• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    TOMAS3333: bud flash nebo silverlight
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ciste teoreticka otazka, napada vas nejaka technologia, ako by sa dala urobit realtime strategia ako browserovka? okrem flashu. javascript by to asi nestihal timeoutami refreshovat, ze?
    CHARLEZ
    CHARLEZ --- ---
    Kontinuální, z nějakého jiného důvodu, který řeknu v klubu.
    mam rad rozvijejici se svety, svety s ucelenou historii a konzistenci (i kdyz mnozi hraci i admini delaj hrozny picoviny, ktery narusuji logickou konzistenci sveta)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Restarty, vyjadrim se v klubu :) Chci mit vic samostatnych serveru. Hra tim dostane nezavislost a multaci se budou moct realizovat na ruznych serverech a zkouset si ruzne skilly/taktiky/cokoliv. Kazdy server se bude resetovat az kdyz hru nekdo dohraje, coz muze byt taky za hodne dlouho :) Kazdy server pak muze mit ruzne modifikace, vic do boje nebo vic do simcity.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Na nastence je nova anketa
    TOMG
    TOMG --- ---
    Jak píše Mictech, jsou hráči co se skutečně budou snažit pomoct. Jen je třeba upozornit, že tam nemají psát, co by hra měla dělat :)
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: ja myslim, ze se to vyplati, protoze se najdou hraci, kteri budou reportovat opravdove chyby

    nic ti nebrani problemovym hracum, zakazat odesilani bugreportu
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Co myslite, ma cenu pripojit k webove hre nejaky bugtracker, umoznujici uzivatelum psat hlaseni o chybach?

    Nejde mi ani tak o uvahu o uzitecnosti bugtrackeru, ale spis o to, jestli je mozne ocekavat, ze uzivatele budou skutecne hlasit chyby. Dokazu si totiz predstavit, ze pulka na to bude kaslat, pulka ze zbytku bude psat hlaseni "vubec to nefunguje" a vetsina zbytku bude psat o chybach a cheatech pokazde, kdyz jim da nekdo na frak.

    Co myslite, vyplati se to?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: Ad posledni veta, uz se tesim :)
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: Však jasně, že to z nich jde přibližně vyčíst. Ale nevíš to přesně, to poznáš až z konkrétních bitev.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Co me jeste tak napadlo, tak mozna neni spatny napad pro lepsi prehlednost reprezentovat ciselne hodnoty i graficky, jako to melo treba UFO (verte nebo ne, nenasel jsem screen z puvodni hry - ale alespon neco)

    http://sourceforge.net/dbimage.php?id=66447
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: Tohle vsechno jsou fajn veci (radu z nich planuji implementovat), ale je v necem horsi varianta, kdy princip jak tyto veci funguji, bude znamy nez varianta, kdy znamy neni?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: Tak ja jsem ty piktogrami nevidel, ale predpokladam, ze nejak z nich musi jit vycist, co je lepsi, co je horsi, nebo alespon co je co, jinak by tam ani byt nemuseli, ne? :)

    S tim zkousenim je to celkem zajimava myslenka
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: "V cem je prinos zatajovani mechaniky?" Priblizeni k realite, zabavnost, vetsi vydrz u hry.
    Priblizeni k realite - tento bod ma mnoho uskali. Osobne jsem pro to udrzovat kontakt s realitou do te miry, ze kameny neplavou, lide potrebuji k zivotu dychat a funguje jakasi bezna logika a selsky rozum. Nesmi se to prehnat, zejmena u "velkych strategii", kdy clovek hraje treba cely stat (ve skutecnosti by to delaly stovky lidi na fulltime, takze by se z toho jeden musel zblaznit).

    Zabavnost - nevidim duvod, proc by mely byt skryte principy zabavnejsi. Kdyz me nebavi to zjistovat, tam me preci nikdo nenuti ten manual cist:)

    Vetsi vydrz u hry - mozna to tak mas proto, ze ty hry sama delas, tak te nejvic zajima, jak to maji udelane oni :) Priznam se, ze ja to mam podobne. Ale zas si myslim, ze hra by mela byt zabavna jako takova, nemelo by na ni byt nejzajimavejsi zkoumat, jak se vlastne hraje a jak funguje (i kdyz tak to je zhruba se vsemi hrami od Fantasy Flight Games a maji uspech)

    Co se tyka zbytku prispevku, tak z toho usuzuji, ze pokud to s tou moji hrou vyjde, tak ze by te mohla docela bavit:)
    TOMG
    TOMG --- ---
    Dále máš masakrování radarů nebo aspoň rušení senzorů. Kdo nic nevidí má problém. Rozbíjení konstrukční infrastruktury a zásobování a až pak následný úder na nejslabší místo.
    Dost často se tohle zjednodušuje, že mají jednotky nekonečně munice a zásob.
    Buď chceš pořádnou simulaci války a je jedno jestli máš tanky nebo kouzelníky.
    Nebo si chceš jen zabojovat a nemuset řešit tyhle docela podstatné a nudné věci. To už je lepší to rozdělit mezi víc hráčů a střídat se.
    Na samotné válčení je fajn World in Conflict, myslím tím hru po netu a komunikace přes mikrofony.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TOMG: :D
    Taky pocitam s magy, kteri budou mit specializaci na iluzi :D Na takove "oplechovani" s magii se docela tesim :DDD
    TOMG
    TOMG --- ---
    A to nepočítáme situaci, kdy ti silnější jednotku oplechují jako starší typ a ty to nepoznáš, až když zjistíš, že ji nezničíš tím, čím bys čekal, že ji zničíš a rozseká něco tobě. Případně namaskované slabší stroje na silnější nebo jen klamné cíle, které však mají radarový a IR odraz na zastrašení.
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: Na rozklíčování piktogramu by si musel napsat přesný simulátor boje a pustit hromadu simulaci podle výsledku hry. Protože piktogramy ty vlastnosti určují přibližně a ty rozptyly jsou v rámci kategorií odlišné.
    Jiný je rozptyl pro zlatý štít za útok nebo bronzový. Prostě reálně taky nevíš vše, víš jen to co si vyzkoušíš sám na polygonu, když danou jednotku ukořistíš.
    Neviděl jsem hru, kde by se dala ukořistit jednotka a z ní vyčíst přesnější data po testování. A v okamžiku kdy protivník udělá upgrade dané jednotky, tak jsi v háji a můžeš znovu testovat.
    Docela hezky to bylo řešené ve hře M.A.X. (Mechanized Assault & Exploration). To jsme s bráchou hráli dlouho proti sobě. Přestali jsme to hrát, až když jsme proti sobe používali nedokonalosti samotné hry a herního systému.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: "V cem je prinos zatajovani mechaniky?" Priblizeni k realite, zabavnost, vetsi vydrz u hry.

    Moje hra bude slozita, ale zaroven bude mit mnoho reseni. Nemam rada hry, kde jsi omezen urcitou taktikou, par vecmi, prostorem nebo tak. Vetsinou mas na vyber vojaka, lepsiho vojaka a pak treba maga nebo treba kuchare :) Nikde neni poradna moznost sestaveni vlastni jednotky. Chapu, ze se takove veci snadneji pocitaji, ale je to proste nuda. Takova hra me prestane bavit behem par dni.

    Mnohem zajimavejsi mi prijde sestaveni vlastni armady (ala MOO), zvoleni bitevni taktiky, moznosti treba zvitezit diky napozicovani lucistniku na bok, kde jsou skaly a podobne jine prkotiny. Soucasne s tim jde i neco jako realita. Kdyz to zazenu trosku do krajnosti, tak pokud te nekdo prepadne treba v busu, tak taky nevis, ze tvoje sance je max 9 obrany :) Jen vis, ze tvoje sance je pomerne mala.

    Kdyz vyjde nejaka nova hra na PC, tak u ni vydrzim tak 30 min, max 2h. Jedina u ktere jsem dokazala travit vic casu a taky ji dohrala je Far Cry 2. Hlavni duvod vidim v te volnosti pohybu a reseni misi vlastnim zpusobem. To je to, co me osobne na hre zaujme. Ne kolik poslu tanku s utokem 10, aby znicili 12 raketaku s obranou mozna 10.
    Chci uzavirat vojenske/obchodni smlouvy, mit diskuzi s hraci, obchodovat, mit simulaci zivota, vynalezat nove budovy, zbrane a kouzla.
    Boj tam sice bude taky, ale nebude tak podstatny. Zvitezit v me hre se bude dat i jinak nez jen bojem.
    Kdyz uz jsem u toho, tak mnohem vic hracu z her odchazi pote co si vypiplaji svoje kralovstvicko a nekdo silnejsi jim ho projede nez aby odesli kvuli nepochopeni hernich pravidel :)

    Naopak se muzu optat, co tobe prinese zobrazeni vzorecku? :)
    TOMG
    TOMG --- ---
    Je otázka jestli děláš složitější hru pro menší počet hardcore hráčů nebo něco jednoduššího pro široké masy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam