• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ANDULA: bohužel, byl jsem (a ještě jsem) na výcviku v Praze, takže se mi to krylo... škoda, mám jeho knihy rád :-)
    ANDULA
    ANDULA --- ---
    DARJEEL: Byls?
    A nebo někdo další tady, kdo byl a napsal by o zážitku pár řádek?
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---


    Richard Wilhelm, C. G. Jung - Tajemství zlatého květu (Čínská kniha života).pdf | Ulož.to
    http://uloz.to/xX75EuW/richard-wilhelm-c-g-jung-tajemstvi-zlateho-kvetu-cinska-kniha-zivota-pdf

    MEA
    MEA --- ---
    SPIELMANN: neutekla, viz text, píšu něco podobného jako ty, ale bez odkazu k bájím, jinak toto mne taky napadlo, ale už jsem byla líná se v tom vrtat hloubš :)
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    MEA: "Utekla" ti ta loď na stěně - s jistou pravděpodobností by mohlo jít o Reovu loď pro noční plavbu Duatem:-) (to žlutý kolečko a očičko velmi podobné tomu Horovu tam asi nebude jen tak:) A myslím, že i dle toho popisku přímo od autora nejsem daleko od pravdy;o)
    MEA
    MEA --- ---
    tak jak já jsem se rozepsala, tak to v knize velmi zkrátili, jsem našla:

    "Co nám prospěje moc? Nechceme panovat. Chceme žít, chceme světlo a teplo, a proto potřebujeme tebe. Jako zelenající se země potřebuje slunce, tak jako duchové potřebujeme tvé světlo a teplo. Duch bez slunce se stane cizopasníkem těla. Bůh však živí ducha."
    MEA
    MEA --- ---
    MEA: jo obrazek

    MEA
    MEA --- ---
    snažila jsem se o popis kompozice obrazu a vyjádření, jak na mne obraz působí, co v něm vidím, co z něj vnímám. komu by se to nelíbilo, ať to snad ani nečte, protože je to čistě můj výklad bez ovlivnění výkladem někoho jiného vč. autora červené knihy.

    je to krapet okleštěné, pač se mi to nevešlo na stránku a4, navíc nedávají u popisu obrazů moc času na detaily, pokud nejsou opravdu něčím výjimečné.. takže nepopisuju detailně šachovnici nebo chování ohně

    HORNÍ A SPODNÍ ČÁST OBRAZU ČERVENÁ
    obě části jsou výrazně červené, jako základní (např. emoční, pudové, tvůrčí) projevy, které se vyskytují jak v nevědomí spojeným se zemí - matkou, temnotou země, traumaty či negativními zážitky ze spodni roviny (černé znázornění šachovnice), lůna, země, tak v nevědomí spojeným s vermírem, nebem, nadpozemskými základními projevy, kde Jung naznačil již méně strastiplných znaků oproti spodní rovině (oblast ohně a propojení ohněm, zajímavé, že oheň je jakoby obrácen bílou k zemi a rudou k nebi, mám dojem, že to bývá opačně, každopádně je oheň dominanta obrazu)
    také oblast nebe se ukazuje jako ovlivňována silnou ohnivou energií, která ve vesmírných dálavách nabývá jak na silné intenzitě, tak ukazuje uvolnění od bolestivých zemitých životních strarostí, obav, traumat.

    TEMNOTA VESMÍRU - INDIGO MODRÁ S VÝRAZNOU ČERNOU
    temnota vesmíru a strach zintenzivnělý v rozvině nebe (horní 1/2 obrazu) se projevuje až za ohnivou silou, někde v oblasti "za" vědomou myslí. tam se projikují a možná i silně zhmotňují (možná jako sny) poměrně výrazné obavy, strachy, které upoutají svou silou (síla linky). Také modrá-indigo potvrzuje, že intuitivní část vnímá velké - silné obavy z dění kolem.

    ZELENO-MODRO-AZUROVÁ POTEMNĚLÁ MOŘSKÁ SCENÉRIE
    se jeví, jakoby byla za intuitivní rovinou "nebe a vesmíru". Jeví se jako určitý rozpor mezi jistotou a nejistotou lásky (tmavost zeleno-modro-azurové v poměru k zelené). Scenérie je moře, voda, lůno přijímající k sobě poutníky mořem a dává najevo, že může být jak milujícím mořem, tak zničující, mohl by zde být naznačen archetyp matky, jakýsi návrat k ní, ale taky možná opuštění, odpoutání, každopádně proces by měl vést k nějaké integraci poutníka na lodi, provází ho slunce, jeho loď "vidí", přestože kompozice barev naznačuje rozpor.

    MALÁ POSTAVA - POSTAVIČKA
    má respekt a je zcela oddána zemi (zakomponování postavy u země, modlení či meditace čelem k zemi), má pokoru, rozjímá v sobě, jakoby se klaní před životem, živly, před samotným bytím a projevy svého nitra. Zelený oděv mmj. naznačuje poukazování na lásku, harmonii a potřebu potvrdit to.

    ROZPORUPLNOST OBRAZU
    je viditelná v místech, kde se oheň vyvěrající ze země dosahuje vrcholu obrazu ve vesmírné rovině, je dominantním prvkem, který působí protichůdně - poměry zelená + modrá X červené (náznak neurotického ventilu do obrazu)

    tak a jdu se střetnout s textem k obrazu, jsem zvědavá, jestli jsem se vůbec trefila :)
    VALOR
    VALOR --- ---
    SCHWEPZ: chtěl bych vidět fotku toho co bylo v té věži. :)
    MEA
    MEA --- ---
    SCHWEPZ: jak píšeš.. stavět dům, úl nebo chatu, opravovat vlhký baráky... vlastnoručně :) prostě respekt. taky jsme měli vlhký dům, ale to jsem byla ještě malá

    ad jung a psycho.. za sebe mohu říct, že beru životní psycha jako součást integrace do vlastního bytí spolu s okolním bytím, neberu to jako špatnost, ale jako výzvu, když to jde.. jinak to období, o kterém píšeš bylo, kdy stál na prahu "krize středního věku", nepletu-li se.. ad suicidum? u junga, myslím, že naštěstí spíš suicidiální tendence, s napojením na svou léčivou sílu (nejen tvorba, meditace atp.)

    díky tomu, v co věřím proto neuznávám zmiňovanou schizofrenii jen jako nemoc a diagnozu, ale jako přístup k životu a přístup člověka k vlastní mysli, činům..(s nevýhodou současné neschopnosti zvládat ataky, což je ale furt na lepší a lepší cestě..)

    jjj, musím si o něm přečíst, to určitě, hlavně proto, že mám tejden, abych o něm dokázala systematičtějc něco pohovořit a ne jen tak úvahovat a tak

    jenže ony tyto úvahy mi hodně pomáhaj takříkajíc v empatii :), já chci prožívat zatím nesprostředkovaně (bez jiného popisu) "ducha" daného člověka, umělce, jiné významné osobnosti, abych měla komplexní pohled na věc.. protože stále trochu víc upřednostňuju pocity, dojmy před rozumem no, asi tim to bude :D (což jsem napsala, ještě před tím, než jsem si přečetla, to když jsi SCHWEPZ:i zmínil onu komplexnost na konci svýho postu :), líbí se mi na tom mmj. spojení přístupů, který daný člověk upřednosťňuje)

    POZOR! nedala jsem Jungovi nálepku psychotik, ale napsala jsem, jak na mne obraz působí, velký to rozdíl.. :)
    MEA
    MEA --- ---
    DARJEEL: díky, jsi hodný.. :) k čemu ale?
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    MEA: no.. nezbývá než Ti popřát hodně štěstí :)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    MEA: Jo, projektoval a postavil, postupně za 12 let. Plno symbolických prvků, po celé stavbě

    Pěkně o tom píše i A. Jaffé, myslím, že v knize
    Jaffé Aniela - Vzpomínky, sny, myšlenky C. G. Junga.rar | Ulož.to
    http://www.ulozto.cz/x5r2h8K/jaffe-aniela-vzpominky-sny-myslenky-c-g-junga-rar

    Samozřejmě, že to "jen" bylo použito v kvantitativním smyslu, nikoliv kvalitativním. "Jen" jako že stavěl jeden dům ,) Nikoliv tedy relativizace.

    Po té, co jsem si vyzkoušel jaké je opravovat prostor, kde jsou propadlé stropy a vlhké podlahy, tak mám respekt i před stavbou včelího úlu :)

    Ad Jung jako psychotik: znovu odkazují na tu knihu vzpomínek; jestli píšeš o Jungovi, bylo by dobré si přečíst něco o jeho životě; dozvíš se tam i o jeho temnějším období, kdy spal s revolverem pod polštářem (suicidum?), měl sny plné archetypů a bizarností, byl společensky insultován a lehce ostrakizován - období, kdy se téměř rozložil na kusy a pak znovu skládal dohromady.

    Pak se ti nejen jeho obrazy, red book, dílo...ale i proces individuace a proces objevení-utužení vztahu k bytostnému Já bude zdát komplexnější a snad i srozumitelnější. Dát Jungovi nálepku "psychotik", protože na tebe ty obrazy tak působí je dost zkratkovité ,)
    MEA
    MEA --- ---
    DARJEEL: nečetla jsem ji, už na ni mám rezervé v knihovně :). kdyby ale z toho plynula tendence k doměnce, že tím pádem o tom vlastně nic nevím, tak to rozhodně neznamená, že to je fakt.. případná doměnka, že např. nevím, že Jung trpěl psychozami, které jsou určitým ukazatelem pro možnost schizofrenie, by byla zcestná.

    dále.. není třeba z počátku číst většinu informací a hned si nechat "vše" objasnit, aby rozum dokázal napovědět, co se v člověku při tvorbě děje, jaké obraz vykazuje tendence pro jaké odchylky atp.

    K tomu malému bezvýznamnému mínus, které má někdy tendence nasrat, hlavně, když je imho mimo, poznamenávám - je zbytečné.

    STRYX: jj, o sochaření vím, ale o stavitelství jsem netušila :) jeho sochaření mi prozradila socha, co rozmlátil, časem pohledám něco víc, nyní potřebuju hlavně malbu, kresbu.. ale kdybys věděla něco víc o jeho sochách, tak budu ráda

    SCHWEPZ: to si projektoval i postavil? jinak za mne se tam slovíčko "jen" nehodí, pač barák nepostaví "jen" tak někdo a barák není "jen" tak něco :)

    ..............................................

    Zkusil by někdo prosím Jungův obrázek níže postnutý, čistě dle svého rozumu a vnímání, popsat?
    Jak na něj působí, co tam vidí atp...?
    ( [ MEA @ Jung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ... ] )
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    STRYX: Co já vím, tak stavěl jen Bollingen; snad třikrát ho rozšiřoval, nakonec i s tou věží. O jiných domech nevím.

    STRYX
    STRYX --- ---
    MEA: Take socharil a stavel domy... :o)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    MEA: jsi ten red book nečetla, ani o ní, jak ta kniha vznikala, že? když si přečteš aspoň pár řádků na wiki, tak Ti to bude dávat větší smysl... proč jsou některé ty obrázky tak psychotické
    MEA
    MEA --- ---
    no tedy.. klobouk dolu před jeho tvorbou..



    osobně to na mne působí "schizo" (např. v porovnání s ukázkami děl z prinzhornovy sbírky), takový psychoticko-neurotický, ale krásný
    MEA
    MEA --- ---
    DARJEEL: dík, skvělý, to je ono
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    MEA: red book, tam je toho dost...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam