BOBR: no ale tak já neříkám, že bych si někdy vzal úvěr :-) (auto případně na leasing, rozhodně ne na úvěr... ale dokud si na leasing nepůjde koupit hybridní obytnou dodávku se solárními panely na střeše, nejdu do toho...)
hele, je to jinak. auto je statusový symbol. za to ale podle mě nemůže reklama. zaměňuješ příčinu a následek, a dopouštíš se obecného ohrožení porušením kauzality, jak by řekl Charless Stross. podle mě reklama na auta existuje proto, že auta jsou statusový symbol - ne vice versa. proč jsou auta statusovým symbolem - na to se zeptej davu, já v tom také nemám jasno... ale reklama se na tom jen veze... sama je prakticky bezmocná.
reklama skutečně trapnou realitu nepotřebuje - ale to také neznamená, že reklama tvoji (nebo znáš nějakou jinou ?) realitu vytváří. reklama je svérázný svět, svérázný ekosystém, který existuje sám o sobě - a ten, komu poskytuje nějaké služby, jsou zadavatelé reklamy, nikoliv konzumenti a cílová skupina reklamy, na to nezapomínej.
kdybys byl bohatý mocný muž, tak co myslíš: chtěl by si přes den komunikovat spíše s nějakou hezkou asistentkou z reklamní agentury, a nebo s úřednicí z finančního úřadu, co myslíš ? po čem je reálně větší poptávka ? za co jsou bohatí mocní muži spíše ochotni zaplatit ?
reklama má k realitě asi stejně daleko, jako k ní měl v 17. století daleko sektor služeb poskytovaných obyvatelům paláce Versailles. to, že přemýšlíš nad tím, když nějakou reklamu náhodou zahlédneš je asi stejně relevantní, jako kdybys přemýšlel nad obrazci tvořenými dlažebními kostkami.