WEWERKA:
"V cem je prinos zatajovani mechaniky?" Priblizeni k realite, zabavnost, vetsi vydrz u hry.
Priblizeni k realite - tento bod ma mnoho uskali. Osobne jsem pro to udrzovat kontakt s realitou do te miry, ze kameny neplavou, lide potrebuji k zivotu dychat a funguje jakasi bezna logika a selsky rozum. Nesmi se to prehnat, zejmena u "velkych strategii", kdy clovek hraje treba cely stat (ve skutecnosti by to delaly stovky lidi na fulltime, takze by se z toho jeden musel zblaznit).
Zabavnost - nevidim duvod, proc by mely byt skryte principy zabavnejsi. Kdyz me nebavi to zjistovat, tam me preci nikdo nenuti ten manual cist:)
Vetsi vydrz u hry - mozna to tak mas proto, ze ty hry sama delas, tak te nejvic zajima, jak to maji udelane oni :) Priznam se, ze ja to mam podobne. Ale zas si myslim, ze hra by mela byt zabavna jako takova, nemelo by na ni byt nejzajimavejsi zkoumat, jak se vlastne hraje a jak funguje (i kdyz tak to je zhruba se vsemi hrami od Fantasy Flight Games a maji uspech)
Co se tyka zbytku prispevku, tak z toho usuzuji, ze pokud to s tou moji hrou vyjde, tak ze by te mohla docela bavit:)