Koncept je pochopitelne zaklad, ovsem treba jiz zminene hry od RMS jsou dukazem toho, ze ne vzdy je tomu tak. Jednak skoro vsechny jejich hry jsou prakticky stejne (monsergame, knightfight, techwarrior nebo nove talesofmagic), nicmene maji libivou grafiku + celkem atraktivni prostredi (casto vykradajici neco existujiciho. Techwarrior = mechwarrior, dig'n'fight = dungeon keeper) a daji se hrat tak casto, jak si clovek preje. Muzes hrat od rana do vecera nebo jednou za mesic.
Faktem ovsem je, ze po strance herni mechaniky jsou tyhle hry na tom dost spatne a v konceptech je rada chyb a RMS je nejsou ochotni resit, ani kdyz se na ne prijde. (napr. v Monstergame je nekolik veci se stejnymi bonusy, ale za vyssi cenu/dostupne na vyssim levelu. Tim jsou zcela postradatelne, protoze to same mohu dostat driv/za mene penez. V Dig'n'fight je zas ponekud nedocenena kapacita pokladnice, takze v zaverecnych fazich hry by clovek musel mit na finalni rozsirovani mistnosti takovou pokladny, ze by zabirala 87% veskere zastavene plochy).
Nicmene co z toho plyne - ackoliv jsou ty hry spatne zpracovany co se tyka konceptu i po technicke strance, hraje je sposta lidi - tisice a desetitisice. Rada z nich dokonce nevaha a kupuje si nejake ty premium veci. Dalo by se tedy rict, ze se jedna o hry pro siroke masy, ackoliv jejich hrani po case neprinasi nic noveho a samotny koncept je docela spatny.
Mozna by se z toho dalo vyvodit, ze ma-li byt hra pro sirokou verejnost, tak musi byt spatna, ale soucasne hezky vypadat a byt tak jednoducha, ze ji zvladne i orangutan. Pokud jde o jednoduchost, tak se da v zasade souhlasit, pokud jde o spatny koncept, tak uz nikoliv.
Hry z produkce RMS maji uspech a jsou i kopirovany (bitefight je kopie monstergame). Jejich uspech je ale zalozen na tom, ze se dostali mezi lidi a i kdyz rada hracu postupne odpadne, tak maji stale prisun cerstvych kousku. Na tyto hry muzete videt reklamu skoro vsude (zejmena u konkurence) a navic, hraci jsou motivovani k tomu nahanet dalsi lidi recruit linky (uz se vam nekdy stalo, ze jste nekde na neco klikli a dozvedeli se, ze vas nekdo pokousal/okradl/neco jineho a ze se muzete zaregistrovat a vyridit si to s nim). Hrac za to dostane nejake "drobne" a pokud se obet registruje a hraje dostatecne dlouho, tak i nejake dalsi vyhody.
Zkratka a dobre, ma-li hra mit uspech, je potreba aby se o ni hraci dozvedeli a na prvni pohled je zaujala. Maji-li se hraci udrzet dlouhodobe, mela by hra byt i dobre navrzena, ovsem jak se ukazuje, ani toto neni nutnost.