire." In other words, pursue your
    unconscious desire, as far as you can. The former (eg Grace in
    "Dogville") involves a sacrificial stance: it is the politically
    correct position of doing what seems right in the eyes of others. The
    logic of the latter is about taking responsibility for your own
    desire, rather than acting out of guilt (for example, about being an
    artist). In Seminar VII Lacan draws a link between this ethical
    position and the beautiful."

    "I have found that socially engaged projects are on the whole rather
    formulaic and predictable, placing greater emphasis on the
    participants' creativity than on rethinking the conventions of
    participation, which are today somewhat orthodox. There is a common
    belief that reduced authorial status is more "democratic" and
    "ethical" than an artist imposing their vision or will on a group of
    participants. I think we can question all of these assumptions.
    Overturning the very premises from which social engagement operates
    can be both artistically and critically invigorating."


    http://www.communityarts.net/readingroom/archivefiles/2006/07/socially_engage.php

    pf
    ALERT
    ALERT --- ---
    http://www.bloomsburyacademic.com/remix.htm
    Lawrence Lessig, Remix
    Making art and commerce thrive in the hybrid economy
    pdf
    KRYZSTOFF
    KRYZSTOFF --- ---
    pls. nemate nekdo v elektronicke forme Denis Debray: Transmitting Culture? Idealne jeste dnes, JStor i google jsem zkousel.. :( Diky
    CODEAS
    CODEAS --- ---
    SUCHOSCH: ano Flicker.com se mi taky libil, ještě že ho tam ukazovali několikrát :-)

    SUCHOSCH
    SUCHOSCH --- ---
    LOPIN: v úvodní reportáži od Vybírala je záběr na "flicker.com" místo na Flickr :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ahoj

    postrehy spolu-organizatorky jedne z akci v ramci mtp:

    sdruzeni yo-yo usporadalo workshop kanalizacni ozveny II v cistirne v bubenci
    zucastnila jsem se take nekolika organizacnich setkani, ktere festivalu predchazely
    a navstivila nektere z prazskych mtp akci v nod

    myslim, ze probehlo hodne zajimavych veci,
    ovsem otazkou zustava, zdali je neco, co je propojovalo dohromady,
    krome toho, ze se uskutecnily ve stejnou dobu
    (a ano, castecne s financni podporou ziskanou v ramci mtp, a diky za ni),
    lisily by se nejak, kdyby probihaly jindy a bez mtp?
    pravdepodobne ne, jednotlivi organizatori sve akce vzajemne sleduji a navstevuji, spolupracuji na ruznych projektech, kazdy se postaral o vlastni propagaci bez ohledu na festival, coz melo pravdepodobne vetsi dopad nez existence mtp plakatku, a pritahl take vlastni publikum

    v brne a dalsich mestech je situace pravdepodobne jina

    co je ale tim duvodem, proc organizovat akci prave v ramci mtp?

    priznavam se, ze jsem o tom duvodu za sebe hodne pochybovala,
    a nenasla jiny, nez sympatie k organizatorum a jejich usili, coz je asi v poradku,
    ale trochu malo na to, aby vznikl nejaky smysluplny festivalovy tvar

    (a zajimaly by me i odpovedi dalsich mtp koordinatoru)

    jelikoz skoro zadna akce nebyla vylozene sitova (tj. probihajici v realnecasove spolupraci prostorove vzdalenych lokaci, nikoliv jen reflektujici tema site), spolecny cas konani mel vyznam spis jenom urciteho imaginarniho spojeni, ovsem dost vagniho (v cem spociva ten propojujici element mtp?)

    kdyby se akce nekonaly zaroven, meli by vsichni cas navstivit i akce v jinych mestech/mistech

    jelikoz ti, kdo se aktivne na mtp podileji, byli zaneprazdneni organizovanim, a jelikoz publikum = organizatori (do velke miry), nikdo vlastne nemel cas a energii na nejake kriticke hodnoceni...ano, je nekdo schopen letosni festival kriticky zhodnotit (ve smyslu informovani o jednotlivych akcich, nikoliv o predpokladaných ideovych vychodiscich?)... mozna paradoxne v jistem ohledu mtp spis diskusi a spolupraci potlacuje, nez podporuje, protoze rozptyluje a tristi pozornost a usili jednotlivcu a skupin tim, ze podnecuje k poradani mnozstvi malych a nakonec nepropojenych aktivit... (mozna by priste mohl mtp probihat tak, ze tentokrat vsichni budou cestovat z mista na misto... letos asi cestoval pouze dusan, hi hi)

    vsichni asi vime neco o tom, jak festival vznikl,
    nepochybne mel velky vyznam pro urcite obdobi, ve stadiu sveho formovani
    ted se ale zrejme ocitl v situaci, kdy je nutne hledat nejake nove cesty
    protoze je jasne, ze poskytnout nekomu moznost zorganizovat neco sitoveho a propojeneho ve stejnou dobu, s vyuzitim existujici online platformy (letos ponekud krkolomne) a zavedeneho jmena, neni dostacujici motivace
    (pripada mi opravdu, ze festival vypovida hodne o problematice v kulturnim deni v cechach a na morave, kde spousta talentovanych lidi pracuje na zajimavych projektech,
    ale dohromady jako by to nehralo... - a mozna spis v cechach nez na morave, a mozna trochu i na slovensku - a neexistence diskuse je jednim z mistnich specifik, nemyslim si, ze je to obecna charakteristika dnesni doby, znam mista, kde se diskutuje celkem cile)

    i nase akce v bubenci trpela takovymi neduhy, prospela by ji lepsi celkova organizace, propagace, tematicke vymezeni - poskytnuti prostoru a moznosti tam neco po urcitou dobu vytvorit muze fungovat jen za urcitych podminek a s lidmi, kteri jiz maji nejakou predstavu o tom, co vytvorit chteji (coz nastesti v pripade bubence platilo), otevrenost by nemela zakryvat nedostatek napadu a energie k vytvoreni urcite vychozi platformy...

    myslim, ze mtp ma presto velky vyznam, v tom, ze upozornuje na existenci par lidi, kteri sdileji urcity kriticky postoj a motivuje k nejakemu spolecnemu usili ... a i kvuli existenci mistnich novomedialnich zbesilosti mame zodpovednost vymyslet, jak to vsechno delat nejak lip

    zdravim,
    lenka (dolanová)
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    What is O3D?
    O3D is an open-source web API for creating rich, interactive 3D applications in the browser. This API is shared at an early stage as part of a conversation with the broader developer community about establishing an open web standard for 3D graphics.
    http://code.google.com/apis/o3d/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam