• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    OTZ
    OTZ --- ---
    kolektivní vědomí by se tomu taky dalo říkat
    ROBERT_MOST
    ROBERT_MOST --- ---
    SCHWEPZ: pomoci vývoji, vše, co se vyvíjí zvyšuje celkovou energii planety jakožto jednolitého organismu, kde vše souvisí se vším. Z různých zdrojů jsem o tomhle četl v podání různými slovy...načež se vše spojilo v jedno a došlo mi, že "vývoj" by se dal vyzdvihnout nad vše ostatní...jednoduše řečeno - vesmír miluje vývoj, pokrok, postup kupředu
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    ROBERT_MOST: co si představuješ pod souslovím "zvýšit energii planety"?
    ROBERT_MOST
    ROBERT_MOST --- ---
    nejspíš dělal celej život to, co měl dělat, probudil spoustu lidí a tím pomohl zvýšit energii planety..tak se ani nedivim tomu úsměvu .. prostě věděl, že udělal vše, co mohl
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    viz.: "Jeho dcera popsala den, 6.června 1961, kdy C.G.Jung zemřel, jako den, kdy měl otec ten nejkrásnější a nejpokojnější úsměv na tváři. ..."
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Nevíte prosím někdo jak Jung umřel?
    Myslím jestli náhle, nebo umíral déle (rakovina etc.) a jestli jsou zaznamenané jeho poslední myšlenky a dny.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    "Dochází k postulátu, že v individuální mysli existují prvky, které jí nepatří."

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Carl_Gustav_Jung
    OTZ
    OTZ --- ---
    WOA: však vždyť:)
    WOA
    WOA --- ---
    stačí se vrátit před ono rozdělení, kdy byla jen jedna věda, filosofia, volně přeloženo láska k moudrosti, a podívat se, kam se nám ta moudrost poděla
    a co vlastně znamená
    vzdělávat se
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    EVAD: možná "obecně známé", ale otázka je, jestli funkční a v současnosti vůbec používané (přece jen, ruku na srdce, ono těch klasifikací a rozdělení všech možných fenoménů je obrovské množství). Otázka, kam pak v rámci tohoto přístupu zařadit obory a diskurzy jako je neuroimunologie, kognitivní religionistika, objektivismus nebo třeba psychoanalýza.

    Mně by právě zajímalo, v čem je to rozdělení duchovědné X přírodovědecky orientované dobré a výstižbé, kromě toho, že se vyskytuje v učebnici pro 1. ročník studia vš...
    EVAD
    EVAD --- ---
    LOOK: ehm, snazim sa ti naznacit, ze to co spominala Nico Psyche je obecne zname rozdelenie ..;) tak nic.

    LOOK
    LOOK --- ---
    NICO_PSYCHE: me nezajimaji definice slov, ale vyznam toho, co ses snazila rict, protoze to mi nedoslo. (jestli to nejde rict jinak jinymi slovy, nebo se nekdo neprida, tak nezbude nez to opustit).

    ('mekke vedy' zde pouzivam ve stejnem vyznamu jako spolecenske: http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_science
    to rozdeleni beru jako orientacni, aby bylo jasnejsi, o cem clovek mluvi; existuje rada oboru na pomezi, treba neuropsychologie)
    OTZ
    OTZ --- ---
    NICO_PSYCHE: "co to věda vlastně je" není neřešitelná otázka:)

    Definice vědy

    Každé propracované a obecné rozumové poznání vycházející z pozorování, rozvažování nebo experimentu.

    Systém metodicky podložených, objektivních vět o určité předmětné oblasti. Předmětnou oblastí je přitom každý fakt uchopitelný buďto bezprostředně, nebo pomocí instrukcí pomocných prostředků: číselné a prostorové vztahy (např. matematika, geometrie), živá a neživá příroda (přírodní vědy), jevy společenského života (duchovní vědy, historická věda, filologie, sociologie, politologie aj.).

    Soustavná, kritická a metodická snaha o pravdivé a obecné poznání v určité vymezené oblasti skutečnosti.

    Věda stojí na procesu: sdílení – vyvracení – potvrzování


    http://cs.wikipedia.org/wiki/Věda
    EVAD
    EVAD --- ---
    LOOK:
    "vyvoj psychologie .. .od počátku provází spor o její přírodovědeckou či duchovní podstatu.
    ...
    Proti přírodovědecky orientované psychologii se postavil německý filosof Wilhelm Dilthey, představitel tzv. duchovědné psychologie"
    (ucebnice obecne psychologie, 1. kapitola)

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Dilthey
    NICO_PSYCHE
    NICO_PSYCHE --- ---
    LOOK: Právěže označení pro veškeré společenské vědy to podle mne není výstižené (protože existují četné výjimky) a co se týče tzv. měkkých věd, nejsem si jistá, co přesně si pod tím termínem představit (máš na mysli, že měkké z pohledu metodologie, hypotéz - tohle rozlišení mi vždycky dělalo problém).

    No... tohle vidím na rozsáhlou debatu o definicích :o/. A nejsem přesvědčená o tom, že do toho chci zabřednout :o).
    LOOK
    LOOK --- ---
    NICO_PSYCHE: zalezi na tom, k cemu tu definici potrebujeme. definice nemusi byt vzdy vycerpavajici a stoprocentne presna.

    takze tim duchovednym nazyvas proste spolecenske (humanitni) vedy? http://cs.wikipedia.org/wiki/Spole%C4%8Densk%C3%A9_v%C4%9Bdy
    kdyz se kouknu na tve priklady, nevidim tam jine pojitko, nez ze jde o 'mekke' vedy.

    mozna smesujes osobni pristup cloveka(vedce) s jeho polem pusobnosti, nebo metodikou prace nebo tak neco...
    NICO_PSYCHE
    NICO_PSYCHE --- ---
    LOOK: Jasně. Jen bych předem chtěla předeslat, že bychom se prvně museli shodnout na tom, co to vlastně "věda" je :o), což je asi neřešitelná otázka. Ale tím duchovědným jsem myslela z psychologie například fenomenologickou psychologii, jungiánskou, dále si pod tím pojem představuji třeba filosofii, religionistika, historii.
    LOOK
    LOOK --- ---
    NICO_PSYCHE: nejak nerozumim, uvedes priklady toho duchovědného diskurzu(systemu)?




    YURD4:
    KASTA:
    ANNA: ano, pojdme udelat jeste nekolik obratek v te rekurzivni spirale :)
    ANNA
    ANNA --- ---
    OTZ: vše je relativní, tedy i výrok "vše je relativní". (nutno hledat vyvážený poměr mezi relativitou a relevancí, jinak se věci zvrhávají do impotentního chaosu, nebo impotentního řádu. což je vlastně odpověď i pro NICO_PSYCHE: .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam