• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    TOMG
    TOMG --- ---
    TOMAS3333: S ogame.cz to teď bude v létě druhý rok, ale víc jak rok to už spíš nehraju, je to jen takový udržovací režim, kdy jen stavím z toho co natěží doly a už vlastně ani neútočím. To plánuju někomu předat.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TOMAS3333: Overland, asi kolem 1,5-2 let. Dolumar, 2 mesice. Nic jineho mi nevydrzelo vic jak tyden. Dolumar jsem navic ukoncila umyslne, uz jsem na tom zase chytala zavislost a to nechci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    MICTECH: Zrejme do jiste miry ano, ale treba u leteckych simulatoru podobne pocity nezazivam. Tam se ale clovek stara akorat o letadlo, kde je zeme a maximalne o nejake dalsi letadlo ve vzduchu, ale u tech vesmirnych simulaci neni ani nahore, ani dole, vetsinou toho v prostoru lita hrozne moc...

    Kosmonautum by to mozna opravdu nevadilo:)


    SYLVAEN: megalomanie je hrozna vec - sam s tim zapasim v jednom kuse:)
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: to je tim, ze clovek neni na 3D prostor zvyklej, protoze se celej zivot pohybuje po planete, ktera je ve svem dusledku 2D
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CYBERWOLF: No mně se třeba hodně líbilo provedení space combatu v StarWars Battlefront II.. :) Přišlo mi i přehledné a jednoduché.

    Souhlasím že s trochou péče, lásky a spoustou dobrého plánování by to šlo udělat i v 2D.. ten GoogleMap princip by to nejspíš umožnil.. to jen já jako detailista bych raději šel ještě o ten krok dál a místo GoogleMaps udělal GoogleEarth :D

    Kdysi jsem si na zkoušku v Javascriptu napsal isometrické vykreslování 3D prostoru.. vtip byl v použití transparentních PNG a z-indexu. Fungovalo to, ale pořád to ještě nestačilo mojí megalomanii. :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SYLVAEN: Tuhle hru jsem nehral, takze muzu usuzovat jen z tveho popisu, ale myslim si, ze by to slo udelat dostatecne dobre i bez 3D zobrazeni. Treba neco jako mapy na googlu :)

    Co se tyka 2D vesmirnych souboju, videl jsem radu pokusu o prevedeni do 3D (na pocitaci i mimo) a vetsinou to bylo slozitejsi a bud:
    to nakonec bylo tak strasne komplikovane, ze z toho jak vsechno lita vsude se cloveku zamota hlava
    nebo to nakonec bylo viceposchodove 2D, kdy jsou v podstate jednotlive vrstvy naskladane na sebe (coz uz byva lepsi, ale zas takovy zisk oproti jednoduchemu 2D taky ne)
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CYBERWOLF: Určitě. V jejich stávajícím 2D zobrazení musí mít celou SW galaxii definovanou v databázi, souřadnice po souřadnici.

    Z toho pak vykreslují 2D mapu (o ploše 14*14 jednotek) která zobrazuje konkrétní sektor galaxie. Při vstupu do atmosféry se ti pak zobrazí další 2D mapa 6*6 až 12*12 (podle velikosti planety). Při přistání se ti pak zobrazí třetí úroveň zoomu, 12*12.. to jest krajina po které se můžeš pohybovat. Soudím-li podle velikosti objektů na mapě, je odhadované měřítko cca 1:20000, a v mnoha případech vůbec nesedí (např. výšková budova která by měla mít základnu okolo 100*100m zabírá stejnou plochu jako malý domek 3+1.

    Všechno dohromady to sice nějak funguje, ale zároveň nefunguje.. nejspíš jsem příliš velký detailista, ale vesmírné boje vedené na 2D mapě nejsou úplně "to ono".. stejně tak jako "přibližné" měřítko objektů na povrchu planet.

    Rozhodně si myslím že by ten zobrazovací systém mohli po osmi letech vylepšit :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SYLVAEN: Bylo by predelani do 3D necemu prospesne?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMAS3333: Tak asi nejdele jsem hral RedDragona, dohromady tak 2 roky (mozna vic). Pak jsem uznal, ze je to otravne repetivni a ty zmeny, co delaji uz nejsou ani moc k lepsimu.
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CYBERWOLF: No, minimálně na jednoduché věci ala Travian je to použitelné.. taky mě okamžitě napadl StarWars Combine, což je poměrně proslulá webovka.. bohužel za osm let existence nebyli schopni změnit 2D plošnou mapu a doimplementovat bojové mechaniky, takže jsou z toho jen ochuzení Sims.. :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SYLVAEN: Docela zajimava vec, asi by se s tim daly delat celkem divy, ale trochu me na tom mrzi, ze to musi byt jako zvlastni plugin do prohlizece. To ale sveho casu byl flash taky, takze jednoho dne to muze byt bezna soucast prohlizecu, kdo vi.

    Nicmene, pokud jde o vyuziti pro hry, tak na delani neceho 3D by asi bylo lepsi to primo napsat, nez honit pres prohlizec. Protoze takovahle 3D hra by s temi klasickymi, neprohlizecovimi, stejne mohla jen tezko souperit (uz jen kvuli vykonu)

    Rozhodne je ale dobre vedet, ze neco takoveho existuje - jen doufam, ze to nedopadne jako s VRML
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    este som sa chcel spytat, ako dlho ste najdlhsie vydrzali hrat nejaku webovku
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    Zdravím všechny.. :) Po dlouhé době jsem zase procházel seznam diskusí ke hrám a narazil jsem i na tuhle vaši diskusi. Browser-based hry mě všdycky zajímaly, něco málo jsem se i pokusil vytvořit (ale z nedostatku času to skončilo vždycky jen u funkčního konceptu). Nápady by byly, jak scénáristické tak i architektonické, ale není čas.

    BTW co by vás mohlo zajímat je poměrně nová věc od Google, a to O3D.. http://code.google.com/apis/o3d - sice je to sotva mimino, ale už teď vypadá víc než zajímavě.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMAS3333: jde vsechno (akorat se to nemusi vzdy vyplatit) :)
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    CYBERWOLF: to je len napad, pripravujem si koncept na inu, o dost "klasickejsiu" hru, tu ma len zaujima ci by sa to dalo a ako by sa dalo :)
    za odpovede dik
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMAS3333: Tak videl jsem uz javascriptove lemingy, ale to byl trochu extrem. Pak by se dalo jeste pouzit java aplet. Na druhou stranku, myslim si, ze tohle vsechno by slo mnohem lip s tim flashem.

    Ja tedy, za hlavni vyhodu webovych her povazuji to, ze si muzu behem minuty neco odehrat a pak zas delat neco jineho a to by zrovna v RTS asi moc neslo. Proste prijde mi to trochu jako delat z pejska kocicku :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TOMAS3333: JS jako Ajax by mozna nebyl tak rychly, ale taky by to slo. Mrkni na Dolumar. Je teda fakt, ze kdyz tam bylo kolem 2000 registrovanych lidi, tak uz to bylo docela zasekane. Taky by se muselo to xml prenaset pouze pro dane eventy, aktualne se v tam vola xml pro uplne vsechno co je na obrazovce a to imo dost zdrzuje.
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    TOMAS3333: bud flash nebo silverlight
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ciste teoreticka otazka, napada vas nejaka technologia, ako by sa dala urobit realtime strategia ako browserovka? okrem flashu. javascript by to asi nestihal timeoutami refreshovat, ze?
    CHARLEZ
    CHARLEZ --- ---
    Kontinuální, z nějakého jiného důvodu, který řeknu v klubu.
    mam rad rozvijejici se svety, svety s ucelenou historii a konzistenci (i kdyz mnozi hraci i admini delaj hrozny picoviny, ktery narusuji logickou konzistenci sveta)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam