• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TOMG
      TOMG --- ---
      CYBERWOLF: No i stovka hracu = potreba mit tam nejake adminy na dohled, ale zase je fakt, ze jsou lidi co za virtualni pocit moci ve hre makaji zadarmo :) U tisicu me fakt zajima jak to budes optimalizovat :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMG: S freehostingem nepocitam, nechtel bych aby mi to za tejden stopli:) Mam vyhlednuty hosting, ktery obsahuje vsechno co potrebuji a vim, ze pokud cokoliv nebude stacit, tak mi to poskytovatel za primereny poplatek navysi, takze neni problem. Vim, ze nic jako neomezeny hosting neexistuje:)

      Co se tyka poctu hracu - cim vic, tim lip:) Pocital bych tak radove stovky, kdyby to lezlo do tisicu, tak uz bych si na treba mohl zaridit i zivnost...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Dalsi vec je, ze to samotne provadeni tahu neni ani tak moc vypocetne narocne, protoze vetsinou se jen nastavi pocitadlo hotovych tahu u toho ktereho ukolu a jenom kdyz se naplni pozadovana kvota, tak se teprve ukonci. Problem je v tom, ze je jich hodne.

      Ale dostal jsem napad, jak tohle trochu zjednodusit, tak vyzkousim a uvidime:)
      TOMG
      TOMG --- ---
      Na free hostingu budeš rád, když tam budeš mít možnost CRONu co minutu a limit na trvání skriptu. Velice brzo zjistíš, že ty různé sliby, že nejsou limity, nejsou tak úplně pravda v okamžiku, kdy některý z jejich limitů překročíš. Ti slušnější tě na to upozorní, před tím, než ti to sestřelí.
      TOMG
      TOMG --- ---
      CYBERWOLF: Pro kolik hráčů to plánuješ?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      sakra, jak jsem dokazal napasat mlatit misto platit? :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      MICTECH: PHP + MySQL

      Ze by mi bezel skript, ktery by to chroustal s nejakym semaforem, to uz me taky napadlo, ale me prostredky na hosting jsou omezene a mlatit si managed server se mi nechce, no a kdybych na beznem hostingu mel skript, ktery by bezel treba 90% casu, tak to by ze me asi radost nemely:)

      Ale zas tak bohate zkusenosti s frontami taky nemam, takze pokud mas nejake tipy, budu rad kdyz se o ne podelis :)
      MICTECH
      MICTECH --- ---
      CYBERWOLF: ty tahy se musi vykonavat defakto porad. V nejaky fronte, kde to postupne pojede.

      Kdyby jsi treba nastinil v cem to programujes, tak by se dalo neco konkretniho vymyslet.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Tak ja jsem se rozhodl pro variantu B, ale potykam se s problemem, ze pokud bych vyhodnocoval vsechny ukoly po kazdem tahu, tj. kazdych tech 10 minut, tak to asi poslu pekne k sipku, protoze kdyz uz jich je 450, tak mi to bezi nejakych 11 sekund. No a vzhledem k tomu, ze v ostrem provozu by tech ukolu bylo radove vic, tak to takhle proste nepujde.

      Z hlediska rozlozeni zateze (a minimalizace rezie s inicializaci) by bylo asi nejvhodnejsi, kdyby se akce vyhodnotili ve chvili, kdy se hrac pripoji, nebo provede jakoukoliv akci v dobe, kdy se ma provest dalsi tah, nebo tahy. Tim padem by se ukoly provedli najednou, ale az v momente, kdy hrac neco udela, takze by se to mohlo docela hezky rozlozit, ale na druhou stranu taky docela hezky zahltit, kdyby se 50 hracu najednou rozhodlo, ze se zase po tydnu podiva, jak jsou na tom.

      Pak jsou tu jeste dalsi problemy, jako ze kdyz nekomu treba poslu zasoby, tak by mu neprisli, dokud bych se nepripojil, kdyz by mi nekdo zboril tovarnu minutu pred tim, nez bych se pripojil, tak od meho posledniho prihlaseni nevyrobi se nic atd.

      Nejlepsi, co me zatim napadlo, je jakesi sdilene spousteni ukolu: Pokud se jedna o neco, co ovlivni jineho hrace, tak to spusti i ten jiny hrac. Takze, pokud nekomu poslu zasoby, tak se tahy provedou spolecne s tahy ciloveho hrace, kdyz mi nekdo napadne zakladnu, tak se nejprve provedou vsechny me doposud nevyuzite tahy a pak teprve zacne bitva atd.

      To je ale desive komplikovane a nejsem si uplne jisty, jestli to resi problem uplne idealne. Taky bych se v tom nerad utopil.

      Jak jinak by se jeste dala rozlozit zatez?
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      CYBERWOLF: b) pricemz prupocty se deji v prubehu tech 10 minut.. z hlediska zpracovani mi tohle prislo nejefektivnejsi a zaroven zajimave
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: doposud ne, ale jak to tak vypada, urcite je dobre o tom vedet
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMG: anketu jsem nedaval, protoze v ankete se nikdo nerozpovida o tom proc preferuje to ci ono:)
      TOMG
      TOMG --- ---
      CYBERWOLF: Tak si nahoď anketu, lidi ti to naklikají :)
      CHARLEZ
      CHARLEZ --- ---
      CYBERWOLF: a s tim ze muzes nastavit nekolik veci, ktere ma postava delat, namisto toho aby zahazovala tahy nad maximum .... napr pokud bude stat v dole, bude automaticky za prebytecne tahy tezit rudu (prvni co mne napadlo)
      MICTECH
      MICTECH --- ---
      CYBERWOLF: nejlepsi me pripada B za predpokladu, ze pujdou jiz zadane tahy rusit
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      aha, tak to je v podstatě dost podobné tomu B - tam když není nic naplánované a přidám akci, tak se taky začne provádět hned (tedy od nejbližšího tahu). No a netrvá to určitý počet sekund, ale tahu, jen s těmi desetiminutovými tahy je tam holt menší "rozlišení".

      Když o tom tak přemýšlím, tak možnost řetězit akce jednu za druhou v podstatě eliminuje problém s roztahaností časomíry.
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      a pri casomiere mozes mat rozne dlhe akcie
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      no, neviem ti povedat, co presne sa mi na a/b nepaci, proste mi najviac sadne ta casomiera. pride mi to take... ja neviem, real-timeove. ono sa to asi bude lisit hru od hry, ale ja pre svoju planujem kombinaciu C a B. Teda aby nemusel pri tom hrac vzdy sediet, naklika si akcie ale tie sa potom budu vykonavat v "realnom case". vo vysledku sa sice dostavi efekt tahov (teda tie akcie, ktore su naplanovane sa budu spustat cronom, v nejakom intervale x minut ale akcie, ktore nie su naplanovane, ale priamo hrac ich spusti sa zacnu vykonavat hned)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: Ještě že jsem se zeptal - tahle varianta mi zrovna připadá nejhorší :)

      Pokud člověk nemá čas a energii sedět u toho ve dne v noci, tak pak vznikají prostoje a jednak to sežere moře času, jednak je to méně o strategii a více o "hrubé síle", v tomto případě tedy o ochotě odklikávat ve 3 ráno, aby nevzniknul šestihodinový skluz. Odjet na týden na dovolenou je sebevražda:)

      Na druhou stranu je to tak asi nejlépe pochopitelné každému a člověk na první pohled ví, co a kdy může očekávat.

      Co přesně ti nejvíc vyhovuje na variantě C (nebo nevyhovuje u A / B)?
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      CYBERWOLF: mne sa najviac paci C
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam