BOBR: a není to třeba tak, že to naopak někdo vyzkoušel udělat podle něj, a ono se to ujalo ? a nevymyslel třeba reality show spíše Orwell ? :-) a nebudou díky novým médiím reality show za chvíli pasé ? nebo myslíš, že se neblíží den, kdy zapneš svojí starou dobrou one-way TV a neuvidíš na ní jen zrnění ? Teď používáš CO, když píšeš SEM ? :-)
Tvoje analýza reklamy je mimo, protože chybně předpokládáš, že reklama je cílená na spotřebitele, a ne na zadavatele. Ale hlavním smyslem reklamy je daňový únik - pokud firma vykazuje zisk, je třeba ten zisk převést z dobře kontrolovatelné firmy s konkrétním hmatatelným kapitálem do hůře kontrolovaného reklamního startupu, který se skládá v podstatě jen z pár Maců které se povalují někde v garáži. A dát si reklamu do nákladů. Efekt toho, že by reklama skutečně zvýšila prodej něčeho, je minimální - samozřejmě, když už do ní tečou peníze, je dobré vykázat nějakou činnost - ale podstatné je, že zhulení reklamní pracovníci jsou daleko neškodnější, než drsné báby na berňáku, postrach všech podnikatelů, takže rozumný kapitalista dá prachy raději jim, než aby podporoval bujení státu. Ergo nepochopení reklamy ze strany humanitárních věd je téměř totální - ve skutečnosti jde pouze o svépomocný systém sociálních dávek, který proudí směrem ke zlaté mládeži/dětem elit mimo oficiální státní systém přerozdělování. Smyslem reklamy není zisk dále zvýšit - ale spíše o uchránit před zdaněním. Jde prostě o jeden z mnoha možných systémů parazitujících na disipaci energie (termín z teorie chaosu) - dnes je prostě víc cool pracovat v reklamce a myšovat nějaká loga po obrazovce, než třeba jako nějaký pojišťovací či státní úředník, nebo tak něco - to je celé.
KHALAVERA: tvůj postoj je mi bližší
BOBR: pointa je, že všem je v podstatě jedno, že reklama nefunguje - přesto do ní cpou peníze. lidí, které mírně ovlivní, je možná nepatrně víc, než lidí jako my, kteří si z trucu nekoupí to, co reklama propaguje - ale většině je to prostě jedno. ve skutečnosti reklama jednak uspokojuje poptávku po alokaci zisku mimo státní sektor a daňové optimalizaci, jednak uspokojuje poptávku společnosti po pracovních místech, která by měla nepatrně vyšší společenský status než podpora v nezaměstnanosti. stát je struktura, která odumírá - a reklama je jen plíseň, která raší na nadhodnotě (pokud bych tento pojem připustil - což bych neměl, protože nejsem marxista) poté, co se z ní odloupl ztrouchnivělý choroš státu.