• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: tak jasně, situace je taková že, trh je saturovaný, z velké části přecpaný a něco jako loajální fanbase přestává existovat. Což je blbý. Takovejch jako ty je na každým storu deset a hráč neřeší problém "co hrát" ale "co hrát dřív", někteří to vnímají jako ztrátu času (a tak ti přece nebudou platit, nebo tě vůbec jakkoliv podporovat) a navíc jsi tu ty pro hráče a máš plnit všechna jejich vyřčená i nevyřčená přání a když to neuděláš, jsi horší než Hitler (viz. hate, co poslední roky dostává třeba Blizzard, ať udělá cokoliv). Já vím, že je to situace na hovno. Ale já ty hry stejně chci dělat, takže se s tím holt musím nějak smířit :)

      Já to mám vlastně tak, že Tuneláři jsou hra na vyzkoušení (která měla být hotová rychle a patlal jsem se s tím asi 5 let - meh) a tohle PPC mělo sloužit k tomu, abych si to změřil. Akorát to vypadá, že bych musel utratit minimálně 10x víc, abych měl relevantní data.

      Jinak podařilo se vám najít nějaký účinnější způsob akvizice, než PPC? Nemusí to být nutně dobrý, stačí lepší způsob. Protože tohle fakt nejde.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: PPC je hrozne drahy. Konkurujes brutalne odladenym projektum, mnohem vetsim budgetum, kde samozrejme dostavaj dost zasadni slevy.
      Vicemene je to proces, kde musis merit kazdej krok a presne vedet, kde ztracis uzivatele. Ktery krok, kterej UI prvek do dela. A pak dal tunit a tunit...

      Kongregate ti tam, kdyz te vemou, posle za jeden den par desitek tisic prokliku. DRTIVA vetsina bouncne, z toho zbytku se bud stanou hraci nebo ne... a kdyz jo, tak nektery i platej. Nam z konkregate pristalo hned nekolik nejlip platicich hracu. Ale bohuzel fakt jen par a celkove si ty hrace udrzet je strane tezky.

      Je totiz uplne jedno, jak moc bys chtel nebo jak moc je ta hra cool. Protoze ty svoji hrou konkurujes vsemu ostatnimu, co dneska existuje. A toho je dost. Nechci te zrazovat, ale vybral sis kamo tezkej boj. My jsme tohle uz vzdali.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Veselá příhoda z natáčení: zkoušel jsem PPC kampaň - Google Ads.

      V kampani se protočilo 2 408 Kč, vzniklo 793 prokliků (CTR 5,93 %, cena 3,04 Kč). 18 lidí se zaregistrovalo (konverze 2,3 %), z toho 8 lidí účet neaktivovalo, přičemž 3 zadali neexistující email (což redukuje konverzi na 1,3 % a znamená to, že 16,7 % lidí nenapíše správně svojí e-mailovou adresu a už se nikdy nevrátí).

      Retenci se nepodařilo změřit, protože z těch 10 lidí se nikdo nevrátil.

      CPA tedy vychází na 241 Kč. Pokud vyjdu ze statistiky Kongregate, která říká, že 1-3 % hráčů ve hře alespoň něco utratí, měl by průměrný buyer ve hře utratit 8 033 - 24 100 Kč, aby se akvizice zaplatila. Teda, měl by zaplatiti víc, aby to bylo rentabilní.

      I když konverzní poměr za moc nestojí a o retenci můžeme říct jen že je nižší než 10 %, tak to vypadá, že PPC - minimálně ve výsledcích vyhledávání - není životaschopný způsob získávání hráčů.

      Máte nějaké podobné, nebo rozdílné zkušenosti?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      JANEQ: Díky. Nemám moc jak to debugovat, ale zkusím něco vymyslet.
      JANEQ
      JANEQ --- ---
      CYBERWOLF: Je potreba reload stranky a okna se nelze zbavit...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      JANEQ: Dík. Nefunguje ani klik na tlačítko, ani mimo okno? Okno s akcí se normálně zavřít dá?
      JANEQ
      JANEQ --- ---
      CYBERWOLF: Na iOS - chrome mi nejde zavrit okno s dalsimi tunelari pusobicimi ve firme...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: už to mám. Přesně tohle byla chyba, kterou bych přehlížel, protože by se mi nikdy neukázala. Díky za její odhalení.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: no to rád slyším :) Co jsi dělal před tím, než k tomu došlo?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function format() on null in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php:22 Stack trace: #0 {main} thrown in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php on line 22
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Víte, jak jsem tak před rokem říkal, že bude comeback. Tak už!

      Udělal jsem hru a protože nechci, aby byla poslední, udělal jsem k tomu udělal i platformu, co bude zajišťovat věci jako jedntné přihlášení, přenositelnost kreditu a tak. V příštím týdnu bych to chtěl pustit do ostrého provozu. Tak kdyby se vám třeba chtělo se na to podívat, trochu mi to zdrbout a tak, byl bych za to rád :)

      Hry v prohlžeci, co stojí za to hrát | WebGame.land
      https://webgame.land/
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      S SVG je problém, že tím že je to vektor, tak je náročnější na vykreslení (oproti bitmapě). Co jsem jsem před pár lety zkoušel (s pixi.js) tak bylo lepší použít obří png než SVG, protože SVG hrozně žralo (úplně stejná scéna, ale rozdíl byl znát na hučení větráků a polovičním framerate). Na zde NEFERNEFER popisovaný problém bych tedy raději volil bitmapu.

      Jinak SVG je teoreticky dobré v tom, že se s ním dá manipulovat přes DOM, CSS a taky se dá animovat a věšet na ty polygony javascript, fitry atd., ale prohlížeče si s tím dělají celkem co chtějí, takže prakticky to bylo noční můra.
      YORK
      YORK --- ---
      NEFERNEFER: Jestli to budou statické obrázky, tak dejme tomu. Pokud se v tom bude cokoliv hejbat, tak rozhodně doporučuju použít nějakej html5 game engine, třeba právě Phaser.

      SVG má smysl použít, pokud potřebuješ něco hodně malýho (pár komponent), nebo když chceš zobrazit grafiku, kterou vyrobíš v nějakém SVG editoru. Dělat v tom ručně cokoliv víc je strašnej opruz (zkoušel jsem to).

      Engine udělá spoustu věcí za tebe a ještě to nejspíš bude rychlejší.
      NEFERNEFER
      NEFERNEFER --- ---
      YORK: Visualizace charakteru ve webovém 2D RPG JS + HTML5 na FLASK serveru kde customizuješ avatara různejma zbraněma nebo zbrojí.
      YORK
      YORK --- ---
      NEFERNEFER: Na co je chceš použít?
      NEFERNEFER
      NEFERNEFER --- ---
      Hele, má někdo zkušenost s používáním SVG spritů?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: se spritem je to o dost jednodušší a nemusíš řešit, že ti to nějaký prohlížeč ukáže jinak, než všechny ostatní. DOM bych použil jenom na nějaké triviality, nebo věci se kterými potřebuješ pracovat mimo canvas.
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: Třeba inventář, unit framy, tak něco.

      Schovávání, přebarvování a hejbání není u DOM elementů problém. Zbývá překrývání a případně scalování spolu se scénou - pokud má něco být "uvnitř" scény (pod něčím jiným ve scéně), tak asi fakt dává smysl renderovat to Phaserem.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: Řekl bych, že když ho chceš schovávat, přebarvovat, překrývat nebo s tím hýbat, tak je DOM dost na prd. Hlavně ale - čemu říkáš UI?
      YORK
      YORK --- ---
      Existuje nějakej důvod, proč dělat UIčko v canvasu přes Phaser a ne přes DOM komponenty nad canvasem?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      ale mozna sem mel treba neco spatne nastavenyho... s unrealem umim fakt zaklady...
      kdyz budu mit kliku, budeme mit tedka na 2 roky xeft na vyzkum v unrealu a doufam, ze se to tim padem naucim o mnoho vic
      je to docela rocket science, rozumet tomu poradne...
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam