TRANCEWARP: open source = open rule a hraci si mohou sahat do databaze a podvadet - neni pravda. Ze je to opensource neznamena, ze muzou menit kod za behu. Muzou proste stahnout posledni revizi, treba v ni i neco udelat (a kdyz to bude nejaka levarna, tak to nekdo zahodi nebo prepise), pripadne rozjet vlastni upraveny mod, ktery ale do puvodni hry nezasahuje.
TRANCEWARP: Ja si myslim, ze pristup, ktery prezentujes (kazdopadne diky za ten nazor) je duvodem, proc Zynga a dalsi facebookove herni spolecnosti udelali oproti jinym "ostrovnim" webovkam diru do sveta. Prilisne obavy z toho, ze by nekdo mohl zacit hrat jinou hru, kdyby o ni nahodou nasel zminku a snaha udelat vsechno, vcetne komunikace, sve a proprietarni jsou podle me dost zasadni brzdy a duvod, proc FB hry maji radove vic hracu, nez ty ne-FB.
Dovolim si u jednotlivych bodu oponovat:
Katalog - ano, ale katalog specialne s webovymi hrami jsem na ceskem internetu nasel dohromady jeden. Katalog sam o sobe je preci dobra vec, protoze je to zpusob, jak hrac tvoji hru muze najit + zanedbatelny link :)
Komunita - jenze tak se ti treba podari vytvorit hracskou komunitu tvoji hry. Neprijdou tam hraci od jinud a nereknou si "jee, to je super". Komunita hracu webovych her obecne by dle meho prinesla jak lepsi zazitky hracum, tak vic hracu jednotlivym hram. Samozrejme, spatne hry by rychleji ztracely sve hrace, kteri by treba nasli lepsi alternativy, ale to je jen urychleni neodvratneho.
Achievementy - to s tim souvisi. Proc by se nemeli lide, co tvoji hru zrovna nehraji dozvedet, ze mas achivement "Ultimate Alien Ass Kicker" a rict si "To je mazec!" a regnout se?
Komunikace - tady asi doslo k nepochopeni - nejde o pseudomail nebo ICQ, ale o propojeni interni komunikace jednotlivych her do jedne schranky, kde budesmit treba:
Travian - vesnice je v plamenech
Red dragon - posta od VelkyZelenyKrecopazout
...
Agregace - tady vubec netusim, jak to myslis...ja to vidim tak, marketaci uvidi prezenaci, ze ktere se jim zatoci hlava a pujdou za vyvojari, kteri pak naimplementuji API
Blog - kazda hra ma vlastni, ktery ctou jen jeji stavajici hraci...
Statistiky - jelikoz to vlastne poskytnou sami uzivatele tim, ze si hry pridaji do profilu, tak ano, slo by to samo. Facebooku to funguje v mnohem sirsim meritku, proc by to nemelo fungovat tady?