• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EDISNParní mašinky
    GODY
    GODY --- ---
    JDAG: jen doplním, že pro fotografování budou vedle sebe v depozitáři NTM v Chomutově, více zde https://muzeum-chomutov.cz/
    JDAG
    JDAG --- ---
    Poslední jízda Papouška. V sobotu pojede v čele vlaku z Lužné do Chomutova
    České dráhy vypraví v sobotu parní vlak z Lužné do Chomutova a zpět. Podívaná s vůní páry bude mít přitom pro příznivce železniční historie hořkou příchuť. Jde o na dlouho poslední příležitost vidět lokomotivu 477.043 (r. v. 1955, ČKD) přezdívanou Papoušek v pohybu vlastní silou. Lokomotiva totiž v provozu končí, potřebuje generální opravu.

    „Dvacet let nebyl vyvázaný. Musí se celý rozebrat a složit, což je proces minimálně na rok a půl. Jenom kotel než nám vrátí z dílny, tak to trvá tři čtvrtě roku,“ uvedl v nedávném rozhovoru pro deník Zdopravy.cz šéf Centra historických vozidel Českých drah v Lužné Marek Plochý. Ten dnes také potvrdil, že sobotní jízda bude před odstavením poslední. Kdy (a zda) Papoušek do opravy zamíří, není zatím jasné, před ním má muzeum na seznamu jiné lokomotivy.

    Výlet Papouška Českých drah do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově poskytne železničním fotografům mimo jiné příležitost zachytit dva Papoušky najednou. Ve sbírce NTM je totiž neprovozní lokomotiva 477.060. V rámci fotoakce budou stát lokomotivy vedle sebe.

    Poslední jízda Papouška. V sobotu pojede v čele vlaku z Lužné do Chomutova - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/posledni-jizda-papouska-v-sobotu-pojede-v-cele-vlaku-z-luzne-do-chomutova-89431/

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Tehle asi znáte (mimo jiné např. na krabici hry Transarctica):

    BATERKAR
    BATERKAR --- ---
    Albatros vstává z popela.
    Albatros vstává z popela. Parta srdcařů oživuje unikátní parní lokomotivu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/xman/rozhovory/lokomotiva-albatros-parni-oprava-luzna-u-rakovnika-muzeum-498-112.A210515_060309_xman-rozhovory_fro
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    vypadá to na muzeum v Jaworzyna Śląska. ten Ještěd v dáli mě zaujal.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---
    RSZ: snad někde v Polsku
    RSZ
    RSZ --- ---
    NGANASAN: kdykoli někde na nějakém nádru ještě zahlédnu točnu, jsem nadšenej:)
    RSZ
    RSZ --- ---
    VACA
    VACA --- ---
    RSZ: ví se co je to za stroj? Jako vůbec se v tom nevyznám, ale to zasklení kabiny a dvířka už na mě působěj docela i novodobě..
    RSZ
    RSZ --- ---
    jak byla řeč o těch amerických obrech, tak rusové uměli taky docela slušně, tohle je ke shlédnutí v jednom muzeu na Rujáně:


    JFM
    JFM --- ---
    BR 98 306 "Glaskasten"

    Na téhle mašince je mimo jiné zajímavé to, že přikládání do topeniště se provádělo gravitačně, uhlí se prostě nechalo spadnout ze zásobníku na rošt. Topič nebyl potřeba a obsluhu zvládnul jeden člověk.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---
    Mit der Stromlinienlok 01 1102 von Berlin nach Dresden
    https://youtu.be/jKNzTSjF9A8
    JFM
    JFM --- ---
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: pardon, a ještě mi tam vyskočil odkaz v řádku "tohle sleduju cca od toho roku 16":
    The T1 Trust
    https://prrt1steamlocomotivetrust.org/

    chci to vidět, jestli to někdy dostavěj, tak si snad i koupim letenku:D
    VACA
    VACA --- ---
    pardon jsem se seknul. Tu monstrozitu jsem chtěl připomenout tuhle: VACA
    celkem brutus. Za mě teda...
    VACA
    VACA --- ---
    RSZ: S1 měla hodně svých "nej". VACA
    Ale taky to souviselo s tím, že to něprojelo někerý oblouky... Vlastně to nebylo moc použitelný v praxi. A myslim že to ani nebyl moc spolehlivej stroj...
    PRR měla ale obecně fascinující monstrozity: VACA

    Ale T1 je takovej můj favorit, přijde mi mocná po stránce designu. Jakoby z ní vyzařovala ta rychlost a síla:D Ale i výkonama to byl mocnej stroj.
    Tohle sleduju příležitostně cca od toho roku 16, a jako pomalu, ale postupujou. Doufám že se toho dožiju.
    Mj. s tím chtějí potvrdit neoficiální rychlostní rekord, kterej tahle lokomotiva údajně držela.
    Traduje se, že s tím fírové jezdili i 220+km/h, když doháněli spoždění...
    Nikde to není oficiálně potvrzený, že by to jako někdo měřil, prostě spíš měli předpisi asi trochu na háku. Jedna indicie že se tyhle věci děli ale je, sice když dostali pokutu za to že projeli mezi dvěma stanovišti na dráze v čase, ze kterýho vyplývalo brutální překročení rychlosti:)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DANYSEK: jj, skvělý, celkem jsem zíral jak se do toho pustili
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    BATERKAR: ta oprava... se opravdu povedla :-) [z 15.3.2021]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam