• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    AVATAR: Jak resis pohyb, kdyz je klient offline ci vytizenej a neposila ti data dost rychle?

    Na kolik hracu to je dimenzovany?
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    zajimalo by me, jak resite connect do databaze?
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Tak sem sepisu naky svoje zkusenosti, coby reakci na prvni prispevek ;)

    Za celou dobu vyvoje jsem nenarazil takrka na nic, co bych na tech internetech nenasel ;)
    stalo to sice vzdycky hodne usili (ani ne tak najit, jako ozkouset, zjistit jak moc to brzdi a vybrat nejlepsi), ale slo to.

    takrka pisu proto, ze jsem nenasel nic, co by fungovalo jako google mapy. Mam mapu sestavenou z jednotlivych tileu a pri posuvu mapy bych chtel, aby se mi mapa posouvala s efektem pohybu nad mapou.

    A pak taky nejsem spokojenej s nabidkou pozmenenych scrollbaru. A kdyz uz jsem nakej nasel, tak byl zas v konfliktu s cimsi jinym :D

    A co pouzivam za pluginy? Cestu vypocitavam pomoci a* (musi se to pocitat pres javascript, php to pocita leta), na alty pouzivam wtooltip, na countery toto. Na progressbar pouzivam animate, na backpack draggable a droppable.

    Dulezita je synchronizace, ale zas v ni neni zadna veda. Pouzivat co nejmene a nejlepe jen kdyz ocekavate odpoved ;)

    na debugg pouzivam firebug a firephp, ktery vam krasne zobrazujou jednotlivy requesty. bohuzel taky zpomaujou beh prohlizece na 10%, ale clovek nemuze mit vsechno...

    Kdyby vas neco zajimalo, ptejte se.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Ahoj,

    vyvyjim webovou hru ala mafie (jenom samozrejme mnohem lepsi a promakanejsi ;) a mam to tesne pred dokoncenim. Doted jsem na tom pracoval v podstate sam, ale protoze je projekt cimdal vetsi a efektici stoji hodne casu, rozhodl jsem se pribrat pomocnou silu ;)

    takze kdo ma cas! a zajem o spolupraci, prosim kontaktujte me v poste...

    idealni znalosti:
    jquery, php, mysql
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CYBERWOLF: a co mi docela leze na nervy je prasomluva - hrdinove nedosahuji plnenim ukolu novych urovni, aby si za ne vylepsili schopnosti a budovy se nevylepsuji, ale chodi se na questy, hrdinove dostavaji levely, berou si ability a budovy se upgraduji...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CYBERWOLF: a chce to davat si bacha pri pojmenovavani hrdiny, aby se vam treba nestalo (jako me), ze vam pomocnik rekne ze "Tvůj kokot je připraven k boji a ty máš o 200 kamene a 200 dřeva víc!"
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Prave proto, ze to vi kazdy mi to neprijde jako zajimave zjisteni ;)

    Nicmene zbezne jsem se na tu hru kouknul a prisel jsem na par veci. V prvni rade je to moznost hrat bez registrace jakysi tutorial (na uvodce je vlevo odkaz). Je to docela fajn na zacatek a pochyceni nekterych principu a rekl bych, ze mezi tutorialy, co jsem zatim videl, patri mezi ty stravitelnejsi.

    Ilustrace sice vypadaji ponekud kycovite i ve hre, ale prijde mi to celkem stylove - nevypada to zle.

    Co mi prijde ponekud otravne, je staveni s casovymi intervaly v radech minut, takze se to stavi dost dlouho na to, aby clovek musel cekat, ale ne dost dlouho na to, aby se to dalo hrat 1-2x denne. Navic se daji stavet nejvic 4 veci na mape a 4 na hrade a kdyz jsem zrovna na hrade a dostavi se na mape, tak me to bez ptani prepne. Je to proste postavene jako hra, ke ktere se sedne a hraje a ne ze si odklikam, kdyz mam zrovna naladu.

    Hra je dost ukecana, at uz co se tyka tutorialoveho pomocnika (ktereho jsem zahy prestal cist, protoze akorat mele a nic nerika).

    Podle kusych informaci pochycenych z fora muze byt docela zajimave valceni, ale tak daleko zatim nejsem. Mozna to nakonec bude stat za to si zalozit ucet...
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: Uchvatna/odflaknuta uvodni stranka samozrejme jeste nic nezarucuje, ale je to urcity voditko. Dneska snad uz kazdy maly dite vi, ze "obal prodava", a tak pokud autori maji vsech pet pohromade a dostatek prostredku (tim nemam na mysli jen finance, ale spis pracovni silu) tak se tam mohli vyradit.

    Takhle me nic moc nepresvedcuje, abych to hral. Co se tam na uvodu dozvim? Ze to je online multiplayer fantasy hra. Fajn - takovejch jsem hral hromadu, proc bych mel zacit hrat zrovna tohle?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    YAWGMOTH: dobre, rekneme, ze by ta hra nemela uvodku stylem pripominajici rucnik od vetnamcu, ale uzasne dokonaly vytvor, ktery uzasem spali oboci kazdeho, kdo se na nej podiva...

    ...je pro nas zjisteni, ze to vypada fakt huste nejak prinosne? Prehodnotil by pak nekdo svuj zamer, aby jeho hra vypadala fakt hnusne a bude radsi chtit, aby vypadala fakt huste?

    Zajimave mi prijde, jestli ma ta hra nejake zajimave prvky, mechaniky a jakym zpusobem taha z lidi penize a jestli se ji to dari, nedari, nebo tim sve hrace akorat otravi a tak...
    YAWGMOTH
    YAWGMOTH --- ---
    CYBERWOLF: to je celkem odvážné tvrzení, že u hry není podstatné jak vypadá :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: uvodka je sice desivej kyc, ale screenshoty nevypadaji tak zle. Podstatne ale neni, jak to vypada, ale jake to je :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: Uch, ta grafika je hodne odrazujici.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: Dle mych informaci ma pan hradu problem s vykonem. Ale uz to nejakej ten mesic nehraju protoze to byla ultra nuda z duvodu omezeni akcnima bodama.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    heleme se, ze by nova ceska/slovenska hra, ktera ma ambice se uzivit? Najde se tu hrdobec, ktery se na tu hru podiva bliz, sdeli sve dojmy a vypichne pripadne zajimave body tohoto pocinu?

    Niborea: War for the Throne - Online strategická hra
    http://www.niborea.cz/

    Mimochodem, jak si stoji Pan Hradu?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Zynga by mohla udelat hru, kde by si hraci misto repy a koz staveli vojacky a nasledne byli na hlavu porazeni. Hra by se jmenovala Waterlooville a jiste by mela nemaly uspech :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Crafty - JavaScript Game Engine
    http://www.craftyjs.com/demos.php
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: No prave - me taky zadny speciality nenapadaj.

    Hele zrovna treba fog-of-war jsme nedavno resili. Od zacatku jsme to tam chteli mit, ale nevedeli jsme jak to naimplementujeme (z duvodu velkyho poctu objektu, ktery fog-of-war ovlivnujou). Nakonec jsme prisli na to, ze vlastne klasickou fog-of-war ani nechceme (zesediveni pekny grafiky uzivateli dalsi pozitivni vjemy neprida) a vyresili jsme to uplne jinak. Ale to slo jen za danych okolnosti. Stacilo mit trochu jinou herni mechaniku a muselo by se to resit jinak.
    Cili pointa, kterou jsem chtel rict je ta, ze jestlize chci mit hru s originalnimi prvky, tak mi zadnej katalog nepomuze. Naopak me spis svaze, protoze budu mit tendenci tam zaclenovat jiz vyreseny veci. A panove, zname nas programatory jak radi pouzijeme neco jiz hotovyho, ze ano :)).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TENCOKACISTROMY: Nic co by bylo "specialniho pro hry" a nebylo na to vicero pouzitelnych algoritmu me nenapada. Jake speciality by sis predstavoval?

    Tomu s daty moc nerozumim - pokud se to deje pred renderovanim, zadna data navic se neposilaji. Jak si to predstavuju ja, tak si nekde vytahnu potrebna data, predam je izometrickemu enginu a ten vytvori vysledek a az ten se nekam posila. No a pokud tam nekde budu chtit mit resenou viditelnost, tak stejne nekde v kodu budu mit this->applyLineOfSight() a misto toho, abych do ni prepisoval nejaky pseudokod nebo vymyslel vlastni v ni zavolam treba LineOfSight->setData($data)->getVisible() a nejvys poresim format, v jakem tomu data predam nebo jake to vrati.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: Nj, ale to co tu povidas jsou standardni algorimizacni ulohy. To neni nic specialniho pro hry. Na to ti staci vzit katalog resenejch algoritmu, projit si je, zjistit co kterej dela, v jakejch pripadech je vyhodnej (napr. pro pathfinding je velkej rozdil mez "bludistem" a "lesem") a ten pouzijes.

    A co se tech dat tyce ... kdyz pak treba resis snizeni objemu dat, kterej posilas, tak pak zjistis, ze jednu a tu samou vec muzes delat X zpusoby. A ze nektery zpusoby se nemaj rady s jinejma. Imho to je fakt o tom normalne premejslet hlavou a ne kolenem (a mit aspon tuseni, co je a neni resitelny).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: No to zalezi na tom, jak to mas napsany :D

    Tak v principu: rekneme, ze mas engine ne izometricke zobrazovani (klobouk dolu). Pocitam, ze mu predas nejake asociativni pole souradnic, kde mas co na jake souradnici vykreslit a podobne a engine ti to vykresli. Pokud tam resis i veci jako pruchodnosti a pruhlednosti, hadam ze udaje o tom predavas stejnym zpusobem.

    No a jednoho dne si reknes, ze by bylo hezke tam mit viditelnost. Svuj engine rozsiris tak, aby pres policka, na ktera neni videt, hodil patricnou masku a je to. Co ted potrebujes je zjistit, kam videt je a neni.

    Je nejak zvlast pekelne upravit pole s daty o pruhlednosti tak, jak si zada nejaka komponenta pro vypocet viditelnosti a nasledne si upravit vystup z ni tak, aby tomu rozumel izometricky engine? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam