• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAPostmoderni Filosofie
    Ma postmoderna koule? (c) Zdenek Vasicek :)
    Anzenbacherova definice: filozofie zkoumá neempirické předpoklady empirického.
    postmodernism: a term coined by jean-francois lyotard to label certain features of contemporary western society 'after modernity'; as a successor to modernism in the arts; and finally, as a philosophy which shares much common philosophical ground with poststructuralism;

    Tento klub by mel slouzit k diskuzim o postmoderni filosofii obecne, autorech, nazorech, myslenkach, a kritice postmoderny (to predevsim :)
    Vice info na home.

    flamy se toleruji :)) uplny offtopicy nikoliv..

    Osobni inzultace a vubec vyjadrovani mimo ramec rozumne diskuse vedene mezi inteligentnimi bytostmi NEJSOU tolerovany, po jednom napomenuti ktere se mine ucinkem bude takovemu ID pravdepodobne omezen pristup do tohoto klubu
    Pokud bude mit nekdo pocit, ze byl takto inzultovan a ja nestihnu zareagovat, at se ozve do posty :)
    rozbalit záhlaví
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    PALO_FABUS: ted ti nejak nerozumim. kognitivni veda se snazi ukazat, ze jazyk nedeterminuje mysleni. urcite je ovlivnuje, ale to ma k determinaci hodne daleko.


    The Whorfian [Sapir-Whorf, pozn. lubob] interpretation is a classic example of the fallacy of confusing correlation with causation

    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    LUBOB: no a můžeš to rozvést? o co se teda ta věda snaží, když jde o pravý opak?
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    PALO_FABUS: prave o tom ctu knizku :


    http://www.amazon.com/Stuff-Thought-Language-Window-Nature/dp/0670063274


    tam je tenhle "lingvisticky determinismus" rozebran velmi peclive.


    & mam dojem, ze kognitivni veda se snazi o pravy opak toho, co tu naznacujes - vyvratit 'politicky stavnate' dogma.

    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    co si myslíte o tom, že se dnes dělají výzkumy, jako je ten, o kterém je tento článek?

    http://www-psych.stanford.edu/~lera/papers/wsj.pdf

    For a long time, the idea that language might shape thought was considered at best untestable and more often simply wrong. Research in my labs at Stanford University and at MIT has helped reopen this question.

    na podobných příkladů jsem už narazil několikrát... nepřehlížím něco, když se mi zdá, že kognitivní vědy se snaží "konečně dokazovat" to, o čem už si filosofie udělala relativně jasno? resp. jako by kognitivní vědy brali značně zjednodušené výroky z tak komplexního diskurzu jako je ten, kvůli kterému mluvíme o lingvistickém obratu, a snažila se je pozitivními metodami dokázat? jestli tohle není ignorance, tak pak už nevím

    ... minimálně to vysvětluje, proč jsou dnes kognitivní vědy tak populární
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    NIMUI: Terminologií, bibliografií a tak... :)
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    KOMATSU: postmoderní? :-) v čem například?
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    NIMUI: Jojo, jsem filosof. :)
    Americké to je bezesporu, ale to nemusí být na škodu. Text mi naopak místy docela zajímavý přišel, byť místy je na můj vkus až příliš postmoderní. :)
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    KOMATSU: zajimave tema to je, ale co jsem videla uryvky, tak je to porad dost "americke". ten text sam o sobe zajimavy neni, spis jeho forma v souvislosti s oborem autora - mas jako obor primo filosofii? Mohlo by to byt zajimave srovnavat s Camusem...
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    myslím, že taky eutanázie se prosazuje s argumentem, který říká, že vlastní volba smrti je etalonem svobody

    KOMATSU: možná by dobrou inspirací bylo extrémní umění... sebevraždu jako um. dílo provedl myslím jeden Číňan... dobrý zdroj inspirace by byl možná Jozef Cseres, který v Pekingu na toto téma přednáší
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: Nakolik vím, tak zrovna Schopenhauer je v tomhle ohledu značný pesimista a za východisko z určité neuspokojivosti života považoval sna umění, génia, filosofii nebo tak něco.
    Jistě, člověk má shopnost zabít se, ale využití této svobody záleží na svobodné vůli.
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    KOMATSU: Mě zas napadá, že to s naší svobodou a autonomií není zas tak horký. Osobně bych to nazval spíš schopnost zabít se nebo schopnost k něčemu, než jasně autonomním jednáním. Neřešil tohle téma už Schopenhauer se svojí Vůlí k životu? To tam mimochodem taky cituje.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    Jinak napadá mě k tomu mimochodem obhajující myšlenka - proč by člověk (jakožto řekněme svobodná a ze sebe jednající autonomní bytost) neměl být pánem i nad svou smrtí a namísto toho, aby okamžik konce svého žití ponechal na osudu, přírodě, vnějších okolnostech apod., by se svobodně rozhodl pro svou svou vlastní smrt, která je jeho "právem"? :)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: No ono by se jeho dílo dalo skoro pojmout jako svého druhu filosofický "systém" jehož je sebevražda součástí...
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    KOMATSU: Už to čtu, jen první argument proti relevanci toho textu. Z hlediska filozofie, proč se ochuzovat o debatu týkající se té jeho práce sebevraždou? To pak vypadá právě spíš jako manifest nebo snaha přidat té práci hodnotu činem.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: To se sice nabízí, ale nejsem si tím tak jist. Jeho filosofické vyznání je nihilismus pojímající život jako experiment nihilismu a svoji sebevraždu, dle jeho známých, měl poměrně pečlivě promyšlenou. Už kdesi v úvodu píše, že z filosofického hlediska mezi životem a smrtí není žádný kvalitativní rozdíl s tím, že domnívat se opak je jistou formou společenského pokrytectví ("If reason is incapable of deducing ultimate, nonarbitrary human ends, and nothing can be judged as ultimately more important than anything else, then freedom is equal to slavery; cruelty is equal to kindness; love is equal to hate; war is equal to peace; dignity is equal to contempt; destruction is equal to creation; life is equal to death and
    death is equal to life." s. 21 a "There is a very popular opinion that choosing life is inherently superior to choosing death. This belief that life is inherently preferable to death is one of the most widespread superstitions. This bias constitutes one of the most obstinate mythologies of the human species." s. 22). Nadto se zdá být jeho práce testem liberálně-demokratické společnosti - no stačí se začíst. :)
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    KOMATSU: No, ale tohle je možná spíš psychologický problém ne?
    Musel bych číst tu jeho práci abych věděl.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    NIMUI: Patrně to bude trochu komplexnější, uvažuju o tom psát diplomovu práci...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    KOMATSU: no pane jo... ted mne fakt nenapada, co na to rict, zit a umrit podle sveho presvedceni?
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    Nevím, jestli jste zaregistrovali:

    Filozof zanechal na rozloučenou dopis o 1905 stranách

    Zde jeho stránky: Suicidenote
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---


    google napoví víc
    GHONZALES
    GHONZALES --- ---
    DONWANT:
    The body without organs is an egg: it is crisscrossed with axes and thresholds, with latitudes and longitudes and geodesic lines, traversed by gradients marking the transitions and the becornings, the destinations of the subject developing along these particular vectors.
    :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam