Jelikož se nám blíží Vánoce, mám takovou obecně prospěšnou náladu a tak přináším návrh na takovou obecně prospěšnou věc:
Dlouhodobě mám problém s tím, najít na internetu cokoliv zaměřeného na vývoj webových her, nebo jejich podporu, ať už portál, diskusi, nějaká hotová řešení nebo třeba i mizerný blog. Přesněji řečeno, občas se něco najde, ale za moc to nestojí. Ani s vývojem, ani s provozem webové hry člověku zkrátka nikdo nepomůže (nepočítám-li facebook, myspace a jiné aplikace podporující soc. sítě, mající dost konkrétní omezení).
Pohrávám si s myšlenkou, zařídit nějakou takovou podpůrnou službu, ale chtěl bych si nejdřív udělat obrázek o tom, jestli by o ni vůbec měl někdo zájem a v jaké podobě - byl bych tedy rád, pokud byste se k tomu nějak konkrétněji vyjádřili (ano/ne a proč). Rovněž pokud vás napadne cokoliv, co byste očekávali nebo chtěli, napište to.
Co by taková podpůrná služba mohla nabízet a k čemu by to mohlo být dobré:
* Katalog - specializovaný katalog na webové hry s nějakým tříděním, vyhledáváním, recenzemi a podobně. Pro hráče, co hledají "nějakou dobrou" hru ideální nástroj.
* Hráčská komunita - hráči si přidají hry mezi své oblíbené/hrané a půjdou podle toho najít a mohou tak nabírat třeba další lidi do aliancí. Mimo to se mohou vzájemně propojovat (když ty sociální sítě tak děsně frčí), vidět co hrají kamarádi a zkoušet to taky.
* Achievementy - mimo takových blbinek jako 10 registrovaných her by mohlo jít přes API přidávat achievementy přímo z her a zobrazovat je na profilu hráče.
* Centralizovaná komunikace - většina her má nějakou interní poštu a kolikrát když se chce člověk o něčem domluvit, musí se každou chvíli přihlašovat a koukat jestli nemá novou zprávu a když hraje třeba víc jak jednu hru, tak to může být docela pruda. Komunikace by se dala přesměrovala (vytáhnout pomocí API) na jedno místo, kde by se třídila podle her a dalo se rovnou odpovídat. Pro hráče je to nesporně výhoda, pro provozovatele se tím ušetří trafik a serverové prostředky potřebné pro renderování rozhraní pokaždé, když nervózní datel zmáčkne F5 (což zas takový výhoda není, ale přece)
* Agregace - hry na facebooku zaplevelují zdi hráčů všelijakými zprávami s bonusy, oznámeními a cpe je tak i lidem (přátelům), které to vůbec nezajímá, protože na facebooku nejsou kvůli hrám. Na portálu zaměřeném na hry by to ale vadit nemuselo a tim by byl tenhle druh komunikace i účinější.
* OpenID autoria - umožňuje tedy hráčům vytvořit si OpenID a přihlašovat se prostřednictvím OpenID do her, které to umožňují (a já o žádné nevím, ale OpenID se pomalu rozlézá všude možně, tak to třeba přijde)
* Vývojářský blog - do kterého může každý napsat o svých zkušenostech s vývojem webových her, vychálit svoji hru nebo novou featuru a podobně (v českém prostředí tomu ovšem velké šance nedávám)
* Snipet repository - je spousta věcí, které jsou dost obecné, aby se ve hrách opakovaly, ale nejsou až tak obecné, aby jich byly mraky vyvynuté pro webové aplikace obecně. Jako příklad mě napadá třeba správa inventáře, výpočet vzdálenosti nebo různé frontendové vychytávky (kterých bude díky HTML5 jistě přibývat)
* Statistiky - kolik uživatelů hrajících moji hru hraje nebo hrálo nějakou konkurenční hru, nebo co začínají hrát lidé, co mojí hru už nehrají a podobně.