• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Wolfgang Pauli, Carl Jung, and the Acausal Connecting Principle: A Case Study in Transdisciplinarity
    http://www.metanexus.net/...arl-jung-and-acausal-connecting-principle-case-study-transdisciplinarity
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    HANY33: nechápu proč to nevydali znova, když je o to takový zájem, proč s tím tak čekali. Hlavně že jsou výlohy plné autobiografií třicátníků a čtyřicátníků, všelijakých fotbalistů a jůtuberů a nejprodávanější knihou jsou...kuchařky.

    btw. včera jsem si koupil tento kousek, už se těším. Jund tam má 100stran studie o synchronicitě, ...do které se dlouho obával pustit. Zbytek je Pauli.

    C. G. Jung a Wolfgang Pauli: Příroda a duše | Malvern
    http://malvern.cz/domains/malvern.cz/obsah/c-g-jung-wolfgang-pauli-p%C5%99%C3%ADroda-du%C5%A1e
    Wolfgang Pauli – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Pauli
    HANY33
    HANY33 --- ---
    DARJEEL: To je pravda, jeden antikvariát nabízí dokonce Výbor z díla II. Archetypy a nevědomí za 3300,- Kč nebo na bazaru knih chce někdo za 6 prvních dílů 10.000,- Kč plus 200 poštovné. Holt, kšeftují s tím...
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    DARJEEL: Pořád jsem se ještě nerozhodl, zda Člověk a jeho symboly koupit či ne. Zkus mě přesvědčit. ;) Výbor z díla mám naštěstí komplet.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    začal znovu vycházet výbor z díla... to první vydání je krom IX dílu myslím beznadějně vyprodaný, antikvariátová cena kolem 1500 a šílená čekačka na každý kus...
    Vyšel první díl: https://www.kosmas.cz/...r-z-dila-i.-zakladni-otazky-analyticke-psychologie-a-psychoterapie-v-praxi/

    Druhý vychází letos na konci července...

    cena je poněkud vyšší, ale pořád v pohodě, za takovýhle klenot...

    jinak co říkate na člověk a jeho symboly? :-)
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    „Své vlastní stinné stránky promítáme do uprchlíků a politiků,“ říká psycholog Martin Skála | Radio Wave
    https://wave.rozhlas.cz/...i-stinne-stranky-promitame-do-uprchliku-a-politiku-rika-psycholog-7177633
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    TADEAS: tohle nerad vidim...
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    The Synthetic Cell as a Techno-scientific Mandala: a Jungian Analysis of Synthetic Biology Research | Hub Zwart - Academia.edu
    https://www.academia.edu/...chno-scientific_Mandala_a_Jungian_Analysis_of_Synthetic_Biology_Research
    MACHALPACHAL
    MACHALPACHAL --- ---
    Pjer la Sez- Jungova typologie
    https://m.youtube.com/watch?v=jdqg7UA3nFo
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    NI_: už ji mám doma. Hezké vydání...

    Nevědomí jako rádce a přítel vědomí - ceskapozice.lidovky.cz
    http://ceskapozice.lidovky.cz/...ritel-vedomi-dty-/recenze.aspx?c=A171127_123026_pozice-recenze_lube

    Carl Gustav Jung (1875–1961), švýcarský psychoanalytik, který zcela změnil pohled na moderního člověka a jeho duši, prohlásil: „Když chápeme a cítíme, že jsme už v tomto životě napojeni na nekonečno, mění se naše přání a náš postoj. Koneckonců, znamenáme něco jen kvůli tomu podstatnému, a jestli to nemáme, promarnili jsme život.“
    Knihu Člověk a jeho symboly dokončil Jung pouze deset dnů před svou smrtí a původně vyšla v roce 1964, česky však až letos a jsou v ní vedle úvodní stati samotného Junga i texty jeho žáků a následovníků – Marie-Louisy von Franzové (1915–1998), Josepha L. Hendersona (1903–2007), Jolande Jakobiové (1890–1973) a Aniely Jafféové (1903–1991).
    Zdroj: http://ceskapozice.lidovky.cz/...ritel-vedomi-dty-/recenze.aspx?c=A171127_123026_pozice-recenze_lube
    STRYX
    STRYX --- ---
    ARCHDRONE: Fenomeny otevrenejsi maskulinizace zen, feminizace muzu, fluidniho genderu, SJW a liberalne podporovane tzv. "flexibilnejsi a svobodnejsi" situace je normalni pouze v tom smyslu, v jakem je normalni upadek spolecnosti jako soucast zivotniho cyklu libovolne spolecnosti. Nezapominejme na to, ze svoboda a jeji pocit je do jiste miry pouze racionalizace, ktera je, opet do jiste miry, urcena vnejsimi podminkami. Lapidarne receno "mezi fetaky budes svobodne presvedceny fetak". Samozrejme existuji vyjimky, jako vzdy.

    To mi prijde jako jednorozmerne tendencni hodnoceni. Nabizim pohled, ze libovolne systemy organizace, maji prirozenou tendenci kosatet pokud maji nadbytecny prisun zdroju ciste proto, ze je mohou investovat do rustu struktur, ktere s vetsi mirou rozliseni reflektuji skaly a detaily sveho prostredi. To jestli jde o upadek je nezavisly problem toho jestli je system schopen udrzet integritu i pri vyssi mire slozitosti.
    ARCHDRONE
    ARCHDRONE --- ---
    ARGANNAH: Hezke. Napada me k tomu, ze jeste nikdo nevidel v pohadce (tedy v kolektivnim nevedomi) o carodejnicich jejich deti. Ale zato jsme vsichni videli jejich kocky. A pripadne bublajici kotel zluci. "Jenicku, az uvidis single zenskou s kockama, ktera ma velmi pozitivni vztah k vinu, bude te chtit sezrat. A nejdriv ti slibi cokoli."
    ARCHDRONE
    ARCHDRONE --- ---
    STRYX: V dynamicky rostoucich, mladych, spolecnostech jsou genderove role vyhranenejsi, kdezto ve spolecnostech za stagnujicich, za zenitem, blahobytnych, prelidnenych ci relativne prevzdelanych dochazi k stirani rozdilu. Cim vice blahobytu, vzdelani a jine zabavy, tim mene deti, to s tim taky souvisi.

    Viz napriklad fenomen Hikikomori v Japonsku, tzv. behavioral sink, apod.

    Ekonomickymi receno "negativni mezni uzitek". Receno Jungem "[...] princip komplementarnosti, ktery vladne celou prirodou, ma kazdy psychicky vyvoj - at uz je individualni nebo kolektivni - optimum, ktere se po svem prekroceni meni v enantiodromii, to znamena: vede k protikladu. Uz behem vzestupu ke kriticke vysi se daji pozorovat kompenzacni tendence ze strany nevedomi".

    Fenomeny otevrenejsi maskulinizace zen, feminizace muzu, fluidniho genderu, SJW a liberalne podporovane tzv. "flexibilnejsi a svobodnejsi" situace je normalni pouze v tom smyslu, v jakem je normalni upadek spolecnosti jako soucast zivotniho cyklu libovolne spolecnosti. Nezapominejme na to, ze svoboda a jeji pocit je do jiste miry pouze racionalizace, ktera je, opet do jiste miry, urcena vnejsimi podminkami. Lapidarne receno "mezi fetaky budes svobodne presvedceny fetak". Samozrejme existuji vyjimky, jako vzdy.
    ARCHDRONE
    ARCHDRONE --- ---
    ARGANNAH: animus = Sol, logos, muzske vedomi, princip rozlisujici, racionalni; anima = Luna, eros, zenske vedomi, princip spojujici, intuitivni. Zeny maji muzsky princip mene projeveny, muzi maji zase zensky princip mene projeveny, slusne receno :)
    Opacne pripady jsou vyjimky potvrzujici pravidlo a dle Junga jde o "pronikani nevedomi do popredi, o prevladani stinu a opacneho pohlavi, a do jiste miry dokonce o pritomnost symptomu posedlosti" [Jung, Aspekty muzstvi, Portal]

    Starnutim se mene dominantni princip relativne posiluje, a to jak na duchu, tak na tele. Pokud ne, pak je neco spatne.
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A: jsem vzdelanej clovek v techto vecech holubicko...
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    KOCOURMIKES: zase ty??? potřebuju psychiatra, začínám z tebe bejt paranoidní
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A: homosexualitou se Jung nezabyval hlubine psychologicky, s vyjimkou nejakych malych zminek. Zabyva se ji ale transpersonalni a jina psychologie (Freudismus apod.) v podstate je homosexualita trojiho typu minimalne:

    a) kulturni typ dany jen kulturnimi sex. zvyky (vystrelky jako ve starovekem Recku a v Oceanii)
    b) organicky typ - genetika ontogeneze, hormonalni vlivy (vcetne hormonalnich disruptoru)
    c) psychicky typ - tady to ma hlubinne psychologicke koreny (nejake analni fixace, vcetne nizsich caker apod). a transpersonalni koreny (transvetitismus zenska duse v muzskem tele apod. za trest, BPM III aspekty homosexuality) - to mac vic typu korenu hlubinne psychologickych a transpersonalnich.
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    ahoj, dlouho jsem tu nebyla. mohu se zeptat, co si myslíte o tom, jak Jung pohlížel na homosexualitu?
    podle Junga se homosexuálové vlastně ztotožňují se svým obrazem duše (s animou). když se žena ztotožňuje s animem, je panovačná, neústupná, zatrzelá...
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    YMLADRIS: "Strategie sbalit si kufry a odejit - timeout" - ne, tím myslím jakoby fakt odejít. Rozejít se. Rozvést se. Konec. Kde jede psycho vedle psycha a není reflexe, nemá smysl zůstávat.

    A tvůj příklad s animou - imho právě chyba je plést si živé lidi a archetypy (to mi taky hodně vadilo u toho dodatku k Albertovu článku). Přítelkyně není anima, může být tak maximálně její projekcí, a Jung sám píše o vztahu s projekcí animy spoustu nelichotivých věcí. Navíc ten konkrétní příklad je úplně bez kontextu, je to psané návodně tak, že se máme ztotožnit s tou oživovací funkcí, smskou a sexem. Jenže někdy naopak pomáhá uznat tu depku a její legitimní důvody (třeba je opravdu objektivně všechno nahovno) a nesnažit se toho člověka za každou cenu opravovat.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    3) ruzne dalsi zmatene poznamky

    U te varianty Sopka/Drak mi to pripada jako bad trip a sitter. Sitter nic neziska napr. poukazovanim Hele ja jsem ted ten pricetnej a ty jsi nepricetnej, takze mne koukej poslouchat. Nejde to resit mocensky. Ale on je proste ted ten pricetnej, takze v urcitem smyslu je jeho povinnost se snazit tou situaci svym vedomim navigovat k necemu smysluplnejsimu.

    --

    Konkretni strategie zajimava mi jeste prijde, kdyz muz mluvi k te nepricetne odmitane energii a pta se ji oc ji jde atd. Je to neco jineho nez apelovat na mou strizlivost. Je to smerem k tomu "uznani" te destruktivni energie, abychom se vic dozvedeli, oc ji jde.

    --

    Strategie sbalit si kufry a odejit - timeout - u mne to vede na to, ze se nejak teda zcivilizuju, ale stejne to jde ven pri nejblizsi dalsi prilezitosti. Mozna u nekoho to muze vest skutecne k rustu a uvedomeni, jen pisu ze mne to moc nejde.

    --

    stryx: proc jsou tyto energie tak pohlavne popisovany, kdyz vsichni jsme lidi? rozumim.
    napada mne ale zda to neni treba jen obycejna extroverze/introverze. Jako ze urcity temperament tihne k tomu svoje situace resit spis energetickou vymenou s okolim (napr. rvat a zurit), zatimco introvert tihne k te reflexi a uvedomovani si. A pokud je to tak, ze vic zen jsou extrovertky, tak holt plati, ze muzi jsou disponovanejsi majakovat, zatimco zeny bourit, takze castejsi je Baba yaga. (ale viz ti muzsti psychopati)

    v tomto smyslu bych mohla teda svoje otazky prepsat

    Proc mam vubec investovat do sluzby lidem, kteri vice interaguji nez reflektuji?
    Proc mam duverovat majaku lidi, kteri vice reflektuji nez interaguji?

    za mne je to jasny. Muzeme si vzajemne prospet. Je to super. Jak tycinky a cipky v oku. Specializovane funkce, vice rozvinute.

    A jeste jsem chtela napsat opacny priklad, zda to necemu pomuze:

    Jeden partner (dejme tomu typicky muz) ustrnul v zaseku tak, ze je cil dal pomalejsi jeho energeticka vymena, je rigidni, je v depce. Je nestastny, cumi furt jednim smerem, šourá se a preziva. Propadl obsesivni reflexi jak je vsechno na hovno.

    Co muze udelat anima, Ta Ktera Ozivuje? No muze si rict hele nema vyznam nekomu slouzit, nekoho navigovat, do nekoho zasahovat. To je proste jeho vec, zda v sobe zmobilizuje animu a najde zas nejakou vasen, pro neco se nadchne a najde silu fungovat. Anebo zda spacha sebevrazdu. Ja tady nejsu prece od toho, abych mu slouzila/vladla, je dospelej tak at se snazi.

    Anebo muze proste koupit flasku vina, dobrou hudbu, poslat mu sprostou smsku a cely vecer ho ocenovat.

    Chape me tu nekdo? :-)







    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam