• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    njn, jenze pak ti odpadaj lidi a nikdo vlastne nema sanci vyhrat nic...
    treba takovej Kingdoms of Camelot na Facebooku, tam to nema zadnej cil.... ani vlastne nemuzes nic udelat, ta hra je uplne pateticka...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CYBERWOLF: Mozna lepe receno - hra muze nabizet cile, aniz by vyzadovala jejich plneni a zavisi na hraci, jestli se rozhodne se hnat za tim nebo onim, nebo necim uplne jinym co si sam vymysli.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jenze spousta webovych her (ne-li vetsina) je nekonecnych, bez konkretnich podminek vitezstvi a dokonce bych rekl, ze trend je v soucasnosti takovy, ze i bez kompetetivnich statistik (takze se kazdy muze citit jako vitez, je to takove slunickove a vubec).

    To, ze podminky vitezstvi neexistuji ale jeste neznamena, ze ve hre nejsou cile. Jen si je zkratka kazdy urci sam, namisto klasickeho "parta nejvetsich borcu ovladne vesmir", kde je kazdy (treba) pulrok 10 vitezu a 10 000 porazenych
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: imho hra co nema cil je nuda... muj osobni pohled... hrat neco vecne je desna predstava... ;)
    bavime se o webovkach porad, online MMORPG je jina kategorie s jinejma pravidlama, tam si hrac sam stanovuje subjektivni cile...

    ad to kopirovani: ja myslim, ze rozdil je... hraci ti pak prisoudi, zes to mel prvni...
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: Tak ono je celkem jedno, jestli ty pozadavky na "vitezstvi" ma hra nebo hrac. Nicmene nejakej cil by ty lidi mit asi meli - at uz statickej nebo promenlivej.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Jo, ceska konkurence tu urcite je :) Treba ja. Tak do 5-10*let budu mozna schopna konkurovat :D

    * v zavislosti na poctu najetych km na kole, poctu deti atd.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TENCOKACISTROMY: Tohle ovsem plati za predpokladu, ze hra ma konkretni pozadavky na vitezstvi a to je pokud mozno jen jedno. Co kdyz ale konkretni podminky vitezstvi neexistuji (hra je kontinualni), moznosti se meni v zavislosti na tom, do jake role se hrac postavi a uspech ci neuspech je spis pocitova zalezitost nez jasny vysledek?

    Ja si myslim, ze potom je mozne, aby hrac snadno porozumel casti i dost komplikovaneho systemu celkem snadno. Kdyz hrace jeho role ve hre omrzi, nemusi prestat hrat a hledat si jinou hru, ale muze zkusit jinou roli, kde se na vec podiva z uplne jineho uhlu a zacne znovu objevovat nove moznosti atd. Zkratka hra, ktera ma hromadu moznosti, ale nehrne je vsechny najednou, ale umozni hraci je ztravit a az si jich uzije, posunout se dal :)

    TRANCEWARP: Tak muze, ale nemyslim si, ze by byl relevantni rozdil mezi okopirovanim ted nebo potom. Ovsem rozhodnuti mlcet respektuji :)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: zynga jede jiny hry nez my... zyngu neberu jako konkurenci... ani my nejsme jejich konkurence, oni delaj tamagochi...

    jinak co se napadu tyce, tak ty si schovavam, protoze jakmile to vydame, tak to urcite bude venku a vsechny napady bude moc konkurence zkopirovat... ale to bude AZ to vydame... do ty doby si je necham pro sebe, resim spis ceskou a nemeckou konkurenci a ta tu v klubu klido bejt muze ;)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: Slozitost pravidel a slozitost hrani vedouci k vitezstvi neni primo umerna ci neumerna. Zalezi na tom jaky presne mas pravidla. Dej do hry hodne moznosti, pridej tam par principu, ktery vyzadujou reseni NP uplnejch problemu a mas hodne narocnou hru na vitezstvi.

    Jako priklad si muzes vzit treba Go. To ma pravidla na jeden odstavec, ale na profici na to studujou celej zivot (regulerne chodej na zakladni/stredni/vysoky skole).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: k navrhu s omezenim - jako cviceni perfektni, kdyz si clovek da rozumne pozadavky, tak je to dobre i kdyz se vymysli neco, co by se treba chtelo realizovat, ale holt ne vzdycky se da dojit k uspokojivemu vysledku (treba je to zajimave, ale komplikovane, nebo to nakonec funguje hur, nez by to mohlo fungovat kdyby se clovek nevyhybal tomu co si zakazal...). Ale rozhodne je dobre si tak obcas neco zkusit.

    Co se tyka technologii a slozitosti systemu, myslim si, ze tyhle dve veci spolu primo nesouvisi. Mam takovou teorii (kterou se mi zatim jeste nepodarilo v praxi demonstrovat, ale urcite to klapne :)), ze slozitost systemu hry a slozitost hrani hry jsou dve ruzne veci a i piskvorky se daji pojmout tak, aby system zustal trivialni, ale hrani bylo neunosne slozite a stejne tak by to melo jit i naopak. Kdyz se slozitost dostatecne rozmelni a rozvrstvi, je hrani jednoduche, i kdyz je system slozity.

    Objevovani vsech moznosti a jejich fungovani je take jedna z veci, co hrace u hry drzi - pokud hrac nebude neustale krmen necim novym, casem se mu dana hra preji a pujde dal.

    Ale samozrejme, jako se vsim, chce to nalezt spravnou miru a to je (alespon pro me) asi ten nejtvrdsi orisek :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: no taaaak, nebud hamoun :) Ber to takhle - samotne namety, myslenky, postupy nebo metody stejne nejsou predmetem autorkseho zakona, takze pokud to bude neco svetoborneho, tak to tak jako tak bude mit do mesice i Zynga a pokud to svetoborne nebude, tak o nic nejde :)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    me pride totiz super vyvijet nejakej herni system a u toho si zakazat nektery veci...

    treba udelat soubojovej system a zakazat si hitpointy, to delal jeden profesor co uci game design... vychazej z toho pak dost zajimavy reseni...

    jinak technologickej strom imho patri treba do hry typu civilizace, kde fakt resis vyvoj technologii... rad bych nekdy postavil hru na fakt slozitym vyvoji technologii... sami sme s tim ted koketovali, nemuzu presne rict s cim, chci si to schovat... ale pointa je takova, ze pak narazis na to, ze mas ten herni system tak zkurvene slozitej, ze ho pomalu nechapes sam... a pak stojis pres volbou esi to udelat takhle HC a omezis tim mnozstvi hracu, nebo jestli pujdes cestou sirsiho publika co nema 6 hodin denne na studium tvyho systemu...

    my sme nakonec zjistili, ze spoustu veci proste ani vlastne nejde obejit... treba levely u budov... to je uplne pekelny... podle me to je fakt nudna vec, ale levely sou imho jedina cesta, jak zaridit, abys na zacatku hry a i v jejim prubehu cekal na novou budovu adekvatni dobu vzhledem k narustu mnozstvi zdroju co mas... meli sme asi 4 ruzny reseni a vsechny sly matematicky rozbit nebo produkovaly nudnou gameplay...

    neni to prdel delat dobre hry ;)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: par poznamek: pokud dovolis obchod s technologiema, budou je v aliancich vyvijet paralelne a defakto tak podvadet, pac si je budou vymenovat zadarmo...
    jinak v kazdym pripade ti to prolezou cely, to by musel bejt omezenej cas na tu hru... u kvalitni webovky musej mit vsichni dost casu dostat se az na vrchol, protoze az nahore se poperou o vitezstvi ve hre...


    lepsi napad mam ;) mame ho v nasi hre ;D takze az bude beta... ;D
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: Pokud jsou technologie jen na zdrzovani hrace, pak opravdu zajimave nejsou, ale pokud se navrhnou tak, aby nebylo realne, ze jeden hrac proleze cely techtree, stava se nam z toho razem vyrazny strategicky prvek (ktery by ovsem nemel byt tak vyrazny, aby spatne rozhodnuti hrace vyrazneji poskodilo). Kdyz jeste umoznime obchod s technologiemi, razem mame i zajimavy resource :)

    Ale samozrejme nerikam, ze nic lepsiho byt nemuze, jestli mas nejaky lepsi napad, nevahej se s nim vytasit ;)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    mno kdyz to nejde spojovat, tak je ten tech tree dost nuda...

    btw tech tree je ale taky nejmin zajimavy reseni problemu postupnyho vyvoje moznosti hrace, zkus vymyslet treba neco lepsiho ne? ;DD

    technologie sou jen zdrzovani hrace, aby mel pocit ze hraje dyl, ale pritom hraje furt to samy s jinejma ikonkama ;D

    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    YAWGMOTH: Me to prijde docela dobre i pro uzivatele, vcetne toho rozklikavani. Treba techtree v Civilizaci IV (ktery je jeste docela usporny) je roztazeny pres nekolik obrazovek a musi se rolovat na stranu. Kdyby to bylo takhle hezky rozklikavaci (nebo na mouseover...), bylo by to dle meho lepsi.

    Pokud jde o generovani, to mi prijde jako idealni zas z druhe strany, protoze kdyz nekdy nekde neco zmenim, nebudu muset rucne prekreslovat, protoze se z dat vytvori strom sam.
    YAWGMOTH
    YAWGMOTH --- ---
    otázka je jak moc nutně potřebuješ, třeba Age of Empires mají technologický strom úplně normální strom, pokud se dobře pamatuju. Ono to taky je jednodušší na pochopení a vstřebání než nějaký DAG.

    Každopádně to stejně v té hře budeš chtít udělat graficky a vzásadě asi není potřeba aby se to takhle generovalo samo a rozklikávací. Tohle je hezké pro programátora, ale na prohlížení stromu běžným uživatelem?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: Dobry postreh, ze by to neumel me ani nenapadlo, ale vypada, ze umi jenom potomky. Jine z tech jejich grafu umi vic propojeni na jeden uzel, ale strom zrejme ne (coz je tedy skoda)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: ne ten strom je nahovno, pokud neumi se zase spojit...
    na technologie potrebujes PolyTree, aby se ti zase mohly nekde spojovat prerekvizity... takhle se ti to muze jen stepit, ale ty chces, aby se to nekde zase spojilo, aby jedna vec mela treba predpoklad vyzkoumani jinejch veci pred tim...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Narazil jsem na JavaScriptovy toolkit pro kresleni grafu, ktery se mi zda docela pouzitelny, dobre vypadajici a fungujici, vcetne nekolika hezkych featur - je toho dost, grafy jsou ruznorode, prozkoumejte sami:

    JavaScript InfoVis Toolkit
    http://thejit.org/

    Napriklad tento animovany strom by byl dle meho idealni, pro uzivatele srozumitelnou reprezentaci jakehokoliv technologickeho nebo vyvojoveho stromu:

    Spacetree - Tree Animation
    http://thejit.org/static/v20/Jit/Examples/Spacetree/example1.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam