• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: Jo Dark Elf byl taky dobry :)

    Jinak ja svoji hru programuju uz HOODNE let a mam tam taky pouzity flowtime. Ale ve vsedni den je tam jen 16 tahu rozprostrenych nepravidelne dle vstavani/doby obeda/konce pracovni doby. O vikendu a o svatcich je pocet tahu mensi. To by melo napomoct hratelnosti, vetsina lidi to hraje prave v pracovni dobe.
    Navic je hra navrzena tak aby par hodinovy vypadek nevadil (napr. budovy ve fronte). Taky pocitam s radci, kteri dle urciteho nastaveni delaji co budes chtit. Takovy mix zavislosti (kdyz budes online, tak to urcite udelas lip a hned) a zaroven pohodli u hrani ala zastoupeni v nepritomnosti (coz mi zvlaste u OL chybelo).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: no to byly takove ty klasiky:) Ja si vzpominam, jak jsem pred pulnoci paktoval na RedDragonu, spadlo mi pripojeni a pak se nam rozpadla aliance, protoze kvuli nezapaktovani jsme totalne projeli valku. Ono vubec RedDragon/Overland/Dark elf byly takove dost navykove veci.

    Zrovna prave ten princip, ze kazodu hodinu, nebo tak, se dostavaji tahy mi prijde z tohohle pohledu docela problem, protoze aby to clovek mohl davat na 100%, musel by u toho byt v jednom kuse
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Kdyz uz jste to nacali, tak moje zavislost driv byl Overland. Flowtimove fantasy webovka. Kazdou hodinu kolo. Tusim, ze za kazde 4 neprihlasene hodiny byl 1 casovy vir. Proste jsem u toho byla porad. Vstavala jsem ve 4 rano, abych to mohla odklikat. Klikakala jsem i alianci. Proste totalni zavislost :) Dneska uz puvodni slovenska verze zanikla a prevzali to cesi. Nastesti uz to nehraju.
    Bylo to jednoduche, ale svym principem to pojalo kompletne na 24h. Nic "nezazivneho" jako RD, kde si jednou za den odklikam par tahu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    MICTECH: Tak tenhle problem je vsude, kde se pravidelne nerestartuje, ale uprime receno, restarty muzou byt nekdy docela frustrujici. Vem si, jakou dobu si vypiplavas neco...a pak zacinat znova od nuly...
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    TOMG: tak prave proto je ve wowu nekolik druhu serveru a prave i RP, kde se jede tvrde RP - pokud teda oba myslime to stejne :)

    prave v EVE Online je ten problem, ze kdyz clovek zacne ted, tak ty co jsou best of uz nikdy nedozene, coz prave u wowu neni
    TOMG
    TOMG --- ---
    Znam lidi do pari travian rok a vice. Maji hromadu vesnici a sedi u toho porad.
    Taky me na to lakali a neklaplo to. Doby kdy me zajimalo fantasy jsou davno pryc.
    Jde spis o to, ze obvykle webovky jsou takove, ze neco naklikas a neresis to. Jenze jsou webovky, kde to neplati a jakakoliv neucast ve hre te muze docela mrzet, pokud to nema neco jako zmrazeni uctu.
    A tyhle hry se klasickych onlineovkam blizi teda rozhodne vic. Jen to proste neni klient,ale je to jen pres prohlizec.
    To Wow jsem myslel trochu jinak, neni to klasicke RPG, ale jen pseudo, RPG byla kdysi Ultima Online a neni to pro zacatek hrani slozite. Takze to muze hrat kde kdo a kdyz te zabijou, tak o moc neprijdes narozdil treba od EVE Online. Ale to nehrajou masy, ale fakt jen nekteri, pze to neni rozhodne jednoducha hra.
    To s tim kousanim je jen mechanismus jak donutit hrace at delaji hre reklamu, kdyz z toho neco maji. Dale moznost adminovat hru lidem co je hra bavi a delaji to zadarmo. Dalsi takova ftipna legracka jak snizit provozni naklady. A lidi jsou pro virtualni pocit moci udelat lecos.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    MICTECH: duvod, proc jsem travianu nikdy nepropadl:) Ale rekl bych, ze je to spis vyjimka, prinejmensim mezi temi uspesnymi kousky.
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: tak to treba neni pripad travianu, kdy pak clovek ma nekolik vesnic a to klika skoro celou pracovni dobu :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    jiste, ale WoW je prave trochu jiny salek kavy. To je hra, u ktere se pocita, ze to lidi budou hrat pokud mozno porad. U webovek se (dle meho nazoru) pocita s tim, ze si tam clovek parkrat za den behem minuty neco odklika a mezitim se venuje necemu jinemu. Proto se to da hrat treba i v praci (nekdo cte o pauze idnes...), coz s vetsinou klasickych her precijen nejde:)
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    MICTECH: jasně, já jenom řikám že WoW se nedá přirovnat k webové hře principu "vlez na mojí stránku a tím sem tě kousnul"... :)
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    ale zaciname bejt pomerne dost OT
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    JAPAN: mozna ty cisla muzou pro nekoho vypadat hrozive, ale rozhodne nemuzu souhlasit s tim ze to neni uplne jednoduche, prave diky levelovani ty veci objevujes postupne, takze to je v pohode

    s tema penezma to je problem, ale kdyz clovek dela questy tak tech penez muze mit taky spoustu, to uz je o zpusobu jakym to chce hrat a jak se chce organizovat :)
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    CYBERWOLF: akjtuálně by tam mělo být 23464 itemů, 14415 NPCček, 6086 questů, 34076 kouzel (počítá se každý level kouzla), 124 zón (map, dungeonů...) ... k tomu si připočíst např. systém aukcí, guild, povolání, dovedností... ne, není to uplně tak jednoduché :)
    Ale je fakt, že řekněme do 40 levelu se to dá hrát stylem že toho moc vědět nepotřebuješ a jenom plníš questy... na což zakrátko dojedeš, protože nebudeš mít dost peněz, správné vybavení... a tak :)
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    TOMG & CYBERWOLF: ja jsem wow hral aktivne 2 roky a rozhodne bych nerekl ze je to slatanina

    clovek ma spoustu moznosti jakym zpusobem hrat wow a rozhodne nemusi studovat 500 strankovy manual aby vubec mohl zacit :)
    wow je pomerne jednoduchy kdyz clovek chce na druhou stranu se muze ponorit do pribehu, ktere nabizi a hrat to vice jako RPG nez jako epic-hunt

    prave to ze to ma jednoduchou grafiku, zadny graficky orgie apod, tak to beha na spouste pocitacu ruznych vykonovych kategorii, coz prinasi tu masu hracu

    mmorpg podle me nemuze bezet na enginech jako je cryengin nebo unreal 3, ktery jsou vykonove strasne narocny a tim padem urceny pro mensi procento lidi
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Nemuzu soudit, WoW znam jen z pohledu nezucastneneho pozorovatele:) Z tohoto pohledu to na me ale pusobi spis jako neco, kde je tisic ruznych predmetu/schopnosti a vseho mozneho, nez ze by to bylo zrovna jednoduche.

    Jako ja si nemyslim, ze delat neco pro masy znamena delat to prumerne. Jednoduchost beru - koneckoncu, kdo ma cas na to zkoumat hru, ke ktere ma byt 500 strankovy manual, obzvlast kdyz ten manual nikdo nenapsal. Ale neverim, ze reklama, jednoduchost a grafika (mimochodem nijak uzasna) je to jedine, co temhle hram prinasi uspech...
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: Neni to nic slozite. Delaji prumerne hry pro masy. hra co vypada dobre, neni moc narocna na hrani a zvladne ji i cvicena opice. Proc asi tolik lidi hraje slataniny typu WoW?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    presne tak. Ovsem jak se zda, tak se jim to vyplaci a kdyz se podivate, kolik maji uzivatelu, tak jim to lidi asi celkem bastej:) Snazim se najit pricinu toho uspechu, ale krome vsudypritomne reklamy a tim i davu lidi me nic nenapada.
    TOMG
    TOMG --- ---
    THRASHER: Game Forge to dela uplne stejne. Nekolik her na jedno kopyto s odlisnou grafikou.
    THRASHER
    THRASHER --- ---
    CYBERWOLF: RMS a jejich hry jsem pomalu ale jiste zacal nenavidet :) nejenze jsou to jen kopie predeslych her, ale dodelavaj hry behem hrani. a o nejakou fcnost jim ani nejde, jen o penize. postradam napady a kvalitu - weby behaj pomalu, porad to pada, zasirato prohlizece
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: zatim je free a defakto hosting plati jeden z hracu az poresime novejsi verzi, tak se vyresi i nejake to slusnejsi prispivani na provoz, pze bych to chtel casem profesionalizovat a mit vlastni server.
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: Pro me praveze taky, takze si s tim muzu vic hrat a netlaci me cas. I kdyz pravda je nas na to vic nez ja sam :) Vicemene jsou 3 programatori a 3 grafici. Mi to vyhovuje, pze aspon nezakrnim, kdyz uz mam titul na informatiku a cast tohoto jsme se ucili ve skole a v praci adminuju servery. Takze bez tohoto bych z toho solidne vypadl.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: pokud ta hra vydela vic jak 1000 rocne, tak bych doporucil edrive-hosting.cz - tam takovehle problemy nejsou a obecne mam jen dobre zkusenosti.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: povidej mi o tom;) Ja to delam tak, aby byl vysledek co nejlepsi, jelikoz se s nejakym managemnetem nemusim zabyvat. Ovsem uznavam, ze nedelam zrovna intenzivne a ze doposud vysledek neni pouzitelny. Ale jak rikas, clovek musi z neceho zit a pro me to neni prace, ale konicek. No a ten holt musi casto stranou:)
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: jo mimo jine a jakmile skonci co je zaplaceno, tak pujdeme jinam, pze to co predvadeli sem jeste nevidel. Od te doby co je koupil banan.cz, tak to slo prdele.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: heh, tak se zda, ze vas hosting ma problem s mistem pro sessions, co:)
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: Nj ale pro neco to musi delat ze. Vyrobit hru zabere dost casu a usili a z neceho zit musis. Tak to bohuzel je. Ted je jen otazka, jestli to udelas jak nejlepe umis v ramci moznosti, nebo aby jsi to mel co nejdrive a management byl spokonejy. Coz u profi her je dycky, porad se honi nejake terminy.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jako ja si nemyslim, ze dobra hra musi byt jen pro omezene mnozstvi lidi. Naopak. Kdyby se udelala dobra hra a soucasne okolo ni reklamni kampan jako na nektere zminene webovky, pak by to, dle meho nazoru byla docela bomba.

    A uprime, skoro vsechny webovky (hlavne zahranicni) jsou delane pro penize - koneckoncu ani ten hosting neni zadarmo. Osobne se mi libi koncept, ze hra je zadarmo, ale pokud chces neco navic, tak si zaplatis. Hacek je, kdyz se to bez toho neda rozume hrat. Napriklad posledni kousek od RMS (Tales of Magic) vypada, ze je tam nejake "Adventure", coz by mela byt ta nejzajimavejsi cast hry, ovsem je dostupne jen premiovym hracum.
    TOMG
    TOMG --- ---
    Abych to upresnil delam hlavniho admina v B5game. Momentalne skoncil vek a bude se chystat novy za par tydnu. Samotna hra je docela drsny slepenec kodu od nekolika lidi, hra co vznikala s minimalni koncepci a presto to lidi hrajou. V minulem veku se par veci upravilo at je ta hra zajimavejsi aspon do doby nez udelame novou hru, ale resenou trosku jinak.

    Taky delam betatest Babylon 5 Commander.

    A z legrace hraju zminenou Ogame. Ale to vidim tak, ze dozkoumam a postavim co jeste pujde a nemam, Pak to nekomu predam, v principu ta hra pomalu nenabizi nic nove, pomalu to zacina byt stereotyp a aby byl clovek dobry vyzaduje to hromadu casu, ktery tomu nejsem ochoten dat a i tam mam rank cca 20 z 9000 hracu. Jedina vyhoda, ze jsem diky te hre nasel par zajimavych znamych, jinak jsou tyhle hry dost neosobni, cim vic hracu, tim hur.
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: to je presne o tom, bud udelas hodne dobrou hru pro urcite omezene mnozstvi lidi nebo o pro siroke masy lidi viz to co zminujes. Defakto nemecka Game Forge co dela hry stejnym stylem, jenze ti to delaji primarne pro prachy a je to z toho strasne moc videt. Kvuli tomu se jim vyplati si nechat udelat grafiku od profiku. Zrovna testuju ogame a nekdy si rikam, ze se programatori uz tam musi nudit jak vymysleji ruzne kraviny a spis do kodu nasekaji vic chyb nez vylepseni. Coz je prasarna vuci tem co si plati prave nejake bonusy. kdyz zrovna nejaky ten bonus zlobi.
    Nejlepsi je na tom to, ze admini co se o to staraji to delaji zdarma a zdarma tu hru prelozili do cestiny a maji s firmou smlouvu o mlcenlivosti :)
    Sranda co jsou lidi schopni udelat kvuli virtualnimu pocitu moci :)
    Jeste srandovnejsi to je z pohledu admina kdyz sledujes co delaji hraci co se dostali do vlady.

    Ad reklama, jednu dobu me lidi otravovali s reklamou na Travian a znam dost lidi co to hraje.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Koncept je pochopitelne zaklad, ovsem treba jiz zminene hry od RMS jsou dukazem toho, ze ne vzdy je tomu tak. Jednak skoro vsechny jejich hry jsou prakticky stejne (monsergame, knightfight, techwarrior nebo nove talesofmagic), nicmene maji libivou grafiku + celkem atraktivni prostredi (casto vykradajici neco existujiciho. Techwarrior = mechwarrior, dig'n'fight = dungeon keeper) a daji se hrat tak casto, jak si clovek preje. Muzes hrat od rana do vecera nebo jednou za mesic.
    Faktem ovsem je, ze po strance herni mechaniky jsou tyhle hry na tom dost spatne a v konceptech je rada chyb a RMS je nejsou ochotni resit, ani kdyz se na ne prijde. (napr. v Monstergame je nekolik veci se stejnymi bonusy, ale za vyssi cenu/dostupne na vyssim levelu. Tim jsou zcela postradatelne, protoze to same mohu dostat driv/za mene penez. V Dig'n'fight je zas ponekud nedocenena kapacita pokladnice, takze v zaverecnych fazich hry by clovek musel mit na finalni rozsirovani mistnosti takovou pokladny, ze by zabirala 87% veskere zastavene plochy).

    Nicmene co z toho plyne - ackoliv jsou ty hry spatne zpracovany co se tyka konceptu i po technicke strance, hraje je sposta lidi - tisice a desetitisice. Rada z nich dokonce nevaha a kupuje si nejake ty premium veci. Dalo by se tedy rict, ze se jedna o hry pro siroke masy, ackoliv jejich hrani po case neprinasi nic noveho a samotny koncept je docela spatny.

    Mozna by se z toho dalo vyvodit, ze ma-li byt hra pro sirokou verejnost, tak musi byt spatna, ale soucasne hezky vypadat a byt tak jednoducha, ze ji zvladne i orangutan. Pokud jde o jednoduchost, tak se da v zasade souhlasit, pokud jde o spatny koncept, tak uz nikoliv.

    Hry z produkce RMS maji uspech a jsou i kopirovany (bitefight je kopie monstergame). Jejich uspech je ale zalozen na tom, ze se dostali mezi lidi a i kdyz rada hracu postupne odpadne, tak maji stale prisun cerstvych kousku. Na tyto hry muzete videt reklamu skoro vsude (zejmena u konkurence) a navic, hraci jsou motivovani k tomu nahanet dalsi lidi recruit linky (uz se vam nekdy stalo, ze jste nekde na neco klikli a dozvedeli se, ze vas nekdo pokousal/okradl/neco jineho a ze se muzete zaregistrovat a vyridit si to s nim). Hrac za to dostane nejake "drobne" a pokud se obet registruje a hraje dostatecne dlouho, tak i nejake dalsi vyhody.

    Zkratka a dobre, ma-li hra mit uspech, je potreba aby se o ni hraci dozvedeli a na prvni pohled je zaujala. Maji-li se hraci udrzet dlouhodobe, mela by hra byt i dobre navrzena, ovsem jak se ukazuje, ani toto neni nutnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam