• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EDISNParní mašinky
    Líbí se vám parní mašinky? Tak to jste ve správném klubu! Vkládejte sem obrázky, zajímavosti patřící k parním lokomotivám.
    Další diskuze s příbuznou tématikou: Klub o modulové železnici N , Klub o modelové železnici HO a TT ,
    Klub o skutečné železnici , Blues starejch kolejí , Klub o parních strojích
    rozbalit záhlaví
    RSZ
    RSZ --- ---
    PREDSEDA: vody 3,3t, uhlí 2t
    NSB Class 2a No. 17 Caroline | Locomotive Wiki | Fandom
    https://locomotive.fandom.com/wiki/NSB_Class_2a_No._17_Caroline
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Ježiš to je hračka :) Zajímalo by mě, jaký to má dojezd, do toho se musí vejít strašně málo vody.
    RSZ
    RSZ --- ---
    A Winter Journey with Caroline. The Enchanting 1861 Steam Locomotive Touring in 2024!
    https://youtu.be/lAZQMHzskho?si=OC3MCoKVQeB_0xUk


    Mazec. A ta "točna" na začátku..
    V Hamaru, odkud vyjíždějí, sídlí norské žel. muzeum.
    RSZ
    RSZ --- ---
    vzal bych jen to křoví vlevo dole, ostatní je dobrý a ta suchá větev vyloženě fotogenická
    KARLOSK
    KARLOSK --- ---
    GLOBETROTTER: Příště asi pilku vezmu, ale je to tam nad tím portálem dost o držku. :/
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KARLOSK: Popíliť! :-)))
    #kecy
    KARLOSK
    KARLOSK --- ---
    RSZ: Přesně tak. Musím tam ještě jednou. Západ slunce s nějakou mašinou. Jen mě štvou ty větve ve výhledu :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    KARLOSK: žampašský viadukt? nebyl jsem, ale musím, krásný
    KARLOSK
    KARLOSK --- ---
    RSZ
    RSZ --- ---
    zimní pára je nejlepší, škoda že nebylo alespoň -20 :)
    MELOP
    MELOP --- ---
    JFM: Tak tohle se povedlo!

    PREDSEDA: Ono je to i "trochu" kvůli tomu, kdyby ta pára nedejbože zdechla, tak aby ji mělo ev. co odstrkat... ;-)
    (žerty stranou, je to historický stroj a rozbít se tam může přes nejlepší snahy provozovatelů cokoli kdykoli + infrastruktura nezbytná pro provoz parních vlaků už taky nějaký ten pátek není úplně běžná)

    A pak jde i o pod videem zmíněnou výkonnostní stránku věci, která vlastně s předchozím bodem souvisí.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    JFM: Říkal jsem si, proč je tam ten brejlovec a ono je to kvůli vytápění vagonů. To by mě nenapadlo.
    JFM
    JFM --- ---
    Z Prahy do Chomutov s nově opravenou 464.102, 26.11.2023
    https://www.youtube.com/watch?v=tyq0RMNdn2Q
    RSZ
    RSZ --- ---
    100 Year old Electric Locomotive Machinery Room and Cab Ride
    https://youtu.be/5zP1EAXA44A?si=kATjWyMmBPQlSiYG


    Technicky tedy off topic, ale když je elektrice 100 let, tak se snad postnout může.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    RSZ: Tak to jsi měl fakt štěstí :-)
    RSZ
    RSZ --- ---
    GLOBETROTTER: ne, nedělám, nevím na kolika vlacích jezdí, ale za posledních 10 let jsem to ve vlaku nepotkal
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    RSZ: Děláš si srandu? Víš na kolika vlacích jezdí béčka a áčka?
    RSZ
    RSZ --- ---
    GLOBETROTTER: jezdíme dost a nemáš už šanci to někde potkat, bohužel tedy:)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    RSZ: Vždyť je to dodnes a nemusí se ani na nostalgickou parní jízdu nebo jet vlakem KŽC. ČD ještě mají dost vagónů s gravitačním WC, proč děti někam nevezmeš? :-)
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    JND: Nene, to mělo být takový jako wauu. Kam to lidstvo za 50.let dospělo. :-))
    JND
    JND --- ---
    FATALLUBA: Tak ono by to chtělo spíše srovnání s motorovou trakcí té doby. A tam ta pára byla s výkonem atd oproti dvěma 753 zase trochu jinde ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam