• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky

    Pravidla klubu

    • Tento klub je o konkrétních Vašich zkušenostech. To znamená, že pokud budete vkládat referenci na některý e-shop, musí jít pouze o Vaši zkušenost nebo o případ, u kterého jste byli přítomni. Jedna paní povídala... se bude mazat.
    • V klubu probíhá běžná volná diskuze k tématu. Pokud chce někdo vložit svoji konkrétní referenci, uvede tyto údaje:
      1. www adresu, resp. doménu, pod kterou e–shop vystupuje, např.: vltava.cz
      2. co v e–shopu dělal. Používané termíny budou NAKUP, REKLAMACE, VRACENI, ZKOUSKA, DOTAZ
      3. zhruba finanční výši nákupu, o který se jedná: do 500,– Kč; do 2 000,– Kč; do 10 000,– Kč, do 20 000,– Kč, do 50 000,– Kč a nad 50 000,– Kč
      4. zda-li hodnotí práci e–shopu kladně či záporně, v případě reklamace, zkoušky nebo vrácení uvede, zda-li bylo žádosti vyhověno a za jakou dobu a jakých podmínek.
      5. Poté může uvést další poznámky, svoje postřehy, emotivní výlevy, nadávky a tak... např. jak s ním bylo jednáno, zda-li se na něj obchodník usmíval :) nebo jeslti čekal frontu.
    • Hledá-li někdo zkušenosti ostatních s nějakým internetovým obchodem, napíše do formulaře pro vkládání příspěvku jeho adresu - název domény, např.: vltava.cz a klikne na tlačícko FILTR.
    ODKAZY:
    KLUB Ochrana spotrebitele - nakupovani, reklamace, souvisejici zakony apod
    Svět spotřebitelů | Zákon o ochraně spotřebitele | Česká obchodní inspekce | Jak reklamovat komponenty (zive.cz)
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: jde o to, že spousta zákazníků si myslí, že obal originální být musí a určitá skupina to vnímá dokonce jako jistou fetiš. i jen nejmenší známky otevření neakceptují. spousta obalů je navíc zapečetěna.
    kvůli tomu nebude solidní obchod prodávat zboží s poškozeným/neoriginálním obalem prodávat za cenu nového.
    viz např. http://www.alza.cz/rozbaleno/o0.htm
    RETAL
    RETAL --- ---
    VYWERN: Náhradní krabice nemusí být "originální".
    Existují krabice mnoha tvarů a velikostí, výplně, vystélky papírové, plastové, dřevěné...
    Každý zásilkový obchod toho má nesčetně.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    RETAL: nema, vyrobce neposila nahradni originalni krabice a kazde zarizeni ma sve vylisovane polystyreny atd. Coz se mi ted stalo, ze k poslednimu vyrobku vystavenemu na prodejne mi museli najit tu jeho posledni krabici a zabalit do ni. Jinak bych si vysavac nesl v igelitce, na coz bych samozrejme nepristoupil.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Aha, takhle to myslíš. Podle mě má každý zaběhnutý obchod spoustu možností jak chybějící obal nahradit.
    ADAM
    ADAM --- ---
    záleží určitě na druhu zboží ale taky na chování obchodu. osobně si myslím, že málokterý obchod by prodal zboží s chybějícíma výplněma v krabici jako zcela nové - kdyby se mě to stalo, nevnímal bych ho úplně jako solidní.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Obsahuje pojem "nové zboží" zároveň "zboží v takovém či makovém obalu"? Explicitně totiž zákon obal zmiňuje pouze u audio a video nahrávek.

    Existuje rozdíl mezi rozbaleným, vyzkoušeným a použitým zbožím. Když si jdeš kupovat oblečení do obchodu, taky ho vyzkouší několik lidí, než se prodá, a jeho cenu to nesnižuje. Nevidím důvod, proč by to u zásilkového obchodu mělo být jinak. Proč by se z vyzkoušeného zboží automaticky mělo stávat zboží bazarové.

    Určitě existují druhy zboží, které vyzkoušením ztrácejí hodnotu. Spodní prádlo, kartáček na zuby :), špuntová sluchátka...

    Něco jiného je samozřejmě očividné opotřebení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: já si naopak myslím, že součástí smlouvy obal je. i když možná ne obal jako takový ale ve smyslu toho, že předmětem KS je NOVÉ nerozbalené a nepoužité zboží - to je obecný předpoklad u normálního obchodu. pokud se jedná o něco jiného, buď jsem v bazaru, nebo by mě na to měl obchod upozornit.

    čili problém nevidím ani tak v samotném chybějícím obalu, jak v tom, že zboží je evidentně POUZITE, čili solidní obchod jej v tu chvíli nemůže prodávat za cenu nového - a tam vzniká ta fin. ztráta, kterou po zákazníkovi můžou chtít.

    abych víc doložil, že se nejedná o chybějící obal, tak uplně stejná situace nastane v případě kompletního balení, avšak s porušenou plombou, či jiným způsobem nevratně otevřeným (např. výr. "zalité" v plastu).

    já osobně bych po zákazníkovi rozdíl v prodejní ceně mezi novým a bazarovým výrobkem chtěl - na druhou stranu určitě ne v případě, že výrobek již při prodeji byl poškozen. na tyto případy navíc je institut rozporu s kupní smlouvou, který může garfield uplatnit.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Souhlasím s tebou. Všichni chceme barevné krabice. Na prodejcově místě bych se taky snažil přimět zákazníka, ať vrátí zboží v originálním balení.

    Obal je ale součást marketingu, ne produktu. Obal není předmětem kupní smlouvy, tudíž při odstoupení se nemusí vracet.
    ADAM
    ADAM --- ---
    v každém případě to je jedno - záleží to čístě na posouzení prodejce (příp. soudu).
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: tak zkus přijít do alzy a zatímco zákazníkovi vedle budou vydávat repráčky v hezké barevné krabici, tak tobě je dají v igelitovém sáčku.
    90% lidí by se ozvalo a nechtělo je - to si můžou zajít do bazaru.

    a proto žádný solidní obchod nemůže prodávat zboží bez originálního balení za plnou cenu.

    všimni si tady na nyxu - i u bazarových věcí je plus, když je orig. obal k dispozici a v inzerci to lidi tady často uvádějí.
    RETAL
    RETAL --- ---
    ADAM: Samozřejmě, že obal není součástí výrobku. Uvádí ho výrobci ve specifikacích? Upozorňuje na něj prodejce v materiálech? Je obal nutný k funkčnosti výrobku?

    Jiný "neoriginální" funkční obal nesnižuje cenu výrobku.
    Co to je vůbec "originální krabice"? To, že na obal někdy výrobci lepí svá loga, neznamená nic.
    TIKVIK
    TIKVIK --- ---
    http://www.nakupka.cz
    Nakup za cca 1500
    Spatna emailova komunikace az s tydennim zpozdenim. Produkt nebyl skladem a byl mi prisliben v konkretni casovy horizont i kdyz bylo jasne, ze nemohou tusit, kdy jim bude produkt dorucen. Takto me tahali za nos asi dva mesice. Nakonec jsem nakoupil u Alzy. Sice za draz, ale na jistotu..
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: obal není součásti výrobku? koupil bysis třeba monitor bez originální krabice? jistěže - v bazaru, nebo za sníženou cenu, ale těžko za cenu plnou. a rozdíl těchto cen po tobě může prodejce chtít.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    RETAL: problem nastane, pokud to maji v podminkach...pak se mohou cukat a vetsinou te poslou vis kam a pak uz zbyde jen se soudit :/

    Jinak nektere vyrobky jsou tak specialne zabalene, ze skutecne bych to jako prodejce jinak nez v origo obalu zpet neprevzal. Z jeho pohledu je totiz pak pro me to zbozi dale neprodejne, alespon ne za full cenu a to si nikdo jen tak na triko nevezme. Neco jineho uz by byla reklamace.
    Ovsem zas na druhou stranu nechapu spotrebitele, ktery prevezme zbozi, rozbali ho, vyhodi vsechno a pak jde vyzkouset jestli to funguje. To mi prijde taky trochu divne.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Můj názor je:
    Obal není součástí smlouvy, nemusíš jim zboží vracet v originálním obalu.
    Náklady na uvedení do původního stavu, o kterých mluví Adam, se týkají jen zboží samotného, ne zabalení.

    (Zákazník taky nedostává zpět poštovné.)
    ADAM
    ADAM --- ---
    GARFIELD: vrátit můžeš. cukat se taky můžou.
    v každém případě máš na vrácení právo, avšak oni můžou účtovat poplatek za to, že zboží není jako v okamžiku prodeje - a jeho výši určují jen oni sami.

    solidní obchod by to měl vzít ihned zpět s ohledem na to, že se jedná o vadný kus již při rozbalení.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    GARFIELD: no zbozi se vraci vetsinou v originalnim baleni, aby bylo dale prodejne. Prodejce asi nebude mit skladem par nahradnich polystyrenu pro dalsi pouziti. Zkus se mrknout, jestli nemaji neco takoveho psane v podminkach.
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    rad bych vratil reproduktory na kasa.cz v ramci 14 denni lhuty - problem je, ze nemam uvnitr polystyreny ve kterych byly zabaleny, jinak je baleni kompletni a krabice neznicena...mohli by s tim delat problemy? mate s tim nejake zkusenosti? muzou s tim delat problemy?

    pokud by to nevzali poslal bych reproduktory na reklamaci, protoze se rozhodne nechovaji, tak jak by meli...ale rad bych to mel vyreseno, co nejdrive
    _OZZY_
    _OZZY_ --- ---
    KULA: ja tam kupoval vrtulnik 4kanal... akorat jsem pak nezvladl jedno pristani a urval si list vrtule a v nahradnich dilech, co tam maji k prodeji jsem zrovna "ten svuj" nenasel a jeste jsem se nedokopal k tomu, abych jim napsal, jestli ho nemaji... ^_^
    CITRONAK
    CITRONAK --- ---
    Ahoj,
    prosím vás, potřeboval bych koupit v USA Philips BTM630, mohli byste mi prosím doporučit e-shopy, kde to mohu sehnat a nebudu se muset strachovat o peníze? Nikdy jsem takhle nic nenakupoval :(
    Jinak něco jsem tu zahlédl ohledně cla a daně do 150 Euro, že se neplatí. Mohl bych vás požádat o upřesnění? Web celní správy je dost nepřehledný.

    Děkuju moc za informace.
    KULA
    KULA --- ---
    Tak uvidime, kupuju si tam helikopteru. 3 kanal za 50 baku. Tady bych za ni dal minimalne 2x tolik:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam