• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    heh, tak tady jeden javascriptik :)

    Online Line of Sight Checker for Descent: Journeys in the Dark
    http://www.descentinthedark.com/_l_/line_of_sight_checker.php
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    obavam se, ze php a js nenajdes nic, ale obecne bych hledal line of sight (LOS).

    Otazka je, jak moc verne to chces mit a jak moc daleko ma byt videt. Pokud ti staci, rekneme, 7x7 policek, pak celkem neni problem to pocitat v realnem case, na vetsi vzdalenosti uz bych se toho asi bal. Nejakou dobu zpatky jsem resil pohyb po mape (rovne a uhlopricne) pomoci A* a uz par desitek kroku se pocitalo osklive dlouho (tj. neslo by pouzit v realnem case).

    Ale zpet k viditelnosti. Rekneme ze mame nasledujici situaci:
    X - nepruchodene
    O - pruchodne
    F - figurka
    ? - neviditelne
    X X X X O O O
    X X X X O O O
    F O O O O O O
    X X X X O O O
    X X X X O O O
    X X X X O O O
    X X X X X X X
    
    Idealni by bylo modelovat viditelnost od pozice figurky pod uhlem, ktery jse z obou stran omezeny, coz ovsem asi nebude sranda. vysledek by pak mel vypadat asi takhle:
    ? ? ? ? ? ? ?
    X X X X ? ? O
    F O O O O O O
    X X X X ? ? O
    ? ? ? ? ? ? ?
    ? ? ? ? ? ? ?
    ? ? ? ? ? ? ?
    
    Jednodussi varianta je sirit viditelnost nejak trivialne a ne zcela presne. Treba 4 smery od F, pricemz se vzdy posuneme o jedno policko danym smerem, zkusime jestli je to na jeden i druhe strane pruchodne a pokud ano, tak se posunujeme i z techto policek. Vysledek by mel vypadat takhle:
    ? ? ? ? ? O O
    X X X X O O O
    F O O O O O O
    X X X X O O O
    ? ? ? ? ? O O
    ? ? ? ? ? ? O
    ? ? ? ? ? ? ?
    


    Prvni varianta je spis matematicky problem (a zkusil bych se na reseni optat matematiku), druha varianta je celkem jednoducha iterace.

    (mimochodem, treba je treba jedna z tech obecnych veci, na ktere by mohl byt ten snipet repository, o kterem jsem mluvil :) )
    KOC256
    KOC256 --- ---
    YAWGMOTH:
    Proto jsem tak vahave reagoval :)
    predstavoval jsem si zakladni primitivni bludiste bez mistonosti ale jen cesty. ale i tam muze vzniknout zadrhel verim...
    YAWGMOTH
    YAWGMOTH --- ---
    KOC256: ona ta viditelnost neni úplně triviální, když máš místnost 5x5, stojíš v rohu, tak protější roh po úhlopříčce vidíš .. ale už ne pokud to není místnost ale kruhová cesta třeba (tj z našeho pohledu místnost se zdí uprostřed). Úkol je zobrazit vše co je v "line of sight". Tedy je možné to udělat jako procházení grafem a pro každé políčko ještě zkoumat jestli na spojnici s počátkem není zeď. S tím jdou určitě vymýšlet zajímavé optimalizace :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TOMAS3333:
    mozna si to predstavuji jak hurvinek valku ale co ti brani mit pole

    OOXOO
    OXXOO
    OXOOX
    OXXXX

    Kde cesta je reprezentovana pomoci X. Pak jen zjistujes zda v linearnim smeru dane policko vidis ci ne (pruchodem s inkrementaci X nebo Y souradnice) a stejne tak resis i moznost chozeni.

    Nebo na toto se neptas?
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    KOC256: aj aj + to svetlo by ma zaujimalo jak sa riesi, na generovanie bludiska/mapy by som mozno prisiel aj sam, ale chcem si o tom radsej nieco precitat, keby sa naslo
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TOMAS3333:
    jde ti i o generovani nebo jen o půohyb a jak a cim to mit reprezentovane?
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    TENCOKACISTROMY: pathfinding nie je to co hladam, skor nejake tutorialy ako mapy "postavit" a ako urobit pohyb "hraca"
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    TOMAS3333: hledej PathFinding. Nejznamejsi je myslim A* (A-Star) algoritmus.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    neviete o nejakom tutorialy na 2D mapu (konkretne bludisko), pohyb v nej a svetlo? (aby nebolo vidno za rohy apod.) php + javascript idealne, neviem pod cim a kde hladat
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: open source = open rule a hraci si mohou sahat do databaze a podvadet - neni pravda. Ze je to opensource neznamena, ze muzou menit kod za behu. Muzou proste stahnout posledni revizi, treba v ni i neco udelat (a kdyz to bude nejaka levarna, tak to nekdo zahodi nebo prepise), pripadne rozjet vlastni upraveny mod, ktery ale do puvodni hry nezasahuje.

    TRANCEWARP: Ja si myslim, ze pristup, ktery prezentujes (kazdopadne diky za ten nazor) je duvodem, proc Zynga a dalsi facebookove herni spolecnosti udelali oproti jinym "ostrovnim" webovkam diru do sveta. Prilisne obavy z toho, ze by nekdo mohl zacit hrat jinou hru, kdyby o ni nahodou nasel zminku a snaha udelat vsechno, vcetne komunikace, sve a proprietarni jsou podle me dost zasadni brzdy a duvod, proc FB hry maji radove vic hracu, nez ty ne-FB.

    Dovolim si u jednotlivych bodu oponovat:
    Katalog - ano, ale katalog specialne s webovymi hrami jsem na ceskem internetu nasel dohromady jeden. Katalog sam o sobe je preci dobra vec, protoze je to zpusob, jak hrac tvoji hru muze najit + zanedbatelny link :)
    Komunita - jenze tak se ti treba podari vytvorit hracskou komunitu tvoji hry. Neprijdou tam hraci od jinud a nereknou si "jee, to je super". Komunita hracu webovych her obecne by dle meho prinesla jak lepsi zazitky hracum, tak vic hracu jednotlivym hram. Samozrejme, spatne hry by rychleji ztracely sve hrace, kteri by treba nasli lepsi alternativy, ale to je jen urychleni neodvratneho.
    Achievementy - to s tim souvisi. Proc by se nemeli lide, co tvoji hru zrovna nehraji dozvedet, ze mas achivement "Ultimate Alien Ass Kicker" a rict si "To je mazec!" a regnout se?
    Komunikace - tady asi doslo k nepochopeni - nejde o pseudomail nebo ICQ, ale o propojeni interni komunikace jednotlivych her do jedne schranky, kde budesmit treba:
    Travian - vesnice je v plamenech
    Red dragon - posta od VelkyZelenyKrecopazout
    ...
    Agregace - tady vubec netusim, jak to myslis...ja to vidim tak, marketaci uvidi prezenaci, ze ktere se jim zatoci hlava a pujdou za vyvojari, kteri pak naimplementuji API
    Blog - kazda hra ma vlastni, ktery ctou jen jeji stavajici hraci...
    Statistiky - jelikoz to vlastne poskytnou sami uzivatele tim, ze si hry pridaji do profilu, tak ano, slo by to samo. Facebooku to funguje v mnohem sirsim meritku, proc by to nemelo fungovat tady?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    ale obecne si myslim, ze je to dobra vec, takovy forum...

    problem je proste v tom, ze kdyz na neco prijdes, tak to nechces sdilet, protoze kdyz to neudelas a vydas sam, tak to pro tebe znamena prachy... kdyz to budes sdilet, tak te ostatni okopirujou jednodusejc a prides o hrace... tady zadna solidarita neni, to je tvrdej biznis... nedelame operacni system nebo mail klienta... co bude moct pouzivat kazdej...

    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF:
    Katalog - spousta webu uz ma, navic kdo a autoru ma o to zajem, ja chci, aby hrali moji hru, ne cizi ;)
    Hráčská komunita - chci vytvorit u me a na nasem foru, ne na cizim
    Achievementy - davat svoje data ze hry nekam ven? proc? jen at se vytahujou u me na foru
    Centralizovaná komunikace - noseni drivi do lesa, komunikacnich prostredku je milion
    Agregace - no to je uplne bleee, za a/ ti na to nikdy neprisoupi facebook, za b/ te marketaci z tech her sezerou a vyvojari zabanujou
    OpenID autoria - imho standart, co by mel byt, ale ne na takovym webu... vic je uz ted openId facebook login, bohuzel, ale je to tak
    Vývojářský blog - kazda hra ma vlastni,, vyvojarsky weby moc nesleduju,, budu az to dopiseme ;)
    Snipet repository - obecny veci jsou vetsinou to nejdrazsi, co ti zabralo nejvic casu... ja treba mam naky veci a ty davam fo flex fora tady na nyxu, ale to nejsou hernni veci, ty bych z ruky nedal, prilis cenne
    Statistiky - neveris tomu, ze takhle cenou marketingovou informaci nekdo da nekomu cizimu? ;DD


    sorry, ale nedelej to, asi ti kazim vanocni naladu a mozna vypadam jako idiot, ale myslim, ze po roce vyvoje uz uvazuju v nekterych smerech jako jini vovojari webovek a tohle nema imho budoucnost...
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: protoze potrebujes tym, co do sebe nepusti zadny dalsi lidi, jinak to je open rule gamesa a hraci sami si muzou sahat do DB a menit si svoje stats ;D podvadet...

    jinak prirozene open souce komunita, ktery jsem velkym fandou, urcite ma schopnosti na stvoreni gamesy... nepochybne... jen jeste zadnou poradnou nestvorila, jde o prilis velky penize...

    na 3d onlineovku potrebujes tak 20 milionu usd, na webovku par milionu korun...
    a pak musis mit team, co se o to porad stara, hra musi vydelavat, abys ho mel z ceho platit atd...

    a hlavne, musis to vydat rychle, musis makat... nikdo neceka... trh speje rychle dopredu a herni studia maj nsk vic penez, nez filmari... takze se prosadit je dost nerealny... aspon tak to vidim... ale muzes to zkusit ;D
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    AREX: V zasade asi ano, jen je to ponekud odlisny druh her.
    AREX
    AREX --- ---
    CYBERWOLF: Neni neco podobneho treba http://www.kongregate.com/ ? Zvlaste ta komunita, archievmenty a komunikace tam funguje.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jelikož se nám blíží Vánoce, mám takovou obecně prospěšnou náladu a tak přináším návrh na takovou obecně prospěšnou věc:

    Dlouhodobě mám problém s tím, najít na internetu cokoliv zaměřeného na vývoj webových her, nebo jejich podporu, ať už portál, diskusi, nějaká hotová řešení nebo třeba i mizerný blog. Přesněji řečeno, občas se něco najde, ale za moc to nestojí. Ani s vývojem, ani s provozem webové hry člověku zkrátka nikdo nepomůže (nepočítám-li facebook, myspace a jiné aplikace podporující soc. sítě, mající dost konkrétní omezení).

    Pohrávám si s myšlenkou, zařídit nějakou takovou podpůrnou službu, ale chtěl bych si nejdřív udělat obrázek o tom, jestli by o ni vůbec měl někdo zájem a v jaké podobě - byl bych tedy rád, pokud byste se k tomu nějak konkrétněji vyjádřili (ano/ne a proč). Rovněž pokud vás napadne cokoliv, co byste očekávali nebo chtěli, napište to.

    Co by taková podpůrná služba mohla nabízet a k čemu by to mohlo být dobré:
    * Katalog - specializovaný katalog na webové hry s nějakým tříděním, vyhledáváním, recenzemi a podobně. Pro hráče, co hledají "nějakou dobrou" hru ideální nástroj.
    * Hráčská komunita - hráči si přidají hry mezi své oblíbené/hrané a půjdou podle toho najít a mohou tak nabírat třeba další lidi do aliancí. Mimo to se mohou vzájemně propojovat (když ty sociální sítě tak děsně frčí), vidět co hrají kamarádi a zkoušet to taky.
    * Achievementy - mimo takových blbinek jako 10 registrovaných her by mohlo jít přes API přidávat achievementy přímo z her a zobrazovat je na profilu hráče.
    * Centralizovaná komunikace - většina her má nějakou interní poštu a kolikrát když se chce člověk o něčem domluvit, musí se každou chvíli přihlašovat a koukat jestli nemá novou zprávu a když hraje třeba víc jak jednu hru, tak to může být docela pruda. Komunikace by se dala přesměrovala (vytáhnout pomocí API) na jedno místo, kde by se třídila podle her a dalo se rovnou odpovídat. Pro hráče je to nesporně výhoda, pro provozovatele se tím ušetří trafik a serverové prostředky potřebné pro renderování rozhraní pokaždé, když nervózní datel zmáčkne F5 (což zas takový výhoda není, ale přece)
    * Agregace - hry na facebooku zaplevelují zdi hráčů všelijakými zprávami s bonusy, oznámeními a cpe je tak i lidem (přátelům), které to vůbec nezajímá, protože na facebooku nejsou kvůli hrám. Na portálu zaměřeném na hry by to ale vadit nemuselo a tim by byl tenhle druh komunikace i účinější.
    * OpenID autoria - umožňuje tedy hráčům vytvořit si OpenID a přihlašovat se prostřednictvím OpenID do her, které to umožňují (a já o žádné nevím, ale OpenID se pomalu rozlézá všude možně, tak to třeba přijde)
    * Vývojářský blog - do kterého může každý napsat o svých zkušenostech s vývojem webových her, vychálit svoji hru nebo novou featuru a podobně (v českém prostředí tomu ovšem velké šance nedávám)
    * Snipet repository - je spousta věcí, které jsou dost obecné, aby se ve hrách opakovaly, ale nejsou až tak obecné, aby jich byly mraky vyvynuté pro webové aplikace obecně. Jako příklad mě napadá třeba správa inventáře, výpočet vzdálenosti nebo různé frontendové vychytávky (kterých bude díky HTML5 jistě přibývat)
    * Statistiky - kolik uživatelů hrajících moji hru hraje nebo hrálo nějakou konkurenční hru, nebo co začínají hrát lidé, co mojí hru už nehrají a podobně.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    proc?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    open source MMOG je vtipna idea ;DDD
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: Priznam se, ze jsem to jen tak prolit a vratil jsem se zpatky k praci :/.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam